Zomers eten

24-04-2010 18:16 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het met jullie is, maar na een dag in de zon ben ik zo ongans lui dat ik geen zin meer heb om lang en verantwoord in de keuken te staan.

En wordt het dus weer eens friet.

Wie weet er iets dat echt lekker smaakt na zo'n lange warme dag en dat met niet al te veel moeite op tafel staat? Wie deelt er haar zonnige, frisse recepten met het forum?
Een lekkere maaltijdsalade! Inkoppertje!
Lekkere tonijnsalade met uitje, augurk, mais plus toastje.
Kook pasta en laat dit afkoelen (ongeveer de helft als gebruikelijk) snij een paar witlofjes aan stukken of een krop sla. Gooi dit samen met gekookte eieren, blikje tonijn, wat blikmais, wat stukjes appel, stukjes kaas in een grote kom.

Beetje olijfolie of slasaus erover en klaar ben je. Ook nog eens verantwoord eten want het is groente!

Is hier een grote zomerhit. We gooien erin wat we denken dat lekker is.
Ik ben kibbeling aan het frituren. Is ook makkelijk en zomers.
Wij hebben restjes-feest gehouden: allemaal zelf gekookte eenpersoonsporties uit de vriezer getrokken, opgewarmd en allemaal van alles wat gegeten.

Ik at dus vandaag:

spaghetti bolognese

rijst, ratatouille en merguezworstjes

en babi ketjap met rijst en sperzieboontjes
Veldsla met een beetje gevulde pasta erdoor en dan nog wat garneren met pijnboompitjes ed. Maar 'n patatje is ook wel eens lekker!
Heb een bietensalade gemaakt met een visje die ik straks ga eten op mijn zonnige balkon
Haal lekkere salades bij slager of visboer, Franse kaas en maak nog een lekkere fruitsalade, maak een fles prosecco open en je hebt een wereldmiddag. Ik ben het nu aan het doen. Vergeet natuurlijk geen stokbrood of geroosterd brood.
.
quote:absoluteEinstein schreef op 24 april 2010 @ 18:28:

Ik ben kibbeling aan het frituren. Is ook makkelijk en zomers. Ik koop gebakken kibbeling en wok het dan warm. Salade en gebakken aardappels et voila.
Morgen mik ik een kip in de oven. Ook lekker makkelijk
Gehakt rullen met een zak roerbakgroente, evt wat spekblokjes en dat op stokbrood eten. Lekker en makkelijk

Pizza met compensatiesla?
pasta salades kun je van alles in doen:

* ham en kaas

* gerookte kip

* vis

en dan nog allerlei lekkere groentes erdoor, paprika tomaat komkommer olijfjes. beetje brood erbij hmmm
Bij zomers eten denk ik aan salades, met lekker kip erbij. En bijv. krieltjes of gebakken aardappeltjes.

Salade met gerookte kip en asperges bijv.

Of salade met gemarineerde blokjes zalm.

Gerechten waar stokbrood bij kan, lekker makkelijk en lekker. Dus bijv. zelf sateetjes maken op de grill of bbq, sausjes en salade erbij.

Ik heb een lekker recept van een soort rijstsalade, met ananas, ui, tonijn, paprika enz.

Ook eentje met rijst en meloen en nog wat ingredienten, wel beide warm hoor, maar toch fris.

Ja kan zoveel bedenken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Dit recept van de AH:

Couscoussalade met gerookte kip

Ingrediënten (4 personen):

* 1 rode ui, in dunne ringen

* 400 ml kippenbouillon (van tablet)

* 300 g couscous

* 2 rijpe avocado's

* 1/2 citroen, geperst

* 3-4 eetlepels olijfolie

* 2 paprika's (geel), fijngesneden

* 300 g gerookte kipfilet (fumé), in plakjes

Bereiden

Laat de uiringen in een bakje met koud water 5 minuten weken. Breng de kippenbouillon aan de kook en schenk hem over de couscous. Laat 5 minuten wellen. Snijd de avocado in blokjes en besprenkel die met wat citroensap. Maak een dressing met de rest van het citroensap en de olie, breng op smaak met (versgemalen) peper en roer deze met de blokjes paprika door de gewelde couscous. Laat de uiringen op keukenpapier uitlekken. Leg de kip, de uiringen en de avocado op de couscous.

Link: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=399538&
Hier ook couscous, maar dan warm. Uit een pakje maar met lekker veel verse groenten. Dus lui èn verantwoord. Wat wil een mens nog meer .
Wij hebben pannenkoeken uit de magnetron gehad, oohh dat is echt snel!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb vandaag kipburgers met olijven en feta gemaakt op een broodje uit de oven met Griekse salade en tzatziki en aioli, lekker!

Kipburgers;

-500 gr. kipgehakt

-rode ui

- 2 á 3 teentjes knoflook

-peper, zout, rozemarijn

- ongeveer 6 olijven

- 50 gram feta

---> gehakt mengen met gesnipperde ui en knoflook, feta verbrokkelen en er doorheen, olijven hakken en erdoor, wat peper en zout en rozemarijn naar smaak, 8 kleine ballen vormen, plat drukken, bestrijken met olijfolie en een paar minuten in grillpan.

Broodjes in oven, salade met komkommer, tomaat, rode ui, feta en olijven, eet smakelijk!
quote:nouschi schreef op 24 april 2010 @ 19:48:

Wij hebben pannenkoeken uit de magnetron gehad, oohh dat is echt snel!
Ik zie lekkere dingen ertussen staan, moet daar wel een paar zomeravonden mee verder kunnen.

Gebakken banaan zonder hele moeilijke rode saus is helemaal super

Maar ik denk dat ik begin met die kipburgers. Als ik de twee verantwoorde maaltijden die ik vanochtend kocht heb verwerkt, that is.

Geen nukestation hier. En dat is gezien mijn gemakszucht misschien maar goed ook
Vanavond bij een Grieks restaurant op het terras gegeten. Voor morgen heb ik bij een Indonesisch restaurant gereserveerd, hebben ze ook een heerlijk terras.

Deze week bijna 80 uur gewerkt, ik weiger dit weekend te koken. Gelukkig denkt vriend er net zo over, die heeft een soortgelijke werkweek achter de rug.

Het toppunt van lui dus.
Klinkt goed olivia!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hmm, ik vind een werkweek van 80 uur niet lui. Geniet!
Pasta Putanesca (heerlijk!)

Wraps met groenten en feta

Olijven, Tapenades, Aioli met brood en een lekker bubbeltjeswijntje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven