825 euro betalen?
donderdag 15 april 2010 om 20:51
Voor 3 dagen kinderopvang?
Drie kids.
BSO. (2 kids)
Jongste gaat naar 't KDV.
Is dit niet een beetje belachelijk hoog?
De kinderopvangtoeslag is hier al vanaf hé. Dus 825 euro betalen we uit eigen 'zak'.
Of heb ik een rekenfoutje gemaakt?
Kan heel goed natuurlijk.
Hoewel vriend een heel? hoog inkomen heeft kan ik me dit netto bedrag voor de opvang van de kinderen niet voorstellen!
Drie kids.
BSO. (2 kids)
Jongste gaat naar 't KDV.
Is dit niet een beetje belachelijk hoog?
De kinderopvangtoeslag is hier al vanaf hé. Dus 825 euro betalen we uit eigen 'zak'.
Of heb ik een rekenfoutje gemaakt?
Kan heel goed natuurlijk.
Hoewel vriend een heel? hoog inkomen heeft kan ik me dit netto bedrag voor de opvang van de kinderen niet voorstellen!
donderdag 15 april 2010 om 20:57
KDV kost veel geld. Als beide ouders werken, dan gaat een groot deel van het tweede salaris naar de KDV. In het ideale geval is werk meer dan geld verdienen, je bouwt werkervaring op en je bouwt een carrière op. Werken als je ouder bent van een jong kind is meer een vorm van persoonlijke ontwikkeling
donderdag 15 april 2010 om 21:07
hm, mij lijkt het wel veel, of je partner moet wel heul veul verdienen. Voor een tweede kind betaal je toch altijd verhoudingsgewijs een stuk minder? Onze kinderen gaan 3 dagen naar het kdv. We betalen bruto 1560 euro, daarvan krijgen we 1220 euro terug. Ons inkomen ligt rond de 3500 netto. Toen we nog maar 1 kind op het kdv hadden, betaalden we 780 bruto en kregen we 520 terug.
Heb je er dus wel rekening mee gehouden dat je voor een tweede kind (derde weet ik eigenlijk niet) veel meer terugkrijgt?
Heb je er dus wel rekening mee gehouden dat je voor een tweede kind (derde weet ik eigenlijk niet) veel meer terugkrijgt?
donderdag 15 april 2010 om 21:09
donderdag 15 april 2010 om 21:33
Dank voor de reacties!
Ik weet iig zeker dat ik niet gek ben en 't dus wel dégelijk kan.
@Krokusje: Ja.
@Nazife: Nee, helaas geen opa/oma die kunnen oppassen.
@Cole Turner: Mee eens!
Vriend heeft zeer hoge vaste lasten. Dus de bal ligt bij mij.
Ik heb zelf ook zo mijn eigen vaste lasten en dan met die 825 euro opvangkosten erbij. *slik*
Ook jammer is dat ik nu geen zorgtoeslag en kindgebondenbudget meer ontvang. Dat is ruim 180 euro minder per maand.
Ik verwacht ook geen mega-salaris als ik drie dagen 'ergens' ga werken.
Even flink rekenen nog!
Zou kosten gastouder nog heel veel verschillen?
Ik weet iig zeker dat ik niet gek ben en 't dus wel dégelijk kan.
@Krokusje: Ja.
@Nazife: Nee, helaas geen opa/oma die kunnen oppassen.
@Cole Turner: Mee eens!
Vriend heeft zeer hoge vaste lasten. Dus de bal ligt bij mij.
Ik heb zelf ook zo mijn eigen vaste lasten en dan met die 825 euro opvangkosten erbij. *slik*
Ook jammer is dat ik nu geen zorgtoeslag en kindgebondenbudget meer ontvang. Dat is ruim 180 euro minder per maand.
Ik verwacht ook geen mega-salaris als ik drie dagen 'ergens' ga werken.
Even flink rekenen nog!
Zou kosten gastouder nog heel veel verschillen?
donderdag 15 april 2010 om 21:45
quote:zusenzo schreef op 15 april 2010 @ 21:43:
Nogmaals, tweede en derde kind zijn niet inkomens afhankelijk, dus lijkt mij heel erg sterk.
En niet reeel om dus met voorbeelden te komen met maar 1 kind, omdat dat ene kind wel inkomens afhankelijk is berekend.Klopt, kan dan idd niet met elkaar vergeleken worden.
Nogmaals, tweede en derde kind zijn niet inkomens afhankelijk, dus lijkt mij heel erg sterk.
En niet reeel om dus met voorbeelden te komen met maar 1 kind, omdat dat ene kind wel inkomens afhankelijk is berekend.Klopt, kan dan idd niet met elkaar vergeleken worden.
donderdag 15 april 2010 om 21:51
quote:ColeTurner schreef op 15 april 2010 @ 20:57:
KDV kost veel geld. Als beide ouders werken, dan gaat een groot deel van het tweede salaris naar de KDV. In het ideale geval is werk meer dan geld verdienen, je bouwt werkervaring op en je bouwt een carrière op. Werken als je ouder bent van een jong kind is meer een vorm van persoonlijke ontwikkeling Daar doen we het voor
KDV kost veel geld. Als beide ouders werken, dan gaat een groot deel van het tweede salaris naar de KDV. In het ideale geval is werk meer dan geld verdienen, je bouwt werkervaring op en je bouwt een carrière op. Werken als je ouder bent van een jong kind is meer een vorm van persoonlijke ontwikkeling Daar doen we het voor
donderdag 15 april 2010 om 22:08
quote:arwen173 schreef op 15 april 2010 @ 21:47:
ik vind het niet zo gek hoor, wij betalen voor 2 kinderen voor 2 dagen bijna 500 euro netto.Ik ook niet. 2 dagen 2 auto's in A'dam parkeren kost je meer.
ik vind het niet zo gek hoor, wij betalen voor 2 kinderen voor 2 dagen bijna 500 euro netto.Ik ook niet. 2 dagen 2 auto's in A'dam parkeren kost je meer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!