Napraat- en uitvechttopic 3

17-04-2010 23:22 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels en Naomi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan Naomi kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

NB: er wordt wél gemodereerd op privacy en uitermate grove beledigingen!
quote:fashionvictim schreef op 23 april 2010 @ 18:59:

[...]

Wat is er naief aan?

Ik ben ook voor legalisering van drugs, om maar eens iets totaal anders als voorbeeld te nemen. Ben ik dan ook naief omdat de handel in en het gebruik van verdovende middelen bij wet verboden is, of heb ik dan gewoon een andere mening dan de Nederlandse overheid?Het is naief, niet omdat jij het er blijkbaar niet mee eens bent, maar omdat je denkt dat er niets tegen te doen valt.
Wat versta je dan onder slaag?
Geen bijzonderheden
quote:willem1959 schreef op 23 april 2010 @ 19:26:

Nog nooit van een draai om de oren gehoord?

Een pak op je broek?

Kom op mensen, dat bewuste topic teruglezend hebben jullie je opgewonden over iets futiels. En dat zelf laten escaleren.

Ik vind het een grote schande dat die bans zijn opgeheven. Want nu is er een precedent geschapen. Want waarom wel in dit geval en niet bij een andere rel?

Nee, de vivamoderators met naomi voorop hebben een behoorlijk staaltje onkunde tentoongesteld.Jammer he?
Ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen dat een volwassen mens zijn/haar eigen kind bewust lichamelijk pijn doet.
Geen bijzonderheden
quote:willem1959 schreef op 23 april 2010 @ 19:26:

Nog nooit van een draai om de oren gehoord?

Een pak op je broek?

Kom op mensen, dat bewuste topic teruglezend hebben jullie je opgewonden over iets futiels. En dat zelf laten escaleren.

.

Ja daar heb ik van gehoord, en die zijn beiden absoluut niet futiel.

En, zal ik het nóg een keer zeggen?, bij wet verboden.

Dat jij daar een afwijkende mening over hebt moet je zelf weten (en FV, MrsC en weet ik veel wie), maar dan moet je de zaken niet omdraaien en doen alsof de rest van de wereld gek is.

Slaan = kindermishandeling = mag niet. Punt.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:yasmijn schreef op 23 april 2010 @ 19:29:

Ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen dat een volwassen mens zijn/haar eigen kind bewust lichamelijk pijn doet.En dan ook vanuit een visie met van daaruit een planning.
quote:Enneaaa schreef op 23 april 2010 @ 19:30:

[...]

En dan ook vanuit een visie met van daaruit een planning.

Planning? Een ritueel!

Eerst voorbereiden, dan de straf, bidden, om vergeving vragen en dan even knuffelen..

Nahhhh..

Ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen dat een volwassen mens zijn/haar eigen kind bewust lichamelijk pijn doet.Ik ook niet...en al helemaal niet met voorbedachte rade...

Mijn vader heeft me wel eens in een vlaag van woede geslagen, en dat vond ik al erg. Maar als hij het volkomen bewust had gedaan, zonder woede, zonder welke emotie dan ook...dan had ik dat doodeng gevonden. Sterker nog, ik vind het volkomen gestoord, volgens mij ontbreekt er dan echt iets bij je.
Nou ja, ik ga hier weg ook.

Iets futiels, NSB-praktijken als je het zou melden,...

wat een morele armoe wordt hier tentoon gespreid.
quote:fashionvictim schreef op 23 april 2010 @ 19:25:

[...]

Daar heb ik al antwoord op gegeven, Minny. Mijn zoon heeft inderdaad wel eens slaag gehad en zal die ongetwijfeld in de toekomst nog wel eens krijgen.Wat leert hij daar dan van?
Willem, jij en ik stammen nog uit de tijd dat het heel gewoon was om een draai om de oren te krijgen of een pak op de broek.

Maar we leven niet meer in die tijd, gelukkig.

Kom op, beetje met je tijd meegaan he?
Geen bijzonderheden

Ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen dat een volwassen mens zijn/haar eigen kind bewust lichamelijk pijn doet.

Ik ook niet. Het gaat zo enorm in tegen alles waar ik voor sta en wat ik voel, ik vind het eigenlijk gewoon beestachtig.

En zeker de manier waarop MrsC erover schreef. Maar ik denk dat FV dat niet gelezen heeft. Kinderen onder de 4 waren het.
Daar leert hij van dat het 'gewoon' is om te slaan.

Mama mag het en doet het, dus ik ook.
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 23 april 2010 @ 19:34:

Daar leert hij van dat het 'gewoon' is om te slaan.

Mama mag het en doet het, dus ik ook.

Precies dat zeg ik.

Op die wijze leren kinderen veel.... heel veel. Structureel straf plannen en op overdachte wijze uitvoeren krijg ik het ijzig koud van.
Yasmijn, en alle anderen, een draai om de oren is toch iets heel anders dan stelselmatige kindermishandeling? Kom op zeg. Het overlegmodel levert zeurende en jankende kinderen op.

In de supermarkt? Welk ijsje wil je? Wil je die?

Nee!

Welke dan!

Die!

Nee, die gaan we niet kopen, welke wil je?

DIEEEE! Jank jank, op de grond rol.

Mama gaat weg hoor, als je zo te keer gaat.

Jank gil gil.

Wil je als je blieft ophouden.

Enz. enz.
quote:noahtb schreef op 23 april 2010 @ 19:32:

[...]

Planning? Een ritueel!

Eerst voorbereiden, dan de straf, bidden, om vergeving vragen en dan even knuffelen..

Nahhhh..I know
quote:willem1959 schreef op 23 april 2010 @ 19:36:

Yasmijn, en alle anderen, een draai om de oren is toch iets heel anders dan stelselmatige kindermishandeling? Kom op zeg. Het overlegmodel levert zeurende en jankende kinderen op.

Nee!

Welke dan!

Die!

Jank gil gil.

Enz. enz.Gewoon negeren zulk gedrag.

Nee!

Welke dan!

Die!

Jank gil gil.

Enz. enz.Gelukkig kwam dat bij mijne nooit voor
Geen bijzonderheden

Nee!

Welke dan!

Die!

Jank gil gil.

Enz. enz.

Maar Willem het gaat hier ook over met een "lat" krijgen.....

Die lat moet wel klaar staan op zijn plek. Daar loop je dan als volwassene naar toe en besluit dat dit vergrijp 3 tikken waard is.

Dat doe je dat op dusdanige wijze dat het wel brandt. Anders "leert"het kind niet.

Nee!

Welke dan!

Die!

Jank gil gil.

Enz. enz.Dan doe je toch écht iets niet goed, als je meent dat alleen slaan dan nog helpt Willem.
Maar waar gaat het hier nou over m.b.t. dit forum? (Ik laat even daar dat het een troll was.) MrsCaricos doet iets wat volgens de wet niet mag in Nederland en aangezien dit forum een Nederlandse aangelegenheid is, had ze een permaban moeten krijgen? Of had ze aangegeven moeten worden bij de politie (wat lastig is, want ze woont in het buitenland)?...

Nee!

Welke dan!

Die!

Jank gil gil.

Enz. enz.

Je maakt jezelf volslagen belachelijk.

Is dit je beste argumentatie?

Alsof je zonder lijfstraffen veroordeeld bent tot dit beeld.

Want er bestaat geen enkele andere opvoedtechniek die werkt, behalve slaan?

Kom op zeg.
En overigens ging het bij MrsC dus juist niet om een incidentele tik, maar juist wél om stelselmatig slaan met attributen.
Slaan is vrijwel altijd een erg slechte oplossing. Dat is al uit menig onderzoek gebleken.

"Kinderpsychologe Alice Miller, die bekend is door haar onderzoek naar kindermishandeling, stelt nog een ander gevaar: kinderen die door middel van lijfstraffen worden gedwongen te gehoorzamen kunnen opgroeien tot volwassenen die blindelings elke machthebber gehoorzamen. Alhoewel er binnen de pedagogiek en kinderpsychologie geen consensus is over de ernst van de gevolgen van de pedagogische tik, is men het hier wel over eens: dat het onwenselijk, onnodig en zinloos is om slaan in te zetten als pedagogisch instrument."

Nee!

Welke dan!

Die!

Jank gil gil.

Enz. enz.Is dit de reden dat jij zo verknipt bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven