Meisjesnamentopic!
zondag 18 april 2010 om 15:47
quote:Nouke schreef op 17 april 2010 @ 20:08:
Hey meiden,
Afgelopen woensdag de 20 weken echo gehad en we krijgen een meisje!! Helemaal blij mee, maar wat is het toch ontzettend moeilijk om een mooie naam te vinden waar we allebei achter staan! En die niet in de top 10 voorkomt.
Daarnaast begint de achternaam met een S, ik neig er dus naar om geen voornaam met een S te kiezen. Wat vinden jullie?
Vind zelf de volgende namen mooi:
Nova
Nolah
Yfke
Iva
Liv
Hoor graag jullie suggesties en/of meningen over bovenstaande namen. Alvast bedankt!!Nova en Yfke vind ik erg mooi. Nolah en Iva vind ik niets, te gezocht. Liv is ook niet slecht.
Hey meiden,
Afgelopen woensdag de 20 weken echo gehad en we krijgen een meisje!! Helemaal blij mee, maar wat is het toch ontzettend moeilijk om een mooie naam te vinden waar we allebei achter staan! En die niet in de top 10 voorkomt.
Daarnaast begint de achternaam met een S, ik neig er dus naar om geen voornaam met een S te kiezen. Wat vinden jullie?
Nova
Nolah
Yfke
Iva
Liv
Hoor graag jullie suggesties en/of meningen over bovenstaande namen. Alvast bedankt!!Nova en Yfke vind ik erg mooi. Nolah en Iva vind ik niets, te gezocht. Liv is ook niet slecht.
zondag 18 april 2010 om 16:50
@Zonnetje - Welke voornaam zou je kindje dan als roepnaam krijgen?
Felicia van Akker en Lois van Akker klinkt allebei mooi
. Lois Felicia van Akker vind ik veel mooier dan Felicia Lois van Akker.
@Nouke - Ik vind Yfke echt niks, de rest vind ik allemaal mooi. Hoewel ik wel een beetje twijfel over Nola(h), het klinkt mooi, maar wel gemaakt.
@Elliza - Haha, dat is wel erg breed. Heb je andere criteria? Voorletters waarmee de naam wel of niet mag beginnen? Wat voor achternaam is het? Waarom kies je niet voor Fenna en Olivia? Etc.
Felicia van Akker en Lois van Akker klinkt allebei mooi
@Nouke - Ik vind Yfke echt niks, de rest vind ik allemaal mooi. Hoewel ik wel een beetje twijfel over Nola(h), het klinkt mooi, maar wel gemaakt.
@Elliza - Haha, dat is wel erg breed. Heb je andere criteria? Voorletters waarmee de naam wel of niet mag beginnen? Wat voor achternaam is het? Waarom kies je niet voor Fenna en Olivia? Etc.
zondag 18 april 2010 om 17:51
ik vind fenna en olivia ook mooie namen hoor
maar die wil je dus niet hihi...
ik vind nova overigens het mooiste uit het rijtje van nouke
Ik vind het overigens grappig dat jullie allemaal tot nu toe mijn voorkeur uitspreken, dus loïs felicia...
mijn vriend vind het namelijk andersom mooier... maar ik denk dat ik ga winnen hehehehe
Het kan trouwens ook nog zijn dat het een jongen wordt.. dan is het opzoek naar een topic over jongensnamen, want ik heb geen flauw idee werkelijk.
ik vind nova overigens het mooiste uit het rijtje van nouke
Ik vind het overigens grappig dat jullie allemaal tot nu toe mijn voorkeur uitspreken, dus loïs felicia...
mijn vriend vind het namelijk andersom mooier... maar ik denk dat ik ga winnen hehehehe
Het kan trouwens ook nog zijn dat het een jongen wordt.. dan is het opzoek naar een topic over jongensnamen, want ik heb geen flauw idee werkelijk.
zondag 18 april 2010 om 21:06
Hey meiden,
Nova
Nolah
Yfke
Iva
Liv
Hoor graag jullie suggesties en/of meningen over bovenstaande namen. Alvast bedankt!!
Ik vind Yfke en Nolah het minst mooi. Nova en Liv vind ik de leukste. Andere suggesties:
Yara
Noa
Eliv
Ninthe
Hey meiden,
Nova
Nolah
Yfke
Iva
Liv
Hoor graag jullie suggesties en/of meningen over bovenstaande namen. Alvast bedankt!!
Ik vind Yfke en Nolah het minst mooi. Nova en Liv vind ik de leukste. Andere suggesties:
Yara
Noa
Eliv
Ninthe
zondag 18 april 2010 om 21:08
Hey meiden,
Nova
Nolah
Yfke
Iva
Liv
Hoor graag jullie suggesties en/of meningen over bovenstaande namen. Alvast bedankt!!Nolah vind ik heel erg leuk! En ook origineel!
Hey meiden,
Nova
Nolah
Yfke
Iva
Liv
Hoor graag jullie suggesties en/of meningen over bovenstaande namen. Alvast bedankt!!Nolah vind ik heel erg leuk! En ook origineel!
zondag 18 april 2010 om 21:10
zondag 18 april 2010 om 21:15
quote:Elliza schreef op 18 april 2010 @ 13:17:
Hallo,
zouden jullie mee willen denken?
Een meisjesnaam in zoiets als Fenna en de 2e naam zoiets als Victoria/ Olivia ..
Wie helpt.
Gelukkig hebben we nog maanden de tijd?
En misschien is het wel een jongen
Zoiets als Fenna....
- Anna
- Sara
- Anne
- Féline
- Mandy
- Merel
- Yanne
- Emma
En zoiets als Victoria / Olivia....
- Willemijn
- Madelief
- Jo(h)anna
- Isabel(le)
- Julia
Hallo,
zouden jullie mee willen denken?
Een meisjesnaam in zoiets als Fenna en de 2e naam zoiets als Victoria/ Olivia ..
Wie helpt.
Gelukkig hebben we nog maanden de tijd?
En misschien is het wel een jongen
Zoiets als Fenna....
- Anna
- Sara
- Anne
- Féline
- Mandy
- Merel
- Yanne
- Emma
En zoiets als Victoria / Olivia....
- Willemijn
- Madelief
- Jo(h)anna
- Isabel(le)
- Julia
zondag 18 april 2010 om 21:17
quote:Jala5 schreef op 18 april 2010 @ 21:14:
Voor degene die voor lois gaat kies dan:loïs (twee lettergrepen) en niet voor lois (één lettergreep). Ik ken ze allebei, maar de tweede vind ik gewoon niet klinken.Ai, wat een strenge post. Omdat jij dat niet vind klinken, mag een ander z'n kind niet zo noemen?
Voor degene die voor lois gaat kies dan:loïs (twee lettergrepen) en niet voor lois (één lettergreep). Ik ken ze allebei, maar de tweede vind ik gewoon niet klinken.Ai, wat een strenge post. Omdat jij dat niet vind klinken, mag een ander z'n kind niet zo noemen?
zondag 18 april 2010 om 21:22
maandag 19 april 2010 om 08:37
Voor onze dochter zitten we te denken aan de naam Rune. Ik vind het ontzettend mooi, maar ook wel een beetje "gewaagd", je hoort het volgens mij niet veel in Nederland. (Of kennen jullie ze wel in je omgeving?)
Daarbij is het tevens een jongensnaam (mn in scandinavie, maar ook in belgie veelgehoord). Dat vind ik juist wel leuk hoor, maar niet als het bij iedereen echt alléén een jongensassociatie teweeg brengt.
Ben dus wel benieuwd naar wat meningen hier!
Daarbij is het tevens een jongensnaam (mn in scandinavie, maar ook in belgie veelgehoord). Dat vind ik juist wel leuk hoor, maar niet als het bij iedereen echt alléén een jongensassociatie teweeg brengt.
Ben dus wel benieuwd naar wat meningen hier!
maandag 19 april 2010 om 09:18
@Sofi2010: Sofie is erg populair, maar gewoon een hele mooie naam. Vind hem leuker dan Lotte
@Lilla: Ik ken een jongetje die Rune heet, maar ik begreep dat een heleboel mensen het juist een meisjesnaam vinden.
@Elliza: Eva Catherina? Emma Anastacia? Anne Maria? Liva Felicia? Ik roep maar wat hoor!
@Nouke, ik vind Liv zo'n mooie naam, maar twijfel weer heel erg. Tis zo stom maar laatst zag ik een item op het journaal over hiv en dan spreken ze het net zo uit. Als ze het nou net als een afkorting uitspreken, maar nee. Heb jij dat ook?
Nova vind ik ook erg mooi, maar vriendlief associeert dit toch gelijk met het tv-programma, jammer....
Succes allemaal!
Ps: ik ben weer zwanger! Mag dus nu weer legaal gaan nadenken over namen Nou de spannende weken afwachten, hopelijk gaat onze droom nu dan wel uitkomen.
U zult mij hopelijk nog vaak zien hier, haha...
@Lilla: Ik ken een jongetje die Rune heet, maar ik begreep dat een heleboel mensen het juist een meisjesnaam vinden.
@Elliza: Eva Catherina? Emma Anastacia? Anne Maria? Liva Felicia? Ik roep maar wat hoor!
@Nouke, ik vind Liv zo'n mooie naam, maar twijfel weer heel erg. Tis zo stom maar laatst zag ik een item op het journaal over hiv en dan spreken ze het net zo uit. Als ze het nou net als een afkorting uitspreken, maar nee. Heb jij dat ook?
Nova vind ik ook erg mooi, maar vriendlief associeert dit toch gelijk met het tv-programma, jammer....
Succes allemaal!
Ps: ik ben weer zwanger! Mag dus nu weer legaal gaan nadenken over namen Nou de spannende weken afwachten, hopelijk gaat onze droom nu dan wel uitkomen.
U zult mij hopelijk nog vaak zien hier, haha...
maandag 19 april 2010 om 09:20
Zouden jullie mee willen denken voor een meisjes naam?
Vriend en ik vinden mooi:
Julia
Emma
Philein (e)
Carlijn
Julia en Emma vinden we beiden erg mooi, maar ik vind de namen te populair waardoor deze eigenlijk afvallen.
Een alternatief Jula vinden wij allebei mwaa
Philein (e) en Carlijn leuk maar ik krijg er geen kippenvel van..
Wat ik zelf erg mooi vind is Ninthe, maar vriend vind dit helemaal niks.
Verder vind ik Jolijn erg mooi, vriend vind de naam ok maar niet zo leuk als Julia of Emma..
Ik hoop dat jullie nog een leuk alternatief hebben
Julia
Emma
Philein (e)
Carlijn
Julia en Emma vinden we beiden erg mooi, maar ik vind de namen te populair waardoor deze eigenlijk afvallen.
Een alternatief Jula vinden wij allebei mwaa
Philein (e) en Carlijn leuk maar ik krijg er geen kippenvel van..
Wat ik zelf erg mooi vind is Ninthe, maar vriend vind dit helemaal niks.
Verder vind ik Jolijn erg mooi, vriend vind de naam ok maar niet zo leuk als Julia of Emma..
maandag 19 april 2010 om 09:26
paulo en loeske, dank voor de reacties, leuk om te lezen! Nog meer meningen over de naam Rune voor een meisje? Ik lees ze graag!
Enneh, loeske: gefeliciteerd!
Love-star: Carlijn vind ik erg mooi! de andere namen die je noemt trouwens ook. Laats hoorde ik de naam Julin, misschien is dat een minder voorkomende maar mooie variant op Julia? Ik heb ook Emme wel eens gehoord, vind ik leuk, maar ik blijf meteen aan "emmer" denken. (Hoorde m trouwens in de combinatie Emme-Lotte, daarbij had ik de emmer-associatie dan weer minder).
Enneh, loeske: gefeliciteerd!
Love-star: Carlijn vind ik erg mooi! de andere namen die je noemt trouwens ook. Laats hoorde ik de naam Julin, misschien is dat een minder voorkomende maar mooie variant op Julia? Ik heb ook Emme wel eens gehoord, vind ik leuk, maar ik blijf meteen aan "emmer" denken. (Hoorde m trouwens in de combinatie Emme-Lotte, daarbij had ik de emmer-associatie dan weer minder).
maandag 19 april 2010 om 09:37
quote:Love_star schreef op 19 april 2010 @ 09:20:
Julia
Emma
Philein (e)
Carlijn
.................
..................
Misschien:
Isa(bel)
Olivia
Evie
Milla
Julie
Lucie
Luna
Emily
Jula
Sarah
Hannah
Karlien
Julia
Emma
Philein (e)
Carlijn
.................
..................
Misschien:
Isa(bel)
Olivia
Evie
Milla
Julie
Lucie
Luna
Emily
Jula
Sarah
Hannah
Karlien
maandag 19 april 2010 om 09:42
quote:MissShopping schreef op 19 april 2010 @ 09:37:
[...]
Misschien:
Isa(bel) vind vriend niet mooi
Olivia vind ik leuk vriend niet
Evie dochter van vriendin heet Eva
Milla vind ik niet mooi
Julie vind ik niet mooi
Jula hebben we het over gehad Julia vinden we beiden mooier
Lucie vind ik niet mooi
Luna te populair
Emily vind ik niet mooi
Sarah vind vriend niet mooi
Hannah vind ik niet mooi
Karlien vind ik niet mooi Verder vind ik Norah ook erg leuk, maar vriend heeft er niks mee
[...]
Misschien:
Isa(bel) vind vriend niet mooi
Olivia vind ik leuk vriend niet
Evie dochter van vriendin heet Eva
Milla vind ik niet mooi
Julie vind ik niet mooi
Jula hebben we het over gehad Julia vinden we beiden mooier
Lucie vind ik niet mooi
Luna te populair
Emily vind ik niet mooi
Sarah vind vriend niet mooi
Hannah vind ik niet mooi
Karlien vind ik niet mooi Verder vind ik Norah ook erg leuk, maar vriend heeft er niks mee
maandag 19 april 2010 om 10:25
Lilla; je hebt echt dezelfde smaak als ik!! Rhune staat ook op mijn lijstje.. bovenaan Ik dacht dat voor een jongen Rhune en een meisje Rune de spelling is (heb het ook maar van horen zeggen). Maar kende de naam inderdaad ook voor beiden. Ik vind de naam dus ook geweldig!
Julin staat zeker ook bovenaan mijn lijst, heel gave naam, nog andere namen die er op staan bij mij; Mila, Lola, Lauke, Kris, Julot, Faye, Loren, Fiore, Minne, Aelin, Leonoor, Diede, Liva, Liya.
Julin staat zeker ook bovenaan mijn lijst, heel gave naam, nog andere namen die er op staan bij mij; Mila, Lola, Lauke, Kris, Julot, Faye, Loren, Fiore, Minne, Aelin, Leonoor, Diede, Liva, Liya.