Eerst stap 1 en 2... dan leg ik de bovenkant opzij en schraap de pudding van de onderkant. De onderkant eet ik op en als laatst de bovenkant, inclusief suikerwerk.. En voor ik aan het gebakje begin schraap ik er eerst het toefje room op de suikerlaag er af.
Bovenkant eraf, room van de onderkant afschrapen, beetje room met het onderkantje eten dan de helft van de overige room eten. En dan het roze bovenkantje met kleine toefjes room erbij
Anoniem_98260
dinsdag 13 april 2010 om 06:20
Zoals druifje zegt, heerlijk die tompoucen! Mis ze nu opeens een beetje buiten NL
Anoniem_60846
dinsdag 13 april 2010 om 06:46
Bovenkant er af, onderkant aflikken, onderkant opeten, bovenkant opeten. En dit alles gewoon heerlijk met je graafjes.
Bovenkant eraf en lekker opeten (of, als er een toefje opzit die eerst oplepelen), dan met een lepeltje het room opeten en dan de onderkant...heerlijk!
Anoniem_84
dinsdag 13 april 2010 om 08:04
Bovenkant eraf, room verdelen over twee helften, onderkant opeten en daarna de roze bovenkant.
Anoniem_648ea0e6ea2e9
dinsdag 13 april 2010 om 08:10
Met een mes de room over de lengte, en op 2/3e van de hoogte doorsnijden. Helften van elkaar afhalen en met hand naar mond brengen!
Ow, wat heerlijk wakker worden met de problemen van de wereld.
Ik vind de manier van MissC het handigst, maar eventueel eet ik de room met een vorkje, voor het etiquette-stukje. Boven- en onderkant sowieso met de handen.
Dus: bovenkant verwijderen, daar is het vorkje ook handig voor, om de bovenkant los te maken van de room. De bovenkant wordt voorzichtig opzij gelegd, want het lekkerste stuk en dat moet gekoesterd worden.
Dan de room eraf eten.
Onderkant wegkanen en dan het lekkerste dat voor het laatst bewaard is.
Mjammie.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse. Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Tompouce: Ik haal altijd de bovenkant eraf, eet die zo op, dan eet ik de room op, en dan de onderkant
Moorkop: Gewoon door midden snijden, en dan gaan lepelen
Anoniem_60846
dinsdag 13 april 2010 om 08:26
quote:Solomio schreef op 13 april 2010 @ 08:22:
[...]
In gezelschap doe ik altijd aan de lijn.
Ja duh ik ook *zingt mantra: taart is gif, taart is gif, taart is gif*
Maar voor die gevallen dat je net in een vlaag van verstandsverbijsting zit zeg maar?
Anoniem_656afa06231f5
dinsdag 13 april 2010 om 08:27
Tampouce kan ik niet netjes eten maar een moorkop moet je omdraaien om 'm goed te eten. Dan kan de extra lucht uit het gaatje in de onderkant en poft er niet zomaar slagroom uit. Het blijft niet heel chique natuurlijk.
Anoniem_50367
dinsdag 13 april 2010 om 08:28
De etiquette is dat je je verse schoonzoon op z'n eerste bezoek een tompouce voor zet en dat je dan als schoonouders de hele tijd naar hem gaat zitten kijken terwijl hij zich door het ding heen worstelt.
Anoniem_50367
dinsdag 13 april 2010 om 08:31
Kan me trouwens niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst een tompouce heb gegeten.
Volgens mij toen ik nog bij de bakker werkte, dat is dan 23 jaar geleden!
Dat kan echt niet! Ik ga van het weekend tompoucen halen. Lekker!
Anoniem_60846
dinsdag 13 april 2010 om 08:33
Wij eten hier zowiezo altijd een tompoes op koninginnedag, een oranje uiteraard. *hoezee*