Krups Dolce Gusto

24-04-2010 11:00 34 berichten
Hallo,

Krups heeft een tijdelijke actie lopen, 30 euro korting voor de Dolce Gusto.

Maar ken niemand die ervaringen mee heeft.

Misschieen hier op het forum wel?

Ben een koffieliefhebber, Senseo vind ik een neppe koffiesmaak hebben.

Zet nu oudewets koffie met een een koffiekan, maar dat vind ik teveel gedoe. Zeker s'ochtens als ik haast heb.

http://www.koffiecenter.n ... JrYxav6nqECFReX2Aodq0qayQ

En dan heb ik nog een vraag: Ik zag bij de mediamarkt ook een aanbieding voor de Magimix Nescafe esspressomachine.

Weet iemand of je hierbij alle soorten capsules kunt gebruiken?

Dus niet alleen espresso kunt zetten, maar ook andere capsules kunt gebruiken?

Alvast bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
mijn ouders hebben de krups dolce gusto,vind t echt heerlijke koffie,en ik ben ook n heel groot koffieliefhebber,vind t echt lekkerder dan de senseo die ik heb,vooral de cappucino en de cafe latte enzo....heerlijk,als je t dan ook nog in zo'n speciaal glas schenkt lijkt t net of je op t terras zit ofzo....denk dat ik m ook ga halen,vooral nu met die korting!!
.
Ik heb de Dolce Gusto en ben er heel erg tevreden over!

Alle varianten van de koffie die je ermee kunt maken zijn lekker!

De gewone koffie, lungo.

espresso

cappuccino

latte machiato

iced cappuccino

chocomel

Senseo vind ik ook maar een slappe vieze bak nepkoffie!
weet alleen niet wat t verschil is tussen de nieuwe variant en de oude....volgens mij alleen de vorm en vooral de prijs!

weet iemand of er verschil zit in de nieuwe en oude apparaten?

thanks alvast!
.
wow kun je er ook ijskoffie mee maken mmmmm dan moet ik misschien toch even met vriend kletsen :D

wij hebben nu de nespresso.....is ie daarmee vergelijkbaar? (dacht dat ze van hetzelfde merk waren maar kennelijk niet zo?)
Ik weet niet hoe je je koffie drinkt? Maar drink je met melk dan is de dulce gusto zeker beter dan de senseo, ik drink echter zwart en dan haalt een bakkie het toch niet bij de vilter koffie die ik zelf zet, ik vind dat de dulce gusto te sterk waar ik senseo niet naar koffie vind smaken (dulce gusto vind ik wel meer een koffie smaak hebben)

Mijn vrienden hebben de dulce gusto, de nadelen zijn de cups, daarin blijft water achter en je vuiliszakken gaan dan behoorlijk stinken, ook heb je er meer afval van dan van de senseo en zijn niet altijd alle soorten smaken koffie overal even makkelijk te krijgen (en zijn ze ook duurder dan pads)) Mijn vrienden maken met en mesje de cups verder open en laten zo het water eruit leeg lopen, verder verzamelken ze de cups in een apart plastic zakje,

Echter ondanks deze nadelen zou mijn voorkeur uitgaan naar de dulce gusto, ik heb zelf senseo en vind dat echt vreselijk (drink dus zelf nooit een senseo) waar ik de dulce gusto nog wel te doen vind.

Echter geen 1 kop koffie zet apparaat heeft mijn gezette bakkie nog vervangen, ik mis dan ook enorm de kleintje koffie die douwe egberds voor zijn senseo had.

Als iemand me dus de tip kan geven welk 1 kops koffieset apparaat die koffie maakt die je moeder zetten en je oma, de ouderwetse vilterkoffie dus, dan hou ik me aanbevolen, ik volg dan ook je topic met belangstelling.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
er is geen verschil tussen de modellen in soorten cups mits je dus wel de dulce gusto hebt en die niet verward met de nespresso.

De modellen hebben hooguit wat handigere handeltjes ed .
gelulligmeisje, een vriendin van mij heeft nespresso en dulce gusto (dor haar hebben mijn andere vrienden er dus ook 1 aangeschaft ze waren gelijk enthousiast.

ER zit dus verschil in, andere cups maar ook het voordeel dat je van dolce gusto de cups van met name lungo (gewoon zwarte) cappuchino en latte nog wat gewoon in de supermarkt kunt krijgen waar nespresso volgens haar lastiger te koop is/.

De ander smaken zijn vaak wat lastiger te krijgen in de supermarkt vind je voornamelijk de 4 bekende varianten.
Nespresso is alleen via internet te bestellen en in enkele bijenkorven te koop.

Dolce Gusto cups zijn gewoon in de supermarkt te koop.

Het verschil tussen de oude en nieuwe DG is dat ze een paar handigheidjes hebben toegevoegd en wat aanpassingen hebben gemaakt.

--

Doddie, heb je al eens aan een espresso-apparaat gedacht? Die maalt de bonen voor 1 kopje en je kunt de sterkte instellen.
dolce gusto is gewoon senseo koffie, als je van espresso houdt ga dan voor de nespresso, dezelfde prijscategorie en veel betere koffie
nespresso is helemaal niet lastig te koop, je bestelt via internet en de volgende dag is het thuis bezorgd, boven de 200 cups gratis bezorgd.

Voor een latte moet je bij de Gusto zelfs een apart melkcupje kopen, bij nespresso kan je zelf je melk schuimen in een apparaatje of je koopt een nespr. apparaat wat ook latte's kan maken, gewoon met je verse melk uit je koelkast.

Maar grootste verschil is de smaak. Senseo blijft gewoon senseo en dus buitengewoon smerig
Ik heb een hele tijd terug bij de Kijkshop de Dolce Gusto gekocht, toen ook aanbieding 30 euro korting van de leverancier, maar toen ook nog eens megakorting bij de Kijkshop. (met 2 grote glazen, 2 grote kop en schotels en 4 dozen cups) Uiteindelijk na alle kortingen heb ik dat apperaat voor 50 euro gekocht.

Bevalt prima, heb naast de Dolce Gusto ook een Senseo, maar die is voor de gewone koffie, de Dolce Gusto is echt om te genieten.
Ik heb een nespresso. Je kan er naast espresso zeker ook gewone koffie mee zetten, namelijk de lungo's. Is echt heerlijk!!!!!!!
@doddie, je kan nooit opfilteren tegen een echte espresso of lungo, als je het koffiepak opent rent de kwaliteit achteruit. Of je moet zelf bonen malen en je bonen luchtdicht bewaren, of je gaat voor een handmatige espressomachine (afstellen is heel moeilijk) of je gaat voor de nespresso, waar de koffie luchtdicht is verpakt en met flinke druk wordt opengeperst.
uit tests is trouwens gebleken dat de nespresso niet onderdoet voor een echte espresso bereidt door een barristo.
nu lijkt het alsof ik aandelen heb maar dat heb ik niet, ik ben al jaren enthousiast over mijn nespresso, mijn hele familie heeft er ondertussen ook 1 en mijn vrienden komen alleen maar voor de koffie.

Ook fijn: de verschillende blends van nespresso
quote:stukje_cake schreef op 24 april 2010 @ 12:05:

Nespresso is alleen via internet te bestellen en in enkele bijenkorven te koop.

Dolce Gusto cups zijn gewoon in de supermarkt te koop.

Het verschil tussen de oude en nieuwe DG is dat ze een paar handigheidjes hebben toegevoegd en wat aanpassingen hebben gemaakt.

--

Doddie, heb je al eens aan een espresso-apparaat gedacht? Die maalt de bonen voor 1 kopje en je kunt de sterkte instellen.

ik vind expresso veel te sterk.

Het verhaal van slecht verkrijgbaar is niet mijn bevinding maar is wat mijn vriendin mij daar over vertelde.

Ik heb zelf geen dulce gusto maar vind het wel beter en lekkerder dan de senseo en bekijk op dit moment dus ook naar een alternatief
quote:meds schreef op 24 april 2010 @ 12:10:

@doddie, je kan nooit opfilteren tegen een echte espresso of lungo, als je het koffiepak opent rent de kwaliteit achteruit. Of je moet zelf bonen malen en je bonen luchtdicht bewaren, of je gaat voor een handmatige espressomachine (afstellen is heel moeilijk) of je gaat voor de nespresso, waar de koffie luchtdicht is verpakt en met flinke druk wordt opengeperst.Ik ken dus de lungo, en toch is het niet mijn bakkie. smaken verschillen nu eenmaal maar ik vind lungo toch niet zo lekker als vilterkoffie.
quote:doddie schreef op 24 april 2010 @ 12:14:

[...]

ik vind expresso veel te sterk.

Je hebt espresso in verschillende sterktes, hele lichte en hele sterke

Het verhaal van slecht verkrijgbaar is niet mijn bevinding maar is wat mijn vriendin mij daar over vertelde.

het klopt niet

Ik heb zelf geen dulce gusto maar vind het wel beter en lekkerder dan de senseo en bekijk op dit moment dus ook naar een alternatief
Haar gevoel zal dan wel zitten in het een keer misgrijpen, een supermarkt loop je dan even in waar je bij internet bestelling de koffie pas de volgende dag in huis hebt, ze heeft nl beide, de nespresso en de dulce gusto. Kan het dus zeker vergelijken en is daarin dus enthousiaster over de dulce gusto.

En dat van die expresso zal ik dan eens moeten proeven en ondervinden, ik moet nl de eerste expresso nog tegen komen die ik lekker vind.
De cups zijn duur!

Maar zijn 'gewoon' te koop bij de supermarkt. iig bij de Appie
eSpresso
quote:akka schreef op 24 april 2010 @ 13:25:

eSpresso oeps oke
quote:doddie schreef op 24 april 2010 @ 13:26:

[...]

oeps oke Expresso is een kledingmerk
Allemaal positief over de Dolce Gusto, dit wordt'm!

Bedankt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven