vivalalisa

13-04-2010 15:54 1203 berichten
Alle reacties Link kopieren
jezus waar moet ik beginnen2 ik ben 26 jaar vanaf mijn 16de bij hem, hij is mijn eerste en enige liefde

ja ik zeg nog steeds liefde want oo mijn god wat hou ik van hem

hij moest voor zijn werk naar het buitenland en net 3 weken terug van 8 maanden reis

daarvoor was die 3 maanden bij me ... en periode daarvoor ook buitenland

in de periode dat hij weg was heb ik mij zo rot gevoeld, ik kreeg en voelde geen liefde van zijn kant.. ik heb alles geprobeerd lief doen cadeaus sturen mailtjes bellen... om maar niet te scheiden van elkaar

nu is die terug en heeft die opgebiecht na 3 weken dat hij al een jaar een ander heeft, ze is zwanger van hem

ik heb niks gemerkt, niks niks niks

en ik ben zo verbaasd van mijn reactie ik heb gehuild moeten kotsten ik heb hem getroost!! we hebben gesproken tot half 7 in de ochtend, en geknuffeld gezoend...

en nu 3 dagen later huil ik alleen maar heb sinds ik het weet niet meer kunnen eten.

vanavond gaan we het aan zijn ouders vertellen.... ik kan hem ondanks dit niet loslaten zo erg! ik wil hem haten voel zoveel woede in mij, al; die leugens... maar ik blijf maar zo lief tegen hem!!

ik snap het niet

ik heb zoveel pijn, en doe mezelf meer pijn door liedjes te luisteren van marco bosato hart van een minaar

hij weet niet wat hij wil, of die verder wil met mij of haar... en ik weet niet wat ik wil

ik wil niet horen ren weg, ik wil weten waar mijn reactie vandaan komt hoe kan ik zo lief tegen hem blijven? ik bescherm hem nog steeds!! zeg tegen onze vrienden dat ze hem niet moeten laten vallen...

sorry als er veel taalfouten in staan ,
Lisa, wil je nog vertellen wat er gebeurd is voordat je bij hem in bed belandde

uuhm tja dat is hier en daar al beetje verteld tussen neus en lippen door. we hebben samen aan het strand gezeten, in het zonnetje , drankje erbij... wezen praten heel russtig vooral ik..... heb aangegeven dat als hij voor haar wilt gaan dan moet het voor 100% hij gaf aan dat moeilijk was, dat alles zo duidelijk was voor hem, maar nu we samen waren het hem zo moeilijk maakte enz enz...

en ik heb hem verteld dat ik hem zou willen vergeven, dat hij kan trouwen met het kind en dat onze toekomst misschien hierdoor beter word maar dan wel voor de volle 100% voor elkaar moeten gaan....( tja lisa lisa toch)

we hebben gewandeld door de zee met blote voeten en zijn uiteindelijk ergens op matjes even gaan liggen(nee daar is niks gebeurd.... daar begon hij mij te knuffelen en te zoenen en boven me te liggen (je kent het wel)

toen dacht ik oke, hij heeft zwak moment hahah en ik had zelf heel veel behoefte aan hem, even alles kunnen ontkennen . daarna is het ergens anders gebeurd...

na dat eerste keer gebeurd was, belde ze vrouw, maar hij nam niet op en hij raakte heeel erg in de stress... wel bij elkaar geslapen maar de nacht was stressend voor beide.... ik die zo buikpijn had en hij in zijn hoofd.. de volgende ochtend is het toch weer gebeurd....

tja later noemde hij het afscheidsseks en een seks voor de toets,,, ja hij praat altijd alles goed....

voor rest even afstand genomen en elkaar erna niet meer gezien...
moest wellachen, want hij heeft daar bij de visboer 2 broodjes haring gegeten en later nog bij strandtent een schotel salade en hamburger... hahah verschil moet er wezen
quote:vivalalisa schreef op 20 april 2010 @ 15:30:

wil je nou zeggen dat ik niet van mezelf hou en nooit van hem heb kunnen houden???

Je houdt niet van jezelf omdat je zelfdestructief gedrag vertoont. Hoe kan je van jezelf houden als je niet eet terwijl je eet dat je hier ziek van wordt en misschien wel dood aan gaat. hoe kan je van jezelf houden als je afspreekt met iemand die je veel verdriet doet. Hoe kan je van jezelf houden als je smeekt of een man die duidelijk niet van jou houdt bij je wil blijven?

ja ik snap dat mijn post misschien zo over komen, maar alles wat de laatste dagen is op geschreven komt wel uit emotie en verdriet... als dit niet gebeurd was, had ik dan alsnog nooit van hem gehouden??

ik heb van mezelf leren houden, en heb genoeg mee gemaakt vroeger.... was altijd heel onzeker over van alles, maar ik weet dat ik er mag zijn en een spontane meid ben..

Als je weet dat je er mag zijn, waarom neem je dan genoegen met een zo'n eikel, waarom gun je jezelf niet een man die voor JOU gaat om wie je bent. Die aardig tegen je is, die je niet bedriegt.

en ookal zorg ik momenteel niet goed voor mezelf, ik hou wel van mezelf, anders zou ik ook geen hulp zoeken

Als je echt van jezelf zou houden dan had je die lamlul niet nodig, dan had je je niet aan zijn voeten geworpen, dan had je geen seks met hem gehad in de hoop dat hij maar voor jou zou kiezen. Dan zou je na de eerste mededeling dat hij voor een ander kiest en daar zelfs een kind mee krijgt, de boel de boel gelaten en hem in zijn sop laten gaarkoken. Ook al was je boos verdrietig en teleurgesteld geweest.

en dat stukje wat je quote, dat is meer van ik heb teveel gegeven en had dat beter niet kunnen doen al die tijd.. dat daarom niet goed voor mezelf was, maar dat heeft niet te maken met wel of niet houden van jezelfDat heeft alles te maken met zelfliefde en met zelfrespect.
quote:vivalalisa schreef op 20 april 2010 @ 15:48:

moest wellachen, want hij heeft daar bij de visboer 2 broodjes haring gegeten en later nog bij strandtent een schotel salade en hamburger... hahah verschil moet er wezenIk vind dit niet om te lachen, ik vind het zorgelijk
Je kunt echt nog heel lang volhouden dat jij een slachtoffer bent in deze situatie, maar ik hoop dat je zelf ook ziet dat dat niet helemaal de waarheid is.

Hij is een klootzak, daar is iedereen het wel over eens. En jij bent heel naïef geweest en hij heeft je gebruikt. Maar nu zijn jouw ogen geopend en wordt het tijd dat je daar naar gaat handelen. Als ik dan lees hoe jullie weer in bed zijn beland, dan vraag ik me echt af waar jij in godsnaam mee bezig bent.

Ik vind het heel verdrietig voor je dat alles zo gelopen is, maar nu zul je toch wat karakter moeten gaan tonen. Want anders kom je nooit uit deze rottige situatie en blijf je voor altijd ongelukkig. Als dat is wat je wilt, ja, ga dan gerust je gang!
eens met naski, je bent zeker geen slachtoffer want je kiest er willens en wetens voor om je te laten neuken door die vent, en je kiest er ook voor om niet te eten.
Het wordt tijd om volwassen te worden en de controle over je eigen leven in handen te nemen
ik weet dat alles zich lijkt tegen te spreken, maar ik zie voor mezelf in dat dit mijn manier van verwerken is, ookal is dat ontzettend laag.... zie het als ontkenning bij de dood van mams heb ik gewoon weken haar blijven begroeten, als thuis kwam maar ze was er niet... deed soms alsof er niks gebeurd was.. en ookal is dit niet te vergelijken zie wel dat ik zelfde probeer. ontkennen... en ja ik stoot nu veel harder mijn kop....

ik zie mij niet als slachtoffer, en vind mezelf ook niet zielig, maar baal gewoon van hele situatie hoe is gebeurd... is net week geleden dat alles op kop staat... en ik vind dat het nu al een stuk beter gaat...

ik ben der weer even vandoor

xx
Lisa, hebben jullie het veilig gedaan?
quote:Sugarbaby schreef op 20 april 2010 @ 16:31:

Lisa, hebben jullie het veilig gedaan?

Op pagina 35/36 oid staat dat ze het veilig heeft gedaan

Je zegt dat dit jou manier is...Je hebt het nu op jou manier gedaan....Maar zou je het nu dan los kunnen laten en het vanaf nu op een positieve manier voor jezelf kunnen doen, dus hem echt los te laten enz enz....Proberen jezelf niet meer te verlagen...Je minder belangrijk te maken dan dat je eigenlijk bent. Je mag er zijn, dus kop op, laat het verleden omtrent je ex los en leef....
quote:vivalalisa schreef op 20 april 2010 @ 16:06:

ik weet dat alles zich lijkt tegen te spreken, maar ik zie voor mezelf in dat dit mijn manier van verwerken is, ookal is dat ontzettend laag.... zie het als ontkenning bij de dood van mams heb ik gewoon weken haar blijven begroeten, als thuis kwam maar ze was er niet... deed soms alsof er niks gebeurd was.. en ookal is dit niet te vergelijken zie wel dat ik zelfde probeer. ontkennen... en ja ik stoot nu veel harder mijn kop....

Dat is zeker niet te vergelijken ik neem aan dat je geen destructieve relatie met je moeder had?Je bent nu een beetje als het hondje dat geschopt wordt maar steeds maar terugblijft komen als dezelfde persoon een worstje voorhoudt.

ik zie mij niet als slachtoffer, en vind mezelf ook niet zielig, maar baal gewoon van hele situatie hoe is gebeurd... is net week geleden dat alles op kop staat... en ik vind dat het nu al een stuk beter gaat...

Hoezo gaat het beter? Heb je al gegeten?

ik ben der weer even vandoor

xx
je hebt trouwens gisteren nog met je ex sex gehad, dus aan verwerking ben je nog helemaal niet toegekomen. Pas als jij losstaat van je die rare vent en geen contact meer met hem hebt kan je pas gaan verwerken. Zolang het nog halfslachtig is vaar jij op hoop en ben je niet bezig met afscheid nemen.

Waarom wil je eigenlijk dat het goedkomt? HOe zie jij jezelf over 10 jaar? Wat zijn dan de doelen die je hebt gerealiseerd en hoe ga je dat aanpakken??
wat een een vragen....

na mijn idee gaat stuk beter ondanks gister.... heb een plekje voor mezelf via vriendin... haar vriendin woont bij der vriend in dus kan in dta huisje... en dat gaat vanavond nog gebeuren..

hij vroeg of we samen konde eten net en heb nee gezegd...

hoe ik me over 10 jaar zie?? geen idee zie ik dan wel weer haha das mooie van het leven alles is verandelijk!
Kan je ook niet tege nhem zeggen dat hij geen contact meer met je opneemt? Dus ook niet meer vraagt of hij komt eten bv of weet ik het wat. En staan er nog spullen van jou bij hem, in zijn huis. Of is dat al weg...Anders zou ik dat zsm doen...
het was ook mijn huis he, ookal stond t niet op mijn naam, samen er in getrokken, samen alles gedaan... dus ja staat genoeg! maar belangrijkste heb ik en dat is me katje... de rest komt later wel..
Zo lang jij nog snakt naar 'liefde' en 'begrip' van hem, geloof ik er niks van dat jij met verwerken bezig bent. Het citaat van Harry Jekkers vind ik ge-wel-dig!!! MIsschien dat je dat boven je bed kunt hangen en er naar kunt gaan handelen. Jij kiest namelijk nog steeds niet voor jezelf. Je eet niet, je loopt achter hem aan... Ik hoop dat de psycholoog snel wat zinnigs in je hoofd kan krijgen.
quote:vivalalisa schreef op 20 april 2010 @ 17:49:

het was ook mijn huis he, ookal stond t niet op mijn naam, samen er in getrokken, samen alles gedaan... dus ja staat genoeg! maar belangrijkste heb ik en dat is me katje... de rest komt later wel..Dat was me even ontschoten....Maar als je je eigen plekje wil, zou ik als ik jou was zorgen dat alles snel overgeplaatst is. Dan kan je het afsluiten, hoef je je daar niet meer druk om te maken...Misschien kunnen de spullen naar je vader?? Is maar een idee hoor
quote:vivalalisa schreef op 20 april 2010 @ 17:29:

wat een een vragen....

na mijn idee gaat stuk beter ondanks gister.... heb een plekje voor mezelf via vriendin... haar vriendin woont bij der vriend in dus kan in dta huisje... en dat gaat vanavond nog gebeuren..

Dat is heel fijn, kan je daar definitief blijven?

keurig

hoe ik me over 10 jaar zie?? geen idee zie ik dan wel weer haha das mooie van het leven alles is verandelijk!Toch zijn dat hele belangrijke vragen waar je jezelf op moet antwoorden, ze bepalen namelijk voor een groot deel je handelen in het nu. Bewust of onbewust. Als jij droomt van een eigen gezin en kinderen dan is het heel belangrijk om een vriend te hebben die stabiel is en die je kan vertrouwen. Ook is het belangrijk om je lichaam gezond te houden door goed te eten
hey

ik droom zeker heel erg van een gezin huisje boompje beestje, was er ook mee bezig... maar de toekomst al weer andere kansen bieden...

ja ik heb veel kwalen door de anorexia van vroeger, ik weet hoe het mijn leven verpest heeft en weet hoe trots ik was dat ik goed voor mijn lichaam kon zorgen.... dat dit nu weer gebeurd en er op begint te lijken. lijkt alsof het een automatische piloot is die terug dringt na wat veilig voelt, maar alles behalve veilig is.. en daarom zet ik ook zo een haast er achter achter alles..

definitief nee maar wel een lange tijd. en dan zien we daarna wel verder,, bedoel hoe kan je je in een vreemd huis thuis voelen zonder eigen spullen. eigen plekje echt van jezelf toch beste he!
quote:vivalalisa schreef op 20 april 2010 @ 17:29:na mijn idee gaat stuk beter ondanks gister.... heb een plekje voor mezelf via vriendin... haar vriendin woont bij der vriend in dus kan in dta huisje... en dat gaat vanavond nog gebeuren.. Wat een ontzetrtend fijn nieuws Lisa! Hele goede stap die je neemt.

Goed zo.

hoe ik me over 10 jaar zie?? geen idee zie ik dan wel weer haha das mooie van het leven alles is verandelijk!

Ik denk dat wanneer je weer een beetje rust krijgt in je hoofd (en dat begint bij in een ander huis slapen en goed eten), wat oude of nieuwe wensen vanzelf opborrelen. Bedenk: ALLES, werkelijk álles dat je maar zou kunnen wensen of verwachten van het leven, kun je bereiken zonder hem. Sterker nog: de kans dat je het bereikt wordt, zeker gezien de situatie nu, als je zonder hem bent.
Ik hamer er op. SOATEST. (of heb ik die ondertussen gemist, sorry dan)

En waarom hamer ik hier zo op? Omdat dit bij mij laatst even verkeerd is gegaan. Hele korte sv. Nieuwe vriend zei dat hij getest was (info later: zijn ex was getest, hij niet. daarna had hij 2x met condoom sex gehad). Ik dacht dat hij clean was. Wij hadden onveilige sex, wij hadden erna een soa (het kwam zeker niet van mij, dat hebben we kunnen uitsluiten). Oke, dit had zorgvuldiger gemoeten (andere discussie), maar zo simpel kan je dus iets krijgen. Ik schrok nogal.

Laat je nou eens testen. Het is zo iets simpels, kost nauwelijks tijd, wel belangrijk punt op je lijst (ivm niet te vertrouwen ex en problemen die het later op kan leveren) en dan kan je je weer concentreren op de lopende zaken.

Verder super goed van dat huisje en fijn dat het wat beter gaat. Wat je nu doet (nog steeds veel vanuit hem denken, waarom doet hij dit, wat voelt hij, wat wil hij), gaat weg. Dat is het begin. Later realiseer je je dat het er helemaal niet meer toe doet. Het is namelijk over. Hij heeft zijn keus gemaakt door dat kind te verwekken. Het helpt om het contact te minimaliseren (alleen strikt noodzakelijk, dus bv het regelen van een auto voor jou, spullen verhuizen). Dan ben je er een stuk sneller vanaf!

Zelfrespect en voor jezelf kiezen betekent echt dat je niet accepteert dat je zo behandeld wordt. Dat dit alles niet goed te praten is. Dat lees ik er echt nog heel veel er doorheen. Excuusjes en lief zijn voor hem. Contact zoeken. Vandaar, meer van jezelf houden. Ook echt geloven dat je meer verdient. Goed voor jezelf zorgen. Je gezondheid op de eerste plaats zetten, zulke dingen.

Het is allemaal al gezegd. Dit is ook geen aanval hoor, het is om je wakker te blijven schudden. Om je te laten weten dat het niet normaal is waar je in bent gegroeid.
He Lisa,

Ik vind dat je het super doet. Je herkent, erkent en dat is ok. Zoals al gezegd door jezelf, het is net een week geleden en er zijn genoeg mensen die deze stappen die jij maakt nog niet zouden kunnen maken.

Ik snap de kritiek van veel posters hier maar liefdesverdriet is kut en ik vind dat jij jezelf voor jouw toestand goed bij mekaar pakt. Nu is het wel zaak om dit ook vol te houden. En zoals iedereen zegt: te eten! Zeker als dat je valkuil is. Fijn dat je hulp krijgt van de psycholoog zo snel. Ook goed dat je nu een andere plek hebt en nee tegen hem hebt gezegd. Als je dit zo doorzet gaat het goedkomen met je hoor!
Ik wil ook de SOA-test nog benadrukken, te meer omdat je een kinderwens voor op termijn hebt. Chlamydia is de meest voorkomende SOA en één van de meest voorkomende oorzaken van verminderde vruchtbaarheid en onvruchtbaarheid.

Terwijl het over het algemeen heel goed en pijnloos behandelbaar is als je er op tijd bij bent.
prima dat je droomt van een gezin, vooral blijven doen, het is ook voor jou weggelegd. Maar probeer eens objectief te kijken naar je ex of hij een geschikte vader en echtgenoot is, als je heel eerlijk tot de conclusie moet komen dat het antwoord NEE is (en wat kan je anders concluderen gezien zijn gedrag) dan past hij dus niet in jouw toekomstplaatje
dacht even een post, kanje zeggen dat deze nieuwe grote stap niet fijn voelt,

erg wennen vreemde spullen vreemd huis, ontregelde kat... en opeens echt alleen, na ruim 8 dagen pfffff moet nu wel inzien dat allemaal echt is, geen ontkenning meer aan he....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven