Gezondheid alle pijlers

Enorm misselijk

13-04-2010 10:31 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zaterdagavond had ik best veel gedronken. Normaal doe ik dat nooit zo erg maar je kent het wel, met vriendinnen die je al tijd niet hebt gezien het is gezellig en voor je het weet heb te veel gedronken. Logisch dus dat ik zondag een vette kater had (eigen schuld dikke bult). Niks gegeten, bijna niks gedronken

maandag voel ik me nog misselijk, vooral in de ochtend. Ik kon me broodje nog binne houden en drinken ging ook nog net. Avond eten stond me echt tegen en was weer enorm misselijk.

vandaag, Ik sta op loop naar beneden om broodje te eten en kopje thee te drinken. Je raad het al, ik kom beneden en ik ruik het brood word weer ontzettend misselijk, drinken gaat nauwelijks, staat me echt tegen en voel me enorm slap.

Dit kan toch niet meer van zaterdagavond zijn geweest? Ik geloof dat ik geen koorts heb. Overgeven lukt niet terwijl ik die drang echt heb. Oh wat voel ik me slecht.

Nu kan ik natuurlijk aan jullie vragen: Wat is er met mij aan de hand?!?! maar ik weet niet of jullie daar antwoord op kunne geven. Maar wat kan ik nu het beste doen?
Toch goed gaan eten. Komt het eruit dan is dat jammer (emmertje bij de hand houden) maar als je het binnen houdt zul je wel opknappen van een flinke maaltijd.

Koop iets waarvan je denkt dat het nu wel zal smaken. Flinke plens yoghurt, 2 bussen pringels voor mijn part, iets wat je lekker vind.

Na 2 dagen is het wel lekker om weer wat in je maag te hebben.

(tenzij je een kostfobie hebt )
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Drank met veel koolzuur drinken. Spa rood of cola. Kleine slokjes en goed boeren. Dit lucht meestal wel op.

Dit klinkt als een alcoholvergiftiging. Indien het aanhoudt, zou ik contact opnemen met de HA.

Sterkte ermee!
Of begin met ORS, van drogist of apotheek.

Kleine kans dat dat er weer uitkomt en je knapt er misschien wat van op.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Wat Quertu zegt, probeer ook wat zout binnen te krijgen, anders kan je lichaam op een gegeven moment niets meer met al dat water.
Dacht ik ook aan, ORS. Dat helpt om je kalium-natrium evenwicht te herstellen zodat je lichaam weer wat met het vocht kan.
oeps ja, overgeven als je weinig vocht hebt binnengekregen is niet zo'n slim idee...

ORS is wél een goed idee!
ORS is wel een goeie tip alleen heb ik dat niet in huis. En nu naar de drogist rijden is ook geen optie. In de auto zie ik niet zitten ben ik wat te suf voor. En het is 5 km fietsen. Ik denk dat ik van me fiets val als ik dat nu moet doen.
Dan maak je zelf ORS: gekopieerd van Gezondheidsplein.nl

Orale rehydratievloeistoffen (ORS) zijn oplossingen van suiker en mineralen (zouten) in water. Ze worden gebruikt ter aanvulling van het vochtverlies. Deze vloeistoffen (bijv. Dioralyte, Orisel) stoppen de diarree niet, maar voorkomen wel uitdroging en geven de darmen gelegenheid op natuurlijke wijze weer tot rust te komen. Door de juiste verhouding van suikers en mineralen neemt de darm het water direct op.

ORS kun je ook zelf maken met suiker en zout. Meng 1 liter (mineraal of gekookt) water met 40 gram suiker (8 theelepels of 8 klontjes) en 3,5 gram zout (1 theelepel). Zorg ervoor dat het geheel niet zouter smaakt dan tranen.
Dankje voor de tip mips! Ga ik zeker maken! Ik moet zegge dat ik me nog wel slapjes voel, maar de misselijkheid is al een stuk minder!
Cola en soep zijn goede vervangers voor ORS. En -schrik niet- gewone aardappel-chips (paprika, naturel, whatever) eten helpt ook om voldoende natrium en kalium binnen te krijgen. Maar daar moet je maar net trek in hebben natuurlijk.
quote:Bergje65 schreef op 13 april 2010 @ 12:17:

Drank met veel koolzuur drinken.

Dit werd mij bij misselijkheid (door een darminfectie) juist afgeraden. Ik moest van de huisarts een schepje suiker in de cola doen om de prik eruit te halen.

Wel met je eens dat de huisarts bellen een slim plan is. Als je je te beroerd voelt om naar de winkel te gaan, Charley, dan zou ik eigenlijk even niks afwachten, maar gewoon eerst even bellen.
Ben altijd meer van de Fanta bij een kater,maar dit klinkt wel ernstiger ja.

Vet eten helpt ook, maar dat zou dan de dag erna moeten.

bel gewoon even je ha.
Ik heb mijn HA gebelt. Hij zegt dat ik vandaag gewoon rustig aan moet doen en veel bouillon drinken of iets anders zouts.

En hij zei met een dikke trui in de zon gaan zitten.

de uitleg waarom ik misselijk was is waarschijnlijk dat mijn afvalstoffen 2 dagen niet weg hebben gekunt en daar kun je naar van worden. Ik moet nu even in de gaten houden of ik koorts krijg (zoja kan het een virus of ontsteking zijn) en of ik genoeg plas. Als mijn urine er niet beter uit gaat zien of ik krijg koorts moet ik morgen even terug bellen en mischien even langskomen. Ik denk alleen niet dat dat nodig is. Voel me namelijk al stukken beter
Goed dat je de huisarts gebeld hebt.
ja vind ik ook. Ben nu wel gerust gesteld dat het nog goed komt met je
Goede tips idd. Eigenlijk moet je altijd wat blijven drinken (water ofzo) ook als je je beroerd voelt.

Laatst zei een arts: zolang je blijft plassen is het goed. (toen had ik voedselvergiftiging waardoor ik bleef kotsen en diarrree had)
quote:Charley04 schreef op 13 april 2010 @ 15:10:

ja vind ik ook. Ben nu wel gerust gesteld dat het nog goed komt met je Nou, met mij niet meer hoor, maar fijn om te horen dat er voor jou nog hoop is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven