Werk & Studie alle pijlers

825 euro betalen?

15-04-2010 20:51 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor 3 dagen kinderopvang?

Drie kids.

BSO. (2 kids)

Jongste gaat naar 't KDV.

Is dit niet een beetje belachelijk hoog?

De kinderopvangtoeslag is hier al vanaf hé. Dus 825 euro betalen we uit eigen 'zak'.

Of heb ik een rekenfoutje gemaakt?

Kan heel goed natuurlijk.

Hoewel vriend een heel? hoog inkomen heeft kan ik me dit netto bedrag voor de opvang van de kinderen niet voorstellen!
Ik vind het wel meevallen. Ik betaal 250 euro netto voor 1 kind 2 dagen. Geextrapoleerd zou dat voor 3:3 neerkomen op 1125 euro netto.
Nouja, relatief meevallen. Het blijft wel een enorme bak geld natuurlijk.
KDV kost veel geld. Als beide ouders werken, dan gaat een groot deel van het tweede salaris naar de KDV. In het ideale geval is werk meer dan geld verdienen, je bouwt werkervaring op en je bouwt een carrière op. Werken als je ouder bent van een jong kind is meer een vorm van persoonlijke ontwikkeling
Ik ben bang dat het klopt...

Wij betalen voor 2 kids (1 GO, 1 KDV), 3 dagen 600 euro.

Kan niet wachten tot ze naar de basisschool gaan.;-)
Is toch ongeveer 23 euro p.kind p.dag? Dat klinkt dan weer niet zo veel vind ik. Maarja het is allemaal bij elkaar natuurlijk wel veel geld..
Voor 3 kinderen vind ik dat niet heel veel hoor.
hm, mij lijkt het wel veel, of je partner moet wel heul veul verdienen. Voor een tweede kind betaal je toch altijd verhoudingsgewijs een stuk minder? Onze kinderen gaan 3 dagen naar het kdv. We betalen bruto 1560 euro, daarvan krijgen we 1220 euro terug. Ons inkomen ligt rond de 3500 netto. Toen we nog maar 1 kind op het kdv hadden, betaalden we 780 bruto en kregen we 520 terug.

Heb je er dus wel rekening mee gehouden dat je voor een tweede kind (derde weet ik eigenlijk niet) veel meer terugkrijgt?
Ik vind het wel erg veel geld. Ik zou 200 euro overhouden. Maar waarschijnlijk zou ik meer terug krijgen omdat onze salarissen lager liggen.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
google maar eens op "kinderopvangtoeslag 2010 tabel"
Of het veel is ligt er ook aan wat je zelf verdient. Als je 1300 per maand verdient zou ik liever voor de kinderen zorgen. Je geeft aan dat je vriend ruim verdient, dus voor het geld hoef je het niet te doen ook niet te laten trouwens. Geen opa's en/of oma's die helpen?
Bedankt krokus, wij zouden 85 % voor het eerste kind terugkrijgen en 95 % voor het tweede kind terugkrijgen.
Eerste kind is alleen inkomens afhankelijk dus lijkt mij erg veel.
Sorry bedoel het % wat we terug krijgen.
Dank voor de reacties!

Ik weet iig zeker dat ik niet gek ben en 't dus wel dégelijk kan.

@Krokusje: Ja.

@Nazife: Nee, helaas geen opa/oma die kunnen oppassen.

@Cole Turner: Mee eens!

Vriend heeft zeer hoge vaste lasten. Dus de bal ligt bij mij.

Ik heb zelf ook zo mijn eigen vaste lasten en dan met die 825 euro opvangkosten erbij. *slik*

Ook jammer is dat ik nu geen zorgtoeslag en kindgebondenbudget meer ontvang. Dat is ruim 180 euro minder per maand.

Ik verwacht ook geen mega-salaris als ik drie dagen 'ergens' ga werken.

Even flink rekenen nog!

Zou kosten gastouder nog heel veel verschillen?
Volgens mij kost het tussen de 5,75 en 6,10 per uur. Daar heb je geen vaste oppas aan huis voor.

Nouja, mss ook weer wel als je het x3 doet.

Dus, optie: oppas aan huis?
Foutje
quote:wallace schreef op 15 april 2010 @ 20:57:

Ik ben bang dat het klopt...

Wij betalen voor 2 kids (1 GO, 1 KDV), 3 dagen 600 euro.

Kan niet wachten tot ze naar de basisschool gaan.;-)Vergiss je niet, buitenschoolse opvang is ook een dure grap..
Nogmaals, tweede en derde kind zijn niet inkomens afhankelijk, dus lijkt mij heel erg sterk.

En niet reeel om dus met voorbeelden te komen met maar 1 kind, omdat dat ene kind wel inkomens afhankelijk is berekend.
quote:zusenzo schreef op 15 april 2010 @ 21:43:

Nogmaals, tweede en derde kind zijn niet inkomens afhankelijk, dus lijkt mij heel erg sterk.

En niet reeel om dus met voorbeelden te komen met maar 1 kind, omdat dat ene kind wel inkomens afhankelijk is berekend.Klopt, kan dan idd niet met elkaar vergeleken worden.
ik vind het niet zo gek hoor, wij betalen voor 2 kinderen voor 2 dagen bijna 500 euro netto.
quote:ColeTurner schreef op 15 april 2010 @ 20:57:

KDV kost veel geld. Als beide ouders werken, dan gaat een groot deel van het tweede salaris naar de KDV. In het ideale geval is werk meer dan geld verdienen, je bouwt werkervaring op en je bouwt een carrière op. Werken als je ouder bent van een jong kind is meer een vorm van persoonlijke ontwikkeling Daar doen we het voor
Hier ook 2 kinderen, 2 dagen, 500 netto, 1oudergezin, 2200 netto inkomen. Ik vind het niet heel veel.
quote:arwen173 schreef op 15 april 2010 @ 21:47:

ik vind het niet zo gek hoor, wij betalen voor 2 kinderen voor 2 dagen bijna 500 euro netto.Ik ook niet. 2 dagen 2 auto's in A'dam parkeren kost je meer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een nanny aan huis met relevante opleiding heb je voor zon 12.50 per uur, krijg je ook nog belasting over terug. Alleen is de jongste dan wel alleen, geen speelkameraadjes. Wel rustig en geen stress meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven