Combi magnetron schoonmaken
zaterdag 1 mei 2010 om 13:07
Ik heb mijn combi bijna 4 jr en hij wordt erg veel gebruikt.
Maar steeds minder goed krijg ik hem schoon. Ik maak hem natuurlijk dagelijks schoon met een doekje van binnen, maar in de loop van de tijd krijg je toch aanslag van het bakken.
Een bak met citroensap en schoonmaakazijn heb ik geprobeerd, en wilde nu eens vragen wie de juiste tip heeft voor een magnetron weer als nieuw te laten uitzien.
Maar steeds minder goed krijg ik hem schoon. Ik maak hem natuurlijk dagelijks schoon met een doekje van binnen, maar in de loop van de tijd krijg je toch aanslag van het bakken.
Een bak met citroensap en schoonmaakazijn heb ik geprobeerd, en wilde nu eens vragen wie de juiste tip heeft voor een magnetron weer als nieuw te laten uitzien.
zaterdag 1 mei 2010 om 13:19
Ja ik gebruik hem dagelijks dus dan standaard doekje er doorheen. Maar toch van de vetplekken die je niet weg krijgt, vooral als er iets een hele poos in heeft zitten bakken.
Vind het knap dat hij nog werkt na bijna 4 jr haha.
Maar is het zelfde als de glazen plaat, tussen die kleine friemeltjes aan de onderkant, toch die gelige vetaanslag, die je niet met heet water wegkrijgt.
Vind het knap dat hij nog werkt na bijna 4 jr haha.
Maar is het zelfde als de glazen plaat, tussen die kleine friemeltjes aan de onderkant, toch die gelige vetaanslag, die je niet met heet water wegkrijgt.
zaterdag 1 mei 2010 om 13:33
Tja ik heb geen vaatwasser.. De aanslag zit voornamelijk op de achterwand en boven tussen het gloeispiraal. En het is ook niet goor te noemen maar het is gewoon hardnekkige aanslag en ingebakken vetspetters.. Ik bak er heel veel kip in die gemarineerd is en het komt voornamelijk dan van de olie enzo.
zaterdag 1 mei 2010 om 20:24
ik heb bij mijn oude oven eigenlijk altijd cillit bang gebruikt. of anders gewoon insoppen met dreft. Mijn huidige oven (verhuisd naar bestaand huis met keuken van vorige eigenaar + alle ***zooi --> te vies voor woorden) heb ik uitgesopt met dat speciale HG combimagnetronreiniger en cillit bang, heet water, bakjes citroen... na ja, niets hielp echt behalve het volledig in de sop zetten met dreft. de oven is nog niet superschoon, maar al veeeeeel schoner.
zondag 2 mei 2010 om 11:46
quote:ingetje1982 schreef op 01 mei 2010 @ 16:06:
Is dat spul (Dasty) veilig? Mijn combimagnetron is nl net nieuw (heel stom, niet meteen schoongemaakt na het knoeien
) en ik wil hem niet graag kwijt.Wat versta je onder veilig? Het is een schoonmaakmiddel en het staat op de fles hoe je het kan gebruiken...
Is dat spul (Dasty) veilig? Mijn combimagnetron is nl net nieuw (heel stom, niet meteen schoongemaakt na het knoeien