Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Vis; wat een enorme woordenschat heeft jouw schatje. Ik heb nog geen enkel woordje kunnen ontdekken hier .

Rebbel; wat betreft het drinken en eten op het psz zou ik het gewoon eens bij de leidsters aankaarten. Diksap is qua prijs namelijk niet zoveel duurder dan limonade en de bereiding kost even veel tijd. Bij ons op het kdv is de limonade erin geslopen en leidsters dachte er niet meer bij na bij het boodschappen doen. Daar is een opmerking over gemaakt en nu is het weer diksap geworden. Koekjes met suiker vind ik ook onzin, maar misschien een toevalstreffer geweest die middag?

Balen trouwens van de paniek van Bekkie 's nachts, ik kan me het wel voorstellen dat alle indrukken naar boven kwamen bij haar. Hopen dat het snel went.

Lange vinger schijnen trouwens beter te zijn voor onze kindjes dan liga en andere koeken. Het lijkt onlogisch door het suiker bovenop, maar er zit stukken minder vet in dan in andere koeken. Dus een lange vinger is zo slecht nog niet (niet dat Elfje die al krijgt overigens).

Elfje heeft vanmiddag een boterham met boter en smeerkaas helemaal op, wat gaat dat toch allemaal snel. Vind het zo ontzettend genieten met mijn 2 meiden aan tafel, allebei een boterham met smeerkaas, echt tof.

Ben moe vandaag; manlief is gisterenavond wezen stappen, en de rest van de nacht dood en dood ziek geweest, ligt nu ook nog op bed. Ik heb daardoor echt weinig geslapen. De kids liggen nu op bed, dus ik ga ook even plat.

Geniet lekker van de vandaag en morgen!
Gezellig weer flink wat bijlezen.

Vis, wat jammer dat ze in Augustus terug moet. Maar ja dan is e toch al een flinke tijd bij jullie geweest. Zou ze niet na een half jaartje thuis weer een paar maandjes terug willen komen? Die kinderopvang klinkt goed! Doen ze ook aan buiten slapen? Schijnt heel goed te zijn he.

Kon geen certificaat voor je vinden maar heb deze voor geknutseld:

Lala, lief. Allebei een boterham met smeerkaas.

Saba krijgt alleen rijstewafel als tussendoortje. En eigenlijk maar heel af en toe. Koekjes e.d zit melk in dus dat krijgt hij niet. En ik zou eigenlijk niet weten wanneer hij dat zou moeten eten want we zijn al hele dagen aan het eten voor mijn gevoel.

Misschien was er iets te vieren Reb? Je zou het kunnen vragen of ze dat standaard doen. Ik weet niet wat ze op ons kdv aan de oudere kindjes geven eigenlijk. Saba krijgt alleen wat wij meegeven naar het kdv.

Bedje en box staan nu naar beneden. Hij trekt zich nu zelf op en dan staat er een kabouterboef achter de tralies van de box Onze Saba wordt echt een Pietje Bel dat zie je er nu al aan af.

Eten jullie kindjes al vlees? En welk vlees?
Haha Momo, ik heb net een boek van Alfie Kohn besteld, toen ik het tegenkwam hier. De ideeën spreken me inderdaad wel aan, waarschijnlijk ook omdat ik ze herken uit de manier waarop ik zelf ben opgevoed (niet zo bewust gekozen door mijn ouders denk ik trouwens hoor... hier en daar zijn ze ook wel afgeweken hiervan). Ik heb het trouwens niet eens zozeer vanwege Mima aangeschaft, maar ook omdat ik mijn eigen intrensieke motivatie behoorlijk moet onderhouden de komende paar jaar voor mijn PhD-project.

Ik denk dat ik uit mezelf voor een groot deel al volgens die principes zal "opvoeden" (vind "opvoeden" sowieso een overschat concept... maar dat past wel bij de theorie ), al blijft het natuurlijk een kwestie van trial en error en aanpassen als de situatie er om vraagt.

Ik denk overigens dat de grootste uitdaging nog niet eens zo zeer de houding naar je kind toe is, maar veel meer dat het alleen werkt als je ook in algemene zin zo in het leven kunt staan. Als je bevoorbeeld (sterk) geneigd bent om te oordelen over de mensen om je heen of te roddelen met vrienden, pikken kinderen dit zo op en denk ik dat 'unconditional parenting' juist wel eens het omgekeerde effect kan hebben dan beoogd en juist veel onzekerheid oplevert.

Ik ken het forum dragen en voeden niet. Zal eens een kijkje nemen. Grappig dat je me naar alternatieve hoek verwijst . Ik wil juist zo graag normaal zijn . (Grapje hoor) Op één of andere manier kom ik inderdaad vaak in die kring terecht. De meeste van mijn nieuwe collega's zijn vegetarisch, hebben anarchistische ideeën etc. Maar zoek het niet echt op. Sterker nog ik heb ook op plekken gewerkt die dwars ingaan tegen hun idealen.

Ik hoop dat ik in mijn relatie met Mima zo dicht mogelijk bij mezelf kan blijven en kan blijven genieten van de dingen die we samen doen zoals ik nu doe. 'S avonds na het werk samen in bad is voor mij bijvoorbeeld echt het rustpunt van de dag en vind het heerlijk dat de wereld dan even alleen uit haar, water en badeendjes bestaat . Maar die spontaniteit hoop ik ook te behouden en wil me eigenlijk niet te veel aantrekken van allerlei theorieën over 'opvoeding'.

Vrees dat ik idd langvoeder tegen wil en dank wordt Nee hoor, heb me erbij neergelegd... en geniet er ook wel weer van. Hoef op mijn werk trouwens niet eens te kolven... Dat is zeker gezien gebrek aan voorziening hiervoor ook wel erg prettig.

(excuses voor deze egoverhandeling )

Rebbel - Ik vind de creche die we gevonden hebben ook een buitenkans! De andere creches die ik gezien heb waren vrij groot en in de meeste gevallen kwamen de babies alleen in hun speelkamer (tje) en in de slaapkamer en zeker niet buiten. Verder zijn ze hier op creches al vrij prestatiegericht vanaf dat de kinderen een jaar of 3 zijn en dat hoeft niet zo van ons.

Wat me nog het meeste opviel was trouwens de rust. Op de andere creches was behoorlijk wat lawaai en onrust, terwijl de kinderen hier, uitgeraasd door het buitenspelen, rustig zaten te eten of te kleuren (ben er verschillende keren geweest). Scheelt natuurlijk ook dat er veel minder kinderen zijn.

Was wel grappig, een jongetje vertelde dat ze net in het trollenbos waren geweest. Bleken een paar knoestige bomen te zijn waar ze zo nu en dan naartoe wandelen met de kinderen , wat door de kinderen zo genoemd wordt.

Aruba - de au pair gaat verder studeren... Haar leven gaat natuurlijk ook gewoon door, dus ze komt niet terug (we wisten dat ze maar tot half augustus zou hebben hoor). Maar voel me ook wel goed over de creche en we waren sowieso van plan om op den duur engelstalige opvang te regelen zodat ze de taal spreekt als ze naar school gaat.
Aruba - Hier net met wat vlees begonnen. Hier wordt dat geadviseerd ivm ijzer. Eerst Rapley geprobeerd, maar vond dat toch wat eng (Mima helemaal niet trouwens... ) Heb een kipfilet en een bieflap (apart) in alumineum folie in de oven gedaan, zodat ze heel erg hun eigen smaak houden en vervolgens met klein beetje water gestaafmixerd. Vervolgens ingevroren in ijsblokjes vorm. Voer het Mima zo nu en dan bij de maaltijd. Ze vind het trouwens superlekker...
Oh, wat ik trouwens ook heel leuk vond is dat de kinderen hun eigen tuin hebben op de creche. Misschien komt Mima nog wel eens met een bos wortels thuis als ze 3 is

Kortom, ben best enthousiast..
Grappig Rebbel, ik zie ook gelijkenissen tussen Mattie en Cesar! Grappig dat Bekkie het ook ziet. Haha boze Mattie.

Nala hoe was de crematie van je opa? Heftig hoor....

Star jij kan heel goed typen, blijf het maar gewoon doen zo nu en dan .

Het kan goed zijn dat ik die voorspelling heb gedaan. Weet dat ik wat voorspeld heb toen maar ben het ook vergeten. Als mijn voorspelling is uitgesproken, ben ik het kwijt anders heb ik niet genoeg geheugen voor de volgende voorspelling.

Moet ik meer voorspelling? Wie het eerste weer zwanger is ?

O ja Rebbel, ik snap dat je dat vervelend vindt op PSZ. Ik heb het zelf ook een beetje losgelaten omdat Nesta ook regelmatig dingen krijgt aangeboden en ik er ook geen issue van wil maken like Mmomo. Ik probeer het thuis wel aan te houden al moet ik zeggen dat ik het soms ook wat verslap. Maar goed van de lange vinger zoals Lala zegt, kan goed kloppen. Het valt me op dat als je meer verdiept in de suikers je soms schrikt waar juist veel suiker in zit en waarin juist minder. Heel misleidend. Het kan inderdaad eenmalig zijn en anders gewoon eens ter sprake brengen. Staan ze vast open voor. Sneu dat ze snachts zo wakker heeft gelegen. Best heftig natuurlijk peuterspeelzaal met allemaal kindjes en zonder mama of papa. Had Nesta vroeger ook als hij een tijdje door bijv vakantie niet was geweest. Hij was tot een half jaar geleden ook altijd kapot als hij uit kdv kwam, zoveel indrukken.

Wat grappig dat Mima al woordjes zegt. Vind de verschillen altijd zo groot bij die kleintjes. Hier ook nog niks dan gebrabbel hoor en als hij net zoals zijn broer is, dan duurt het gewoon nog even. Fijn dat creche zo fijn is en veel buiten zijn. Kun je straks met gerust hart weg gaan!

Nu ben ik verder weer helemaal kwijt. Wel allemaal gelezen en leuke verhalen! Tot later
O ja Aruba wat leuk dat Saba al staat. Vind ik altijd een stoer gezicht als ze met die wiegende billen proberen te staan. Cesar krijgt zo nu en dan vlees, meestal gehakt en wij geen rapley dus al het vlees wat in een potje zit
Geblenderd vlees lijkt me zo vies... Maar ja toch maar eens kippensoep maken dan

Doe eens een voorspelling wie het eerste zwanger is. Daar ben ik best benieuwd naar.
Ha, alweer veel geschreven. Even reactie op suiker op psz. Ze doen dat wel elke middag en hebben dan ook standaard limo. Nu zou ze maar één middag gaan, want je moet hier minimaal een middag en een ochtend afnemen. Dus het is maar één lange vinger per weer, dat is ook niet zo schrikbarend veel dan. Maar wel stom dat ze gewoon niet even uitzoeken wat goed is voor kleintjes. (Dat hebben wij wel gedaan en de allergoedkoopste biscuit bij de Lidl blijkt het minste in te zitten qua vet en suiker.) Maar goed, vind het ook weer niet nodig om daar direct over te beginnen. Kan altijd nog wel. We zijn er nu sowieso nog niet uit of we nu al willen beginnen, omdat ze dus ook één middag moet en dan dus haar heerlijke slaapje moet missen. Misschien heeft ze die straks zelf niet meer nodig en kan het dan wat makkelijker.

Mmomo, doe eens een linkje met de jurk? Misschien ga ik omdat ik al zo lang voed mezelf een mooie jurk cadeau doen ofzo ;) of beter, laat man dat doen. Kan best van het geld dat we anders aan flesvoeding kwijt zouden zijn geweest.

Misschien word ik deze keer ook wel langvoedster, want vind Mattie echt mijn lieve kleine jongetje en heb het idee dat hij dat nog heeeel lang blijft. Bekkie was al veel eigenwijzer op deze leeftijd en was met 1 jaar zo wispelturig dat drinken niet meer ging. Alhoewel Mattie nu soms ook springend ligt te drinken (dan zet hij zich met zijn voetjes af) of continu stopt omdat hij iemand iets hoort zeggen. Soms gaat ie ook stoppen om even een schreeuw te geven, echt onnozel!

Aruba, hier geen vlees. En idd ook geen koekjes om dezelfde reden als jij, hij eet al zo veel dat er niet eens tijd voor is.

Doe maar weer leuke foto van je kabouterboef op hyves, vind het elke keer weer genot om naar te kijken.

Lala, klinkt inderdaad ook heel schattig, samen aan hun boterhammetjes met smeerkaas. En trots gevoel zal dat zijn ja.

Heb ik ook, als ze zo samen in hun tripp trapps zitten bij het ontbijt. Heerlijk, of als ze allebei in ons bed liggen, twee muppets.

Nou, nu even tijd voor m'n liefje.
Rebbel, hier is ook een afname van een ochtend en een middag qua PSZ. Maar bij ons doen ze het vaak zo dat de kindjes eerst alleen 1 dagdeel komen (in de ochtend) en als ze later hun slaapje niet meer (zo) nodig hebben dan gaan ze pas ook 's middags. Dus je betaalt dan voor 2 dagdelen, want dat is minimaal, maar je brengt ze er maar 1. Is dat misschien een idee voor Bekkie?

Dit is de link naar de BV jurk:

http://www.mamaenzo.nl/we ... frill-black/g1819p5555c20

Op die website staan nog een aantal BV-jurken van boob....

Ik ga zo naar een kindervoorstelling hier in onze "commune" met Zeun. Heb er zin in!

Tot later....
Mmomo ; Mooi jurkje!!!! Ik weet nog steeds niet wanneer ik ga afbouwen, dus denk dat ik mezelf ook nog wel iets cadeau mag doen.

Moppie eet ook nog geen koekjes. Op de creche gaat alles in goed overleg. Vers Fruit, boterhammen en moedermelk, krijgt ze daar.

Later worden er regelmatig soepstengels gegeten. Volgens mij hebben ze een heel duidelijk voedingsbeleid.

ook op de BSO van de Kaatje en Wimpie is dit het geval.

Ben erg tevreden.

Dit maakt het voor ons wel heel moeilijk om te beslissen of we gaan veranderen van school, creche en BSO.

Waar we nu zitten, dat ligt dadelijk niet meer op de weg naar het werk, maar precies de andere kant op.

Maar zoals ik al zij; we zijn zo tevreden.

Ik ga morgen op de school in de wijk van ons nieuwe huis kijken en hak dan de knoop door....

Vis ; Ik schaar mezelf helemaal niet achter de wat alternativeren, maar merk wel dat we in ons voedingsschema en ons opvoeden hele onbewust bewuste keuzes maken.

Dat is toch wel grappig.

Ga weer lekker genieten van het zonnetje ...
Een voorspelling: Ik dacht eigenlijk Rebbel maar opeens door mijn gave (lange borstvoeding ) is dat opeens weggevaagd. Dan ga ik toch voor jou Aruba als alles gewoon mee mag zitten. Vind je dat een goede voorspelling?

Klinkt erg grappig Rebbel, Mattie en het drinken. Schatje! Snap dat je het daarom nog lekker lang wil volhouden. Jurkje mag zeker, reken maar uit dat je een tientje per weer ongeveer wat je uitspaart!

Lief he dat soort momentjes met samen brood eten, in bed. Ik kan ook zo apetrots zijn. Kindjes zijn leuk!

Pauwie begrijpelijk dat je het moeilijk vindt om dan van school etc te switchen. Zou ik zelf ook hebben...Hopelijk kun je straks weer net zulke fijne kdv's.scholen vinden.

O ja en Rebbel, inderdaad tzt kun je het eens bespreken. Snap dat het prettig is om het op elkaar af te stemmen. Wat ik trouwens laatst wel leuk vond bij ons op het kdv is dat de kinderen zelf mochten bepalen wat ze wilde eten. Iedere week hebben ze een pedagogisch thema en dit keer was het eten. Bij ons op het kdv zijn ze ook vrij "strak" met gezond eten en toen de kinderen zelf mochten bepalen waren ze zelfs een beetje van slag. Ze hoefde niet perse eerst een broodje met kaas of worst maar mocht direct al zoet en niet perse (karne) melk maar mocht ook diksap. Aan het eind van de middag werd hen gevraagd wat ze het allerliefst ipv biscuitje/soepstengel wilde eten. Het werd cake met slagroom en hagelslag haha. Ik had het nog nooit eerder gezien bij ons op het kdv en was erg stoer hoe Nesta vertelde dat ze dat zelf hadden bedacht. Nou ja het sluit natuurlijk niet aan op jouw verhaal Rebbel maar vond het grappig dat ze dat een keer deden.

O ja en als er bij ons op het kdv snoep etc wordt gedeeld ipv gezond wordt het in het bakje gedaan om mee te nemen zodat je zelf kan bepalen of je kind het mag hebben of niet. Kun je misschien ook overleggen als dat niet gebeurd Rebbel?

Nou nu verder hangen, heerlijke dag met mooi weer. Zo goed! Het was bijna rompertjes dag
quote:Dierewier schreef op 25 april 2010 @ 19:45:

Een voorspelling: Ik dacht eigenlijk Rebbel maar opeens door mijn gave (lange borstvoeding ) is dat opeens weggevaagd. Dan ga ik toch voor jou Aruba als alles gewoon mee mag zitten. Vind je dat een goede voorspelling? Oei... Nou dat hoop ik toch voorlopig nog niet.

Zelf dacht ik eigenlijk aan Vis.
Even snel, want moet eigenlijk al bij mannetjes in bed liggen, maar Inad vind ik een goeie kanshebber!
Ik denk ook Inad!
en langvoeden houdt vruchtbaarheid niet tegen bij mij, ben al vanaf dat Mattie 6 weken is weer elke maand ongesteld
Haha...leuke voorspellingen...ik twijffel aan jullie voorspellingen voor Vis; die heeft net haar Phd weer opgepakt.... Ik ga voor Inad, of Nala en voor haar dan met name omdat ze de vorige keer zo lang heeft moeten wachten op een zwangerschap.
We zullen zien maar goed dan hou ik Rebbel ook voor een goede kanshebber ondanks bv want zag ergens iets "grauws" staan wat niets tegenhoudt blijkbaar
Ow dan is Vis inderdaad niet zo goed voorspeld van mij.

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe iedereen daar echt in staat. Snel een tweede,derde, vijfde?

Wij zijn er eigenlijk nog niet eens echt uit of er wel een tweede gaat komen. Het voelt al zo goed met zijn drieën.
haha, leuke voorspellingen. Inad heeft volgens mij de meeste stemmen. Inad en Rebbel zijn bij mij ook de eerste aan wie ik denk. Maar komt volgens mij omdat ze zelf wel geschreven hebben dat ze graag een derde willen. Nala gun ik het wel na eerste moeizame zwangerschap (als ze zelf tweede wil dan). Maar ik vind Vis ook wel een kanshebber ondanks PhD. Duurt nog minimaal 9 mnd (aangenomen dat er geen dingen zijn die wij nog niet van haar weten :-) ) en dan kan ze er wel even een paar maanden tussenuit.

Aruba, lekker blijven genieten met zijn drieen. Misschien komt die wens naar tweede ooit nog. Dan is het vroeg genoeg.

Ik zal wel tweede willen tzt. Alleen nu nog ff niet. En nog geen "planning" wanneer wel. We moeten er dan voor onszelf eerst het gevoel hebben er aan toe te zijn. En dan natuurlijk het geluk hebben weer zwanger te worden.
Wij zijn op dit moment gelukkig met de samenstelling van ons gezin. Volgens man komt er nooit meer een 3e, ik durf dat nog niet zo stellig te beweren, ben er nog niet echt uit. Had altijd de wens voor een groot gezin, maar nog eens zwangerschap en een babytijd zie ik niet echt zitten. Mijn zwangerschappen zijn moeizaam en een klein beetje risicovol. Dus ik twijffel nog. Maar mocht er nog een komen...dan echt pas over een jaar of 3 ofzo...De keuze om ze zo dicht op elkaar te krijgen hebben we echt gemaakt voor de kinderen zelf, omdat we zelf een groot leeftijdsverschil hebben tussen zijn broer en mijn broertje en dat qua band als kind niet als prettig ervaren hebben.

En de rest???
IEEEEEEEKS

PIPI EN ARUBA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sorry hoor, moest even schreeuwen .

Denk niet dat ik de eerst volgende zal zijn, of de rest moet wel heel lang wachten . Vond zwanger zijn heerlijk en Mima geweldig, maar wil eerst de eindstreep van mijn PhD op zijn minst in de verte kunnen zien liggen voordat ik uberhaupt over een eventuele tweede wil nadenken .

Ik gok dat Rebel de volgende zal zijn, dan Inad, de derde Pipi en de vierde Nala
Hahaha, zo verschrikkelijk is het toch ook weer niet Vis. Leuk hoor een broertje, zusje voor Mima.

Ik ben benieuwd of nog iemand op zichelf gokt
Haha Vis, dat is duidelijk! Snap Aruba, lekker genieten en je ziet het wel...zo ging het bij ons ook precies zo. Wel prima met zijn 3-en en uiteindelijk op een mooie nazomerse avond toch besloten voor een tweede (toen wisten we overigens wel al dat er toch een tweede zou komen, als alles goed zou gaan). Maar goed ondanks dat blijf ik bij Aruba en Rebbel ghi ghi.

Pauwie kan overigens ook nog stiekem er tussen door glippen natuurlijk.

Ja gokt er iemand op zichzelf? In andere topic in september is volgens mi al iemand zwanger. Ondanks dat ik er zelf over begonnen ben, vind ik het wel een gek idee...voor mijn gevoel is Cesar gisteren geboren en nu hebben we het over eventuele volgende zwangerschappen!
Nou zal ik het grote nieuws maar vertellen dan?

Nee hoor, ik sta er hetzelfde in als Aruba. We weten niet of er nog een tweede komt. Het is zo leuk zoals het nu is. Ik zou nog wel een keer zwanger willen zijn en willen bevallen, maar hoef niet perse de eerste baby-tijd mee te maken.

We hebben een beetje besloten dat we wachten tot we op reis gaan (najaar 2012) en dan eventueel weer met de anticonceptie stoppen.

Ik gok trouwens op Nala.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven