kadootje voor de juf

maandag 26 april 2010 om 19:14
hallo,
Vanmiddag kreeg zoon een brief mee van school. Komende woensdag gaan ze de verjaardag van de 2 juffen vieren. ;
Lekker op tijd weer..........
Ze mogen verkleed komen.
En natuurlijk mag kind een kadootje meenemen en dat wil hij dan ook graag.
Nu lijkt het mij wel leuk om vooral GEEN douchegel ofzo te geven.
Ik weet niet wat ze lekker vind en vermoed dat haar kast nog vol staat van vorig jaar......
Maar wat dan wel??
Ik heb laatst in een folder een mok met schoolbordkrijt gezien.
maar natuurlijk geen idee meer in welke winkel.
Al op de sites van hema blokker en marskramer gekeken maar tot nu toe zonder succes.
Weet hier iemand waar je die dingen kan kopen??
Of een andere leuke kado tip??
Bedrag wat "normaal"is binnen school ligt rond de 5 euro max.
Ga niet moeilijk doen over een euro natuurlijk maar wil ook niet de uitsloof mama zijn...
alvast bedankt.
Vanmiddag kreeg zoon een brief mee van school. Komende woensdag gaan ze de verjaardag van de 2 juffen vieren. ;
Lekker op tijd weer..........
Ze mogen verkleed komen.
En natuurlijk mag kind een kadootje meenemen en dat wil hij dan ook graag.
Nu lijkt het mij wel leuk om vooral GEEN douchegel ofzo te geven.
Ik weet niet wat ze lekker vind en vermoed dat haar kast nog vol staat van vorig jaar......
Maar wat dan wel??
Ik heb laatst in een folder een mok met schoolbordkrijt gezien.
maar natuurlijk geen idee meer in welke winkel.
Al op de sites van hema blokker en marskramer gekeken maar tot nu toe zonder succes.
Weet hier iemand waar je die dingen kan kopen??
Of een andere leuke kado tip??
Bedrag wat "normaal"is binnen school ligt rond de 5 euro max.
Ga niet moeilijk doen over een euro natuurlijk maar wil ook niet de uitsloof mama zijn...
alvast bedankt.
maandag 26 april 2010 om 20:04

maandag 26 april 2010 om 20:06
maandag 26 april 2010 om 20:07
Doe vooral GEEEEEEN chocola. Ik had vorig jaar op mijn juffenverjaardag 10 dozen merci/surrogat van de AH (die zijn echt niet zo lekker) gekregen en daar ligt nog een deel van in mijn kast. Op een gegeven moment is het echt niet lekker meer.
Ik word het meest blij van een leuke zelfgemaakte knutsel, een mok, thee dingen (drink geen koffie), een klein kookboekje, douchespul.
Ik heb elk jaar een flinke lading douchegel staan, hoef meestal pas een half jaar later weer wat te kopen, best handig! Al dat snoep/chocola is best lief, maar van 25 kinderen gewoon veel te veel. Waxinelichtjes/kaarsen is ook altijd populair en minder gewenst, want 10 verschillende waxinelichthouders, waar moet je die nou laten?
Mijn leukste kado ooit: een klein boeddha'tje, die voor rust en vrede in je huis zou geven (omdat ik in de zomervakantie zou gaan verhuizen)
Ik word het meest blij van een leuke zelfgemaakte knutsel, een mok, thee dingen (drink geen koffie), een klein kookboekje, douchespul.
Ik heb elk jaar een flinke lading douchegel staan, hoef meestal pas een half jaar later weer wat te kopen, best handig! Al dat snoep/chocola is best lief, maar van 25 kinderen gewoon veel te veel. Waxinelichtjes/kaarsen is ook altijd populair en minder gewenst, want 10 verschillende waxinelichthouders, waar moet je die nou laten?
Mijn leukste kado ooit: een klein boeddha'tje, die voor rust en vrede in je huis zou geven (omdat ik in de zomervakantie zou gaan verhuizen)

maandag 26 april 2010 om 20:08
Ik vind het als juf erg leuk om zelfgemaakte dingetjes te krijgen. Een tekening of een zelfgemaakte of zelf uitgezochte kaart met iets erin geschreven vind ik super. Een bloem, zelf uit de tuin geplukt, vind ik prachtig! Zowel van mijn bovenbouw als onderbouwleerlingen.
Als ze dan perse een cadeautje willen geven, vind ik iets wat ze zelf hebben uitgezocht juist wel leuk.
Ik ben altijd wel blij met thee en chocolade en douchegel enzo. Ook kaarsjes vind ik leuk hoor. Komt allemaal wel op. Het gaat om het idee.
Ik zou er niet te moeilijk over doen en gewoon een kleinigheidje geven.
Als ze dan perse een cadeautje willen geven, vind ik iets wat ze zelf hebben uitgezocht juist wel leuk.
Ik ben altijd wel blij met thee en chocolade en douchegel enzo. Ook kaarsjes vind ik leuk hoor. Komt allemaal wel op. Het gaat om het idee.
Ik zou er niet te moeilijk over doen en gewoon een kleinigheidje geven.
maandag 26 april 2010 om 20:08
quote:Mac123 schreef op 26 april 2010 @ 20:06:
[...]
Waar koop je deze, zwieber?Die kan je hier bestellen: http://www.gadgethouse.nl/
[...]
Waar koop je deze, zwieber?Die kan je hier bestellen: http://www.gadgethouse.nl/

maandag 26 april 2010 om 20:22
maandag 26 april 2010 om 20:33
Bij ons hoeft het niet, we vragen er ook niet om, maar het mag wel. Ikzelf hoef ook geen chocolade, vaak krijg je 10 repen. Douchespul ed gebruik ik nooit vanwege gevoelige huid.
Wat ik heel erg leuk vind is een plantje voor in de klas, bloem, glazen potje met wat dropjes, en uiteraard de zelfgeknutselde spulletjes!
Op de school van mijn kinderen vragen ze trouwens om 50 cent voor een groepscadeau. Op mijn werk verzinnen de ouders wat leuks. Dit jaar kregen we een kookboek met van elk kind een favoriet recept. Zo'n leuk idee! Kun je ook zelf maken natuurlijk, klein kookboekje met lekkere receptjes.
Wat ik heel erg leuk vind is een plantje voor in de klas, bloem, glazen potje met wat dropjes, en uiteraard de zelfgeknutselde spulletjes!
Op de school van mijn kinderen vragen ze trouwens om 50 cent voor een groepscadeau. Op mijn werk verzinnen de ouders wat leuks. Dit jaar kregen we een kookboek met van elk kind een favoriet recept. Zo'n leuk idee! Kun je ook zelf maken natuurlijk, klein kookboekje met lekkere receptjes.
...
maandag 26 april 2010 om 23:22
Jammer dat het door velen als ' moeten' wordt gezien. Oké, je kunt er niet echt onderuit, maar je kunt het ook anders bekijken. Dat je de juf door een leuk cadeautje te kopen, laat zien dat je blij bent met haar( dat hoop ik dan). Een goede, leuke juf kan veel voor je kind betekenen.
Ik denk dat een juf vooral blij is met een cadeautje waar over nagedacht is. Bv thee, als ze daar van houdt of leuk tijdschrift, oorbellen SOS ze die draagt, ketting, mooie bloem met kaartje en persoonlijke tekst ( meer dan gewoon gefeliciteerd), kaars, gedichtje zelf geschreven enz.
Ik denk dat een juf vooral blij is met een cadeautje waar over nagedacht is. Bv thee, als ze daar van houdt of leuk tijdschrift, oorbellen SOS ze die draagt, ketting, mooie bloem met kaartje en persoonlijke tekst ( meer dan gewoon gefeliciteerd), kaars, gedichtje zelf geschreven enz.

dinsdag 27 april 2010 om 07:46
quote:roos803 schreef op 26 april 2010 @ 23:22:
Jammer dat het door velen als ' moeten' wordt gezien. Oké, je kunt er niet echt onderuit, maar je kunt het ook anders bekijken. Dat je de juf door een leuk cadeautje te kopen, laat zien dat je blij bent met haar( dat hoop ik dan). Een goede, leuke juf kan veel voor je kind betekenen.
Eensch
Ik zie het niet als moeten!
Het enige wat ik jammer vind is dat het pas gistermiddag bekent was.
Je mogelijkheden zijn dan al beperkt.
Ik heb erg veel respect voor de juf. Ze heeft veel extra moeten werken.heeft een klas van 30 kinderen.
veel extra dingen op school ivm veranderingen en straks een nieuwe school.
Ik probeer sowieso mijn waardering te laten blijken door haar af en toe een welverdiende fijna vakantie te wensen.
of gewoon ff iets persoonlijks te zeggen.
En heb simpelweg bewondering voor het feit dat ze 30 kinderen onder de duim houd.
laatst bv op het schoolplein. Ik was vroeg met ophalen dus de kinderen waren nog buiten aan het spelen. 60 in totaal.
Ze klapte op een bepaald ritme in haar handen en de kinderen gingen zonder uitzondering met z;n allen in de rij staan.
Ik en nog een paar ouders hebben met open mond staan kijken. En wilden dolgraag dat trucje van haar leren
Eensch
Ik zie het niet als moeten!
Het enige wat ik jammer vind is dat het pas gistermiddag bekent was.
Je mogelijkheden zijn dan al beperkt.
Ik heb erg veel respect voor de juf. Ze heeft veel extra moeten werken.heeft een klas van 30 kinderen.
veel extra dingen op school ivm veranderingen en straks een nieuwe school.
Ik probeer sowieso mijn waardering te laten blijken door haar af en toe een welverdiende fijna vakantie te wensen.
of gewoon ff iets persoonlijks te zeggen.
En heb simpelweg bewondering voor het feit dat ze 30 kinderen onder de duim houd.
laatst bv op het schoolplein. Ik was vroeg met ophalen dus de kinderen waren nog buiten aan het spelen. 60 in totaal.
Ze klapte op een bepaald ritme in haar handen en de kinderen gingen zonder uitzondering met z;n allen in de rij staan.
Ik en nog een paar ouders hebben met open mond staan kijken. En wilden dolgraag dat trucje van haar leren

dinsdag 27 april 2010 om 13:16
De mokken zijn klaar
Vanmorgen gehaald en tussen de middag aan de slag gegaan.
Moest wel want offficieel moeten ze 24 uur drogen.Dus morgenvroeg nog ff de oven in...
Hij heeft er eentje voor juf geschilderd en eentje voor zichtzelf.
Ik moest er ook eentje voor juf maken.......
Is wel leuk geworden allemaal.
Ik ga denk ik nog wat bordjes ofzo bij de xenos kopen want heb nog wat verf over en is best leuk om wat orgineel servies te hebben.
Vanmorgen gehaald en tussen de middag aan de slag gegaan.
Moest wel want offficieel moeten ze 24 uur drogen.Dus morgenvroeg nog ff de oven in...
Hij heeft er eentje voor juf geschilderd en eentje voor zichtzelf.
Ik moest er ook eentje voor juf maken.......
Is wel leuk geworden allemaal.
Ik ga denk ik nog wat bordjes ofzo bij de xenos kopen want heb nog wat verf over en is best leuk om wat orgineel servies te hebben.
dinsdag 27 april 2010 om 15:43
quote:benmamma schreef op 27 april 2010 @ 07:46:
[...]
Ik en nog een paar ouders hebben met open mond staan kijken. En wilden dolgraag dat trucje van haar leren Tja, je zit niet voor niets 4 jaar op de pabo he? Dat trucje moet je echt goed onder de knie hebben voor je je diploma krijgt
[...]
Ik en nog een paar ouders hebben met open mond staan kijken. En wilden dolgraag dat trucje van haar leren Tja, je zit niet voor niets 4 jaar op de pabo he? Dat trucje moet je echt goed onder de knie hebben voor je je diploma krijgt

dinsdag 27 april 2010 om 19:09
quote:paloma schreef op 27 april 2010 @ 15:47:
Ik vind het raar dat de verjaardag van de juf wordt gevierd en dat er ook nog wordt gezegd dat er cadeautjes mogen worden gegeven.
waarom vind je dat raar??
En is niet door de juffen gezegt maar heb ik vorig jaar gevraagt toen het voor zoon de eerste keer was.
Wilde ik graag de gewoonten hier in weten.
Je mag een kadootje mee nemen maar is iet verplicht.
Ik vind het niet raar. Kinderen vieren het ook in de klas. En juf ook .
Is al minimaal 30 jaar zo. Dat is het geleden dat ik op school zat....
maar ben echt benieuwd waarom jij het raar vind.
Ik vind het raar dat de verjaardag van de juf wordt gevierd en dat er ook nog wordt gezegd dat er cadeautjes mogen worden gegeven.
waarom vind je dat raar??
En is niet door de juffen gezegt maar heb ik vorig jaar gevraagt toen het voor zoon de eerste keer was.
Wilde ik graag de gewoonten hier in weten.
Je mag een kadootje mee nemen maar is iet verplicht.
Ik vind het niet raar. Kinderen vieren het ook in de klas. En juf ook .
Is al minimaal 30 jaar zo. Dat is het geleden dat ik op school zat....
maar ben echt benieuwd waarom jij het raar vind.
dinsdag 27 april 2010 om 19:29
Ik werk als juf/leidster op een kinderdagverblijf. Wij vieren onze eigen verjaardag verder niet. Maar we krijgen wel soms kleine cadeautjes, soms als het kind 4 wordt en afscheid neemt, van sommigen met de kerst en van anderen met de dag van de leidsters, soms chocolaatjes of iets als het kindje jarig is. En natuurlijk is dit geen verplichting, maar wel ontzettend leuk! Waarom? Niet omdat we zo hebberig zijn, maar omdat er waardering uit naar voren komt! Ouders vertrouwen hun kinderen aan jou toe, en het is ontzettend fijn om te weten dat ze blij met je zijn! Het hoeft dan ook helemaal geen duur cadeautje te zijn, het idee is al geweldig! Zo kregen we eens een heel lief kaartje met schelpjes die het kindje (en/of de ouders) voor ons had gezocht op het strand, geweldig toch? Wij zijn dan ook eigelijk met alles blij, doucheschuim, theepakketjes, chocolaatjes, een kaartje of tekening met een leuke tekst, we hebben wel eens een bon van de hema gehad, een klein plantje, een roos, een beschilderde mok, vaasje of bloempotje..

dinsdag 27 april 2010 om 19:30
quote:roos803 schreef op 26 april 2010 @ 23:22:
Ik denk dat een juf vooral blij is met een cadeautje waar over nagedacht is. Bv thee, als ze daar van houdt of leuk tijdschrift, oorbellen SOS ze die draagt, ketting, mooie bloem met kaartje en persoonlijke tekst ( meer dan gewoon gefeliciteerd), kaars, gedichtje zelf geschreven enz.Het is haar werk hoor. Geef je de medewerker van de bank, die je altijd goed helpt, ook een kado? Nee, ik geef de juf echt geen oorbellen of i.d. Gewoon omdat ik het niet nodig vind en het geen vriendin is ofzo.
Ik denk dat een juf vooral blij is met een cadeautje waar over nagedacht is. Bv thee, als ze daar van houdt of leuk tijdschrift, oorbellen SOS ze die draagt, ketting, mooie bloem met kaartje en persoonlijke tekst ( meer dan gewoon gefeliciteerd), kaars, gedichtje zelf geschreven enz.Het is haar werk hoor. Geef je de medewerker van de bank, die je altijd goed helpt, ook een kado? Nee, ik geef de juf echt geen oorbellen of i.d. Gewoon omdat ik het niet nodig vind en het geen vriendin is ofzo.