Bruiloft zus: géén ABC, maar wat dan wel...

19-04-2010 18:43 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mede-forummers,

Mijn zus gaat binnenkort trouwen! Hartstikke leuk natuurlijk, maar hoe meer de datum in zicht komt, des te zenuwachtiger ik word... Want naast dat ik nog geen geschikte outfit heb gescoord wil ik ook graag 'iets bijzonders' voor mijn zus en haar hubbie doen. Maar ja, wat dan precies.....

De ceremoniemeesters hebben strikte opdracht gekregen om dingen als 'Het ABC' buiten de deur te houden Enorm jammer natuurlijk

Wat is nou leuk om te doen/ maken/ opvoeren/ geinen... HELLUP!

Ik heb nog een kleine 3 maanden!
Vreselijk die ABC's!

De R is van de Relatiepijler, daar zit je over een paar jaar...

Gewoon bij een toespraak houden zonder anekdotes!
Kan ook Nlies. Alleen is dan wel de verrassing weg. Het grappige is dat mijn ouders niet door hadden wat het was, wat ze kregen en 's avonds met zijn tweetjes pas alle puzzelstukjes in elkaar hebben gelegd. De gasten wisten ook niet wat ze nou precies aan mijn ouders gaven.

Uiteindelijk hebben mijn ouders een foto van de puzzel gemaakt en die naar alle vrienden en familie rondgestuurd en bedankt voor hun aanwezigheid en "stukje". De vele stukjes maakten de puzzel compleet, en zo voelden zij het ook echt.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Anders maak je een mooie kadomand, waar je persoonlijke kadootjes en evt een mooie brief, zelfgeknutseld kunstwerk of wat dan ook voor creatiefs in kwijt kan. Zou ik meer op prijs stellen dan een ABC-achtig iets!
[quote]Jaffa schreef op 19 april 2010 @ 18:56:

Het DEF? Een grappig liedje maken op de melodie van 'Een potje met vet'? Gênante, maar o zo grappige anekdotes ophalen over je zus terwijl haar foto als puisterige puber levensgroot op de beamer verschijnt? Je verkleden als de aanstaande schoonmoeder van je zus en dan improviseren?

Er schieten me wel dertig dingen te binnen en ik zou ze allemaal niet doen.[/quote]

helemaal eens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:theo71 schreef op 19 april 2010 @ 19:14:

De R is van de Relatiepijler, daar zit je over een paar jaar...

Goed idee Winterdip als TO dan echt iets 'moet' doen (waarom?) doe dan zoiets of een toost (toast?)
quote:Jaffa schreef op 19 april 2010 @ 18:56:

Er schieten me wel dertig dingen te binnen en ik zou ze allemaal niet doen.
De A is van Andijvie, jouw leven als vrouw.

De B is van Beeb die je klus vast gauw.

Wie gaat er verder?
Wat betreft toespraken: ook dat zou ik niet zomaar doen. Op een bruiloft vind ik het speechen eigenlijk voorbehouden aan de ouders van het bruidspaar. Wellicht zijn er meer broers en zussen van het bruidspaar, de beste vriend van, de beste vriendin, etc etc die allemaal hun praatje willen houden. Altijd afstemmen dus met de CM of dat wél kan.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
De vraag is; Wat kan je? Kun jij goed zingen/ muziek maken/ toneelspelen? Dan kun je wat doen. Anders geen stukje.

In overleg zou je (namens of met) het gezin een welgemeende speech kunnen houden. Onthoudt daarbij: een goede speech is geschreven, herschreven, voor de helft geschrapt en nog eens herschreven. En dermate geoefend dat je em spontaan en uit het hoofd kan brengen. Moet kunnen, een goede speech is ook minder dan 5 minuten.
Een goede speech duurt niet meer dan 5 zinnen. Daarna wordt ie alleen maar irritant.
*wilde stellen 2 minuten maar vond dat te radicaal*
Dit is voor mij een reden om helemaal niet te trouwen (ik hecht er ook weinig waarde aan, dat scheelt ). Je zus heeft expliciet gevraagd geen ABC te doen. Ik ga ervan uit dat ze met "ABC" alle dergelijke stukjes bedoelt. Waarom tegen de wens van je zus ingaan? Het is toch haar dag?
Aan de andere kant moet je als bridezilla ook een beetje realiseren dat mensen 'jouw dag' graag samen met je beleven. Door er iets aan bij te dragen dus. Dat kan en dat mag. Mensen vergeten alleen vaak dat ze niet bijdragen maar afdoen aan- op het moment dat iets knullig, niet gerepeteerd en op de melodie van Hazes is.
de S is van scheiding, een kans van 1 op 2.
Maak een quiz met vragen over vroeger en nu. Over hem en haar. 2 teams, elke familie dus 1 (of gezin ofzo) Gooi er grappige vragen tussendoor. Vragen en antwoorden laten zien d.m.v. een powerpoint presentatie op een groot scherm. Geef een leuke prijs weg voor de bruid of bruidegom (= huwelijkscadeau)
En dingen doen is echt wel leuk, ook al zeggen ze van niet. Anders is het ook zo saai zo'n dag! (vind ik dan)
Wij wilden op onze bruiloft ook geen stukjes, daar heeft iedereen zich gelukkig aan gehouden. Mijn broer was onze ceremoniemeester, die heeft gespeecht en aan alle gasten gevraagd een fles wijn met een persoonlijk etiket mee te nemen. Erg leuk!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:CruellaDeVil schreef op 19 april 2010 @ 19:57:

En dingen doen is echt wel leuk, ook al zeggen ze van niet. Anders is het ook zo saai zo'n dag! (vind ik dan)Wij zouden het echt niet gewaardeerd hebben. Er zijn mensen die het menen als ze zeggen: 'geen stukjes'.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
De E is van Ex-zus, want dat ben jij als je tegen hun wens in gaat.
Jij misschien wel Cruella, maar als een ander trouwt is het niet jouw dag

Bovendien vind ik stukjes nou juist errug saai om naar te kijken.
:puke: De H is van hubbie.
quote:Mevrouwdekees schreef op 19 april 2010 @ 19:45:

*wilde stellen 2 minuten maar vond dat te radicaal* Lijkt me meer dan genoeg om de wijn op de juiste temperatuur te krijgen.
quote:minny schreef op 19 april 2010 @ 19:24:

De A is van Andijvie, jouw leven als vrouw.

De B is van Beeb die je klus vast gauw.

Wie gaat er verder?
2 vb: toen min ouders 25 jaar getrouwd waren wilden ze graag geld als cadeau voor een reis. We hebben alle gasten geschreven en laten storten, vervolgens kregen ze van ons een puzzelstukje. ALle puzzelstukjes werden dus op de avond gegeven. Na het puzzelen van mijn ouders hebben we dus met alle gasten de reis (nou ja een gedeelte dan...) cadeau gedaan.

VB2: maak een momenten doos. Je zoekt allerlei cadeautjes die passen bij een moment. Bijv. het samen uithuilen moment.

Een pakje zakdoekjes. met een stickertje zet je dan 'het samen uithuilen moment' op het cadeautje.

Het 'we zij nog niet aan kinderen toe moment' (een condoom)

Het 'we zijn aan kinderen toe moment' (een condoom met gat)

Het 'even samen er tussen uit moment' (een reischeque - bioscoopbon)

En zo kan ik nog wel doorgaan.

Je kan het heel persoonlijk maken en daarin 'je abc' verhaal goed in kwijt, zonder dat de rest van eht publiek het meemaakt. Wil je dat ze het meemaken, laat ze dan gewoon 1 of twee cadeautjes uitpakken (maken ze hun eigen speech ;) ).

Wel heel veel plezier, en met 3 maanden heb je ng best even...
Als je niet meteen weet wat je moet doen moet je dus NIETS doen.

Dan wordt het "iets doen om het doen".

Als je een heel komisch talent zou hebben zou je niet na hoeven denken.

Of als je geweldig zou zingen of viool spelen.

Ik neem aan dat dat allemaal niet het geval is dus gewoon genieten van de dag in je nieuwe mooie jurk en je verder rustig houden:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven