kipfilet over de datum

20-04-2010 12:51 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb nog 2 ongeopende pakjes kipfilet voor op de boterham van de lidl hier liggen. de datum is 19-04.. tot wanneer zouden jullie het eten?
quote:xxxS schreef op 20 april 2010 @ 12:51:

ik heb nog 2 ongeopende pakjes kipfilet voor op de boterham van de lidl hier liggen. de datum is 19-04.. tot wanneer zouden jullie het eten?
Niet.
Met vleeswaren neem ik gewoon geen risico.
inderdaad niet....
Ik ook niet
nederlanders zijn echt strikt met de regeltjes haha. vandaag eet ik het nog wel, maar morgen/overmorgen? ik heb geen zin om vandaag 8 boterhammen met kip te eten namelijk
Tot 19/4
Je ruikt het wel als het niet goed meer is.
Die datum slaat op wanneer het voor het laatst verkocht mag worden, niet tot wanneer het gegeten mag worden.
Liever elitair dan een pauper!
Gewoon in je BH stoppen.
Tot 19/4.

Daarna zou ik een stukje aan de kat geven, als die het laat liggen dan is het niet meer goed
Niet meer eten.
quote:Kalliope schreef op 20 april 2010 @ 12:56:

Die datum slaat op wanneer het voor het laatst verkocht mag worden, niet tot wanneer het gegeten mag worden.Ja, sowieso kan een fabrikant niet voor mij bepalen tot wanneer ik iets mág eten. Al wil TO het pakje over 6 jaar openen en opeten, da's haar zaak.
In Nederland zijn we inderdaad erg van de veilige zone.

zelf zou ik, zo'n 1 dag over datum goed naar de kleur kijken en vooral ruiken. Dan merk je wel of het nog kan.

Zelf ga ik nooit verder dan 1-2 dagen. Mijn kinderen geef ik het gewoon niet en manlief durft nog weer verder te gaan (weer 1-2 dagen verder) Maar hij leeft nogsteeds en heeft er ook nooit last van gehad oid..

Niet dat wij zo vaak spullen over de datum hebben hoor..
quote:Appelsientje schreef op 20 april 2010 @ 12:55:

Je ruikt het wel als het niet goed meer is.Ja, gewoon effe ruiken en opeten indien het niet raar ruikt. Ik kijk nooit zo nauw op houdbaarheidsdatum en zeker niet als iets nog dicht is.
quote:xxxS schreef op 20 april 2010 @ 12:53:

nederlanders zijn echt strikt met de regeltjes haha. vandaag eet ik het nog wel, maar morgen/overmorgen? ik heb geen zin om vandaag 8 boterhammen met kip te eten namelijkWaarom vraag je het dan?
Gewoon op je neus vertrouwen, het komt niet op een dag aan..
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Gewoon ruiken en proeven, het is echt niet van de een op de andere dag bedorven.

Maar ja, ik ben dan ook heel makkelijk met dit soort dingen.
Dat was gisteren...ongeopend en in de koelkast? dat eet ik dan nog wel op hoor, als het niet goed is, ruik je dat gauw genoeg.

Iemand in een supermarkt zei dat als er 19-4 op staat, mogen ze het tot die datum verkopen, daarna niet meer. Maar daarom kun je het nog wel eten!
quote:madamemicmac schreef op 20 april 2010 @ 12:59:

[...]

Waarom vraag je het dan? als iedereen zei dat het morgen ook nog wel kan, kan ik morgen ook weer wat eten
quote:Miss Moneypenny schreef op 20 april 2010 @ 12:57:

Tot 19/4.

Daarna zou ik een stukje aan de kat geven, als die het laat liggen dan is het niet meer goed

Die van mij laat alles liggen wat geen brokjes zijn van haar merk.

Als het aan de kat lag zouden wij dus de hele inhoud van de vleeswarebak weg kunnen mieteren.
Vandaag 1 pakje openen en morgen de andere.

Niks mis mee hoor, je gaat maar zo niet dood!

Je ruikt het wel of het niet goed meer is!
Niet, zeker kip niet.
Ja eens met elleinspe, volgens mij wordt een heel veilige zone aangehouden voor de zekerheid en kun je het best tot bijv. 2 dagen erna nog eten. Zéker als het nog dicht is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven