te druk voor partner?

21-04-2010 13:11 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zit in een situatie waarvan ik even niet weet wat ik nu moet.. ik hoop dat jullie reacties met kunnen helpen..

Mijn vriend (25) en ik (24) hebben ongeveer 2 jaar een relatie.. waarvan het een paar keer uit is geweest. Nu is het in het verleden niet altijd goed geweest..allebei fouten gemaakt..

Maar nu de laatste weken doet hij erg afstandelijk (alleen smsen als ik sms, niks vragen aan mij, in het weekend alleen met vrienden willen afspreken.) hij heeft net een huis gekocht en druk met school, werk enz..Daarom zie ik hem nu minder.ikzelf vind dat helemaal niet erg, want heb het zelf ook druk. Maar het enigste wat ik fijn zou vinden, is een smsje krijgen eens in de 3 dagen hoogstens.. en elkaar 1 of 2 dagen in week zien.

Nou hebben we 2 weken geleden een gesprek daarover gehad, dat het fijn zou zijn als we iets meer aandacht aanelkaar zouden besteden.. hij stemde daar niet mee in, ik moest maar snappen dat hij niet altijd tijd voor mij heeft. ik ben er mee ingestemd omdat ik hem niet kwijt wou.

Nu heb ik het 2 weken volgehouden om me er niks van aan te trekken. Maar maandag ben ik er toch over begonnen op msn, dat ik het niet fijn vind dat hij me bijna helemaal negeert.en totaal geen intresse in met toont, en dat hij in het weekend wel tijd heeft voor vrienden en niet voor mij.. Nou toen kreeg ik toch een volle lading over me heen, dat ik te veel eisend ben, en dat hij vriendschappen kwijt raakt door alleen het weekend met mij door te brengen, en dat ik hem maar niet snap.. ( en als meneer ziek is o.i.d. dan mag ik meteen op komen draven) en dat ik de rollen omdraai, dat ik in het verleden ook dingen fout heb gedaan en dat ik nu niet over hem mag zeggen dat hij niet zn best doet.. :S

en toen is hij boos van msn afgegaan met de tekst: ik ben er klaar mee.. ik ga offline.. ik neem aan dat hij klaar is met het gesprek en niet met ''ons''

Maar nu heb ik gister niks van me laten horen.. en heb ook nog niks van hem gehoord, zou het verstandig zijn om hem vandaag te smsen of bellen met dat ik nog wil praten over maandag. Of moet ik hem nu maar achter me aan laten komen.

bedankt alvast voor jullie reacties..
je zegt dat dit afstandelijke gedrag iets van de laatste weken is... dus voorheen maakte hij wel meer tijd voor je??

zo ja, dan denk ik dat je daar je conclusies uit kunt trekken.
quote:Nadiahtju schreef op 21 april 2010 @ 13:42:

Het samenwonen met zijn ex was geen succes, hij is nogal een dominant mannetje, en zij luisterde alleen maar naar hem, en kwam het huis niet eens meer uit zonder hem.En jij wilt hem niet kwijt waarom? Omdat het zo'n fijne, lieve knul is?
Denk dat hij 'no longer into you is', om de uitdrukking maar te gebruiken!

Jij verdient in een relatie veel meer dan wat je nu van hem krijgt, dus zoek een man die wel de aandacht geeft die je waard bent.
Mee eens.
Ja voorheen maakte hij wel tijd voor.. hij wou niks anders dan bij me zijn.. maar soms had hij daar ineenkeer genoeg van, en hield ie me weer op afstand.

en waarom ik nog bij hem wil blijven, omdat hij ook een leuke kant heeft.. en omdat ik toch wel veel om hem geef.. maar als het zo blijft gaan is het beter dat het over is..
Het lijkt me een rot situatie zeg. Ik heb een aantal reacties gelezen, niet alles... Maar 1 was al gezegd en daar sluit ik me bij aan;

'geen tijd voor jou, geen zin in jou".

Je geeft aan dat je eraan wilt werken, maar hij werkt niet mee. Het moet wel van twee kanten komen..

Ik stel je deze vraag; ben je gelukkig?
zoals het nu gaat ben ik niet gelukkig, en ik wil er graag nog aan werken ja.. hij vind dat hij genoeg zn best heeft gedaan voor ons, en dat het nu niet echt nodig is dat hij zn best nog doet voor ons. dat slaat natuurlijk nergens op.. maja.. meneer is erg overtuigd over zichzelf..
Misschien geef je hem het gevoel dat je hem verstikt.
quote:Nadiahtju schreef op 21 april 2010 @ 14:43:

hij vind dat hij genoeg zn best heeft gedaan voor ons, wat heeft hij dan daadwerkelijk gedaan?

doet er ook eigenlijk niet toe. Jij bent zo niet gelukkig. Hij wil er niet (meer) aan werken.. conclusie.. wat heb je nog aan zo´n jongen? waste of time..
Als je naar je partner verwijst als "meneer" dan is dat meestal geen goed teken. Je weet allang wat je moet doen, maar je zit er nog tegenaan te hikken....
Maar Nadiahtju,

Waar wil je nog aan werken?

Je vriend doet totaal geen moeite voor jou, het interesseert hem allemaal geen bal.

Daar wil je toch geen tijd meer in stoppen?

Kun je niet beter tijd stoppen in jouw eigen leven en werken aan geluk en je toekomst i.p.v. energie verspillen aan iets wat je toch niets oplevert?

Je zegt dat je vriend ook een leuke kant heeft; wat voor leuks/liefs/aardigs doet hij nog voor je?

Waar krijg je bij hem een blij gevoel van?
Hij heeft volgens hem zelf goed zijn best gedaan door geen onzinnige discussies te voeren.. verder weet ik ook niet echt waar hij zn best mee heeft gedaan..

Ja ik miss wel wat ik moet doen.. maar de beslissing nemen is zo moeilijk... :( als hij nou naar mij wou luisteren en t zou snappen zou het hartstikke leuk zijn tussen ons..

op het moment doet hij niks aardigs voor me.. maar in het begin van onze relatie overspoelde hij me met smsjes en cadeautjes.. en dat zou ik zo graag terug willen zien
het benauwd hem duidelijk, misschien idd wat afstand nemen. en hem het idee geven dat jij ook een eigen leven heb, en leuke dingen kan doen zonder hem. afstand nemen, en kijken of hij daardoor meer naar je toe trekt
quote:Nadiahtju schreef op 21 april 2010 @ 14:50:

Hij heeft volgens hem zelf goed zijn best gedaan door geen onzinnige discussies te voeren.. verder weet ik ook niet echt waar hij zn best mee heeft gedaan..

Ja ik miss wel wat ik moet doen.. maar de beslissing nemen is zo moeilijk... :( als hij nou naar mij wou luisteren en t zou snappen zou het hartstikke leuk zijn tussen ons..

op het moment doet hij niks aardigs voor me.. maar in het begin van onze relatie overspoelde hij me met smsjes en cadeautjes.. en dat zou ik zo graag terug willen zienAls hij jou serieus meent, dan neem hij op z'n minst de moeite om naar jou te luisteren.

Een goede relatie is niet gerelateerd aan overspoeling van smsjes en cadeautjes.

Een relatie is onder andere elkaar begrijpen en naar elkaar luisteren.

Door (volgens hem) onzinnige discussies te vermijden geeft alleen maar aan dat hij deze 'drukte' probleem bagataliseert.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:sara02 schreef op 21 april 2010 @ 14:55:

het benauwd hem duidelijk, misschien idd wat afstand nemen. en hem het idee geven dat jij ook een eigen leven heb, en leuke dingen kan doen zonder hem. afstand nemen, en kijken of hij daardoor meer naar je toe trektWat een onzin. ´Hem het idee geven dat je een eigen leven hebt zodat hij weer naar je toe trekt´. Dat is de boel manipuleren. Hij wil helemaal geen relatie met haar. punt. Nadiatjuh kan het beste hiermee kappen, zichzelf bij elkaar rapen en weer verder gaan.
quote:Nadiahtju schreef op 21 april 2010 @ 14:50:

Hij heeft volgens hem zelf goed zijn best gedaan door geen onzinnige discussies te voeren.. wat schiet jij daarmee op?

Ja ik miss wel wat ik moet doen.. maar de beslissing nemen is zo moeilijk... :( als hij nou naar mij wou luisteren en t zou snappen zou het hartstikke leuk zijn tussen ons.. hij wil niet naar je luisteren.

op het moment doet hij niks aardigs voor me.. hij is ook niet aardig voor je. Je verdient toch wel op zn minst iemand die ´aardig´ voor je is??
Lieve Nadiahtju.

Een jaar geleden had ik ongeveer hetzelfde. Onze relatie liep niet zo goed meer. Ik weet nog dat ik er alles aan wilde doen om een breuk te voorkomen. Maar het moet van 2 kanten komen.

Toen ik om me heen keek en zag hoeveel plezier vriendinnen van mij in hun relatie hebben, vroeg ik mijzelf af of ik gelukkig was.

Na maanden worstelen kwam toch het antwoord waar ik voor vreesde naar boven; nee. Ik was niet gelukkig.

Wat is dan de volgende stap? Voor jezelf kiezen. En dat was voor mij; de relatie verbreken. Het was moeilijk en zeker pijnlijk. Maar nu ben ik meer dan een jaar verder en ben ik inmiddels een ontzettende leuke man tegen gekomen.

Kies voor jezelf meid. Als hij je niet langer gelukkig kan maken, maak jezelf dan gelukkig.

Succes en sterkte
quote:Leelaatje schreef op 21 april 2010 @ 15:01:

Lieve Nadiahtju.

Een jaar geleden had ik ongeveer hetzelfde. Onze relatie liep niet zo goed meer. Ik weet nog dat ik er alles aan wilde doen om een breuk te voorkomen. Maar het moet van 2 kanten komen.

Toen ik om me heen keek en zag hoeveel plezier vriendinnen van mij in hun relatie hebben, vroeg ik mijzelf af of ik gelukkig was.

Na maanden worstelen kwam toch het antwoord waar ik voor vreesde naar boven; nee. Ik was niet gelukkig.

Wat is dan de volgende stap? Voor jezelf kiezen. En dat was voor mij; de relatie verbreken. Het was moeilijk en zeker pijnlijk. Maar nu ben ik meer dan een jaar verder en ben ik inmiddels een ontzettende leuke man tegen gekomen.

Kies voor jezelf meid. Als hij je niet langer gelukkig kan maken, maak jezelf dan gelukkig.

Succes en sterkteHelemaal mee eens! Zolang je genoegen neemt met minder komt er ook niks beters op je pad.
Ik heb hem vanavond gebeld, hij wil niet face to face met me praten omdat hij geen zin heeft om te praten met mij.. maar wel een uur willen bellen.. hij vind nog steeds dat hij niks fout doet.. en dat ik maar moet begrijpen dat hij mij niet kan smsen omdat hij het zo druk heeft..

hij heeft niks gezegd over de relatie verbreken, maar toen ik zei.. als ik je sms aankomende dagen.. krijg ik dan ook niks terug..? dan zegt hij ik zie wel of ik zin en tijd heb om je wat te sturen.

Ik heb gezegd hem eerst met rust te laten.. en hem niet meer te dwingen om tijd voor mij te maken..

ik vind het erg moeilijk om er een punt achter te zetten.. ik heb het gevoel dat t allemaal door mij komt dat het dan uit is.. en dat gevoel wil ik niet hebben.. :(
Nou ja zeg..! lees je eigen berichtje nou nog eens terug en probeer ernaar te kijken alsof een hele goede vriendin dat heeft geschreven. Wat zou jij dan tegen haar zeggen?
wat een l*l is dit!!

sorry hoor, maar laat je aub niet langer meer aan het lijntje houden door hem!

indd wat Phoebexx zegt, lees je berichtje nog eens goed!!

mijn god zeg, wat een verwaand arrogant mannetje
ik heb het gevoel dat t allemaal door mij komt dat het dan uit is.. en dat gevoel wil ik niet hebben..

Oh maar dat is wel heel vaak zo hoor.... Ik denk dat weinig mensen die kiezen om hun relatie te verbreken, gevoelsmatig sans racune ten opzichte van zichzelf zijn.

Mensen kunnen er voor kiezen om dan de verantwoording van eigen keuze bij de ander neer te leggen. Ik denk dat het prettiger voelt te opzichte van zichzelf ofzo .

Het lijkt er op dat jullie beiden dit doen. Jij wilt de cadeautjes en aandacht van het begin (toen verliefdheid nog speelde) hij wil rust en ruimte voor zichzelf. Hij vindt dat jij hem claimt ,jij vindt dat hij zich niet genoeg inzet. Jij wilt dus verliefdheids bevestiging....hij wil dat niet ....

Oftwel jullie willen allebei anders. Het of accepteren of verbreken denk ik. Dit gaat wellicht niet zonder gevoel dat je niet genoeg gedaan hebt. Je kan/wilt namelijk niet wat hij nodig heeft.... hij zal wellicht hetzelfde hebben: hij geeft jou niet wat jij nodig hebt.
doet het er in jullie relatie nog toe wat jij wilt of gata het alleen over wat zijn wensen zijn?
Ik vind dit best wel erg om te lezen. Ik vind jouw 'vriend' egoïstisch en koud. Hij kan het nooit zo druk hebben, dat hij jou geen sms kan sturen.. Werkelijk absurd..

Zoals ik al eerder zei, je moet echt voor jezelf kiezen. Je komt er alleen maar sterker uit. Nu houd hij je aan het lijntje. En waarvoor. Wat krijg je er voor terug? Geen liefde in ieder geval.

Ik wens je sterkte hiermee. Mocht er over willen praten, dan hoor ik het wel.
Is er onlangs iets gebeurd waardoor jij hem minder aandacht hebt gegeven? Het klinkt een betje alsof hij jou ergens voor "terugpakt". NIet dat zijn gedrag dan terecht is maar t komt me allemaal een beetje vreemd voor dat hij ineens zo afstandelijke doet en ook uitspraken doet als: ik genoeg voor ons gedaan...En blijkbaar pik jij het alsof je iets hebt goed te maken. Want waarom maakt bijvoorbeeld hij het niet uit als hij nergens tijd voor heeft. Kweenie maar heb er een raar gevoel bij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven