Tetterettes, tetter hier lekker door.
dinsdag 27 april 2010 om 11:12
Deel 5 alweer
Waar we lekker verder kunnen tetteren over onze liefde voor onze dieren.
Het gaat inmiddels allang niet meer alleen over de dieren en off-topic kennen we niet
Op de foto een aantal van onze mooierds
Wie zin heeft...klets tetter lekker mee!!
Vorige kletsdeel van de Tetterettes
Waar we lekker verder kunnen tetteren over onze liefde voor onze dieren.
Het gaat inmiddels allang niet meer alleen over de dieren en off-topic kennen we niet
Op de foto een aantal van onze mooierds
Wie zin heeft...klets tetter lekker mee!!
Vorige kletsdeel van de Tetterettes
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 29 april 2010 om 15:31
donderdag 29 april 2010 om 15:38
Hè Praathoofdje, wat naar! Zeker als je die ervaring hebt met Stanley, met een rot-afloop. Had hij ook een bult, of was het bij hem vooal die hoge hartslag en slechte schildklier?
Wanneer kun je terecht vanavond? Ik ga duimen hoor.
Hoop echt dat hij goed nieuws heeft en iets kan doen wat niet al te ingrijpend is.
Pff, moeilijk om je hoofd dan bij je werk te houden....
Wanneer kun je terecht vanavond? Ik ga duimen hoor.
Hoop echt dat hij goed nieuws heeft en iets kan doen wat niet al te ingrijpend is.
Pff, moeilijk om je hoofd dan bij je werk te houden....

donderdag 29 april 2010 om 15:42
He, een dieren tetter topic!! Das wat voor mij! Ik ben pas nieuw maar vind het leuk om ff mijn beessies voor te stellen.
Ik heb 7 katten: Streepy (bijna 16), Flipje (12), Slofje (12), Teun (9), Puck (7), Joris (7), Koos (7). Als het goed is staat Teun op het fototje hiernaast.
Twee konijnen: Mevrouw Mini (kruising Vlaam) en haar man Kobus (echte Vlaam). En op dit moment heb ik ook een logeer konijn, waarvan ik hoop dat hij hier mag blijven!
Vier cavias, waarvan er 2 een naam hebben: Mouse en Anastasia (sorry, maar de vorige eigenaar noemde haar zo )
En tot slot 2 kippen (De Beppies) en Jopie de haan.
Ik werk als vrijwilligster op een asiel dus jullie begrijpen dat er dan wel eens iets mee naar huis gaat
He Talkinghead: wat vervelend! Ik heb 2 katten verloren aan een schildklierafwijking. Dat is echt ontzettend shit, vooral omdat het pas op latere leeftijd ontdekt wordt en dan zijn ze te oud om een zware operatie te ondergaan. Mijn laatste kat Tommie heeft behandeling gehad met zalf, die op de oortjes gesmeerd moest worden. Dit ging via Utrecht en het was een vrij nieuwe behandeling. Inmiddels is het 4 jaar later dus misschien de moeite waard om hier eens naar te informeren mocht jouw kat inderdaad een schildklierprobleem hebben. Mijn Tommie was helaas al te ver heen om er baat bij te hebben.
Ik heb 7 katten: Streepy (bijna 16), Flipje (12), Slofje (12), Teun (9), Puck (7), Joris (7), Koos (7). Als het goed is staat Teun op het fototje hiernaast.
Twee konijnen: Mevrouw Mini (kruising Vlaam) en haar man Kobus (echte Vlaam). En op dit moment heb ik ook een logeer konijn, waarvan ik hoop dat hij hier mag blijven!
Vier cavias, waarvan er 2 een naam hebben: Mouse en Anastasia (sorry, maar de vorige eigenaar noemde haar zo )
En tot slot 2 kippen (De Beppies) en Jopie de haan.
Ik werk als vrijwilligster op een asiel dus jullie begrijpen dat er dan wel eens iets mee naar huis gaat
He Talkinghead: wat vervelend! Ik heb 2 katten verloren aan een schildklierafwijking. Dat is echt ontzettend shit, vooral omdat het pas op latere leeftijd ontdekt wordt en dan zijn ze te oud om een zware operatie te ondergaan. Mijn laatste kat Tommie heeft behandeling gehad met zalf, die op de oortjes gesmeerd moest worden. Dit ging via Utrecht en het was een vrij nieuwe behandeling. Inmiddels is het 4 jaar later dus misschien de moeite waard om hier eens naar te informeren mocht jouw kat inderdaad een schildklierprobleem hebben. Mijn Tommie was helaas al te ver heen om er baat bij te hebben.
donderdag 29 april 2010 om 15:43
Hij is online
http://www.viva.nl/2010/0 ... ng-tongrolletje-spinazie/
http://www.viva.nl/2010/0 ... ng-tongrolletje-spinazie/
donderdag 29 april 2010 om 15:48
Mylene, wat is er gebeurd dan met die kat? Je maakt me wel aan het schrikken, Sil eet heel vaak van het gras, maar heeft er gelukkig nog nooit last van gehad. Overigens zitten die sprietjes uit z´n bek vast aan z´n tandjes, dus niet in z´n keeltje.
Hee, het is half 4 geweest, ik ga kijken!!!
Ratteke, STOER ben je!!
(niet alleen omdat je van die griezelige hoef-dingen hebt gekocht ).
En allemaal goede dingen gescoord. Lekker genieten nu, in de tuin. Hier is het wel licht bewolkt, maar warm genoeg!
Ratteke, STOER ben je!!
En allemaal goede dingen gescoord. Lekker genieten nu, in de tuin. Hier is het wel licht bewolkt, maar warm genoeg!
donderdag 29 april 2010 om 15:55
Zo..even drukdrukdruk geweest.
Kattenbakvullig was op en snel gehaald,daarna besloten dat ZM en ik van de logeerkamer verhuizen naar de grote slaapkamer met het bed met de goede matrassen.
Kan na 2 dagen logeerbed niet meer op mn heupen liggen van de pijn.
Dus de grote volksverhuizing hier..
beddegoed wisselen,stofzuigen in beide hokken en ZM meeverhuizen...schone bak.
ZM medicijnen en wondspray en nagels knippen...hij was niet blij met me..
Nu ligt hij languit op bed.
hij is zoooo moe...maar wel goed voor zn genezingsproces
Filmpje is erg leuk Heartwork!
(mijn Jamie,de BKH die niet meer leeft, vond dat ook zo lekker.
Heb je al geprobeerd om Sjors te fohnen?... was hier ook altijd dolle boel.)
Wat vertel je mooi over Sil Splinter....jullie liefde voor elkaar moest dus echt groeien..
En gelukt gelukkig
En lekker die loopbaancoach..wie weet wat er van komt!
Talkinghead,kut met peren..
Najaa..wachten op de uitslag dan maar en van daaruit verder hé.
hopenlijk/waarschijnlijk gaat je oudje nog jaren mee mét bult.
Enne dat rollen in het (liefst zwarte) zand is hier ook favoriet. mafferts..
Ratteke...en bedankt hé voor die ranzige hoefjesfoto,brr
Maar lekker geslaagd dus!
Een foto van je schoenen had ik leuker gevonden
Kattenbakvullig was op en snel gehaald,daarna besloten dat ZM en ik van de logeerkamer verhuizen naar de grote slaapkamer met het bed met de goede matrassen.
Kan na 2 dagen logeerbed niet meer op mn heupen liggen van de pijn.
Dus de grote volksverhuizing hier..
beddegoed wisselen,stofzuigen in beide hokken en ZM meeverhuizen...schone bak.
ZM medicijnen en wondspray en nagels knippen...hij was niet blij met me..
Nu ligt hij languit op bed.
hij is zoooo moe...maar wel goed voor zn genezingsproces
Filmpje is erg leuk Heartwork!
(mijn Jamie,de BKH die niet meer leeft, vond dat ook zo lekker.
Heb je al geprobeerd om Sjors te fohnen?... was hier ook altijd dolle boel.)
Wat vertel je mooi over Sil Splinter....jullie liefde voor elkaar moest dus echt groeien..
En gelukt gelukkig
En lekker die loopbaancoach..wie weet wat er van komt!
Talkinghead,kut met peren..
Najaa..wachten op de uitslag dan maar en van daaruit verder hé.
hopenlijk/waarschijnlijk gaat je oudje nog jaren mee mét bult.
Enne dat rollen in het (liefst zwarte) zand is hier ook favoriet. mafferts..
Ratteke...en bedankt hé voor die ranzige hoefjesfoto,brr
Maar lekker geslaagd dus!
Een foto van je schoenen had ik leuker gevonden
donderdag 29 april 2010 om 15:59
Splinter en Slofje (leuk, een nieuwe tetter met heel veel dieren) thks! Ik maak me misschien veel te druk want bij Stanley was het destijds veel erger: kon altijd eten maar werd wel steeds iets dunner en omdat hij ook zo speels was kregen we pas laat in de gaten dat er iets niet klopte. Te laat dus al. Olivier eet nog heel normaal maar is niet vreselijk afgevallen en die hoge hartslag kan heel goed door stress komen, daar is ie nogal gevoelig voor. En die bult zit ergens aan de zijkant en heeft niks met die schildklieren te maken, op zijn ene schilklier zit een verdikking die voelt als een flinke korrel (zelf niet gevoeld, meneer TH was mee). Ik hoop maar gewoon dat het allemaal meevalt. En als ie toch aan de medicijnen moet dan ga ik me in die zalf verdiepen want elke dag een pil geven bezorgt zowel O als mij een hartkwaal...
donderdag 29 april 2010 om 16:02
quote:Splinter02 schreef op 29 april 2010 @ 15:48:
Mylene, wat is er gebeurd dan met die kat? Je maakt me wel aan het schrikken, Sil eet heel vaak van het gras, maar heeft er gelukkig nog nooit last van gehad. Overigens zitten die sprietjes uit z´n bek vast aan z´n tandjes, dus niet in z´n keeltje.
Geen zorgen Splinter. Grassprietje kon niet opgehoest worden en moest onder narcose verwijderd worden. Wat ook is gelukt, alleen werd hij dus niet wakker uit de narcose.
Is een zeer zeldzaam iets, dus laat Sil lekker gras eten. (doen ze hier ook buiten en kotsen het dan binnen uit )
Geen zorgen Splinter. Grassprietje kon niet opgehoest worden en moest onder narcose verwijderd worden. Wat ook is gelukt, alleen werd hij dus niet wakker uit de narcose.
Is een zeer zeldzaam iets, dus laat Sil lekker gras eten. (doen ze hier ook buiten en kotsen het dan binnen uit )
donderdag 29 april 2010 om 16:03
quote:Splinter02 schreef op 29 april 2010 @ 15:48:
Ratteke, STOER ben je!!
En allemaal goede dingen gescoord. Lekker genieten nu, in de tuin. Hier is het wel licht bewolkt, maar warm genoeg!Ja was echt horror dat verhaal, jong beestje, eet gras, is een spriet in de keel blijven hangen maar op zo'n manier dat de DA het niet zo eruit kon halen. Beestje heel ziek want kon niet meer eten, onder een roesje zou de DA het sprietje eruit halen. Is het hommeltje erna overleden na de narcose. Ja beetje kort verhaal maar ook zo raar om hier erover te praten, het is nog kort geleden dus ook nog zoooo verdrietig voor Borrie. Ja hoe dan ook verdrietig, kat was nog zo jong, en dan door een sprietje .......
Ratteke, STOER ben je!!
En allemaal goede dingen gescoord. Lekker genieten nu, in de tuin. Hier is het wel licht bewolkt, maar warm genoeg!Ja was echt horror dat verhaal, jong beestje, eet gras, is een spriet in de keel blijven hangen maar op zo'n manier dat de DA het niet zo eruit kon halen. Beestje heel ziek want kon niet meer eten, onder een roesje zou de DA het sprietje eruit halen. Is het hommeltje erna overleden na de narcose. Ja beetje kort verhaal maar ook zo raar om hier erover te praten, het is nog kort geleden dus ook nog zoooo verdrietig voor Borrie. Ja hoe dan ook verdrietig, kat was nog zo jong, en dan door een sprietje .......
donderdag 29 april 2010 om 16:04
quote:Pilous schreef op 29 april 2010 @ 16:02:
[...]
Wat een verdrietig bericht zeg! En nu lees ik de samenvatting van Myleen en word ik nog verdrietiger van . Moet misschien het forum maar even afsluiten.
quote:Is een zeer zeldzaam iets, dus laat Sil lekker gras eten. (doen ze hier ook buiten en kotsen het dan binnen uit )Check!
[...]
Wat een verdrietig bericht zeg! En nu lees ik de samenvatting van Myleen en word ik nog verdrietiger van . Moet misschien het forum maar even afsluiten.
quote:Is een zeer zeldzaam iets, dus laat Sil lekker gras eten. (doen ze hier ook buiten en kotsen het dan binnen uit )Check!
talkinghead wijzigde dit bericht op 29-04-2010 16:06
Reden: Oh wat ben ik lekker geconcentreerd vandaag
Reden: Oh wat ben ik lekker geconcentreerd vandaag
% gewijzigd
donderdag 29 april 2010 om 16:09
Plous en Mylene, thanks voor de uitleg.
Wat een verdrietig verhaal zeg, ik moet er niet aan denken!
Maar (voor mijn eigen ego-geruststelling) het was dus een combinatie van dingen die misgingen, niet alleen het gras.
Zielig hoor....
(en ja, normaal is inderdaad dat hij het buiten opeet en binnen er weer uit gooit...)
Wat een verdrietig verhaal zeg, ik moet er niet aan denken!
Maar (voor mijn eigen ego-geruststelling) het was dus een combinatie van dingen die misgingen, niet alleen het gras.
Zielig hoor....
(en ja, normaal is inderdaad dat hij het buiten opeet en binnen er weer uit gooit...)
donderdag 29 april 2010 om 16:14
gras eten gebeurt hier ook de hele dag door hoor..niets zo lekker dan de binnenkant van je maag eens lekker op te ruimen door gras eten
Grasmaaier staat de verstoffen in de schuur.
Zoals ik het (heel verdrietige verhaal van Borrie) lees,is het hier de narcose die gevaarlijk is.
Laat mijn liefje er daar de laatste anderhalve week er nou 4 van gehad hebben!!
Het zegt niet zo veel...
geval van enorme pech denk ik bij Bor
Grasmaaier staat de verstoffen in de schuur.
Zoals ik het (heel verdrietige verhaal van Borrie) lees,is het hier de narcose die gevaarlijk is.
Laat mijn liefje er daar de laatste anderhalve week er nou 4 van gehad hebben!!
Het zegt niet zo veel...
geval van enorme pech denk ik bij Bor

donderdag 29 april 2010 om 16:21
Talkinghead: ik heb ff in mijn la met dierenmedicijnen gesnuffeld en ik heb nog een spuitje met die zalf gevonden. Het heet Carbimazol oorzalf. Nou denk je natuurlijk: op het oor?????? Ja, op het oor dus! Het is namelijk zo dat de bloedvaatjes in het oor de zalf makkelijker kunnen opnemen. Dit kreeg ik toen via de Faculteit Diergeneeskunde.
Schildklier verwijderen is vaak geen optie bij te oude dieren. Er is ook nog een behandeling met straling (put nu even uit mijn herinnering, dus hang me er niet aan op). Maar dan moeten ze weken in quarataine en dat wilde ik mijn lieve ouwe Tom niet meer aan doen.
Die ouwe sok is toen verdorie doodgegaan aan een verstopte plasbuis! Kreeg op z'n ouwe dag ook nog eens blaasgruis erbij!
Verder is het ook zo dat een probleem met de schildklier vaak verward wordt met nierfalen! Dus een specifiek bloedonderzoek is dan echt nodig.
Schildklier verwijderen is vaak geen optie bij te oude dieren. Er is ook nog een behandeling met straling (put nu even uit mijn herinnering, dus hang me er niet aan op). Maar dan moeten ze weken in quarataine en dat wilde ik mijn lieve ouwe Tom niet meer aan doen.
Die ouwe sok is toen verdorie doodgegaan aan een verstopte plasbuis! Kreeg op z'n ouwe dag ook nog eens blaasgruis erbij!
Verder is het ook zo dat een probleem met de schildklier vaak verward wordt met nierfalen! Dus een specifiek bloedonderzoek is dan echt nodig.
donderdag 29 april 2010 om 16:22
Splint, ik zit hier ook serieus te overwegen om de laatste klusjes op een ander moment af te ronden. Heb de waterkoker nog een slinger gegeven (helaas geen knappe koffie in de buurt) en bedenk tijdens dat kopje thee wat wijsheid is.
Pilous, 6 pillen op een dag, pfiew! Dan mogen wij wel fulltime thuis blijven...maar het kan nog heel erg meevallen.
Bieb, narcose is inderdaad altijd een risico dus we laten de bult gewoon lekker zitten waar ie zit. En ZM heeft er gelukkig geen last van gehad, want 4 op een rij () is ook wel veel.
Pilous, 6 pillen op een dag, pfiew! Dan mogen wij wel fulltime thuis blijven...maar het kan nog heel erg meevallen.
Bieb, narcose is inderdaad altijd een risico dus we laten de bult gewoon lekker zitten waar ie zit. En ZM heeft er gelukkig geen last van gehad, want 4 op een rij () is ook wel veel.