November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
haha chica Tijn wordt net 22 mei 10 jaar, dus het gaat op leeftijd in mijn verhaal (hormonaal is het allang een tiener )

Arme Anniek gewoon alleen maar afgetrapte schoentjes hihi schaam je... (Raf heeft er ook maar 2 paar hoor )

Ja O ik vind het ook jammer als ik weer niet zou kunnen maar ik heb het erg druk in Mei en er is ook niks waarvan ik kan zeggen dat ik dat dan maar een keer niet doe of zo.

Chica ik kan je eigenlijk geen advies geven over wel of niet naar het feest gaan. Ik ben wat dat betreft gewoon echt een kloek, ik zou het niet doen denk ik maar ik weet dat ik daarin doorsla...

Tess beterschap!!! Wat fijn dat het kleine ventje al zo goed slaapt! Wees maar trots op 'm.

Nou het taxibedrijf gaat hier weer verder met de werkzaamheden...
Chica, gefeliciteerd nog met je verjaardag. Ik ben over een weekje aan de beurt. NY is zooo gaaf. En Sara die kan staan, geweldig. Arm kind, Anniek, met maar 1 paar schoenen. Heeft ze die D&G schoenen ooit gepast? Of waren het Armani's?

Mila is weer naar de creche. Seppe had vanochtend nog 39.3, dus die moest thuisblijven. Alleen had ie om tien uur al praatjes voor tien, al twee boterhammen op, stond ie te huppelen en te dansen in de woonkamer, terwijl ik gewoon moet werken, weeeeeh, dat lukt dus niet. Gelukkig kon hij bij opa en oma terecht. Ik had gerekend op een piepend musje dat alleen maar op de bank wilde hangen voor de tv, of slapen in bed.
Ibbel, wat een gemakkelijk ziek kind heb jij dan zeg, als je rekent op bank en bed. Hier willen zieken alleen maar gedragen worden. Maar wel lekker dat ze weer beter zijn.

Tess, hopelijk is de verkoudheid snel over bij jullie.

Chica, ik zou het niet doen. Hier merk ik het al dat regelmaat voor alles gaat, bij jouw meisje lijkt dat nog wat heftiger te zijn. Kan er niet iemand voor een avond komen oppassen?

De rups is hier weer even een nono. Is heel lang favoriet geweest vorig jaar. De mol die wil weten wie op zijn kop heeft gepoept is je van het. Ook moeten nu dus buiten en in de dierentuin alle poepjes vergeleken worden. Alleen die van haarzelf gaan nog steeds in de luier. Zelfs luiers voor grote meisjes (broekjes) zijn geen trigger om op het potje te gaan. Ze is er dus nog niet aan toe.
O, Mol is hier ook nog steeds een hit, net als rupsje. De krokodil die wel een kindje lust en Jip en Janneke doen het ook goed en zo wisselt het elkaar af.

Ibbel, is Seppe nog ingestort of is hij lekker actief gebleven?

Novem, hoe is het bij jullie?

Bij Stannetje was het gelukkig een kortstondige verkoudheid, hij kan weer door zijn neusje ademen. Het is wel een hongerlapje, hij heeft ineens niet meer genoeg aan 5x135 cc per dag. Volgens het cb mag hij nog niet meer, maar op het pak voeding staat bij 4-5 kilo dat ze dan 5x150 cc mogen?

Vanochtend weer bij de dokter geweest en nu doorgestuurd naar de mammapoli. Aanstaande maandag kan ik al terecht. Met een beetje pech ben je dan een hele dag kwijt en geadviseerd werd om Stannetje liever niet mee te nemen. Maar zowat iedereen die ik ken werkt op maandag en vriend heeft een hele drukke dag vol met afspraken. Ik denk dat ik Stannetje dus toch maar meeneem, ik ben er ook nog helemaal niet aan toe om een dag zonder hem te zijn. Vanochtend ben ik zonder hem een half uurtje naar de dokter geweest en dat vond ik al lang. Ik heb het ook nog over anticonceptie gehad en ik denk dat ik voor zo'n hormoonstaafje in mijn arm ga. De dokter had er goede ervaringen mee.
Tess, waarom geen spiraaltje dan? Ik zou Stannetje trouwens ook meenemen. Je had toch zo'n tricot doek? Van flesvoeding heb ik niet zo'n verstand, maar waarom doe je niet wat je gevoel je ingeeft. Ik heb altijd meer vertrouwen in de signalen van mijn kind en mijn boerenverstand dan in de gestandaardiseerde adviezen van het CB.

Seppe is weer beter. Morgen weer naar de creche. Tja, ter compensatie van het bankhangen is hij 's nachts wel onrustig hoor, dus wat ik liever heb...

O, hier wordt ook nog in de luier gepoept. Ik dring er niet op aan verder, geef alleen soms aan dat hij ook op de wc mag poepen, maar hij vraagt echt of ie een luier aan mag omdat hij moet poepen.
Ibbel, spiraaltje heb ik tussen Tessje en Stannetje gehad en beviel niet omdat continu een beetje bleef vloeien. Ik heb inderdaad een draagdoek, Stan en ik vinden het heerlijk! Vooral omdat hij overdag zo rustig is en veel slaapt vind ik het fijn hem af en toe in de doek te hebben om nog een beetje knuffeltijd te hebben. En 's avonds met kramp is het ideaal. Vanaf zondag hoop ik de trotse eigenaar te zijn van deze Beco: http://www.blozekriekske. ... /cPath/29/products_id/200

Tessje poept daar waar ze zin heeft. Dat kan op de wc zijn, op het het potje of gewoon in haar luier. Afgelopen weekend bij mijn ouders was ze heel erg verdrietig omdat ze in haar luier had gepoept. Ze wilde op het potje, maar voordat mijn moeder het potje van zolder had kunnen halen was het te laat. Dat vond ik wel heel sneu om te horen.
Hallo??? Iedereen lekker van het zonnetje aan het genieten? Heerlijk weer!
Net ff een paar dagen ziek geweest, maar weer op tijd beter om lekker van het mooie weer te genieten

Van de week hadden ze uitverkoop bij een kinderkledingwinkel, alles 5 euro. Lekker geshopt, toch leuk als je de "oude" dure prijzen er nog op ziet staan.

Voor de rest nog steeds aan het opruimen, we hebben nu de vergunning voor de verbouwing aangevraagd en nu 3 maanden afwachten!

Tess, ook spannend met huizenjacht. En succes morgen.

Potje, nee hier nog niets, ze wil niet eens in dr blote kont lopen, dus we wachten het maar weer af.

Voor degene die al fietsen, hoe hebben jullie dat geleerd, hadden ze het vanzelf door of gewoon steeds de beentjes naar beneden duwen?

Over 2 weken lekker een midweekje cp met vrienden, heb er zin in hopelijk ook zulk lekker weer.
Heb net nog even een meerijdplankje bij de mama mazzeldagen gescoord. Ga het toch maar proberen en anders gaat hij gewoon op MP haha.

Misty: Fietsen heb ik niks aan geleerd, ging eigenlijk vanzelf. Fijn dat je weer beter bent.

Tess: Laat je maandag even weten hoe het ging. Komt vast goed allemaal. En top Beco zeg, mooi hoor en het is een heerlijk ding.

O: Ze gaat af en toe op de WC (want dat wil ze dan) maar doet er nog niks op. Ik ga in Indo maar eens trainen. Zonder luier laten lopen enzo of alleen in haar zwembroek dat ze het voelt als er wat loopt. Misschien helpt het. We zien wel, ik heb geen haast alhoewel ik het eigenlijk wel deze zomer wil gaan doen en niet dat gehannes met ongelukjes in de winter.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
TessTan, kun je morgen iemand meenemen? Ik vond het zelf toch wel een beetje spannend, die mamapoli, en heb mijn zus meegenomen. Alleen en wel met een kind lijkt me onplezierig. Stel dat er een mamografie gemaakt wordt, dan lijkt de kans dat Stannetje niet mee naar binnen kan me groot (want rontgenstraling is niet gezond voor hem). Laat je hem dan ergens alleen staan? Als er niemand mee kan (je vriend?), misschien vragen of hij bij hoge uitzondering naar het kdv van je dochter kan?

Succes morgen, en hopelijk gaat het snel. Ik stond de eerste keer na ongeveer anderhalf uur weer buiten.
Inderdaad, met dit mooie weer zit ik niet vaak achter de pc.

Gisteren ook de bbq primeur weer gehad. Lekker met onze broer en zus gegeten.

Tess, heel veel sterkte morgen!

Verder even ego...

Leon heeft vrijdagavond een fiets met zijwieltjes (21 inch) gekregen en fietst er de wereld op uit. Bij mijn zusje oefende hij al (afkijken bij andere kindjes en proberen) en hier reed hij zo weg! Geweldig leuk, vooral omdat het fietsen op zijn driewieler niet lukte...

Verder is Leon vandaag met papa, oom en neefje (3,5) naar Schiphol geweest: vliegtuigen kijken. Ze hebben het geweldig leuk gehad en ik denk dat het een pracht voorbereiding is op onze reis van de zomer. Leon is gek op alle vormen van vervoer: auto's, boten, vliegtuigen etc. Hij kijkt regelmatig Youtube filmpjes hiervan met papa. Na deze leuke dag heeft manlief ook maar een modelvliegtuigje van de KLM voor hem gekocht.

Zindelijkheid: Leon komt nu 's ochtends (bvk als wij nog slapen rond een uur of 6-half 7) melden dat hij poep heeft. Meestal is het vals alarm, maar als hij op het potje gaat zitten komt er vaak wel een grote plas. Verder doen we hem op vaste tijden (voor en na slapen) de luier uit en laten we hem plassen. Gaat niet echt snel dat zindelijk worden, maar ook ik heb mijn hoop op blote billenmomenten van de zomer. Zusje tipte om hem dan een pyamabroek aan te doen en geen luier: kan hij zelf uitdoen.
Miffy, nogmaals bedankt voor het inbreken! Het probleem was dat iedereen die ik mee zou willen nemen (zus, moeder, vriend) echt vast zat aan werkafsrpaken. Mijn zus werkt in het onderwijs en wilde aan de directeur vragen of ze geen vrij kon krijgen maar dat vond ik te ver gaan. Het was ook op korte termijn natuurlijk. Stannetje heeft in de kleedkamer gestaan tijdens de mammografie, dus toch dichtbij gelukkig .

Ik ben alweer terug uit het ziekenhuis en het is me erg meegevallen. Alles kon mooi achter elkaar door en Stannetje heeft alleen maar geslapen. Eerst gesprek arts, mammografie, echo en uiteindelijk nog een punctie omdat niet met 100% zekerheid gezegd kon worden of het goedaardig was. Wat het waarschijnlijk wel is. Donderdag een belafspraak voor de uitslag! Blijft nog even spannend dus.
Tess, fijn dat het zo goed gegaan is. We blijven duimen!

Lizzie, fietsen op een echte fiets? Wat goed! Wij beginnen binnenkort pas met de driewieler.

Wij hebben sinds vandaag een mooie nieuwe, kind- en onderhoudsvriendelijke tuin. Vorige week hebben we de hele week 2 tuinmannen over d vloer gehad. De kinderen vonden "de mannen" bereninteressant.
Nou ja zeg, opeens verstuurd!

Maar goed, de tuin is geweldig. Jullie zijn voor een volgende meet met mooi weer welkom!

Sinds afgelopen weekend heb ik bij inspanning pijn op mijn borst. Het was vorige week weer heel druk, dus ik denk dat ik teveel gedaan heb. Morgen wordt het mooi weer, dus ik lig de hele dag in de tuin
He jakkes O wat ontzettend vervelend dat het blijft rommelen met je gezondheid.

Als de meet bij jou is ben ik er zeker bij hoor dan is het voor mij een keertje dichtbij. Ben benieuwd naar je tuin!

Fijn Tess dat het goed doorliep op de poli en dat Stannetje zo lekker geslapen heeft Hopelijk hoor je donderdag goed nieuws.

Zindelijkheid; ik heb het idee dat als ik Raf zijn luier uit laat hij gewoon droog blijft. Er zit nog totaal geen regelmaat in het op het potje/de wc gaan maar hij zondert zich altijd af (en heeft daar dus ook tijd voor, dus voelt het aankomen) om te gaan poepen. Laatst was ik hem aan het verschonen, toen gaf ie aan dat ie moest plassen en dat deed hij vervolgens ook netjes samen met een poep op de wc. Als het echt een paar dagen achter elkaar mooi weer is en ik hoef nergens naartoe dan gaat de luier uit.

Fietsen; Raf reed ook gewoon weg op de driewieler. Ik heb een 16 inch fietsje staan met zijwieltjes en ook daarop komt ie vooruit.

Lizzie echt al 21 inch?? Da's best groot volgens mij. Madelief heeft sinds dit weekend een 24 inch fiets maar had tot die tijd een 20 inch en dat ging nog gewoon goed.

En ik word weer tante!! Mijn zusje is zwanger van haar tweede. Ze is uitgerekend op 1 december dus het wordt nog drukker bij ons in november/december; wij met onze twee jongsten in november en zijzelf heeft ook al een novemberventje. Hopelijk komt de nieuw spruit niet op de verjaardag van iemand anders!
Jeetje even ego hoor, maar ik vind dat het allemaal zo snel gaat ineens. Saar trekt zich nu veel op, doet ineens blokken om zon blokken toren heen, wil uit een beker drinken, klapt in haar handjes, zwaait dag en wil alleen nog maar staan. Pffff dat deed Anniek pas veeeel later haha. Leuk om te zien hoor maar snel gaat het allemaal wel.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Hihi, Chica, geen baby meer. Ik snap het wel hoor. Nelis loopt ook al lekker rond met 14 maanden. Meisje was een half jaar ouder! Opeens heb ik echt 2 peuters. 1 hele echte puber en 1 onderweg daarnaartoe Het ventje begint nu al met op de grond liggen en huilen als hij iets niet wil.........

Lijnes, gefeliciteerd met je aankomend (dubbel) tanteschap! Blijkbaar zijn geboortedata toch een familie-ding. Hier is ook iedereen in dezelfde maanden jarig. En maar duimen dat de volgende een unieke datum kiest

Ik heb voor Neeltje een loopfietsje gekocht. Ze weigert te trappen op de driewieler en ik las ook dat als de kindjes goed overweg kunnen op een loopfiets, de zijwieltjes overgeslagen kunnen worden. Dat lijkt me wel wat. Dus ik ben erg benieuwd wat ze ervan vindt als ze dadelijk thuis komt.
Chica; nog gefeliciteerd met je verjaardag. En Saartje wordt groot, goed hoor dat ze zo lekker actief is! Suzoon doet het rustig aan, ik ben allang blij dat hij stevig zit. Suzy was ontzettend snel met zitten, staan, kruipen, dus ik moet even omschakelen dat Suzoon dat soort dingen nog niet doet. Nog iets gehoord van je sollicitaties?

Suzy heeft een paar weken geleden ook een loopfiets gekregen, echt super. De eerste dagen even oefenen, maar nu sjeest ze er zo op weg. Gisteren zijn we lekker gaan wandelen, met Suzy op de fiets. Ik moest af en toe een sprintje trekken om haar bij te houden.

Hoe is het met Stannetje en met Nova? Lekker aan het genieten van het mooie weer hopelijk.

Bij ons gaat alles z'n gangetje, dus weinig zinnigs te melden eigenlijk...
Oja O; hopelijk geniet je lekker van het zonnetje vandaag en kun je even bijtanken.

Tess; ik duim voor een goede uitslag morgen!
Nou, de loopfiets is geen succes, hij is te groot. Ik dacht dat die kleine fietsjes gemaakt waren voor 2 jaar. Nee dus. En neeltje heeft nog wel lange benen! Jammer hoor, ik had haar graag iets anders zien doen dan lopen volgend jaar, hoewel ik dus dacht dat 3 al voor een gewone fiets was. Is dat zo? Anders breng ik hem terug.
Zo weer even bijgelezen.

Tjee Tess, wat een spannende tijd voor jou. Ik zal morgen voor je duimen! Succes en sterkte ermee.

Misty, leuk shoppen inderdaad. Ben ik ook dol op! Moet nu wel weer even in komen in wanneer ze welke maat ook alweer ongeveer aan gaat hebben.

Potje, gaat hier heel erg goed. Met grote regelmaat al steeds vaker droge luiers. Poepen al een hele tijd op de wc!!!

Daarin tegen is fietsen nog niet zo zijn favoriet.

Wat een snelle Saar. Goed hoor! Zo zie je maar weer dat echt alle kindjes anders zijn. Al wisten we dat natuurlijk allang.

Hier gaat het zo zijn gangetje. Zie update AK. Ben inderdaad erg blij met het mooie weer. Jammer dat het vanaf morgen minder gaat worden. Zeker jammer voor de mensen met de extra vrije dagen.

Hebben jullie kinderen ook al echte vriendjes en vriendinnentjes op de creche. Ik vind het zo leuk om te zien.
O; wat zonde! Suzy heeft ook een loopfiets en kan er heel goed op. Maar ze is ook wel vrij groot. Ik dacht ook dat ze met 3 jaar een echte fiets kunnen, maar weet ik eigenlijk niet zeker.

Potje/Wc gaat hier nog niet zo denderend, maar steek er ook niet heel veel moeite in eerlijk gezegd. Op het kdv plast ze af en toe op de wc omdat haar vriendinnetje die iets ouder is dat ook doet. Dus komt vanzelf wel. Suzy heeft inderdaad ook een "beste" vriendin en een paar andere vriendjes en vriendinnetje op het kdv. Vind ik ook erg leuk om te zien. Vooral met haar beste vriendin is het af en toe haat-liefde. Ze kunnen heel lief spelen, maar ook enorm keten in de slaapkamer en bekvechten om speelgoed waar ze beiden mee willen spelen.
Alissa heeft meerdere los/vaste vriendjes en vriendinnetjes, de ene periode speelt ze veel met kindje A en de andere met B t/m F. Dus een beste vriendin zit er nog niet in. Al hoewel ze wel dol op ons buurmeisje van 2 is, maar die ziet ze ook veel op de dam en dat word dan meestal samen spelen bij de een of de ander.

Tess; succes morgen! Ik duim ook voor je dat alles gewoon goed is.

O; ik heb op zolder ook een loopfiets staan, want het ding is voor Alissa veel te groot. Het type wat ik heb schijnt ook vanaf 3 jaar te zijn.

Kan iemand een link naar de ak hier posten? Heb een nieuwe laptop, dus mijn favorieten zijn weg. En de andere is kapot, dus ik kan ook niet terug kijken.
http://november2007.ning.com

Suzy heeft een loopfiets van Yipeeh (mét roze tasje aan het stuur!), ze kan met gemak met haar voeten bij de grond. Maar misschien heeft ze echt lange benen hoor...
Suzaa, die hebben wij dus ook. Maar ze komt nog min 5 cm te kort :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven