Het geluid van een senseo...

15-04-2010 17:23 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvroeg: als je bij een senseo op het knopje 'koffie zetten' duwt, dan krijg je even een geluid alsof er koffiebonen gemalen worden. Zou dit er nu bewust ingebouwd zijn om ons het idee van 'verse koffie' te geven? Of zou er gewoon iets anders gebeuren dat hetzelfde geluid geeft?
Ja, goeie vraag Solemio, de ene keer meer water dan de andere keer.

Het wachten is op de expert.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Bestaan er ook senseo's voor 10 kopjes koffie tegelijk?

Had er niet bij stil gestaan dat koffie zetten op een verjaardag met een senseo uren duurt...
Wij spoelen zo nu en dan door met antikalk rommel en dan drukken we 1 en 2 kopjes knopjes tegelijk in waardoor de hele tank leegloopt. Daarna een paar keer een watertank laten doorlopen en koffie smaakt echt niet naar antikalk spul hoor.

Geen probleem en weinig geluid.
Waar zijn de deskundigen als je ze nodig hebt?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 15 april 2010 @ 18:17:

Er is een deskundige zie ik.

Dan mijn prangende Senseo-vraag: waarom komt er de ene keer meer water uit dan de andere keer?

Ik heb mijn Senseo nog maar kort (nou ja, tis de derde al) en ik heb em onlangs ook nog ontkalkt.

Nou daar gaan we dan. de mogelijke redenen:

- Het app. staat scheef

-Geblokkeerde koffietuit.

- Bij gebruik van neppads komt het wel eens voor.

Het is alweer een tijdje geleden en hangt heel erg van het model af. Gebeurt het zowel bij een als twee kopjes?
Ik maak de mijne al jaren met azijn kalkvrij. Gewoon doorlaten lopen met azijn en water en daarna nog drie of vier keer met schoon water. Je proeft er daarna niets meer van, en mijn apparaat doet het nog steeds.
Home is where your wifi connects automatically.
Een flesje ontkalker kost niet zo veel en je doet er relatief lang mee.(Ze raden geloof ik aan om 1x in de 6 weken te ontkalken) Kun je gewoon halen in de supermarkt
quote:jakkepoe schreef op 18 april 2010 @ 22:10:

Een flesje ontkalker kost niet zo veel en je doet er relatief lang mee.(Ze raden geloof ik aan om 1x in de 6 weken te ontkalken) Kun je gewoon halen in de supermarktJa, en die 'ze' zijn 'degenen die verdienen aan het ontkalken' , of niet ? Dat ze niet aanraden om het dagelijks te doen!
Niks mis met natuurazijn.
Heb de senseo al jaren en ontkalk het ook met een scheutje azijn, niks mis mee, doet het nog steeds perfect en ontploft is ie ook niet :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven