***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Kan iemand mijn buurjongen even vertellen dat gabberhouse echt nogal 1999 is????!!!!
Snuitjesplasser :-)

Ostheopaat! Dat was het! Dankje Lief Lustje!

Robbie slaapt dus inderdaad alweer. Anderhalf uur wakker, nu slaapt hij zo 2 uur denk ik. Nou ja, het zal wel weer overgaan. Als hij wakker is lijkt hij wel een stuk beter te pas dan gister.

Fijn Lara, dat het een goed gesprek was. En zo lijkt me de regeling toch goed? Afwachten maar weer, dat wel dan.

Buurjongen van Lara: 'Gabberhouse is echt zóó gisteren!'
Heb net kinderarts gebeld, wordt vanmiddag nog terug gebeld met een plan van aanpak. We moeten het idd gewoon zeker weten en van gewoon nachten door laten huilen/krijsen ben ik zelf ook geen voorstander (vandaar dat we dat ook niet doen, we wachten wel altijd even zodat we niet op de eerste kick reageren) Het punt is gewoon dat je iegenlijk niet wilt dat je kind allemaal nare tests moet ondergaan terwijl het misschien niet nodig is, en al zeker niet moet worden opgenomen, maar op deze manier kan het ook niet meer.

Grote pop slaapt gelukkig altijd door, behalve vannacht, toen werd ze wakker van haar zusje omdat ze zelf ook helemaal verkouden is.

Lara, wat goed dat je het gesprek bent aangegaan bij het KDV!

Icke, is Ruben eigenlijk weleens verderonderzocht door de kinderarts, naar waarom hij huilt? (niet dat ik je ongerust wil maken of naar de ka wil sturen, maar meer ter vergelijking met onze kleine pop)
Lara : toch goed dat je met het KDV kan praten

Layla : wat een grote meid is Z geworden !

Icke : jij bent toch moedig hoor !! Je houd het enorm goed vol met R

Xaloy : X kijkt ook graag tv, maar ik zet hem er echt niet voor

Straks komt de opvoedingsdeskundige naar hier, om wat tips te geven over de opvoeding van Xander . Ben eens benieuwd.
punkie, ik snap je dilemma precies! Het is echt kiezen uit twee kwaden zo. Heeft de kinderarts al teruggebeld? Sterkte!
Max heeft de laatste twee flessen compleet en met een enorme boog uitgespuugd. Wat kan dat zijn?
Heeft hij soms koorts lara?
nee, hij slaapt wel veel, maar heeft gisteren natuurlijk amper geslapen...
Geen idee! Wat raar. Maar Robbie heeft ook een tijd gehad dat hij amper wilde eten, misschien is dat nu wel de fase waar Max doorheen gaat?
Gelukkig, deze fles lijkt erin te blijven. Het gekke is dat hij hem wel helemaal opdrinkt steeds en dan ineens zonder dat je het aan ziet komen vliegt het eruit (ter illustratie: mijn broek, trui en shirtje waren zeiknat en over de gron en bank nog niet te spreken...)
Iew wat rot Lara, Zahra heeft het ook wel eens gehad, we zaten allebei helemaal onder en konden elkaar alleen maar verbaasd aankijken.

Ik dacht dat het kwam door de kv, maar toen ik Nutrilon belde adviseerden ze me om een speen voor pasgeborenen te gebruiken, omdat ze haar fles veel te snel leegdronk, en toen is het inderdaad niet meer gebeurd. In het begin gaf ik haar ook Nutriton, maar dat was niet echt nodig.

Punkie, heeft de kinderarts nog gebeld?
Ladies,

Even een ego berichtje.

Zat er vandaag weer eventjes doorheen (tja, die paar slechte nachten hakten er weer duidelijk in) en de osteopaat had nieuws:

Er zit een behoorlijke blokkade in het nekje van Ruben. Ze heeft het aan de hand van een modelschedeltje uitgelegd; netzoals de fontanel over het hoofdje de schedel in meerdere delen verdeelt, zo is het punt waarop de schedel in de nek overgaat ook verdeelt in losse stukken. Bij Ruben zijn die met kracht overelkaar geschoven. Dat kan door de ligging in de baarmoeder gekomen zijn maar meer waarschijnlijk door de keizersnede (dat ze even hebben moeten trekken om hem eruit te krijgen).

Hierdoor is er een blokkade ontstaan, waardoor er zenuwen bekneld zijn. Het lijkt een beetje op het KISS syndroom maar dat is het niet.De reden van zijn onrust, het overstrekken, het niet goed slapen etc wordt als volgt uitgelegd;

hij is een heel helder en alert kindje dat veel ziet en opneemt maar het niet voldoende kan verwerken in zijn hoofd. Normaal gesproken zou de "energie" (de binnenkomende informatie) uit het hoofdje het lichaam in" stromen" , maar door de blokkade bij Ruben blijft het in zijn hoofdje zitten. Klinkt een beetje hokuspocus, ik weet het, misschien leg ik het ook niet goed uit, maar wij zien er wel wat in. Het is alsof de trechter van energie bij hem omgekeerd staat, zeg maar. Het is heel vol in zijn hoofdje en daardoor kan hij maar moeilijk ontspannen en huilt hij veel omdat het ook een zekere druk geeft in zijn hoofdje. Het verwerken van prikkels is voor hem gewoon heel lastig omdat hij de energie niet kwijt kan.

De behandeling was even heel heftig. Ickeman moest zijn beentjes vasthouden en de osteopate hield zijn nekje vast. Op die manier werd de druk en de beknelling een soort van geforceerd om hem weg te krijgen. We moeten nog een paar keer terugkomen om echt effect te hebben.

Hij ligt nu te slapen; voor het eerst op zijn zij.

We legden hem altijd heel stevig ingestopt op zijn rug (om het inbaker efffect een beetje te behouden) maar op advies van de osteopate laten we hem nu gaan liggen zoals hij het zelf prettig vindt; op zijn zij blijkbaar. Vindt het wel wat eng, eerlijk gezegd......

Ook zijn eczeem kan te maken hebben met de stress die alles met zich meebrengt. Hij zit gewoon niet lekker in zijn babyvelletje.

Ik hoop dat hij er baat bij heeft en baal dat we niet eerder hebben laten kijken naar dit soort dingen....Maar goed, beter laat dan niet.....

Ze gaf ook aan dat ik snel eens moet gaan werken aan mezelf. Ik kende haar al van babyyoga en vandaaruit wist ze wel iets van onze situatie met Ruben, maar het raakte me toch wel even dat ze dat zo direct zei. Maar goed, ze heeft gelijk....

Ook Ickeman kreeg het even te kwaad daar. Het is duidelijk dat de situatie ons beide teveel aan het worden is. Het is echt vreselijk om hem te zien huilen. Normaal ben ik de huilebalk van het stel. Ook voor hem is het echt niet makkelijk, de schat.

In iedergeval; Ruben kan ofwel heel diep gaan slapen nu ofwel heel onrustig gaan worden als gevolg van de behandeling, dus het is vanavond nog even spannend. Ik ga even een lekker kopje thee drinken en dan maar vroeg naar mijn bedje. Helpen jullie duimen voor optie 1?!

x
Framboos: ik heb net nog op de MSN gekeken maar zag geen email adres van je. Ik zou het graag willen hebben zodat we even kunnen mailen.

Nou vandaag eerste dag zonder bloed. Nou klinkt dit heel dramatisch, maar het was iedere keer maar een paar druppels. Gister hele dag niets en toen moest ik niezen (en die kwam echt uit mijn tenen met een kracht van een oorkaan en toen voelde ik weer iets lopen dus ik naar de wc en ja hoor weer een druppeltje bloed). Vandaag geen rood bloed meer maar heeeeeel af en toe een beetje bruine afscheiding bij het afvegen na het plassen, maar niks in inlegkruisje (sorry voor de details) haha. Ik had gisteren het ziekenhuis gebeld voor gyn, maar ze was er niet. Ik kon wel bij een andere gyn terecht, maar daar had ik weinig zin in. Dus ik vroeg of mijn gyn me terug kon bellen tijdens spreekuur. Anyway ik heb de 06 van mijn gyn van de tijd van Thijs dus ik had haar een smsje gestuurd en gisterochtend belde ze gelijk (ze stond opSchiphol op weg naar een congres van 1 week). Ik vond het zo superlief dat ze me belde, echt een top gyn. Nou ja zij vroeg: hoeveel bloed, stolsels, buikpijn??? Nou ik vertelde haar hoogstend een inlegkruisje, geen stolsels en geen buikpijn. Ja het kan alles betekenen maar zolang ik geen echte buikpijn heb. Ik kon dus deze week bij een andere gyn terecht (dat wilde ze wel regelen), maar echt veel kunnen ze toch niet zien omdat ik nu pas 4,5 week zwanger ben (laatste ongesteldheid 26 augustus, maar eisprong was pas 20 spetember -> dus a.s donderdag 5 weken zwanger) dus hebben we besloten te wachten. Ik heb nu aanstaande maandag een echo bij haar (dan ben ik dus 5,5 week zwanger). Echt lief van haar want op maandag heeft ze geen spreekuur, maar ik mag wel langskomen. Nu heb ik ergens gelezen dat 21 dagen na bevruchting het hartje gaat kloppen, dat is dus bij 5 weken zwangerschap. klopt dit? Weet iemand wanneer het hartje gaat kloppen? Het rare is dat we allebei heel blij zijn, maar ik merk dat we onszelf erg in bescherming nemen, eerst maandag maar eens die echo hoor.

Liefs
Jeetje Icke, ik duim heel hard voor jullie! Ik hoop heel erg dat dit gaat helpen en dat jullie allemaal een rustigere tijd gaan meemaken. Het is jullie zo vreselijk gegund en jullie hebben het allemaal zo vreselijk verdiend! Wanneer moeten jullie nou nog een keer?

Zonnebloem, ik denk dat je op de oude MSN hebt gekeken? Ik zal het emailadres van Framboos daar naar toe kopieren, ik zal het nu doen. Lieve Gyn heb je!
Gedaan!
Hey Icke, zoals je waarschijnlijk wel weet heb ik ook echt een goede ervaring met een osteopaat en hetgeen wat zij je vertelt heeft klinkt ook heel logisch. Ik hoop dat dit de oplossing is en dat Ruben lekker in zijn velletje gaat zitten. Klinkt wel als een heftig consult voor jullie alle 3, dus ik hoop dat jullie vanavond lekker kunnen slapen!

Zonnebloem, wat fijn dat je zo goed opgevangen wordt door je gyn. Ik geloof alleen dat je pas vanaf 6-7 weken zwangerschap het hartje kan zien kloppen. Toevallig heb ik een collega die donderdag 7 weken zwanger is en een echo laat maken. Vorige week liet ze ook een echo maken omdat ze net als jij wat licht bloedverlies had en toen was er alleen nog maar een vruchtzakje te zien, dus ws is dat ook hetgeen wat jij te zien krijgt. Het was bij haar gelukkig wel van de juiste afmetingen voor de duur van haar zwangerschap, dat hoop ik voor jou ook! En er knappen natuurlijk heel snel haarvaatjes in het begin van je zwangerschap, dus vandaar dat jij waarschijnlijk bloed verliest. Als je verder geen buikpijn hebt (behalve misschien wat bandenpijn) zit het vast wel goed.

In ieder geval duimen wij hier allemaal voor je!
Icke, wat ontzettend fijn voor jullie dat er nu hopelijk wat meer duidelijkheid is over Ruben. Het klinkt idd al een heel logisch verhaal. Wel ontzettend heftig voor jullie hoor! Ik hoop zo voor jullie dat Ruben nu wat beter in zijn velletje gaat zitten! Goed hoor dat je die stap gezet hebt om naar de osteopaat te gaan! Ben erg benieuwd hoe je nacht geweest is, morgen!
Lara, hoe gaat het nu met Max. Het is niet goed als baby's spugen in een boog. Je zei dat hij geen koorts heeft, heeft hij diarree? Is die laatste fles erin gebleven?
Punkiepop, heeft de kinderarts nog teruggebeld? Wat zei hij?

Lievelust, hoe was het bij de dietiste?
Zonnebloem: Ik duim voor je!!!!

Icke: Ik wens je een goede nachtrust toe. Het verhaal wat je schrijft klinkt heel helder. Ik hoop dan ook echt dat het nu snel beter gaat met Ruben door de behandelingen. Ik vind het echt knap hoe je ermee om gaat! Ik was allang compleet ingestort in jouw situatie....

Hier weer een werkdagje achter de rug. Heb vandaag het besluit genomen dat ik nu echt voor mezelf kies en me niet meer laat pushen om extra dingen te doen. Ook niet door de klanten, en het heeft effect. Nu passen de klanten zich aan mij aan... Er was vandaag en klant die echt deze week geholpen wilde worden, maar het kindje was iedere dag pas om 4 uur thuis (en laat ik nou net alle middagen om 4 uur al vol zitten) Dus ik heb gewoon aangeven dat ik alleen vrijdag overdag kan of pas over twee weken (ik ga echt geen avonden meer werken) en na veel gesputter hebben ze toegegeven en houden ze het meisje een middag thuis. Ik blij!!!

Nu ga ik lekker slapen. Welterusten lieve digidinnetjes!!!
Dropneusje, heel verstandig dat je nu meer aan jezelf gaat denken. Klanten kunnen dan wel koning zijn, maar je kunt jezelf nou eenmaal niet in 2en splitsen als ze persé snel geholpen willen worden moeten ze ook maar wat water bij de wijn doen.

Hier een rustig dagje op het werk gehad en vanavond even op kraamvisite geweest bij de baas van manlief. Erg lief babietje die de hele tijd lag te slapen, was wel leuk om wat tips te kunnen geven hihihi. Zahra zat lekker babytv te kijken en toen ze moe werd zijn we naar huis gegaan. Na 2 minuten was ze als een blok in slaap gevallen in de maxicosi en thuisgekomen konden we ze zo in bed schuiven. Morgen ben ik lekker vrij, dus rustig dagje.
Goedzo Dropneus, dat klinkt heel verstandig! Wat doe je eigenlijk voor werk?

Layla, baby-tv, is dat die extra zender van UPC, wat zijn dat dan voor programma's? Heb jij eigenlijk ook nog meer kinderen (...konden we ze zo in bed schuiven...)
Fachat, babytv was een extra zender van casema digitaal. Die mensen waar we op visite gingen hadden zo'n digitaal kastje. Wij zaten er ook al een tijdje over te denken om het te nemen en dit is dan ook wel een extra reden. Ik heb niet meer kinderen hoor, eigenlijk moest het zijn: konden we haar zo in bed schuiven.
BabyTV? Jeetje.. Robbie mist dus nu al wat! Ik had vroeger als kind geen TV want mijn ouders waren toen nog macrobiotische-groenlinksegeitenwollensokkenmensen. Geen TV vonden ze beter. Nou, dat doe ik mijn kind dus niet aan he? Kom op met die BabyTV :-))
Hihihi Zahra is ook echt dol op tv, als ik ze op schoot heb zitten met haar gezicht naar mij toe draait haar koppie iedere keer om als de tv aanstaat. Zou het echt schadelijk zijn voor babies? Ze ligt nu overigens lief in de box te gymmen, ze is al 3 x 360 graden rondgedraaid op haar rug dus ik heb de babygym er maar uitgehaald. Ze vindt het nu een sport om steeds van rug naar buik te rollen, alleen heeft ze niet genoeg ruimte om helemaal door te draaien dus dan moet ik haar soms een beetje verleggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven