EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hiltje, dat rund dat 26 uur in een oven heeft gelegen klinkt interessant zeg!! Zou ik ook best willen proberen. Nou ja, eigenlijk zou ik het allemaal wel lusten wat je beschrijft, klinkt zo goed!!
ohja...die lasagne moet natuurlijk ook nog even in de oven voor een knapperig korstje.
Eergisteren roti speciaal,

gisteren pasta carbonara met tomatensalade (salade caprese)

en vandaag meuk uit de vetpan.
@yette hahaha "meuk"

Brood vandaag, maar wel lekker met gerookte zalm, kappertjes, dressing met mosterd-honing-verse dille en olijfolie. Afgemaakt met slierten komkommer.
Hiltje, leuk is Dublin he!!!! Ik ben er ook een keer geweest.

Age, waar blijft de eet-date? Nou willen we wel een keer foodsurfen.

Ik heb vandaag een makkelijke "indische" schotel. Ajam sejour geloof ik dat de boemboe heet . Kipfilet, boontjes, rijst en saus, en ik heb er nog een frisse salade bij.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vandaag tuinbonen met kip uit de oven. en ik denk dat ik er een aardappelsalade bij maak.
Zelfgemaakte gnocchi met gehaktsaus. Rucola erbij.
Zaterdag uit eten geweest: vooraf een geroosterd geitenkaasje met warme appelsalade en macadamianoten en overheerlijke dressing: basilicumcaramelolie. Daarna zalmfilet gevuld met groene pesto en een hollandaisetomaatsaus. Erbij aardappelgratin en salade. Heerlijk gegeten!

Gisteren zondagse patat met een kipsatékroket.

Vanavond eten we rundertartaartjes met gebakken champignons en ui, gekruide minikrieltjes en sla met appel, spekjes, geitenkaas, ger.pijnpitjes en honingmosterddressing.
kweetutnognie
Hier gister een zelfgebakken boterham met een kipburger, sla en een beetje mayo.

Vandaag doperwten, aardappels en iets van vlees (moet ik nog kopen).
quote:desteny schreef op 26 april 2010 @ 10:39:

kweetutnognieAh dat eten wij ook vandaag
Met terugwerkende kracht: Hiep Hiep Hoera voor alle jarigen van de afgelopen dagen!!

Vanavond ga ik bij mijn tante eten, dus geen flauw idee wat er op het menu staat. Mitman eet hete-kip-van-het-vivaforum uit de vriezer!

Heb de laatste tijd veel buiten de deur gegeten en makkelijk hap gemaakt, heb wel weer zin om binnenkort eens wat uitgebreider in de keuken te gaan staan...!
quote:dolfje schreef op 26 april 2010 @ 11:38:

[...]

Ah dat eten wij ook vandaag Hebbie een receppie? Wilikookusproberuh.....
Had het bericht van Hiltje beter niet kunnen lezen want heb nu enorm zin in het 26 uur langzaam gegaarde rundvlees, en dat heb ik hier uiteraard niet in de oven staan.

Gister: tagliatelle met oesterzwammen in cognacroomsaus, salade van rucola, tomaat en kappertjes erbij.

Vandaag: nog geen inspiratie.
gister soep met broodjes bij familie tijdens voetbal. Heb erna thuis nog fruitsalade gemaakt want ik ben niet erg dol op soep uit blik en knakworstjes

vandaag wordt het zalmfilet met boursin en prei uit de oven met pasta erbij en tomatensalade
De witlof die gisteren op het gepland stond, alleen niet in de oven maar gewoon gekookt (blegh)
Djiez, het is echt niet bij te houden hoeveel er hier gepost wordt!

Alle jarigen, gefeliciteerd! En ik ben jaloers op alle vakantiebestemmingen die ik hier voorbij zie komen...

Goed, eten:

vanavond kip met kokossaus en rijst. Niet zo heel spannend dus.

Afgelopen zaterdag triouwens een erg lekkere, romige, mosterdsoep gegeten in een restaurantje. Lang niet zo pittig als de normale mosterdsoep, maar nog steeds erg 'mosterd'.

Nu mijn bammetje met houmous maar es gaan eten :-)
Vanavond wordt het een soort van gehaktbal / gehaktrol met kruidenpasta en pijnboompitten (met dank aan Mittens, die hierover ongeveer een maand geleden postte), met gekruide bistro-aardappeltjes en voor groente laat ik me straks nog even inspireren in de supermarkt.
Teigera, wat leuk om te horen! Dat was dat gekke ding van de ah-site ja. Kan ik ook wel weer eens maken, goed dat je het zegt!
quote:Cherise1981 schreef op 26 april 2010 @ 11:38:

Vandaag doperwten, aardappels en iets van vlees (moet ik nog kopen).Het wordt een tartaartje.
Pasta met witlof. Morgen ga ik echt boodschappen doen.
Liever elitair dan een pauper!
Hier weer back to basics. (hoewel ik binnenkort ook eens rundvlees in de oven ga stoppen. 26 uur durf ik nog niet aan (ben bang dat het bij eerder bederft dan gaart..... maar een uurtje of 8-10 moet wel lukken)

Ga vanavond mexicaanse prut maken, zowel een versie met kip als met gehakt (en rode ui, rode paprika, kidney bonen, mais, mexicaanse kruiden en verse koriander) en daar de vriezer mee vullen.

Lekker in een tortilla met geraspte kaas en vanavond maak ik er ook verse guacemole bij.
Hier wordt het pasta met spekjes en spinazie erdoor.

Morgen een ovenschotel met puree(gehakt heb ik nog klaar in de diepvries)

Woensdag roerbak iets.
quote:nazife schreef op 25 april 2010 @ 17:19:

@sweetiej

-kook lasagne bladen(want=sneller en ik heb alleen een grilloven en als je de bladen dan niet kookt wordt het een fiasco)

-spinazie a la creme uit de vriezer in een pannetje opwarmen(naar smaak zout toevoegen)

-laagje lasagne, laagje spinazie, laagje kaas, laagje lasagne, laagje spinazie, etc. Soms smeer ik een laagje lasagne ook in met tomatenpuree die ik even in een pannetje met een klein beetje water en basilicum heb opgewarmd)

Wbt. krispi...als je ze op een laag vuur doet scheelt al een hoop.even een vraagje: diepvries spinazie zit blijktbaar vocht in , want toen ik een spinaziepiza had gemaakt was heel mijn bodem pap geworden. worden daardoor je bladeren ook niet te zacht? of lag het gewoon aan mijn pizzakunst
Ik heb echt zoooo geen idee. En ook zooo geen inspiratie eigenlijk. Poeh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven