Rammelende eierstokken DEEL 2

08-04-2010 09:46 2508 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx

NaamLeeftijdSTART..!!N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendNukje33April/Mei 201029 maart 2011janine2000131April 2010 31 januari 2011Boefje29December 2009 18/09/10Frutje30Augustus 201031 augustusPipo31Oktober 2010Verkademeisje30Januari 2010 19/11/2010Assie7831Begin 2011Orchis29begin 2011Orchid34Begin 2010 12-12-10Lavender 32?Spingstof29December 2010Moimoi29April 201026 juniMoos8623juni/juli 2010?Minie86 (gaat voor de tweede)23augustus 2010Meis, 9 sep 2009Hofje7732??[/quote]
ja, ook de eerste ronde en superspannend.. (alleen vind vriendlief het niet zo spannend als ik haha).. ik merk dat ik er wel behoorlijk vaak mee bezig ben. Voel ik al wat? ben nu misselijk? etc... maar ik voel me gewoon, niet anders dan anders. ja, wat kleine menstruatieachtige krampjes afgelopen zaterdag/zondag maar dat kunnen ook gewoon mijn darmen zijn.. (heb ook zoveel gesnoept op mijn verjaardag)
Ja echt herkenbaar. Bij alles wat ik voel denk ik zou het....

Vriend vindt het denk ik ook spannend maar uit het niet zo. Ik ben ook wat rustig hierin, stel dat hij terugkrabbelt of zo.....

dat gebeurd niet hoor maar moet soms toch nog steeds wennen dat hij er nu ook achter staat.

Gelukkig wil hij wel vaak oefenen haha!

De zwangerschapsvibe op dit forum is volgens mij erg goed dus gaat vast ook met ons goedkomen!

Wel fijn om hier af en toe mn hart te luchten. Vriendlief en ik willen het graag voor ons houden dat we bezig zijn. Hoewel..... het liefste zou ik het soms uit willen schreven maarja doe het maar niet. Ik hoop iedereen snel te kunnen verrassen!
ja, ik heb het mijn ouders wel verteld dat we zijn begonnen.. maar zijn ouders niet.. die zijn wat minder enthousiast volgens mij (tenminste zijn pa iig). Gisteren vierde ik mijn verjaardag in de tuin en toen had de moeder (schoonmama) van mijn vriend een klein cadeautje meegenomen voor mijn neefje (van mijn broertje). Lief he. mijn schoonmoeder zou het wel heel leuk vinden als ze oma werd. Maar mijn schoonpa die gaf geen aandacht aan mijn lieve neefje (die keek mij zo aan van: als je het nog maar even laat). En ik had het niet als enige gezien, mijn moeder zei het ook nog vandaag aan de foon. Maar goed, ik hoop hem gewoon te verrassen, ik denk dat ook hij moet wennen aan het feit dat je op je 60ste gewoon een keer opa kan worden he.. en tja, je zoon van 30+ ook een keer vader.. (echt zijn ouders behandelen hem soms nog alsof ie nog 18+ is ofzo.. dat vind ik zo irritant want hij gedraagt zich er soms ook naar..) sorry frustratie moest er even uit..

*heb nu steekjes links onder in mijn buik..ach, zullen de darmen wel zijn.. toch?* haha

sorry voor dit frustrie bericht.. maar ik ben het kwijt
Goedemorgen allemaal,

Janine; ik kan me voorstellen dat het spannend is. Volgens mij zou ik ook veel meer dingetjes voelen enz...... Lijkt me trouwens wel heel lastig dat je schoonvader zo duidelijk zijn mening laat zien/horen. Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat het voor hun ook confronterend kan zijn......dat ze al oud genoeg zijn om opa en oma te worden. Vaak voelt het idd heel anders.

Maar ja, gelukkig is je schoonmoeder attenter en je eigen ouders staan er ook helemaal achter. Uiteindelijk maakt hun mening ook niets uit. Het is jullie leventje en daar past een kind goed in

Moimoi: ik zou het ook nog niet aan de grote klok willen hangen als we bezig zouden zijn. Natuurlijk wel naar een paar mensen.....maar zeker mijn collega's niet en vrienden die iets verder af staan. Een heel goede vriendin zou ik er wel bij betrekken; ik moet tenslotte ook mijn "ei" kwijt

Ook ouders zou ik nog in het ongewisse laten. Ze weten wel dat ik graag kinderen zou willen, maar hebben geen idee wanneer....

Gisteren even via uitzending gemist het programma Over mijn Lijk gekeken. Wat indrukwekkend toch. Assieman kwam net na dat ik het had aangezet naar beneden en ging meekijken. Voor mij is zo'n programma heel erg tranentrekkend, maar dat wil ik dan wel altijd proberen in te houden.....of dat hij het niet ziet

Tja, raar misschien.......maar ik kon het natuurlijk niet inhouden en hij reageert juist op dat soort momenten extra lief. Dus eigenlijk raar dat ik dan vervolgens moeite zit te doen om mijn tranen weg te stoppen....

Kennen jullie dat?

Vanavond gaan we naar een concert van Within temptation; theater tour. Ben heel benieuwd. Vind haar zo'n goede stem hebben!
@assie: ja, ben heel blij met mijn schoonmoeder.. en ieder mens heeft leuke en iets minder leuke eigenschappen dus.

Over mijn lijk heb ik niet gevolgd.. lijkt me wel indrukwekkend maar weet niet of ik dat trek. Ik huil zowieso snel als ik zoiets dergelijks zie.. en dan is mijn vriend ook lief voor me

concert gaaf! veel plezier en geniet van haar mooie stem (vind ik ook mooi
@moimoi

O wat spannend! Probeer idd een beetje relaxt te blijven, hoe moeilijk dat ook is. Mijn zus had drie dagen voor haar NOD (toen ze dus zwanger bleek te zijn) een grote huilbui omdat 'ze toch vast onvruchtbaar zou zijn en hoe lang zou het nog duren etc'. Het was de vierde of vijfde ronde.

@Janine

Kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat jij er meer mee bezig bent dan Janineman. En wat ontzettend irritant van zijn ouders. Vriend en ik hadden het er gisteren over hoe we onze kinderen willen opvoeden. We vinden het juist belangrijk dat ze leren om hun eigen boontjes te doppen, onafhankelijk en verantwoordelijk zijn. Natuurlijk helpen we ze, maar eerst zelf proberen. En mijn vader is precies zoals jouw schoonvader. Weinig tot niet geinteresseerd in zijn kleinzoon (mijn neefje) en hij vindt het verschrikkelijk om opa te zijn, want oud. Hij gaat deze zomer met pensioen en denkt dat zijn leven dan ongeveer over is. Tsja.

@Assie

Als ik OML kijk stromen de tranen bij me over mijn wangen. Dat programma is zo verdrietig. En vriend wordt er ook emotioneel van. Wegstoppen doe ik niet, want dat lukt me toch niet.

Over vertellen. Mijn zussen weten het en twee vriendinnen. Op mijn werk heeft iedereen wel een vermoeden. Ze maken al grappen dat het na de bruiloft vast snel raak is. Ik doe dan alsof dat onzin is. Jammer, maar begrijpelijk aangezien ze weten dat ik (later) graag kinderen wil.
@frutje: das niet leuk om te zien he.. zoals jouw pa. Dat maakt me best verdrietig. Mijn schoonpa vind het niet erg om dan te realiseren dattie ouder wordt (hij gaat over een paar maanden met pensioen).. maar hij vindt het nog te vroeg voor zijn zoon. Want volgens hem verdient zijn zoon nog niet voldoende etc. Mijn vriend is namelijk nog bezig met zijn master af te ronden.
Tja.....volgens mij kan je dan wachten tot je een ons weegt. Wanneer is een situatie dan stabiel genoeg en verdien je genoeg voor een kind.

Je kan het natuurlijk ook positief bekijken. In het begin zijn kinderen nog niet zo duur.....en worden steeds duurder......maar tegen die tijd heeft je vriend een baan, werkervaring en carriere stappen gemaakt.

Komt helemaal goed en proberen niet teveel naar dat soort redenen te luisteren!
@janine

Het is zeker niet leuk. Een kant van hem die ik niet heel erg kan waarderen.

Bij jouw vriend ligt het dus niet iets anders. Waar bemoeien ze zich mee denk ik dan... Vroeger kregen mensen kinderen met een veel lager inkomen dan wij nu hebben. En nog steeds trouwens. Mijn schoonouders reageerden nogal panisch toen wij een huis gingen kopen. Dat kwam vooral omdat zij zelf ooit flexibele rente hadden (in de jaren80, niet zo handig) en ze als de dood waren dat we iets stoms zouden doen. We hebben tig gesprekken gehad met adviseurs, dus...
@frutje: ow, das ook niet leuk, zo'n panische reactie. Die hebben we niet gehad. Maar ik hoorde achteraf via via.. dat schoonpaps het toch wel een beetje te vroeg vond. En ik zou het alleen maar ontzettend lachen vinden als ik nu al zwanger zou zijn.. heerlijk! haha.. ik wil die kop graag zien dan
@janine

Haha, jij met een big smile:

O lieve schoonvader, ik moet je wat vertellen… Offeh, moet ik schoonopa zeggen?

Ik herhaal: waarom moet iedereen toch altijd oordelen over een ander.
@frutje: het liefste zou het doen tijdens het bekijken van ons nieuwe huis (zij hebben het nog niet gezien) en dan zeggen: en dit wordt de babykamer..! Hier het ledikantje... hier mooi behangetje... etc.. haha
Hoi meiden,

ik ben ook nog steeds present. Ben maandag maar weer gewoon naar mijn werk gegaan. We hebben het geld wel heel netjes (zaterdag al) teruggekregen en voor over twee weken opnieuw een reis naar Bali geboekt! Later dan dat wil ik liever niet gaan omdat ik steeds dikker word! Ben 1 mei precies 20 wkn en dus op de helft! Volgende week de 20 weken echo...spannend.

Boefje.
voel alsof ik ongesteld moet worden.. gek.. want dat moet pas volgende week dinsdag/woensdag...lage rugpijn/buikpijn.. niet heel pijnlijk..apart
Janine.....zou het dan toch??????

Spannend hoor, misschien ook wel in 1 keer raak. Ik zou het geweldig vinden....helemaal met jouw rondleiding door het nieuwe huis erbij!

En Boef; zeker spannend de 20 weken echo. En fijn dat jullie de vakantie nog konden omboeken. Op zich ook wel heel lekker om nu nog even te relaxen en nog even van elkaar te genieten. Straks als gezinnetje!
@assie: haha, ik ga er niet van uit dat het direct raak is.. maar het voelt wel vreemd.. maar misschien beeld ik het me in..
Boefje maar weer aan het werk? Ja, gelijk heb je. Het kost je anders teveel vakantiedagen natuurlijk.

@janine

Hmmmmm. My fingers are crossed. En jouw idee van dat kamertje is nog beter ja! Ik verwacht een verslag hier in geuren en kleuren tzt.
hoi allemaal,

@nukje: super toch echt begonnen.

@janine: een beetje laat maar in elk geval van harte gefeliciteerd met je verjaardag. wel spannend! zou het dan toch in de eerste keer raak!

@boefje: wat zonde van je vakantie. je leeft er tenslotte al zolang naar toe. wel ontzettend fijn dat je een nieuwe hebt kunnen boeken voor over 2 weken. kan me voorstellen dat je ook niet tonnetje rond wil zijn voordat je op vakantie gaat.

op den duur mag dat volgens mij ook niet meer.

@moos: welkom. kan me wel voorstellen dat je een kinderwens hebt als je de hele dag van die kleine lieve onschuldige hummeltjes on je heen hebt.

@assie: ben het helemaal met je eens. als het aan sommige mensen ligt kun je wachten tot je een ons weegt. terwijl je op een gegeven moment toch moet kunnen zeggen en nu gaan we ervoor!!!

@moimoi: hope it´s your lucky day

Hier van ´t weekend het gesprek gehad.

had net het eten opgezet en was er eens voor gaan zitten op de bank.

lavenderman zat er niet echt op te wachten. hij had echter alle begrip voor mijn standpunten en heeft beloofd om er dit keer echt serieus over na te denken. heb hem wel duidelijk gemaakt dat hij niet tot het eind van het jaar moest wachten met antwoord geven. en dat het voor onze relatie niets uitmaakte, wat zijn beslissing zou zijn.

Hoop dus dat ik binnen kort antwoord heb.

aan het eind van het gesprek kwam de vraag brand er iets aan.

had ik dus tot overmaat van ramp de aardappels droog laten koken. niet een bijster briljant einde van een zeer belangrijk gesprek. ( als je je bedenkt dat de liefde van de man in eerste instantie door de maag gaat, had die van mij dus even pech!)
Er word echt veel geschreven als je een dagje niet mee kan kijken!! Vandaag weer lekekr gewerkt en mn babies lekker geknuffeld!!

Ik denk dat mijn schoonvader ( en vader) het helemaal gweldig zuden vinden om opa te worden en dan zijn ze nog vrij jong. De titel opa is gewoon een beetje afschrikwekkend..

@ Lavender: wat goed dat je het onderwerp weer ter sprake heb gebracht, alleen jammer van de aardappelen

Zijn jullie trouwens ook niet erg bang, om als je man/vriend eenmaal om is, dat het dan niet lukt om een kindje te krijgen. Ik had het daar met een collega over, een andere collega van ons heeft nog een poging icsi, en als die niet lukt....

Dat lijkt me toch wel zoo erg!!

Groetjes!
even weggehaald
@verkademeisje: wat een gedoe weer.. das niet leuk! hopelijk komt het allemaal goed. Een dikk grote knuffel voor jou. en succes met wachten.
en volgens mij is mijn pms hier begonnen.. gatver.. ik voel me kut, liep net al bijna te janken omdat ik een knoop van mijn vriends' broek moest naaien.. en dat ging niet helemaal goed (ja, omdat ie zo nodig zijn broek aan wilde houden.. arggghhh)

pijn in rug, geirriteerd en totaal nergens geen zin in.. bah,

Sorry voor het ego bericht.. hak ff zin in

@moon86: ja, daar ben ik wel bang voor, mede daardoor ook iets eerder begonnen dan vriendlief eigenlijk wil..
Oeh verkademeisje, dat is wel schrikken!!! Kan me helemaal voorstellen dat je wel ongerust bent/was. Ik neem aan dat je jezelf regelmatig gaat laten controleren in het ziekenhuis nu?

Beterschap

@janine: choco in aantocht? Sterkte ermee... Hormonen kunnen rare dingen met je doen! Wel raar dat het te vroeg is. Zou het toch...

@assie: Within Temptation is gaaf! Veel plezier daar! Ik wou dat ik kon zingen als die vrouw...

@laverder: fijn dat je Het Gesprek hebt gehad! Nu even goed laten sudderen (maar niet laten droogkoken )

@boefje: nou ja, dan maar over 3 weken naar Bali! Wat gaat het snel zeg, al 20 weken!

Ik vind trouwens dat ouders en schoonouders zich er helemaal niet mee hoeven te bemoeien. Mijn moeder heeft ook een hele tijd geroepen dat ze nog lang geen oma wilde worden. Maar toen wilde ik ook nog lang geen kind, dus dat scheelde. De laatste tijd roept ze dat nooit meer... vreemd...

Afgelopen dagen met de collega's in Maastricht geweest, en daar ging het ook nog wel eens over kinderen krijgen. Ik heb een paar vrouwelijke collega's die zeker geen kinderen willen, maar eentje van 34 die dat ook altijd riep is nu aan het twijfelen. Nou, dan ben je 35 als je er uit bent, en 37 voor het een keer is gelukt... Blij dat ik het al eerder voel rammelen

En een collega met een veel jongere vriend die niet wil. Zij legt zich daarbij neer. Dan denk ik stiekem: hopelijk bedenkt hij zich over 10 jaar niet. Dan is zij te oud, maar kan hij nog makkelijk met een nieuwe vriendin een gezinnetje stichten..

pffff, echt iedereen in mijn omgeving is er mee bezig!!!

@moos: ja, ik ben eigenlijk heel bang dat ik niet vruchtbaar ben. Of dat ik 10 jaar geleden per ongeluk chlamydia heb opgelopen en daar niks van heb gemerkt en nu daardoor onvruchtbaar ben of zo. Allemaal vervelende gedachtes... Het enige dat helpt is het tegendeel te bewijzen door wel zwanger te worden! Binnen afzienbare tijd
@orchis, dat van die collega's herken ik wel. Van de week met een collega een rondje gelopen en bij haar kriebelt het nog helemaal niet.. en ze is 32 en wil de komende jaren nog niet.. eerst trouwen (en dat ook nog niet binnen 2 jaar..) dus.. ik snap het niet helemaal.. ben blij dat het bij mij hard rammelt haha

Hopelijk heeft die opgelopen chlamydia geen nare consequenties.Dan is het moeilijk om even weer flink positief te denken...

@boefje: ja, je gaat hard.. groeit je buik ook al enorm?
@janine: ik heb geen chlamydia, voor zo ver ik weet! Maar ik ben bang dat ik dat misschien toch heb opgelopen zonder dat ik het door had. Kan altijd he... vriend en ik hebben ons niet laten testen, maar zijn dus al 10 jaar bij elkaar. Ik vroeg hem laatst of hij eigenlijk wel zeker wist dat hij zoiets 10 jaar geleden niet onder de leden had. Hij werd helemaal boos, en zie dat ik me niet van die domme dingen in mijn hoofd moest halen

Zag trouwens net op hyves dat een meisje met wie ik in het begin van de studie veel ben omgegaan nu ook al zwanger is... Ben jaloers!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven