kaale buik

26-04-2010 16:10 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat heeft een kaale buik.

Ze heeft het af en toe ging heel lang goed en opeens was het weer kaal.dierenarts enzo is geen optie ze is verwildert door de vorige eigenaar ik probeer al jaren vriendjes te worden met haar wil haar nu niet boos maken.Ze bijt me echt als ik haar alleen al in een katten mandje doe.

Ik zag dat het stres kan zijn.

Als het stres is dan snap ik het wel.

Hoop niet dat het iets ergs is.

Ze is nu een jaar of 12 en valt ook af al is ze nog steeds dik weet dat ik ooit met haar naar de dierenarts moet.

Vind het zo moeilijk hoop dat jullei advies hebben.

liefs nousepoes
Denk je dat ze er pijn aan heeft? Zo niet, dan lijkt me misschien dat ze er geen last van heeft?
ze heeft geen pijn ze doet gewoon normaal.

Al heeft ze zich wel een tijdje verstopt nu het mmoier weer wordt ligt ze weer te genietten van alles.

Alleen kaal buikje precies tussen haar achter poten.
Zit ze er veel aan? (Likken / krabben) Het kan dat haar huid daar geïrriteerd is, bijvoorbeeld door door mijten. Als je echt wilt weten wat er is, zal je haar toch naar de dierenarts moeten brengen.
Het kan natuurlijk van alles zijn..

veel voorkomend is een vlooienallegie.

anti vlooiendruppels is sowieso een goed idee en kost weinig stress (pipetje in haar nek en ..klaar)

maar kan ook hormonaal zijn oid..

Als je nou eens begint met de vlooiendruppels???
Mijn kat heeft hetzelfde gehad, bleek een vlooienallergie. Je kunt (zonder kat) naar de dierenarts, en daar vlooiendruppels halen die in de vetlaag zitten. Bij veel vlooienmiddelen gaat de werkende stof in het bloed zitten, en wordt de vlooi vergiftigd als die de kat heeft gebeten. (en voor die beet is de kat allergisch) Vlooiendruppels waarvan de werkende stof in de vetlaag gaat zitten, voorkomt dat de kat gebeten wordt.
.ze likt er amper aan en is ook niet geiriteerd is gewoon roze.Met zachte witte haartjes dus blijf een raadsel .En ze kan niet tegen reizen en andere mensen dan moet de dierenarts moter handschoenen aan trekken.

Ik ben de enige die haar kan tillen als de situatie veillig is voor haar gevoel.Anders valt ze ook mij aan maar goed ik doe haar extra vertoetelen en hou het in de gaten.

en meld het bij de dierenarts.
nousepoes....doe dan in ieder geval de dingen waarvoor je haar niet mee hoeft te nemen!

Vlooiendruppels horen sowieso bij de verzorging van je kat,ook als die verwilderd is.
Mijn oude poes heeft dat ook, roze buikje met zachte witte haartjes. Dat is toch normaal?
ze hebben geen vlooien dat weet ik zekker.

Heel zekker ze komt nooit buiten en die andere ook nie me hond komt is pas nog naar de dierenarts geweest die was ook erg ziek maar ook die heeft geen vlooien.

Ik chek ze altijd heeel goed.

heb wel eens een vlooien plaag gehad waar ik gewoon niet van af kwam heb toen bij de dieren arts vlooien middel gehaald want frontline werkte totaal nie.

reuze bedankt voor al jullie reacties.

Ik heb twee diploma's dierenverzorgning.Maar weet natuurlijk niet alles ben daarom supper dankbaar voor al jullie reacties.

liefs nousepoes
Ik heb 2 oude katten met allebeide een volbegroeide buik...dus nee écht normaal vind ik het niet.

Of het kwaad kan is wat anders maar dat kan natuurlijk alleen een dierenarts beoordelen..

Nousepoes,kun je van dichtbij een scherpe foto maken?

En even laten zien op de dierenartspraktijk....dan kunnen ze je daar veel betere raad geven dan wij hier..

En daar zijn ze voor hé!

Gewoon doen.
kaale buik is inderdaad niet normaal meschien ook wel een ouderdoms kwaaltje??????

Foto nemen is inderdaad een optie maar heb geen camera maar die regel ik wel.

heb haar op de foto trouwens met kaale buik ga die foto gelijk zoeken echt goed idee.
Fijn!

Ik hoop dat je er wat aan hebt,en de poes natuurlijk ook
heb de foto gevonden en ook een foto waar ze wel haar heeft dus nu deze week denk morgen al naar dierenarts ermee
Laat je het nog even weten hier??

Succes!
Nog niet zo lang geleden heb ik ook een topic geopend met hetzelfde probleem. Ik ben naar de DA gegaan en die zei dat het stres. Was/ is. Ze heeft het nog steeds, maar heedt er duidelijk geen last van.
Mijn kat heeft het ook, door het wassen. Eerst kwam het door stress, dat kreeg ze antistress pilletjes voor.

Later kwam het door artrose, maar het zit nu niet meer alleen op haar buikje. Ook haar poten zijn kaal en op haar lijf zitten ook een paar grote plekken. Nu heeft ze medicijnen.

De huisarts zei dat het in principe geen kwaad kon, maar we wel goed moesten opletten of er geen wondjes opkwamen.

Toch kan het bij jouw kat iets heel anders zijn, en daarom zou ik toch even de dierenarts bellen als ik jou was.
Liever elitair dan een pauper!
quote:Kalliope schreef op 26 april 2010 @ 17:09:

De huisarts zei dat het in principe geen kwaad kon, maar we wel goed moesten opletten of er geen wondjes opkwamen.

huisarts
Dierenarts.
Liever elitair dan een pauper!
Ik heb het echt al veel vaker gezien bij oude poezen met een lichte vacht (wit of rood). Het is dan niet een kale stressplek maar gewoon zachte donshaartjes, zoals oudere katten dat ook wel onder hun oren krijgen. Een roze buikje met witte donshaartjes.
Nousepoes,

Wat je ook kunt doen is aan je DA iets te vragen van valium ofzo. Daar worden ze een stuk rustiger van en zo kun je de poes makkelijker meenemen. Ik heb zelf ook een kat die eerst wat verdoofd moet worden voordat hij mee kan.

Kale plekken zijn meestal geen ernstig probleem. Kan ouderdom zijn, stress of hormonaal.

Je zegt ook dat ze zonder reden afvalt en dat is echt iets wat nagekeken moet worden, want dat kan, gezien haar leeftijd, een beginnend nierprobleem zijn.
Onze poes heeft ook een kalige buik, sinds de sterilisatie zijn die buikharen nooit meer teruggegroeid als voorheen.

Diezelfde peos heeft ook regelmatig last van kale plekken tussen de achterpoten en de rug. Is een hardnekkige vlooienallergie. Ze heeft nu chronisch prednison en heel trouw antivlooi middelen toedienen. Maar dan nog is het niet volledig te voorkomen, omdat er maar 1 vlo hoeft te bijten, bv buiten door andere kat die er meteen weer dood afvalt door de anti vlo, maar dan ben je dus al maanden zoet. Die prednison helpt wel aardig.
"Mijn poes heeft een kaale buik"

Flauw, maar ik moet ineens erg lachen hierom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven