Lawaai in de nacht

16-04-2010 11:12 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

De laatste maanden heb ik enorm last van geluiden midden in de nacht, deze geluiden worden door mijn CV-ketel veroorzaakt. Ieder half uur maakt hij een irritant tikkend geluid dat duidelijk te horen is in de slaapkamer. Sinds mijn man bij me weg is hoor ik dit duidelijker en kan ik dus niet of nauwelijks slapen van dit irritante geluid.

Hebben jullie ook wel eens last gehad van dit soort irritante geluiden of van de buren of zo? Ik zou bijna oordopjes gaan kopen.
Ik zou even door iemand naar je CV ketel laten kijken. Jij weet dat het van jouw CV ketel komt en je vind het al irritant, probeer je voor te stellen wat je buren vinden.
Kunnen het je radiatoren niet zijn? Dat er lucht in ziet of zoiets dergelijks?
Dat heb ik al eens gedaan, maar het kan niet verholpen worden. Ik denk dat de buren er geen last van hebben hoor, want het geluid is maar heel zacht en alleen in mijn slaapkamer te horen. Hij staat hier recht boven.
De topic titel is lawaai in de nacht, maar "het geluid is maar heel zacht"??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Misschien slaap je lichter nu je man niet meer naast je ligt, en hoor je ieder geluidje.

Als de CV monteur er niets aan kan doen moet je er gewoon aan wennen. Of een nieuwe CV ketel kopen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
In mijn beleving is het inderdaad "lawaai", het is gewoon heel erg irritant. Maar ik ben ook benieuwd wat voor geluid anderen hier irriteert, dus vandaar die titel.
dat hebben wij ook.

Maar wij zijn er inmiddels aangewend, En wij hebben inderdaad ook oordopjes in het nachtkastje liggen mochten we echt niet kunnen slapen..
quote:Strawberry86 schreef op 16 april 2010 @ 11:25:

dat hebben wij ook.

Maar wij zijn er inmiddels aangewend, En wij hebben inderdaad ook oordopjes in het nachtkastje liggen mochten we echt niet kunnen slapen..Helpen die echt? Welk merk hebben jullie?
quote:Marieke1979 schreef op 16 april 2010 @ 11:22:

Maar ik ben ook benieuwd wat voor geluid anderen hier irriteert, dus vandaar die titel.Van die knetterende brommers/scooters, die je al van ver aan hoort komen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
de onderbuurman die muziek op disco sterkte draait. De buurman links die met zijn band oefent ( wel mooie live muziek ).

De bovenbuurman die met zijn vriendin de lente in de bol heeft..

en dat 24 uur ..pfff
oja en mijnhamsters die 's nachts inhun loopradje rennen
quote:nieuweauto schreef op 16 april 2010 @ 11:32:

oja en mijnhamsters die 's nachts inhun loopradje rennenLoopradje s 'nachts er uit?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ik gebruik altijd die van de etos. Ben een lichte slaper, dus alle geluiden kunnen me wakker maken. Een mug bijvoorbeeld, of regendruppels op balkon, of mijn man die eerder opstaat voor zijn werk.

Maar oordopjes werken heel goed. Moet je wel even aan wennen, want het is een raar gevoel, maar daarna geen problemen meer. En het voordeel is dat ik de wekker er wel doorheen hoor, dus verslaap ik me niet :-)
quote:Maar ik ben ook benieuwd wat voor geluid anderen hier irriteert, dus vandaar die titel.Niks. 's Nachts slaap ik, dan hoor ik geen geluid.
Liever elitair dan een pauper!
beetje vaag, snurkte je man zo hard eerder dan? Ik bedoel waarom zorgde zijn aanwezigheid ervoor dat je wel doorsliep en geen last had van het geluid.
* de knetterbrommers;

* de tram;

* de lallende fietsers

* de moeder bij het naastgelegen kdv als ik 's morgens nog slaap

* de buren die lopen in het appartement boven me

* de buurman beneden

* de feestjes in de binnentuinen

Allemaal lawaai waar ik me soms aan stoor. Zou het graag ruilen voor een zacht tikkende cv-ketel! Slaap al jaren met zachte ohropax oordopjes, succes gegarandeerd.
quote:twompie schreef op 16 april 2010 @ 11:35:

beetje vaag, snurkte je man zo hard eerder dan? Ik bedoel waarom zorgde zijn aanwezigheid ervoor dat je wel doorsliep en geen last had van het geluid.Mijn man snurkte niet zo hard, maar inderdaad zijn aanwezigheid zorgde denk ik voor wat extra rust waardoor ik eerder en dieper sliep.
quote:Mlle_j schreef op 16 april 2010 @ 11:36:

* de knetterbrommers;

* de tram;

* de lallende fietsers

* de moeder bij het naastgelegen kdv als ik 's morgens nog slaap

* de buren die lopen in het appartement boven me

* de buurman beneden

* de feestjes in de binnentuinen

Allemaal lawaai waar ik me soms aan stoor. Zou het graag ruilen voor een zacht tikkende cv-ketel! Slaap al jaren met zachte ohropax oordopjes, succes gegarandeerd.

Wow wat een lijst, dat soort geluiden heb ik hier gelukkig niet, iemand nog andere zachte (maar irritante) geluiden?

Die Ohropax zijn toch van die kneedbolletjes? Denk dat ik dat niet zo fijn vind, ook ervaringen met van die Herriestoppers en/of andere standaard oordopjes?
quote:Bergje65 schreef op 16 april 2010 @ 11:14:

Kunnen het je radiatoren niet zijn? Dat er lucht in ziet of zoiets dergelijks?De eerste keren dat ik dit had, dacht ik dat mijn buurman met een hamer of iets dergelijk tegen zijn radiatoren aan het tikken was. En dat alleen maar om mij te pesten .
Herriestoppers helpen ook wel, maar als je op je zij slaapt voel je die ohropax minder is mijn ervaring. Met herriestoppers had ik altijd enorm pijnlijke oren na een paar nachten... en ach, lawaai went. Ik kan me voorstellen dat je nu je alleen slaapt veel alerter bent. Als je daaraan bent gewend, slaap je vast ook weer rustiger. Ik slaap ook slechter en erger me aan alles (de lijst hierboven plus 'kleine' dingen) als ik me slecht of ontheemd of zenuwachtig voel... sterkte!
quote:Mlle_j schreef op 16 april 2010 @ 11:42:

sterkte!Dankjewel, het komt ook vast wel goed. Hopelijk ben ik van mijn slaapproblemen af voordat de muggen en ander ongedierte mijn nachtrust komt verstoren.
quote:nouschi schreef op 16 april 2010 @ 11:34:

[...]

Loopradje s 'nachts er uit?ik blokkeer het radje zodra ik naar bed ga.
quote:Marieke1979 schreef op 16 april 2010 @ 11:40:

[...]

ook ervaringen met van die Herriestoppers en/of andere standaard oordopjes?Probeer die van de Etos, huismerk
quote:Tama schreef op 16 april 2010 @ 11:48:

[...]

Probeer die van de Etos, huismerkGa ik zeker doen, thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven