Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
door fietsen dan Mayou!!
Arme Mik, het regent dat het giet!
Lieve Sunny ik hoop dat je online bent, ik kan je namelijk niet mailen, heb geen bericht gehad (zus in NL net gebeld om het te checken maar helaas). En om het nog moeilijker te maken.... we vertrekken straks! Het blijkt dat het calamiteitenfonds gister een calamiteit/dekkingsbeperking voor Bangkok heeft afgegeven en dat betekent dat onze reisorganisatie ons binnen 24 uur ergens anders onder moet brengen. Alhoewel we tot nu geen onveilig gevoel hebben ervaren volgen we het advies wel op en vertrekken we einde van de middag naar Chiang Mai. We blijven nu nog een half uurtje in hotel (het is nu 12.30 uur als ik dit tik), daarna lopen we nog even richting MBK. Ik hoop dat het jou lukt om voor die tijd hier een berichtje te plaatsen. Ik wacht nog even af..... Hoop je zo te lezen!
Sunny wij gaan nu naar het MBK om daar een Thaise telefoonkaart te kopen voor de mobiel (waren we toch al van plan). Als we terug zijn in het hotel plaats ik een berichtje met het nummer. Mochten we elkaar vandaag niet kunnen treffen dan laat ik de dropjes (en stroopwafels ) achter bij de receptie.
Oh Mik, wat ontzettend jammer!! Ik lees dit nu pas, suf, ik heb wel mail gecheckt maar viva niet meer zoveel... dom!!

Wat raar dat je geen bericht hebt gehad, engel zei dat ze het gestuurd had... nou ja.

Jullie hebben gelijk dat je het advies wel opvolgt hoor, je kunt maar beter veilig zijn! Komen jullie nog terug in BKK aan het einde van de reis?

Hoop je hier nog even te treffen voor jullie vertrekken. Enne, dropjes en stroopwafels??? Je bent een held!!!

Hopelijk tot zo op deze site anders bel / sms ik je op je Thaise nummer.
Hoi Sunny zijn we weer! Net even geshopt in MBK. Weggaan heeft wel een dubbel gevoel maar we staan achter onze beslissing. We zijn nu in het hotel, moesten hier de treinkaartjes nog ophalen en koffers staan hier. De trein vertrekt om 19.30 uur dus we zijn er nog wel even. We hebben een telefoonkaart voor de gsm gekocht en het nummer is 0849036405. Ik hoop je zo te horen! We vliegen trouwens op 8 mei weer terug dus dan moeten we weer in Bangkok zijn. Maar kijken even hoe de situatie wordt. Wellicht komen we eerder dan 8 mei terug in Bangkok, anders vliegen we gelijk door. Hopelijk tot horens!
Hoi!

Hoe was MBK? Druk? Worden jullie naar het station gebracht? Anders op tijd weggaan hoor, het is vaak druk die kant op.

Ik ben nog even thuis bezig, maar zal je zo ff sms sen. Kan ff de deur niet uit want man is niet thuis en heeft geen sleutels bij zich, de slimmerd!

tot zo en alvast goede reis naar Chiang Mai!
MBK was leuk, drukte viel mee! De telefoon staat aan, wacht je berichtje af! Ga nu ook van het forum af (zit bij reisbureau achter pc...). Tot zo!
Een vraagje aan de dames met Thailand ervaring: ik hoor altijd dat je daar erg goedkoop kleding kan kopen en dat je vooral niet teveel mee moet nemen. Geldt dat ook voor een wat grotere maat, 42/44? Dan weet ik of ik toch alvast hier wat dingen moet kopen of niet. Gaat mij vooral om t-shirts en tops, broeken (3/4 of kort is ook goed) en bikini's. Alvast bedankt!
El_lebel,

Mijn ervaring is dat het toch wel lastig is.

Met name broeken zijn lastig. Vooral de bovenbenen, ik pas in ieder geval geen 1 broek. Ik neem niet eens meer de moeite om te passen. Jurkjes gaan natuurlijk wel goed en t-shirts ook wel. Ik ben zelf klein en heb maat 38 (=big size in Thailand) met stevige bovenbenen.

In de toeristencentra is meer te krijgen voor grotere maten, want ze zijn daar natuurlijk ook niet gek met al die reuzen uit Europa :-)
Ok, dan weet ik dat In elk geval zelf broeken meenemen dus! En in meer toeristische gebieden qua badkleding: alleen maar ini mini bikini's, of ook "normale" maten?
Ik heb zelf een leuke bikini gekocht op Samui dit jaar. Een gewoon broekje met een halter bh. De maat is niet overgroot, maar past precies.
El_lebel, mijn ervaring is dat buiten t-shirts veel one-size is. Wat wel een idee is zijn fishermanpants - niet extreem elegant, maar zitten heerlijk. Mij zitten ze ruim (40-42).
Ah, die broek die je zo moet vouwen tussen je benen door een hupseflups toch? Dat lijkt me wel wat, lekker luchtig en comfi inderdaad. Goed idee. Tnx voor de hulp!
Wanneer heb je eigenlijk last van een jetlag richting Thailand? Op de heenweg of juist op de terugweg?
Hallo!

Ik ben bezig dit topic door te lezen aangezien ik half juni 3 weken naar Thailand ga!!

Maar ik heb nog geen antwoord op deze vraag gevonden (sorry als ik er over heen gelezen heb): is het ook mogelijk om via internet tickets voor de trein (en eventueel bus) in Thailand te kopen? Wij willen waarschijnlijk een nachttrein vanuit Chiang Mai naar Bangkok, is dit van te voren te boeken?

Alvast bedankt voor jullie reactie, morgen weer verder lezen in dit topic

Groetjes,

Julia
Ja, treintickets voor de 3 grote treinlijnen kun je online kopen via thairailwayticket punt com. Gewoon met credit card betalen en ticket uitprinten op gewoon papier. Vanaf 60 dagen voor de reisdatum.

PS op de site seat61 punt com staat best handige informatie over vervoer.
Even nog over die jetlag, op de weg naar Thailand heb ik er minder last van, mits ik meteen ga slapen na aankomst (5 uur 's morgens). Je voelt je ook gewoon beter omdat je aan iets leuks begint. Op de terugweg heb ik er veel meer last van, maar ja dan ben je ook weer terug in dat k*t Nederland.
Bij mij is dat andersom met die jetlag(volgens mij bij de meerderheid van de bevolking). Naar het oosten heb ik er veel meer last van dan wanneer ik naar het westen reis.
Cum non tum age
Hallo allemaal,

Ik wil dit jaar graag naar thailand, de volgende plaatsen wil ik aandoen: Bangkok, Kanachaburi, Krabi, Ko Tao en Ko Phangnon, we gaan ongeveer 18 dagen, is deze route goed te doen of te weinig/ te veel?

en wanneer kan ik het beste gaan, september/oktober of november,alvast bedankt !!!
Het kan wel, maar ik zou of Krabi overslaan of Ko Tao en Ko Phangan, aangezien dat 2 hele andere kanten op is en ik me kan voorstellen dat je ook wilt relaxen.
Cum non tum age
quote:bergamot schreef op 07 mei 2010 @ 10:54:

Ja, treintickets voor de 3 grote treinlijnen kun je online kopen via thairailwayticket punt com. Gewoon met credit card betalen en ticket uitprinten op gewoon papier. Vanaf 60 dagen voor de reisdatum.

PS op de site seat61 punt com staat best handige informatie over vervoer.Bedankt voor je reactie! Heb het inderdaad gevonden!
Hey allemaal,

Ik ben van plan om vanaf augustus/september 3 maanden te gaan backpacken in ZO-azie. De bedoeling is om een enkele reis bangkok te boeken, en verder zo weinig mogelijk van tevoren te boeken. Maar is het wel mogelijk om Thailand in te komen zonder een retour ticket? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
Ja je hebt tegenwoordig geen retourticket meer nodig. Ik ben heel vaak met een enkele reis naar Thailand gevlogen. Geen probleem.
Hey Mayou,

Lees jullie blog nog met veel plezier. Wat een toestand voor jou met die gekke Italianen :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven