Vriend geeft feedback op figuur..

23-03-2010 15:36 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

iets waar ik mee zit:

Mijn vriend heeft een keer aangegeven dat hij het mooier zou vinden als ik wat zou afvallen (lees: van maat 38 naar maat 36), omdat hij nou eenmaal houdt van slanke meiden. Hier ben ik toendertijd best onzeker over geweest. Ook al heeft hij intussen 100x gezegd dat hij mij mooi vind.

Inmiddels fiets ik elke dag naar mijn werk en ben ik inderdaad afgevallen. Maar.. met mijn dunner figuur zijn automatisch ook mijn borsten kleiner geworden. Hier was ik zelf niet eens mee bezig! Maar je begrijpt, vriendlief heeft intussen aangegeven dat hij mijn 'oude borsten' mooier vond, en het dus mooier zou vinden als ze weer wat groter zijn..

Zucht.. wat moet ik hier nou mee?!? Ik heb al aangegeven dat ik erg onzeker wordt van dit soort opmerkingen. Vooral omdat ik in eerste instantie gewoon blij was met mijn borsten! Hij vind dat ik niet onzeker moet zijn en dat hij mij een prachtvrouw vind.

Waarom dan toch steeds die opmerkingen als: "Ik zou het mooier vinden als..."??!? Hebben jullie ervaringen hiermee of tips over hoe ik minder onzeker kan worden?!?

Alvast bedankt..
Wat een kl**tzak, sorry hoor maar als ik zoiets hoor denk ik: hard wegrennen!!! Ik zou zeker ook tegen hem zeggen: je haar zou ik anders doen en jammer dat je zo'n kleintje heb kun je hem niet wat groter laten maken?!
voer eendjes geen oorlog!
quote:yoyo2 schreef op 18 april 2010 @ 09:12:

[...]

Als mijn vriend 20 kilo zou aankomen en ik zeg daar iets van, dan heeft dat niets te maken met het feit dat ik ontevreden ben met mezelf. Ik zou hem dan waarschijnlijk fysiek onaantrekkelijker vinden.Ja, dat is.
quote:petit1968 schreef op 18 april 2010 @ 22:26:

Wat een kl**tzak, sorry hoor maar als ik zoiets hoor denk ik: hard wegrennen!!! Ik zou zeker ook tegen hem zeggen: je haar zou ik anders doen en jammer dat je zo'n kleintje heb kun je hem niet wat groter laten maken?!Dit is dus helemaal niet erg provocerend of beledigend. Dat je dozen onderzoekt, da's pas beledigend!
quote:BWitched schreef op 18 april 2010 @ 17:33:

[...]

Chef lege dozen?Chaf van de afdeling die valt onder de slappe dozen. Deze hebben een te dunne wand waardoor ze steeds scheuren.
quote:Marcmeteenachternaam schreef op 19 april 2010 @ 00:09:

[...]

Chaf van de afdeling die valt onder de slappe dozen. Deze hebben een te dunne wand waardoor ze steeds scheuren.Is dat erg frustrerend?
quote:Vierkant schreef op 19 april 2010 @ 00:11:

[...]

Is dat erg frustrerend?Nee lekker simpel werk zonder na te hoeven denken. Maar als de dozen echt vierkant zijn is t echt naar low level denken overschakelen.
quote:Marcmeteenachternaam schreef op 19 april 2010 @ 00:14:

[...]

Nee lekker simpel werk zonder na te hoeven denken. Maar als de dozen echt vierkant zijn is t echt naar low level denken overschakelen.Gaat je goed af. Gelukkig maar, het is altijd fijn om goed te zijn in je werk.
quote:Vierkant schreef op 19 april 2010 @ 00:15:

[...]

Gaat je goed af. Gelukkig maar, het is altijd fijn om goed te zijn in je werk. Die waardering daar gaat het uiteindelijk om!
quote:traincha2 schreef op 18 april 2010 @ 08:59:

Ik denk dat het makkelijker is om op een ander af te geven, dan dat je jezelf recht in de spiegel durft aan te kijken en tegenover jezelf toegeven dat je ontevreden bent. Trouwens, jij bent een positieve uitzondering. Er was hier laatst een heer op het forum die zijn beklag deed - en dan druk ik me nog zacht uit - over het buikje van zijn vriendin. Overigens bekroop me bij hem ook het gevoel dat er meer aan de hand was en dat hij eigenlijk gewoon niet meer bij zijn vriendin wilde zijn.

Goedemorgen overigens Goeieavond. Het werkt heel simpel. Als je als man klaagt over het figuur in welke zin dan ook over je vrouw, ben je met je gedachten bij een andere vrouw die dat figuur wel heeft. Dus is hij op dat moment bezig met zijn eigen droom en verlangen en dat heeft niets te maken met jou. Als hij zijn gevoelens eerlijk op een rijtje heeft, ben jij de enige en dat blijf je. Hij is dan niet redelijk. Is met zichzelf bezig en zijn eigen verlangens. Wanneer hij niet opportuun is maar zich houdt aan enkele simpele dingen, zoals emotionele trouw en 'wij overwinnen samen alles' snapt hij het. Snapt hij dit niet, dan heb ik mijn ernstige bedenkingen. Helaas zie ik op al deze forums dat uiterlijk prevaleert boven gezin, stabiliteit, er van op aan kunnen en samen de schouders er onderzetten. De keuze van weglopen dumpen en zo is erg makkelijk gemaakt. Hoe kan het in godsnaam zo zijn dat een mens, een lichaam, een geest, een gevoel enz enz na jaren ineens kan afgewezen worden door een buikje wat een beetje meer is geworden. Afgezien van het feit dat dat nou juist misschien wel zo lekker is?
Dat is wel heel erg waar inderdaad. Ik geloof niet dat mijn man er ooit over is gevallen dat ik, 40 en 2 kinderen, minder strak ben dan toen ik 25 was. (hij vindt die hele jonge meisjes tegenwoordig veel minder interessant dan vrouwen van boven de 35. En ja, hij mag van mij kijken zoveel als hij wil.). En als je echt van iemand houdt maakt dat ook niet heel veel uit.

Al vind ik het wel fijn dat mijn man goed verzorgd is. En moet ik eerlijk bekennen dat ik het woest aantrekkelijk vind dat hij zo mooi strak in zijn vel zit. Ik denk ook wel dat hij het niet leuk zou vinden als ik zou verslonzen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:Marcmeteenachternaam schreef op 19 april 2010 @ 00:43:

[...]

Goeieavond. Het werkt heel simpel. Als je als man klaagt over het figuur in welke zin dan ook over je vrouw, ben je met je gedachten bij een andere vrouw die dat figuur wel heeft. Dus is hij op dat moment bezig met zijn eigen droom en verlangen en dat heeft niets te maken met jou. Als hij zijn gevoelens eerlijk op een rijtje heeft, ben jij de enige en dat blijf je. Hij is dan niet redelijk. Is met zichzelf bezig en zijn eigen verlangens. Wanneer hij niet opportuun is maar zich houdt aan enkele simpele dingen, zoals emotionele trouw en 'wij overwinnen samen alles' snapt hij het. Snapt hij dit niet, dan heb ik mijn ernstige bedenkingen. Helaas zie ik op al deze forums dat uiterlijk prevaleert boven gezin, stabiliteit, er van op aan kunnen en samen de schouders er onderzetten. De keuze van weglopen dumpen en zo is erg makkelijk gemaakt. Hoe kan het in godsnaam zo zijn dat een mens, een lichaam, een geest, een gevoel enz enz na jaren ineens kan afgewezen worden door een buikje wat een beetje meer is geworden. Afgezien van het feit dat dat nou juist misschien wel zo lekker is?Maar dat bedoel ik dus ook. Blijkbaar is het dus makkelijker om dan boos te worden op de partner, die kritiek heeft op het uiterlijk, dan in plaats van samen te onderzoeken wat er nou werkelijk aan de hand is. Ik kan mij namelijk ook niet voorstellen dat je iemand, waarmee je jarenlang samen bent, ineens aan de kant schuift omdat die nou wat dikker is geworden. Dan moet er haast wel iets anders aan de hand zijn en dat zou heel goed onvrede kunnen zijn. Of sleur. Of je bent gewoon uitgekeken op je partner.
2 neven van mij hebben allebei na ongeveer 15 jaar huwelijk hun vrouw aan de kant gezet, met kinderen. Ze konden een mooier en interessanter exemplaar vinden. Deze nieuwe vrouwen zijn duidelijk jonger en mooier.........Zoals hun eigen vrouwen vroeger waren. Zelf zijn ze helemaal niet aantrekkelijk trouwens, maar denken beter te kunnen krijgen.
voer eendjes geen oorlog!
quote:petit1968 schreef op 19 april 2010 @ 12:08:

2 neven van mij hebben allebei na ongeveer 15 jaar huwelijk hun vrouw aan de kant gezet, met kinderen. Ze konden een mooier en interessanter exemplaar vinden. Deze nieuwe vrouwen zijn duidelijk jonger en mooier.........Zoals hun eigen vrouwen vroeger waren. Zelf zijn ze helemaal niet aantrekkelijk trouwens, maar denken beter te kunnen krijgen.Nou dat dachten ze dus niet alleen dat is blijkbaar ook zo.
Dat is nog maar de vraag of dat zo is. Vroeg of laat raken deze heren ook op deze partner uitgekeken.
Maar voor nu zijn ze blijkbaar mooier en interessanter. korte termijn bevrediging.
quote:traincha2 schreef op 19 april 2010 @ 15:36:

Dat is nog maar de vraag of dat zo is. Vroeg of laat raken deze heren ook op deze partner uitgekeken.Of de nieuwe partners op deze heren, want dat zijn over tien jaar gewoon oude mannen, en hun partners nog lekker jong en gewild .
quote:noahtb schreef op 23 maart 2010 @ 15:37:

Ik had hem echt een flinke hengst gegeven..

Kom nou, je bent geen knutselpakket. "Kneedt je droomvrouw"of beter nog, een trap tussen zijn B*&^%n, en tegelijk de opmerking dat ie dan maar met vanessa moet trouwen, wat een stomme l*l
quote:traincha2 schreef op 19 april 2010 @ 09:56:

[...]

Maar dat bedoel ik dus ook. Blijkbaar is het dus makkelijker om dan boos te worden op de partner, die kritiek heeft op het uiterlijk, dan in plaats van samen te onderzoeken wat er nou werkelijk aan de hand is. Ik kan mij namelijk ook niet voorstellen dat je iemand, waarmee je jarenlang samen bent, ineens aan de kant schuift omdat die nou wat dikker is geworden. Dan moet er haast wel iets anders aan de hand zijn en dat zou heel goed onvrede kunnen zijn. Of sleur. Of je bent gewoon uitgekeken op je partner.Zo is het! Natuurlijk ben je niet alleen,natuurlijk zijn meerdere mensen aantrekkelijk. Is gewoon een menselijke beleving. Waar t mij om gaat is dat als je een keuze maakt, bijvoorbeeld trouwen, dat je je daar aan houdt. Alsof ik nooit een vrouw zie die door haar manier van doen erg leuk is. Maar waar blijf je als je er maar even een SV bijneemt omdat dat zo uitdagend is. Dat is een van de dingen die in deze forums erg vaak naar voren komt als normaal. Nee, dat is het ondermijnen van de hoeksteen. Gezin, kinderen, stabiliteit. En ook ik kom best wel regelmatig voor hete vuren te staan. Ik vind het goedkoop om je lusten ergens anders te botvieren, terwijl je thuis alles kunt hebben. Het gemak van het aangaan van een sexrelatie terwijl je zelf in relatie bent, dat bevalt me helemaal niet. M.a.w., als hij zeikt over een buikje, waar is hij mee bezig????????????
quote:yoyo2 schreef op 18 april 2010 @ 09:12:

[...]

Als mijn vriend 20 kilo zou aankomen en ik zeg daar iets van, dan heeft dat niets te maken met het feit dat ik ontevreden ben met mezelf. Ik zou hem dan waarschijnlijk fysiek onaantrekkelijker vinden.Lees ff goed....... Dan is jouw geest niet tevreden, omdat je hem fysiek onaantrekkelijker vindt. Dat is jouw GEESTELIJKE beleving. Dus ben JIJ niet tevreden met jezelf. Als dit ook weer te moeilijk is........ Jij vindt hem onaantrekkelijker door zijn 20 kg meer, hij vindt dat niet waarschijnlijk... Hij is nog steeds dezelfde man. Alleen zijn lijf niet meer. Dusssss..... Wat vind jij belangrijker dan. Die man waar je onvoorwaardelijk van houdt, of 20 Kg meer......
HAhaha Marc, als ik iemand die 20 kilo aankomt niet meer lekker vind om te zien, ben ik niet tevreden met mezelf????
quote:Margaretha2 schreef op 20 april 2010 @ 22:53:

HAhaha Marc, als ik iemand die 20 kilo aankomt niet meer lekker vind om te zien, ben ik niet tevreden met mezelf???? Niet IEMAND, nee je liefde. Goed lezen en interpreteren he! Subjectiviteit heb je niks aan. Het gaat om diegene waar ze haar hart haar gevoel en alles aan geeft. DIE IEMAND! Snap je?
Ik ben het er niet mee eens dat als je het buikje van je partner minder/niet mooi vind je dan eigenlijk ontevreden bent met jezelf.

Effe heel simpel is dat soms gewoon een kwestie van smaak!
Marcmetachternaam en weer bekruipt mij dat 'in het het land der blinden is eenoog koning ik kom even het kippenhok op mijn verlichtende kennis trakteren' gevoel, snap je?

Sommige mannen op het forum hebben nou eenmaal die uitwerking op mij *haalt schouders op*
quote:tijgermeisje schreef op 20 april 2010 @ 23:41:

Marcmetachternaam en weer bekruipt mij dat 'in het het land der blinden is eenoog koning ik kom even het kippenhok op mijn verlichtende kennis trakteren' gevoel, snap je?

Sommige mannen op het forum hebben nou eenmaal die uitwerking op mij *haalt schouders op*Euuh, ja en?
Marc, je bevind je op vijandig terrein. Dit is een forum met een overdaad aan oestrogeen. Verder is je argumentatie ontzettend beroerd.

Buiten dat: waarom zou een man z'n chick vragen af te vallen? Alles beneden de 40 mag omhoog, graag zelfs. Betekent meer voorgevel. Moet het ook niet teveel worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven