825 euro betalen?
donderdag 15 april 2010 om 20:51
Voor 3 dagen kinderopvang?
Drie kids.
BSO. (2 kids)
Jongste gaat naar 't KDV.
Is dit niet een beetje belachelijk hoog?
De kinderopvangtoeslag is hier al vanaf hé. Dus 825 euro betalen we uit eigen 'zak'.
Of heb ik een rekenfoutje gemaakt?
Kan heel goed natuurlijk.
Hoewel vriend een heel? hoog inkomen heeft kan ik me dit netto bedrag voor de opvang van de kinderen niet voorstellen!
Drie kids.
BSO. (2 kids)
Jongste gaat naar 't KDV.
Is dit niet een beetje belachelijk hoog?
De kinderopvangtoeslag is hier al vanaf hé. Dus 825 euro betalen we uit eigen 'zak'.
Of heb ik een rekenfoutje gemaakt?
Kan heel goed natuurlijk.
Hoewel vriend een heel? hoog inkomen heeft kan ik me dit netto bedrag voor de opvang van de kinderen niet voorstellen!
vrijdag 16 april 2010 om 09:14
Tja, het is inkomensafhankelijk, dus het zou best kunnen kloppen, ik vind het geen raar bedrag voor 3 kinderen x 3 dagen. Of jij een rekenfout hebt gemaakt kunnen wij niet beoordelen. Hoe heb je je eigen inkomen ingevuld, ik begrijp dat je nog geen baan hebt?
Voor eerste kind betaal je percentueel het meest. En toeslagtechnisch is het duurste kind (dus kdv-kind) het eerste kind. De twee bso-kinderen, daar zal het geld niet in zitten.
Voor eerste kind betaal je percentueel het meest. En toeslagtechnisch is het duurste kind (dus kdv-kind) het eerste kind. De twee bso-kinderen, daar zal het geld niet in zitten.
vrijdag 16 april 2010 om 09:16
quote:Broedkippetje schreef op 16 april 2010 @ 09:13:
[...]
Drukdrukdruk!
We zijn een huis aan het kopen (nieuwbouw) en dat kost ontzettend veel tijd. Dus ja, ik ben een tijd wat minder aanwezig geweest.
Alles goed?wat spannend, maar heel veel werk inderdaad! leuk hoor. hier alles goed, ga bijna weer werken, ook wel weer leuk.
[...]
Drukdrukdruk!
We zijn een huis aan het kopen (nieuwbouw) en dat kost ontzettend veel tijd. Dus ja, ik ben een tijd wat minder aanwezig geweest.
Alles goed?wat spannend, maar heel veel werk inderdaad! leuk hoor. hier alles goed, ga bijna weer werken, ook wel weer leuk.
vrijdag 16 april 2010 om 10:08
quote:Maaswater schreef op 16 april 2010 @ 01:12:
[...]
Als je de wereld door de ogen van een kind bekijkt zie je heel andere dingen.
Weet je, ik heb het getest. Eerste kind volledig thuisgebleven, tweede kind na een tijdje 3 dagen naar de creche. En wat denk je? KDV is geslaagd.
en nu weer terug naar de poen!
[...]
Als je de wereld door de ogen van een kind bekijkt zie je heel andere dingen.
Weet je, ik heb het getest. Eerste kind volledig thuisgebleven, tweede kind na een tijdje 3 dagen naar de creche. En wat denk je? KDV is geslaagd.
en nu weer terug naar de poen!
vrijdag 16 april 2010 om 10:17
FF
Ik heb even een proefberekening gemaakt op toeslagen.nl
Beide partners een inkomen van 50.000 (gezamenlijk dus 100.000)
Kind 1 KDV 120 uur per maand
Kind 2 BSO 60 uur pm
Kind 3 BSO 60 uur pm
Kosten van de BSO en het KDV uitgegaan van 6,25, de maximale vergoeding.
Totale kosten van de opvang: 1500,-
Vergoeding van de belasting is dan: 968,- per maand
Wat blijft over om zelf te betalen: 532,-
En dat bij een inkomen van een TON!
Dus nogmaals, lijkt mij erg veel die 800 zoveel.
Ik heb even een proefberekening gemaakt op toeslagen.nl
Beide partners een inkomen van 50.000 (gezamenlijk dus 100.000)
Kind 1 KDV 120 uur per maand
Kind 2 BSO 60 uur pm
Kind 3 BSO 60 uur pm
Kosten van de BSO en het KDV uitgegaan van 6,25, de maximale vergoeding.
Totale kosten van de opvang: 1500,-
Vergoeding van de belasting is dan: 968,- per maand
Wat blijft over om zelf te betalen: 532,-
En dat bij een inkomen van een TON!
Dus nogmaals, lijkt mij erg veel die 800 zoveel.
vrijdag 16 april 2010 om 10:37
vrijdag 16 april 2010 om 23:22
@Zusenzo: Bedankt voor jou berekening!
Heb dus toch een fout gemaakt! (In de hoeveelheid uren van de BSO)
We gaan nu zelfs een heel schappelijk prijsje betalen zeker na wat ik hier hebt gelezen! 400 euro!
Dit is voor mij wel te overzien! Gelukkig maar!
Bedankt allemaal voor 't meedenken, meerekenen en alle bedragen die zijn genoemd! Wat verschillend allemaal.
Heb dus toch een fout gemaakt! (In de hoeveelheid uren van de BSO)
We gaan nu zelfs een heel schappelijk prijsje betalen zeker na wat ik hier hebt gelezen! 400 euro!
Dit is voor mij wel te overzien! Gelukkig maar!
Bedankt allemaal voor 't meedenken, meerekenen en alle bedragen die zijn genoemd! Wat verschillend allemaal.
zaterdag 17 april 2010 om 07:12
zaterdag 17 april 2010 om 12:22
zaterdag 17 april 2010 om 16:32
quote:Maaswater schreef op 15 april 2010 @ 23:13:
Ben ik de enige die niet begrijpt dat iemand 3 kinderen wil en ook nog 3 dagen werken wat resulteert in 3 dagen opvang? Als je zo-veel wilt is 825 euro een heel gewoon bedrag denk ik.
Begrijp me goed, hier ook 2 kids en 3 dagen werken, maar we hebben het wel zo georganiseerd dat we zelf voor onze kinderen kunnen zorgen en dus ook geen torenhoge kdv rekening hebben, dat was gewoon onderdeel van de budgetberekening voordat we aan kinderen begonnen.
Ik geloof dus ook niet dat een moeder zo nodig elke dag thuis met thee op haar kinderen moet wachten, maar aan 3 dagen kdv heeft toch niemand in het gezin iets, of ben ik nu heel ouderwets?Ja, ik vind jou ouderwets en verder heeft deze posting niets te maken met de vraag die TO stelt.
Ben ik de enige die niet begrijpt dat iemand 3 kinderen wil en ook nog 3 dagen werken wat resulteert in 3 dagen opvang? Als je zo-veel wilt is 825 euro een heel gewoon bedrag denk ik.
Begrijp me goed, hier ook 2 kids en 3 dagen werken, maar we hebben het wel zo georganiseerd dat we zelf voor onze kinderen kunnen zorgen en dus ook geen torenhoge kdv rekening hebben, dat was gewoon onderdeel van de budgetberekening voordat we aan kinderen begonnen.
Ik geloof dus ook niet dat een moeder zo nodig elke dag thuis met thee op haar kinderen moet wachten, maar aan 3 dagen kdv heeft toch niemand in het gezin iets, of ben ik nu heel ouderwets?Ja, ik vind jou ouderwets en verder heeft deze posting niets te maken met de vraag die TO stelt.
zaterdag 17 april 2010 om 16:39
quote:Maaswater schreef op 15 april 2010 @ 23:13:
Ik geloof dus ook niet dat een moeder zo nodig elke dag thuis met thee op haar kinderen moet wachten, maar aan 3 dagen kdv heeft toch niemand in het gezin iets, of ben ik nu heel ouderwets?Ja, maar misschien kan TO dat helemaal niet zo organiseren he? Misschien moeten zowel TO als haar man wel minstens drie kwartier reizen voordat ze op hun werk zijn en wonen de wederzijdse ouders misschien wel heel ver weg, waardoor zij niet kunnen oppassen. Beetje uitkijken met wat je stelt dus.
Ik geloof dus ook niet dat een moeder zo nodig elke dag thuis met thee op haar kinderen moet wachten, maar aan 3 dagen kdv heeft toch niemand in het gezin iets, of ben ik nu heel ouderwets?Ja, maar misschien kan TO dat helemaal niet zo organiseren he? Misschien moeten zowel TO als haar man wel minstens drie kwartier reizen voordat ze op hun werk zijn en wonen de wederzijdse ouders misschien wel heel ver weg, waardoor zij niet kunnen oppassen. Beetje uitkijken met wat je stelt dus.
zaterdag 17 april 2010 om 22:33
@ Maaswater, voordat je dit soort dingen schrijft, niet iedereen is in de 'gelukkige' positie om oma op te laten passen. Ik schrijf 'gelukkige' omdat het in mijn ogen niet altijd wenselijk is om oma als oppas te laten fungeren. In mijn ogen moet een oma gewoon oma kunnen zijn en niet als vaste oppas fungeren.
zaterdag 17 april 2010 om 22:36
825 euro is peanuts bij 100.000 jaarinkomen Lika
Het gaat om de opvang van je wondertjes, daar betaal je goed geld voor, logisch lijkt mij.
Ik vind het trouwens belachelijk dat mensen die boven 100.000 (en daar zitten wij niet ver vanaf dus ik kan er over mee praten) verdienen nog aanspraak kunnen maken op de kinderopvangtoeslag.
Maar dat is een andere discussie.
Het gaat om de opvang van je wondertjes, daar betaal je goed geld voor, logisch lijkt mij.
Ik vind het trouwens belachelijk dat mensen die boven 100.000 (en daar zitten wij niet ver vanaf dus ik kan er over mee praten) verdienen nog aanspraak kunnen maken op de kinderopvangtoeslag.
Maar dat is een andere discussie.
vrijdag 23 april 2010 om 21:41
zusenzo, weet niet of je dit nog leest hoor, maar ik snap jouw stelling wel, maar toch. Wij zitten hier ook boven, maar dat komt grotendeels door salaris van man. Ik verdien een kwart van ons gezamenlijke inkomen. Nou gaat alles bij ons op de grote hoop en betalen we samen het kdv en is het helemaal niet mijn salaris en zijn salaris, maar toch, zonder toeslag zouden we dus letterlijk moeten betalen zodat ik kan werken en dat gaat mij echt te ver, dan zijn de kdv kosten dus hoger dan mijn salaris. Ik werk zeker niet alleen voor het geld, ook voor mezelf, toekomst etc, maar financieel inleveren om te werken zou mij te ver gaan.
zondag 25 april 2010 om 07:26
Het zit je wel dwars he misspoez? Een paar bladzijden geleden hebben ik en anderen al geroepen dat jouw bedragen bijna niet kunnen kloppen tenzij je bijvoorbeeld een heel duur kdv hebt. Of een vader die wel je toeslagpartner is of zo. Maar bij 30000 euro inkomen zijn in een normale situatie de eigen bijdragen echt heel laag.
zondag 25 april 2010 om 11:56
quote:ColeTurner schreef op 15 april 2010 @ 20:57:
KDV kost veel geld. Als beide ouders werken, dan gaat een groot deel van het tweede salaris naar de KDV. {cough} Een goot deel van het gezamenlijk inkomen gaat naar de KDV. Ik blijf echt strijden tegen uitspraken dat "een groot deel van het tweede salaris ( lees: het salaris van de vrouw) naar de KDV gaat. Ik ben het hier pertinent mee oneens.
Maar goed on topic. Hier bij een slaris van gezamenlijk een ton per jaar betalen wij voor 2 kinderen op de BSO voor 4 dagen per week (72 uur per maand) 439,44 per kind = 878,88 euro per maand bruto.
Daarvan krijgen wij per maand zo'n 558,44 euro terug. Ik heb de beschikking hier bij de hand. WIj betalen dus netto zo'n 320,44 euro per maand voor 4 dagen in de week BSO.
Wij betalen overigens 6,10 euro per uur BSO. Ow en dat is dan 4 dagen opvang per week, inclusief alle studiedagen en inclusief 3 weken vakantieopvang. Wil je meer vakantieopvang, dan moet je die extra inkopen. Ook voor 6,10 euro per uur.
KDV kost veel geld. Als beide ouders werken, dan gaat een groot deel van het tweede salaris naar de KDV. {cough} Een goot deel van het gezamenlijk inkomen gaat naar de KDV. Ik blijf echt strijden tegen uitspraken dat "een groot deel van het tweede salaris ( lees: het salaris van de vrouw) naar de KDV gaat. Ik ben het hier pertinent mee oneens.
Maar goed on topic. Hier bij een slaris van gezamenlijk een ton per jaar betalen wij voor 2 kinderen op de BSO voor 4 dagen per week (72 uur per maand) 439,44 per kind = 878,88 euro per maand bruto.
Daarvan krijgen wij per maand zo'n 558,44 euro terug. Ik heb de beschikking hier bij de hand. WIj betalen dus netto zo'n 320,44 euro per maand voor 4 dagen in de week BSO.
Wij betalen overigens 6,10 euro per uur BSO. Ow en dat is dan 4 dagen opvang per week, inclusief alle studiedagen en inclusief 3 weken vakantieopvang. Wil je meer vakantieopvang, dan moet je die extra inkopen. Ook voor 6,10 euro per uur.
zondag 25 april 2010 om 12:36
Wat hier onbelicht blijft:
Belastingdienst vergoedt voor KDV max. ¤6,25 p/uur en voor BSO max. ¤ 5,82 p/uur.
Bso waar mijn dochter heen gaat, heeft een uurtarief van ¤ 6,40 (als je afneemt incl. vakantie-opvang).
¤ 0,58 per uur moet je dus sowieso al zelf betalen.
Zeker met een groot aantal uren opvang zoals TO afneemt, is dat al een behoorlijk bedrag.
Het tarief ex. vakantie-opvang is bijna ¤ 7,50 p/uur; dus dan betaal je al sowieso ¤ 1,70 p/uur per kind zelf.
Belastingdienst vergoedt voor KDV max. ¤6,25 p/uur en voor BSO max. ¤ 5,82 p/uur.
Bso waar mijn dochter heen gaat, heeft een uurtarief van ¤ 6,40 (als je afneemt incl. vakantie-opvang).
¤ 0,58 per uur moet je dus sowieso al zelf betalen.
Zeker met een groot aantal uren opvang zoals TO afneemt, is dat al een behoorlijk bedrag.
Het tarief ex. vakantie-opvang is bijna ¤ 7,50 p/uur; dus dan betaal je al sowieso ¤ 1,70 p/uur per kind zelf.
zondag 25 april 2010 om 19:52
Onbelicht in die zin dat het dus niet zoveel zin heeft om hier bedragen te gaan noemen "wij verdienen X en betalen voor 2 kinderen Y".
Als je met een organisatie van doen hebt (zoals SKON) die ruim boven de maximaal vergoedde tarieven zit, betaal je al snel (veel) meer dan iemand die bij een goedkopere organisatie afneemt, zelfs als alle andere componenten (aantal uren, inkomen) gelijk zijn.
Als je met een organisatie van doen hebt (zoals SKON) die ruim boven de maximaal vergoedde tarieven zit, betaal je al snel (veel) meer dan iemand die bij een goedkopere organisatie afneemt, zelfs als alle andere componenten (aantal uren, inkomen) gelijk zijn.