Lawaai in de nacht
vrijdag 16 april 2010 om 11:12
Hoi allemaal,
De laatste maanden heb ik enorm last van geluiden midden in de nacht, deze geluiden worden door mijn CV-ketel veroorzaakt. Ieder half uur maakt hij een irritant tikkend geluid dat duidelijk te horen is in de slaapkamer. Sinds mijn man bij me weg is hoor ik dit duidelijker en kan ik dus niet of nauwelijks slapen van dit irritante geluid.
Hebben jullie ook wel eens last gehad van dit soort irritante geluiden of van de buren of zo? Ik zou bijna oordopjes gaan kopen.
De laatste maanden heb ik enorm last van geluiden midden in de nacht, deze geluiden worden door mijn CV-ketel veroorzaakt. Ieder half uur maakt hij een irritant tikkend geluid dat duidelijk te horen is in de slaapkamer. Sinds mijn man bij me weg is hoor ik dit duidelijker en kan ik dus niet of nauwelijks slapen van dit irritante geluid.
Hebben jullie ook wel eens last gehad van dit soort irritante geluiden of van de buren of zo? Ik zou bijna oordopjes gaan kopen.
vrijdag 16 april 2010 om 11:26
vrijdag 16 april 2010 om 11:26
vrijdag 16 april 2010 om 11:34
ik gebruik altijd die van de etos. Ben een lichte slaper, dus alle geluiden kunnen me wakker maken. Een mug bijvoorbeeld, of regendruppels op balkon, of mijn man die eerder opstaat voor zijn werk.
Maar oordopjes werken heel goed. Moet je wel even aan wennen, want het is een raar gevoel, maar daarna geen problemen meer. En het voordeel is dat ik de wekker er wel doorheen hoor, dus verslaap ik me niet
Maar oordopjes werken heel goed. Moet je wel even aan wennen, want het is een raar gevoel, maar daarna geen problemen meer. En het voordeel is dat ik de wekker er wel doorheen hoor, dus verslaap ik me niet

vrijdag 16 april 2010 om 11:36
* de knetterbrommers;
* de tram;
* de lallende fietsers
* de moeder bij het naastgelegen kdv als ik 's morgens nog slaap
* de buren die lopen in het appartement boven me
* de buurman beneden
* de feestjes in de binnentuinen
Allemaal lawaai waar ik me soms aan stoor. Zou het graag ruilen voor een zacht tikkende cv-ketel! Slaap al jaren met zachte ohropax oordopjes, succes gegarandeerd.
* de tram;
* de lallende fietsers
* de buurman beneden
Allemaal lawaai waar ik me soms aan stoor. Zou het graag ruilen voor een zacht tikkende cv-ketel! Slaap al jaren met zachte ohropax oordopjes, succes gegarandeerd.
vrijdag 16 april 2010 om 11:38
quote:twompie schreef op 16 april 2010 @ 11:35:
beetje vaag, snurkte je man zo hard eerder dan? Ik bedoel waarom zorgde zijn aanwezigheid ervoor dat je wel doorsliep en geen last had van het geluid.Mijn man snurkte niet zo hard, maar inderdaad zijn aanwezigheid zorgde denk ik voor wat extra rust waardoor ik eerder en dieper sliep.
beetje vaag, snurkte je man zo hard eerder dan? Ik bedoel waarom zorgde zijn aanwezigheid ervoor dat je wel doorsliep en geen last had van het geluid.Mijn man snurkte niet zo hard, maar inderdaad zijn aanwezigheid zorgde denk ik voor wat extra rust waardoor ik eerder en dieper sliep.
vrijdag 16 april 2010 om 11:40
quote:Mlle_j schreef op 16 april 2010 @ 11:36:
* de knetterbrommers;
* de tram;
* de lallende fietsers
* de buurman beneden
Wow wat een lijst, dat soort geluiden heb ik hier gelukkig niet, iemand nog andere zachte (maar irritante) geluiden?
Die Ohropax zijn toch van die kneedbolletjes? Denk dat ik dat niet zo fijn vind, ook ervaringen met van die Herriestoppers en/of andere standaard oordopjes?
* de knetterbrommers;
* de tram;
* de lallende fietsers
* de buurman beneden
Wow wat een lijst, dat soort geluiden heb ik hier gelukkig niet, iemand nog andere zachte (maar irritante) geluiden?
Die Ohropax zijn toch van die kneedbolletjes? Denk dat ik dat niet zo fijn vind, ook ervaringen met van die Herriestoppers en/of andere standaard oordopjes?

vrijdag 16 april 2010 om 11:40

vrijdag 16 april 2010 om 11:42
Herriestoppers helpen ook wel, maar als je op je zij slaapt voel je die ohropax minder is mijn ervaring. Met herriestoppers had ik altijd enorm pijnlijke oren na een paar nachten... en ach, lawaai went. Ik kan me voorstellen dat je nu je alleen slaapt veel alerter bent. Als je daaraan bent gewend, slaap je vast ook weer rustiger. Ik slaap ook slechter en erger me aan alles (de lijst hierboven plus 'kleine' dingen) als ik me slecht of ontheemd of zenuwachtig voel... sterkte!