Combi magnetron schoonmaken

01-05-2010 13:07 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn combi bijna 4 jr en hij wordt erg veel gebruikt.

Maar steeds minder goed krijg ik hem schoon. Ik maak hem natuurlijk dagelijks schoon met een doekje van binnen, maar in de loop van de tijd krijg je toch aanslag van het bakken.

Een bak met citroensap en schoonmaakazijn heb ik geprobeerd, en wilde nu eens vragen wie de juiste tip heeft voor een magnetron weer als nieuw te laten uitzien.
ik lees mee...heb hetzelfde probleem...
Wauw, je maakt hem dagelijks schoon?
lEzen sgaap lezen...
Heb ik dat?!
Ik gebruik spul van HG werkt best goed moet ik zeggen.
Ja ik gebruik hem dagelijks dus dan standaard doekje er doorheen. Maar toch van de vetplekken die je niet weg krijgt, vooral als er iets een hele poos in heeft zitten bakken.

Vind het knap dat hij nog werkt na bijna 4 jr haha.

Maar is het zelfde als de glazen plaat, tussen die kleine friemeltjes aan de onderkant, toch die gelige vetaanslag, die je niet met heet water wegkrijgt.
Grijze sponsjes van de Action werken perfect en krassen niet zelfs zonder schoonmaakmiddel te gebruiken
Heb ik dat?!
quick&brite haalt in no time alle bakaanslag weg.

Is alleen erg moeilijk te krijgen.Kijk eens op marktplaats.

Zelf zet ik 24 uur lang een bakje amoniak in de oven, koud!

Dan kan je alles zo weg soppen.
Ja amoniak gebruikte ik ook voor de gewone oven vroeger, maar kan dat ook in de combi worden gebruikt vraag ik me af?
quote:purel schreef op 01 mei 2010 @ 13:20:

Ja amoniak gebruikte ik ook voor de gewone oven vroeger, maar kan dat ook in de combi worden gebruikt vraag ik me af?ja kan.
quote:Cateautje schreef op 01 mei 2010 @ 13:22:

[...]

ja kan.Ik zet er dan ook helijk mijn koekepan bij, heeft die ook gelijk weer een heldere bodem.
Ik gooi alle platen, roosters en glazen draaidingen eens in de zoveel tijd in de vaatwasser. De wanden worden nooit zo goor, eigenlijk. Of ik stel gewoon hele lage eisen aan de schoonheidsgraad van mijn keukenapparaten
Tja ik heb geen vaatwasser.. De aanslag zit voornamelijk op de achterwand en boven tussen het gloeispiraal. En het is ook niet goor te noemen maar het is gewoon hardnekkige aanslag en ingebakken vetspetters.. Ik bak er heel veel kip in die gemarineerd is en het komt voornamelijk dan van de olie enzo.
Inspuiten met Dasty (verkrijgbaar bij de Wibra), oven opwarmen tot 50 graden en dan veeg je het er zo uit.
quote:Pilous schreef op 01 mei 2010 @ 13:44:

Inspuiten met Dasty (verkrijgbaar bij de Wibra), oven opwarmen tot 50 graden en dan veeg je het er zo uit.Inderdaad, helemaal niet aan gedacht. Wel heel goed naspoelen.
Is dat spul (Dasty) veilig? Mijn combimagnetron is nl net nieuw (heel stom, niet meteen schoongemaakt na het knoeien :( ) en ik wil hem niet graag kwijt.
ik heb bij mijn oude oven eigenlijk altijd cillit bang gebruikt. of anders gewoon insoppen met dreft. Mijn huidige oven (verhuisd naar bestaand huis met keuken van vorige eigenaar + alle ***zooi --> te vies voor woorden) heb ik uitgesopt met dat speciale HG combimagnetronreiniger en cillit bang, heet water, bakjes citroen... na ja, niets hielp echt behalve het volledig in de sop zetten met dreft. de oven is nog niet superschoon, maar al veeeeeel schoner.
Zo ik heb er gister een bak amoniak in gezet en vanmorgen ging het vuil er al een stuk beter mee weg..

Hier en daar nog een spetter.. Daarna wel goed uitgestoomt met citroenwater en daarna met heet schoonwater uitgewassen.
quote:ingetje1982 schreef op 01 mei 2010 @ 16:06:

Is dat spul (Dasty) veilig? Mijn combimagnetron is nl net nieuw (heel stom, niet meteen schoongemaakt na het knoeien :( ) en ik wil hem niet graag kwijt.Wat versta je onder veilig? Het is een schoonmaakmiddel en het staat op de fles hoe je het kan gebruiken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven