Thailand Topic!
zondag 11 april 2010 om 22:59
Ik zou even contact opnemen met het reisburo Mik. Een week geleden was ik nog in Bangkok en het stikte er wel van de red shirts, maar ik heb op geen enkel moment de situatie als bedreigend ervaren. Je ziet ook overal meer politie e.d. in de stad.
De situatie kan natuurlijk wel verergeren en wanneer ze luchthavens of treinstations ofzo gaan bezetten dan zit je natuurlijk wel vast.
De situatie kan natuurlijk wel verergeren en wanneer ze luchthavens of treinstations ofzo gaan bezetten dan zit je natuurlijk wel vast.
Cum non tum age
maandag 12 april 2010 om 00:13
http://www.smartraveller.gov.au/zw-cgi/ ... e/Thailand
Hier in Oz worden op bedrijven een extreem hoog negatief reisadvies gegeven.
Hier in Oz worden op bedrijven een extreem hoog negatief reisadvies gegeven.
maandag 12 april 2010 om 08:02
@ Mik,
Ik stond er twee weken geleden ook nog middenin. Was nog gezellig ook. Maar nu de sfeer grimmiger wordt zou ik Bangkok misschien ook laten liggen. Feit is wel dat ze niet op het vliegveld zitten. Persoonlijk zou ik gewoon gaan en gelijk doorvliegen naar Chang Mai. Of die 4 dagen die je in BKK zou verblijven lekker op een eiland gaan zitten. Ik zou persoonlijk niet cancellen maar evt. dus wel BKK zelf overslaan als het daar echt zo explosief blijft. Gewoon direct doorvliegen zodat je het vliegveld niet af hoeft. Volgens mij is er dan niet zoveel aan de hand.
Ik stond er twee weken geleden ook nog middenin. Was nog gezellig ook. Maar nu de sfeer grimmiger wordt zou ik Bangkok misschien ook laten liggen. Feit is wel dat ze niet op het vliegveld zitten. Persoonlijk zou ik gewoon gaan en gelijk doorvliegen naar Chang Mai. Of die 4 dagen die je in BKK zou verblijven lekker op een eiland gaan zitten. Ik zou persoonlijk niet cancellen maar evt. dus wel BKK zelf overslaan als het daar echt zo explosief blijft. Gewoon direct doorvliegen zodat je het vliegveld niet af hoeft. Volgens mij is er dan niet zoveel aan de hand.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
maandag 12 april 2010 om 19:37
Dank voor jullie reacties! Vanmorgen reisbureau gebeld wat nu te doen gezien advies van buitenlandse zaken. Antwoord: niets. Reis gaat gewoon door, tenzij calamiteitenfonds dekkingsbeperking afgeeft voor Bangkok/Thailand. Dan kan er kostenloos geannuleerd of gewijzigd worden. Dus calamiteitenfonds gebeld, calamiteitencommissie zou 's middags beslissing nemen. Einde van de dag gebeld en te horen gekregen dat zij het advies van buitenlandse zaken niet overnemen. Ze bekijken het wel per dag. Vind het heel raar, buitenlandse zaken raadt af te gaan, maar daar wordt blijkbaar geen waarde aan gehecht. We worden nu 'verplicht' te gaan (als we ons geld niet kwijt willen zijn) naar een stad/land waarvan het ministerie afraadt naartoe te gaan. Reisbureau wuift onrust weg, maar stel dat er wat gebeurt zijn we eigenwijze toeristen die ondanks negatief advies van buza naar Bangkok zijn gegaan. Pffff zo naar deze vakantie uitgekeken en nu dit. Hebben besloten het even paar dagen te laten rusten. Nu andere vakantie boeken voelt niet goed (hebben niet voor niets deze reis geboekt en brengt extra kosten met zich mee) en wie weet is de situatie over een week heel anders (is de rust weergekeerd zijn we blij, wordt het erger dan hoop ik toch echt op dekkingsbeperking van cfonds en kunnen we kostenloos annuleren).
maandag 12 april 2010 om 22:53
Jeetje Mik, dus jullie hebben de boel helemaal georganiseerd en vast staan? Dan wordt het wel lastig inderdaad. Misschien kun je je die eerste vier dagen in Bangkok aan de groep onttrekken als je het geen prettig idee vindt om Bangkok in te gaat. Je kunt zelf natuurlijk alle kanten op gaan. Wel daar boeken, scheelt een hoop geld.
En ach, voorlopig zou ik me persoonlijk ook nog niet zo veel zorgen maken hoor. Bangkok is heel groot, zolang je weet waar je niet moet zijn kun je de hele toestand misschien prima ontlopen. En misschien is het tegen die tijd al helemaal opgelost. Succes.
En ach, voorlopig zou ik me persoonlijk ook nog niet zo veel zorgen maken hoor. Bangkok is heel groot, zolang je weet waar je niet moet zijn kun je de hele toestand misschien prima ontlopen. En misschien is het tegen die tijd al helemaal opgelost. Succes.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
dinsdag 13 april 2010 om 09:52
Ik denk dat je er niet eens zoveel van zal merken. Het speelt zich voornamelijk af rond regeringsgebouwen. In dat geval zou je bijvoorbeeld het paleis van de koning niet kunnen bezoeken.
Ook hebben ze dit jaar de luchthaven ontzien. Wat Winterdip ook zegt: Bangkok is zo groot.
Neem overal taxi's naar toe of blijf bij je reisgezelschap. De organisatie riskeert het echt niet dat jullie iets overkomt.
In het zuiden zal je er waarschijnlijk helemaal niets van merken.
Het zijn voornamelijk mensen uit de Isaan die Thaksin terugwillen. Ik heb voor je gevraagd hoe de situatie nu is. Als ik daar antwoord op heb zal ik het even plaatsen.
Ook hebben ze dit jaar de luchthaven ontzien. Wat Winterdip ook zegt: Bangkok is zo groot.
Neem overal taxi's naar toe of blijf bij je reisgezelschap. De organisatie riskeert het echt niet dat jullie iets overkomt.
In het zuiden zal je er waarschijnlijk helemaal niets van merken.
Het zijn voornamelijk mensen uit de Isaan die Thaksin terugwillen. Ik heb voor je gevraagd hoe de situatie nu is. Als ik daar antwoord op heb zal ik het even plaatsen.
dinsdag 13 april 2010 om 23:51
Winterdip, Kaar, dank voor reacties, hebben me weer wat meer gerust gesteld. Ook gehoord van kennissen en collega's die in Bangkok zijn geweest dat stad zo groot is dat we er niets van hoeven te merken als we maar uit de buurt blijven van bepaalde plekken. Kan me er nu niet zo goed iets bij voorstellen (dat je er niets van hoeft te merken), maar komt omdat ik er nog nooit geweest ben denk ik, heb geen voorstelling hoe groot die stad dan werkelijk is. Als we straks maar weten waar we wel en zeker niet moeten komen. Zag op internet foto's van toeristen die tussen demonstranten en leger instaan en dan foto's van zichzelf maken. Snap ik echt niks van. Lees heel graag hoe de situatie daar ervaren wordt Kaar, bedankt alvast!
woensdag 14 april 2010 om 04:41
Hallo allemaal,
Op dit moment zou ik het reizen naar Bangkok en Chiang Mai echt afraden. Ik woon in Bangkok en ondanks dat de stad inderdaad heel groot is zijn er heel veel plekken waar je op dit moment niet kunt / moet willen komen. De plekken zijn erg centraal dus dat bemoeilijkt het reizen / sightseeing in de stad. Het is hier op het ogenblik niet veilig. Niemand weet wat er na deze week gaat gebeuren maar het gonst van de geruchten en die zijn allemaal niet best.
Het zit er niet in dat dit snel opgelost gaat worden. Ik denk zelf dat je in Juli en September zoals een aantal van jullie hebben gepland, geen problemen meer zult hebben of de reis kunt annuleren als het hier echt fout gaat en er dus wel een negatief reisadvies komt. Maar op dit moment zou ik echt Bangkok mijden, hoe jammer het ook is voor jullie en vooral voor de mensen hier in de toeristen industrie, die hun werk proberen te doen. Misschien is vliegen op Phuket een optie? Of anders vanaf het vliegveld gelijk naar een andere stad ofzo?
Succes allemaal met boeken en als je op reis gaat, heel veel plezier!!
Groetjes, Sunny
Op dit moment zou ik het reizen naar Bangkok en Chiang Mai echt afraden. Ik woon in Bangkok en ondanks dat de stad inderdaad heel groot is zijn er heel veel plekken waar je op dit moment niet kunt / moet willen komen. De plekken zijn erg centraal dus dat bemoeilijkt het reizen / sightseeing in de stad. Het is hier op het ogenblik niet veilig. Niemand weet wat er na deze week gaat gebeuren maar het gonst van de geruchten en die zijn allemaal niet best.
Het zit er niet in dat dit snel opgelost gaat worden. Ik denk zelf dat je in Juli en September zoals een aantal van jullie hebben gepland, geen problemen meer zult hebben of de reis kunt annuleren als het hier echt fout gaat en er dus wel een negatief reisadvies komt. Maar op dit moment zou ik echt Bangkok mijden, hoe jammer het ook is voor jullie en vooral voor de mensen hier in de toeristen industrie, die hun werk proberen te doen. Misschien is vliegen op Phuket een optie? Of anders vanaf het vliegveld gelijk naar een andere stad ofzo?
Succes allemaal met boeken en als je op reis gaat, heel veel plezier!!
Groetjes, Sunny
woensdag 14 april 2010 om 18:21
Hoi winterdip,
In het onderwijs is er hier veel behoefte en dus veel mogelijk!
Mocht jullie Engels goed zijn en wil je meer weten over de opties hier, vraag dan aan de engel even mijn emailadres, ik help je graag.
groetjes!
In het onderwijs is er hier veel behoefte en dus veel mogelijk!
Mocht jullie Engels goed zijn en wil je meer weten over de opties hier, vraag dan aan de engel even mijn emailadres, ik help je graag.
groetjes!
anoniem_91746 wijzigde dit bericht op 15-04-2010 03:35
Reden: erg herkenbaar
Reden: erg herkenbaar
% gewijzigd
donderdag 15 april 2010 om 17:38
Wij gaan in augustus maar gaan vooral door zuid thailand reizen en eindigen dan in Bangkok.
@SunnyC: wat maakt precies dat er nu onveilige stukken in de stad zijn? Ik dacht namelijk dat het vooral bij demonstraties uit de hand liep en zo maar dat ,als je daar vandaan blijft, er niet zoveel aan de hand is? Het is toch niet zo dat je op elke straathoek nu het risico loopt om neergeschoten te worden of wel?
Zelf denk ik dat het op de plekken die wij willen bezoeken (Khao Sok, Kho Tao, Krabi) allemaal wel los zal lopen.
@SunnyC: wat maakt precies dat er nu onveilige stukken in de stad zijn? Ik dacht namelijk dat het vooral bij demonstraties uit de hand liep en zo maar dat ,als je daar vandaan blijft, er niet zoveel aan de hand is? Het is toch niet zo dat je op elke straathoek nu het risico loopt om neergeschoten te worden of wel?
Zelf denk ik dat het op de plekken die wij willen bezoeken (Khao Sok, Kho Tao, Krabi) allemaal wel los zal lopen.
vrijdag 16 april 2010 om 08:54
vrijdag 16 april 2010 om 21:03
Hoi meiden, ben ik ook weer even. Sunny C, kijk je wel uit daar?! Erg naar dat het nu echt uit de hand aan het lopen is. Ik was vorig jaar in BKK tijdens de rellen en heb er helemaal niets van gemerkt, 't was eerlijk gezegd best gezellig. Een vriendin van mij woont in Chiang Mai en zij zegt dat het daar nu erg meevalt trouwens.
Sterkte met alle beslissingen.Kaar en Wdip, goed te horen dat het leuk is geweest. Laos staat hier ook nog steeds hoog op de lijst.
Neel, Griekenland komt steeds dichterbij!!
Hier alles goed verder.
Sterkte met alle beslissingen.Kaar en Wdip, goed te horen dat het leuk is geweest. Laos staat hier ook nog steeds hoog op de lijst.
Neel, Griekenland komt steeds dichterbij!!
Hier alles goed verder.
vrijdag 16 april 2010 om 22:16
Ja, gewoon doen. Zat net nog te skypen met die vriendin uit CM en daar is echt niets aan de hand. Verder zitten er vrienden op Tao en Chang en die merken ook niets nu. Lekker gaan dus. Verder...weblog lezen. Staan weer een paar nieuwe stukjes op.
Veel plezier in Griekenland. Ik heb ook zo'n zin. Vind't maar duur hier!
Veel plezier in Griekenland. Ik heb ook zo'n zin. Vind't maar duur hier!
zondag 18 april 2010 om 07:06
Hoi allemaal,
kleine update vanuit Bangkok.
Nee hoor, je loopt echt niet het risico op elke straathoek in de problemen te komen, zo erg is het ook weer niet gelukkig! Je moet wel heel goed weten waar je wel en niet heen kunt en overdag en vooral 's avonds de boel goed in de gaten houden. Delen van de stad zoals Sukhumvit road vermijd ik. Als het misgaat gaat het hier meestal goed mis en daar hoef ik niet bij te zijn!
De rode shirts hebben inmiddels het oude stads gebied (toeristenwijk bij Khao San) verlaten en concentreren zich nu op 1 plek in de stad. De rede hiervoor is dat het heel centraal is en dat het de stad en de regering een heleboel schade oplevert. Het is op dat punt heel moeilijk om in te grijpen omdat er overal hoge gebouwen staan en de roden nu heel veel wapens in handen hebben. (en dus sluipschutters op de gebouwen hebben staan zegt men)
Het leger is inmiddels verantwoordelijk gemaakt voor de veiligheid van en in Bangkok en de legertop zal morgen bij elkaar komen voor overleg.
Op dit moment gebeurt er weinig. Er is een groot gebied in het centrum van de stad afgesloten wat sommige delen van de stad erg moeilijk bereikbaar maakt. De shoppingmalls, hotels, restaurants etc in dit gebied zijn allemaal al meer dan een week dicht. De skytrain rijdt wel maar is van de week ook even gestopt (een dag) hopelijk blijft dit nu ok.
Morgen zal spannend worden aangezien de legertop dan bij elkaar komt en besluit wat het plan is. Verder bestaat de vrees dat er vandaag en morgen weer veel mensen bij komen aangezien Songkran voorbij is.
Vandaag is het rustig, morgen zien we wel verder.
Groetjes!
kleine update vanuit Bangkok.
Nee hoor, je loopt echt niet het risico op elke straathoek in de problemen te komen, zo erg is het ook weer niet gelukkig! Je moet wel heel goed weten waar je wel en niet heen kunt en overdag en vooral 's avonds de boel goed in de gaten houden. Delen van de stad zoals Sukhumvit road vermijd ik. Als het misgaat gaat het hier meestal goed mis en daar hoef ik niet bij te zijn!
De rode shirts hebben inmiddels het oude stads gebied (toeristenwijk bij Khao San) verlaten en concentreren zich nu op 1 plek in de stad. De rede hiervoor is dat het heel centraal is en dat het de stad en de regering een heleboel schade oplevert. Het is op dat punt heel moeilijk om in te grijpen omdat er overal hoge gebouwen staan en de roden nu heel veel wapens in handen hebben. (en dus sluipschutters op de gebouwen hebben staan zegt men)
Het leger is inmiddels verantwoordelijk gemaakt voor de veiligheid van en in Bangkok en de legertop zal morgen bij elkaar komen voor overleg.
Op dit moment gebeurt er weinig. Er is een groot gebied in het centrum van de stad afgesloten wat sommige delen van de stad erg moeilijk bereikbaar maakt. De shoppingmalls, hotels, restaurants etc in dit gebied zijn allemaal al meer dan een week dicht. De skytrain rijdt wel maar is van de week ook even gestopt (een dag) hopelijk blijft dit nu ok.
Morgen zal spannend worden aangezien de legertop dan bij elkaar komt en besluit wat het plan is. Verder bestaat de vrees dat er vandaag en morgen weer veel mensen bij komen aangezien Songkran voorbij is.
Vandaag is het rustig, morgen zien we wel verder.
Groetjes!
zondag 18 april 2010 om 20:16
Sunny, blijft toch erg spannend lijkt me! Woon je uit de richting of zit je er middenin?En je school, hoe gaat dat, wordt het ook behandeld daar?
Toch maf dat het zo geescaleerd is. Vorig jaar rond deze tijd waren er ook rellen maar dat was eigenlijk heel gezellig en je kreeg te eten en te drinken...en moet je nu kijken!
Toch maf dat het zo geescaleerd is. Vorig jaar rond deze tijd waren er ook rellen maar dat was eigenlijk heel gezellig en je kreeg te eten en te drinken...en moet je nu kijken!
maandag 19 april 2010 om 09:26
@Mayou, Ik woon er midden in!! Het is echt maar een paar straten weg dus we horen ze wel tekeer gaan zo af en toe.
Wat ook opvalt is dat de normale 'studenten kroegen' bij ons in de buurt ineens veel stiller zijn. Dit kan ook met de vakanties te maken hebben, maar toch.
Ik werk een heel eind buiten de stad en daar merk je er niks van eigenlijk. Best raar hoor...
Op school wordt er niet over gesproken, althans niet met de studenten. Ze zijn nog maar klein (mijn klasje is groep 3/4) en op het moment doen we summercamp en dat is alleen maar plezier maken dus...
Succes met fietsen en laat ff weten als je hier in de buurt komt!
Wat ook opvalt is dat de normale 'studenten kroegen' bij ons in de buurt ineens veel stiller zijn. Dit kan ook met de vakanties te maken hebben, maar toch.
Ik werk een heel eind buiten de stad en daar merk je er niks van eigenlijk. Best raar hoor...
Op school wordt er niet over gesproken, althans niet met de studenten. Ze zijn nog maar klein (mijn klasje is groep 3/4) en op het moment doen we summercamp en dat is alleen maar plezier maken dus...
Succes met fietsen en laat ff weten als je hier in de buurt komt!
maandag 19 april 2010 om 11:02
Tip van de dag:
Als je wilt duiken.... kies voor Koh Tao in Thailand!
(8 uur bus vanuit BKK)
Zo'n mooi eiland. Zoiezo is duiken nergens op de wereld goedkoper dan in Thailand!
Koh Tao is echt HET duikeiland van Thailand. Onzettend mooi om te zien allemaal. Het heeft absoluut iets toegevoegd aan mijn reis door Zuid Oost Azie! Ik kan het jullie allemaal aanraden!
(8 uur bus vanuit BKK)
Zo'n mooi eiland. Zoiezo is duiken nergens op de wereld goedkoper dan in Thailand!
Koh Tao is echt HET duikeiland van Thailand. Onzettend mooi om te zien allemaal. Het heeft absoluut iets toegevoegd aan mijn reis door Zuid Oost Azie! Ik kan het jullie allemaal aanraden!
maandag 19 april 2010 om 11:02
Tip van de dag:
(8 uur bus vanuit BKK)
(8 uur bus vanuit BKK)
maandag 19 april 2010 om 11:05
Jezz, het is alleen zo verdomde jammer dat Tao zo druk en bebouwd is geworden. Toen ik er 12 jaar geleden voor het eerst kwam was het nog rustig en schattig. Toen ik er 5 jaar geleden weer was schrok ik me rot.
Grote boten met tv aan boord om er te komen ipv een vissersboot. Jappaners in grote getalen. Stranden helemaal vol met resorts....
Jammer vond ik het.
Maar onderwater zie je dat natuurlijk niet
Grote boten met tv aan boord om er te komen ipv een vissersboot. Jappaners in grote getalen. Stranden helemaal vol met resorts....
Jammer vond ik het.
Maar onderwater zie je dat natuurlijk niet