**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
Vriend moest vanavond strijken. Want dat is al weken niet meer gebeurd. En iedere dag in overhemd naar het werk... Ooit raken ze op

Maar hij had geen zin. Hij was al met zichzelf tot de concusie gekomen dat hij er maar eentje moest en dat het zo erg allemaal niet was. Toen vond hij toch nog een overhemd dat in mijn kast terecht was gekomen. Als een kind zo blij. Ik denk dat ik morgenvroeg maar eens ga strijken. Vandaag kan ik mij er ook niet meer toe zetten. Dan is vriend weer een hele tijd blij met mij als ik dat doe. Het is zo makkelijk een man te vriend te houden
Jelle. Vond ik gewoon leuk.

Weer eens wat anders dan Kman, Bassist, Persad.. Dacht das een echte naam. Lijkt het net echt

Ik heb ook nog 1 voor de LDR lijst met liedjes Distance and time

net anderhalf uur geskypt met Persad.

Hij is leuk!

Maar dat had ik al gezegd

Hij komt zaterdag.

mag ik ook aftellen?

Nog 6 nachtjes
Spijker, volgende keer ga ik vieren dat m'n vent allerlei dingen doet (waar ik me eigenlijk mee wil bemoeien maar dat ga ik dan proberen niet te doen - geloof dat ik daar op allerlei plekken iets mee moet, loslaten en niet overal zelf bovenop willen zitten), dat is veel slimmer & leuker.

En wow, in één middagje zon al verkleurd, zou ik ook wel willen. Ben me aan 't oriënteren op zelfbruiners (zo heet dat toch?), daar wordt 't weer tijd voor. Kan met goed fatsoen niet de buitenwereld in met blote benen.

Funda laat ik maar even voor wat 't is, gelukkig zijn jullie 't met me eens dat dat verstandiger is.
Gaan we naast 't boek en de film ook 'n ldr-soundtrack doen? Cool.

De mijne komt uit de crisisperiode: wrong turn.
Fille: wat voor vacature heb je gezien?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Spijker, spannend.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Cadi, die man die vijf uur lang het balkon sopt, geweldig

Spees, wat leuk!!!!! Ben benieuwd hoe het verder gaat

Oh ik heb ook een leuk LDR liedje van Marc Anthony - Valió la Pena:

In je ogen kijkend worden al mijn "waaroms" beantwoord

Ik word geïnspireerd door je woorden en mijn huis is in jouw huid

Wat een tedere liefde, mijn devotie, je bent mijn religie geworden

Mijn zoete gevoel, nergens heb ik spijt van

Leve de momenten in je mond en in je lichaam

Mijn vrouw....

Het was de moeite waard, wat er voor nodig was om met jou te zijn mijn geliefde

Jij bent een zegen

De uren en het leven aan jouw zijde schatje

Zijn er om te leven, maar op jouw manier

Proficiat, want het was de moeite waard

Ik zie je en ik overtuig me ervan dat je moest aankomen

Na de storm kan ik hier in je borst voor anker gaan

En meer mij zijn, opnieuw mij zijn, en als vlag mijn droombeeld

En zie ik hou van je want voor de liefde geef ik me over

Leve de momenten in je mond en in je lichaam

Mijn vrouw...

Ik vind het een geweldig lied vooral ook het ritme waarmee het gezongen wordt, de uitgelatenheid en begering die eruit spreekt, en ik vind Enhorabuena, porque valió la pena (proficiat, het was de moeite waard) erg leuk

Dit is een goed nummer voor een LDR-er die gaat trouwen om zijn openingsdans op te dansen Kjong!!!
't Klinkt leuker in 't Spaans. (niet dat ik er iets van versta maar 'n NL-vertaling geeft 'n ander beeld zeg maar)
Haha ja dat klopt. Maar alles in het Spaans klinkt in de Nederlandse vertaling mega overdreven... vooral als het met liefde te maken heeft
Over muziek gesproken. Gister liep ik langs het ziekenhuis en vanuit de open deuren klonk echt keihard de Scatman !!! Kennen jullie dat nog? Ik lag echt in een deuk.

Ik ben gister naar de kerk geweest, ik ben op een (niet heel actieve) zoektocht naar een leuke parochie en dat gaat nog niet echt goed. De kerk is hier echt mega conservatief en bij alle diensten die ik nog heb bijgewoond tot nu toe gaat het steeds over wat allemaal niet mag, en preken gaan niet over de mens maar over de kerk, of de parochie. Niet echt my cup of tea. Nu was ik gister bij een mis die voor het eerst me wel aansprak, de preek was persoonlijk en ging erover dat het niet gaat om gedachteloos de taken uit te voeren, maar om wat er in je hart leeft. De muziek was vrij upbeat en er waren veel jonge gezinnen en jonge mensen. Ik dacht heel blij dat ik misschien nu wel eindelijk een kerk had gevonden waar ik af en toe naartoe kan gaan en blij van kan worden, heel voorzichtig dacht ik dat want de kerk hier is echt stom. En toen wilde ik naar buiten lopen en toen zette het koor The Saints in. Dat was denk ik een teken.
Oh ter verduidelijking, een teken omdat ik zelf een tijd in een gospelkoor gezongen heb.

The Saints is een nummer dat ik al zolang ik me kan herinneren met mijn vader zong toen ik nog klein was, één voorzingen en de ander antwoorden. Net als bv. Joshua fit the battle of Jericho of Glory Halleluja. Dus dat zijn mijn lievelingsnummers uit de Gospelmuziek, omdat het zulke vertrouwde nummers zijn.

Ik heb ook andere lievelingsnummers, maar deze blijven altijd speciaal, deze kan ik wel dromen van alle miljoen keer dat ik ze gezongen heb.
Openingsdans

~wegtrekker~

Ik ga geloof ik in spijkerbroek trouwen, want een jurk (alleen het woord al, jurruk juh-ruk) die ik mooi vind bestaat niet hier.

Maar dat wisten jullie waarschijnlijk al.

Caads is natuurlijk Cadi, die ik niet als kaadie lees, maar als djadduh (wat heks benne). Moet ik altijd een keer knipperen.

Jelle, snelle Jelle.

Maar, wat is er mis met 'Kman'?

Behalve dan dat hij aswolken verzorgt.

Het eindigde trouwens in een barbecue. Met een prepuupchagrijn, peuterpuupstoutert.

Laat ik zeggen dat de buren de namen van mijn kinderen nooit meer zullen vergeten.

Rarara... ik ga toch naar TR, eind juni. Redelijk onvrijwillig, want ik ben er min of meer in geluisd.

Waar gaan jullie naartoe deze zomer?
quote:kjong schreef op 19 april 2010 @ 13:44:

Waar gaan jullie naartoe deze zomer?Raad eens
Hoe kan iemand jou er nou inluizen? Sliep je toen je ja zei soms? Want dan telt het niet hoor.

Dus je alleen-op-vakantie-plan is van de baan, het wordt een familie aangelegenheid?

Oh ja: spijkerjurk?
Ja, geil! Een spijkerjurk. Met leren klompen. En margrieten in het haar.

Twijfels over benen scheren of niet.

Iets met combinatie van niet-luisterende oma, kinderen heel lang van huis, geen budget of verlofdagen en heden bokkenpruik.

Heerlijk dat je je visum hebt.

Wat voor lulverhaal heb je opgehangen om het te krijgen en wat ga je er echt doen?
Geen lulverhaal, wel een hele stapel papieren. Een VOG, een papiertje van de bank, een medische verklaring, een belofte dat ik verzekerd ben, foto's, paspoortkopietjes, enz enz enz.

Wat ik er ga doen: het is een open visum. Dus ik mag alles (behalve met kinderen werken).

Nu ga ik heel hard nadenken of ik echt wil en hoe ik dan de laatste praktische zaken hier regel.

Wat ik er echt ga doen is natuurlijk: mezelf opnieuw uitvinden in een wereldstad, kijken of ik kan overleven als ik mezelf zomaar naar de andere kant van de wereld verplaats en dicht genoeg bij Bassist wonen om te onderzoeken of we een vakantieliefde zijn of in het dagelijks leven nog steeds leuk.

Dat is zo ongeveer het plan.

Ik weet alleen nog steeds niet zeker of ik dat echt wil. En durf.
Gaan de kinderen dan wel of niet mee? En heb je er wel zin in?
quote:Spijker schreef op 19 april 2010 @ 14:01:

Wat ik er echt ga doen is natuurlijk: mezelf opnieuw uitvinden in een wereldstad, kijken of ik kan overleven als ik mezelf zomaar naar de andere kant van de wereld verplaats en dicht genoeg bij Bassist wonen om te onderzoeken of we een vakantieliefde zijn of in het dagelijks leven nog steeds leuk.

Dat is zo ongeveer het plan.

Ik weet alleen nog steeds niet zeker of ik dat echt wil. En durf.

Want het ergste wat kan gebeuren is...?

Heb je al eens eerder een langere tijd in het buitenland gezeten of wordt dit de eerste keer?
Het ergste is dat je weer naar huis moet.

Naar dat huis.

Voor de rest lijkt mij het een prima doordacht plan

Ja, ik ga juist vanwege de kinderen.

En nee, geen zin.

We zouden alles behálve TR kiezen, in eerste instantie, en om een hele hoop varierende geldige redenen.

Maar ja. Nu niet meer.
het ergste.... eens even kijken. De allerergste situatie zou zijn:

- baan en huis vinden daar lukt me niet

- Bassist blijkt niet leuk of blijkt mij niet leuk te vinden

- mn sociale leven komt niet op gang

- gekke ex is van dichtbij nog enger en houdt nog steeds niet op

Ja. Dat zou wel vervelend zijn.
Ik denk best dat je durft hoor, Spijker.

Toch, het is niet niks, even voor een half jaar alles wat bekend is verlaten en naar de andere kant van de wereld gaan. Ook al zitten we hier op een pnderwerp met allemaal mensen die misschien (schijnbaar) heel makkelijk praten over verhuizen naar het buitenland, het is niet altijd makkelijk. Daarbij heb ik zelf een pleurishekel aan officiele dingen regelen (vaccinaties, verzekeringen etc), dus kan me voorstellen dat een ander er tegen op ziet..

Aan de andere kant, wat Marg dus zegt: wat is het ergste dat gebeuren kan? Je kan altijd gewoon weer terug naar Nederland als je het niet leuk vindt.
Allevier geen redenen om het niet te proberen.
Nou, die officiële dingen daar ben ik dus gewoon stapje voor stapje mee begonnen. Maar nu merk ik ineens dat ik officieel halverwege ben en de emotionele kant nog niet eens heb opgestart.

De grote vraag is: wil ik?
quote:kjong schreef op 19 april 2010 @ 13:44:

Waar gaan jullie naartoe deze zomer?Naar ongeveer 70 graden noorderbreedte. Voor werk. Een aantal maanden. Heb ik heel erg veel zin in! (Zolang ik niet wordt opgegeten door muggen of beren). Daarna misschien op vakantie met lief, maar dat ligt eraan of hij deze zomer nou wel of niet op sabaticcal gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven