EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
lampje...in de magnetron???????????
Yep, in de magnetron... Heeft man bedacht en die kan 't weten, want hij is Italiaan, zegt ie... Ben net zo benieuwd als jij!
Lampje, kun je de aubergines niet eerst grillen?

Gisteren echt super lekker gegeten! Vooraf gegrilde coquilles met een salade en mierikswortel-yoghurt crème. En als hoofdgerecht gegrilde koningsbaars met lamsoren en risotto met erwtjes. Het was echt heerlijk.

Vandaag: Nog geen idee...
Ja, GB, dat zou ik ook zeggen, maar volgens man is dat een takkewerk en dit is veeeel makkelijker en sneller... Je begrijpt, dit wordt vervolgd... Oei, wat heb jij lekker gegeten gisteren overigens!
Haha Lampje, nou dat horen we nog wel... Aubergines grillen is zo gebeurd trouwens, voor een eventuele volgende keer.

Ja, 't eten was erg goed en de wijn vloeide rijkelijk, dus het was een geslaagde avond.
@Lampje: dankjewel!

Gisteravond uit eten geweest, met een grote groep wat de keuze op de menukaart danig beperkte. Vooraf allerlei smeerseltjes (houmous, feta-smeerseltje e.d.), dolma's en sigari borek gegeten. Als hoofdgerecht verschillende soorten vis. Helaas zat er geen groente bij, die bij mij wel welkom was geweest. Maar het was verder niet echt slecht, al was het ook niet bijzonder goed.

Vanmiddag heb ik een High Tea voor een paar familieleden en vrienden. Vanavond hoef ik vast niet veel meer te eten dan, dus ik maak een pastasalade met o.a. avocado en spekjes. Heb ik tenminste weer flink wat groente binnen.
Gefeliciteerd Teigera!!

En wat maak je allemaal voor de High tea ?
gefeliciteerd teigera!!!

En lampje, ik ben benieuwd hoor. Grillen is veel beter, die italiaan van jou is gewoon lui
Gefeliciteerd Teigera!!!

Ik wilde uitgebreid koken vandaag maar ik ga onverwachts naar Poez toe dus ik zal iets makkelijks maken als een wrap. Ik heb nog gehakt die klaar is en wat paprika enz. en saus om in die wrap te doen dus ik maak er wel iets lekkers en makkelijks van.
*zit zich nu -heel snugger- te bedenken dat 't misschien niet zo'n briljant idee was om verjaarsballonnen met leeftijd in koeieletters te posten... * Sorry, Teigera (plaatje gewijzigd)
Oh Lampje, ik heb niet gezien hoor dat ze nog maar 20 jaar wordt.
Hahaha, het viel me al op dat t plaatje gewijzigd was!! Maar geeft niks hoor, ik word 30 en that's it.

Ladies, bedankt voor jullie felicitaties! Voel me echt jarig en het stralende weer helpt daar zeker bij.

Ik ga straks heerlijk helemaal niets maken voor de High Tea, heb een reservering gedaan in de stad. Ik kan zoveel mensen thuis niet kwijt helaas, anders had ik t zeker zelf gedaan!
Veel plezier, Teigera! High-tea-verslag volgt, hoop ik...
Hoi Lampje hmmm dat met die aubergines in de magnetron zou ik niet doen volgens mij worden het net sponzen. Ik vond de suggestie van GB heel goed om ze eerst te grillen! Ja okee 't is even werk maar wél heel lekker!

(laat nog even weten hoe het uitpakt hoor)

Teigera, happy birthday!!! Geniet van 't mooie weer en de high tea.

quote:nazife schreef op 24 april 2010 @ 08:27:

vanavond vis!

Eh... dat kan van alles zijn... vertel!!!

(als anderen er niet mee weg komen dan jij zéker niet!)
quote:Lampje2204 schreef op 24 april 2010 @ 13:06:

Veel plezier, Teigera! High-tea-verslag volgt, hoop ik...

Er werd gestart met een bloemkoolsoep, voor de vegetarier kwam al snel de versie zonder ansjovis op tafel. Daarbij een aardbeien-sinaasappelsapje. Vervolgens verschillende sandwiches, met o.a. gerookte zalm, jonge kaas, San Danieloham en geitenkaas.

Scone, naar keuze te beleggen met lemon curd, aardbeienjam, mango-jam en ananas-jam en natuurlijk clotted cream. Verder een heerlijk taartje (keuze uit o.a. walnotencaramel, chocolade, kokos, cheesecake) en verschillende kleine koekjes / chocolaatje. Zoveel thee als je maar wilde, in verschillende smaken. Het zag er mooi uit, vriendelijke bediening en alles smaakte echt heel goed.
Gefeliiiiiii Teigera.

Eet vanavond wortelkokossoep met hartige scones... gemaakt door mamselmonster.
Liever elitair dan een pauper!
Gefeliciteerd Teigera! Je high tea klinkt mjummie.

Wij gaan zo lekker uit eten bij ons favoriete restaurant. Heb er al de hele week zin in!
Teigera, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Ben geen grote high tea fan, maar de jouwe klinkt wel erg goed!

OT: ravioli (verse, maar niet zelfgemaakt), met ricotta & basilicum. Omgeschud met wat boter & parmezaanse kaas. En erbij geroerbakte champignons & spinazie met knoflook.
@sartan, change of plan BBQ bij schoonouders. Ik heb op: 1 sis-kebap, 2 kippenvleugeltjes, 1 gegrilde hete peper, salade en brood.(en ik kon niet zeggen wat voor vis, want dat had schoonmoeder er niet bij gezegd:) )
misschien een schaaltje yoghurt ofzo, heb nu nog niet zo'n trek
Very simpele pasta met rundergehakt, roerbakgroenten, tomatensausje en oude kaas. Voel me niet zo lekker dus ik vind het al heel wat vandaag.
Ook hier change of plans: aangezien man het maken van het pizzadeeg de hele dag voor zich uitgeschoven had (moet in etappes rijzen e.d., steekt allemaal erg nauw), werd het uiteindelijk te laat. Dus heeft hij spaghetti met tonijn, zwarte olijven, knoflook, tomaatjes en gele paprika in elkaar gedraaid. Helemaal niks mis mee! Het aubergine-in-magnetron-pizza-verhaal wordt doorgeschoven naar morgen...
spannend
Teigera hoeveel kost zo'n high tea ongeveer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven