juli 2010 deel 2

05-01-2010 16:45 2539 berichten
Voor iedereen die in juli 2010 een kindje verwacht! Kom gezellig mee kletsen!

Verder hebben we Nazife onze tribune zitter.

Op naar dikke buiken:

En schattige baby's:

Wil je in de tabel of heb je aavullingen/wijzigingen, wil je dat dan met een kleurtje of onderstreept aangeven? Dan kan ik het gemakkelijker vinden.

Link naar het oude topic
Alle reacties Link kopieren
Annicka, de kinderen pas om 9.30 wakker!! Wat is jouw geheim? Hier zat ik (weer) om 5.30 beneden.

Hier hebben de kinderen dezelfde eerste letter als ik, niet bewust overigens als de tweede een jongen was geweest had hij een andere voorletter gehad (we hebben trouwens wel allemaal nog een 2de naam met andere voorletter).

We zijn er nog niet helemaal uit hoe we het nu gaan doen. Hangt ook af van wat het wordt. Dat het weer perse met dezelfde voorletter moet beginnen als ik en de kinderen hebben we los gelaten (wilde we eerst wel) omdat ik met die voorletter nu niet echt iets leuk kon vinden. Als het een meisje wordt is de kans groot dat zij de voorletter krijgt die man ook heeft. Dus dat is dan wel weer passend, haha.

Zusje, gaat het al iets beter met je buien?

Mango, vervelend niks te snaaien, haha. Ik ben ook zo aan het snaaien. Baal er wel van maar ja.

Dochter is hier lief aan het spelen met haar pop en haar babybedje en babystoel (bedje en stoel gisteren gekocht op de vrijmarkt voor het "drama"). Eigenlijk onvoorstelbaar dat 1 persoontje zo lief en schattig kan zijn maar ook zo van die buien kan hebben. Ik ga maar even van d'r genieten!
@ Hezter,

De oudste was om 7 uur wel tussenin komen liggen, maar viel gelijk in slaap. De jongste was om 6 u even wakker, maar is na wat drinken ( van man) weer verder gaan slapen...

Helaas dus geen geheime methodes, gewoon een keer geluk dat ze allebei lang bleven liggen...
mmmm. mijn buien.... ik dacht toch echt meer buien van hem.... maar dat kan ik ook verkeerd inschatten! hij heeft het heel erg druk (eigen bedrijf aan huis),maakt super lange dagen van half 7 tot uur of 10 dus ik zie hem haast niet, doe alles alleen, hij werkt minstens 6 dagen per week en soms baal ik dan van dat ik hem en niet zie en dat hij er niet aan denkt om me iets uit handen te nemen... dus sjouwde ik vanmorgen met zakken van 70liter potgrond en 25 kg hondebrok.. heb het maar in de auto laten liggen, hij moet het maar op de plek zetten, moet mn lijf toch beetje in acht nemen...

Moeilijk he, namen kiezen, ik weet het ook nog niet...zal vanav eens op sites gaan neuzen..

Heerlijk toch, een keer lekkeruitslapen, geniet ervan! En half 6, dat is wel heeeel vroeg!! Zeker om eruit te gaan!! Hier was het kwart over 7.. alles na 7 uur vind ik op mn vrije dag langzamerhand acceptabel.. Tot een jaar geleden sliep ze tot half 10, tot we naar een land op vakantie gingen met 9 uur tijdsverschil... hadden we wat betreft slapen beter niet k unnen doen

nu dochter uit bad vissen!
Hoi meiden,

Hier heerlijk nog een dagje vrij zonder afspraken!

Morgen begint de werkweek weer! Al vind ik dat ook niet heel erg hoor!

Wij zoeken geen naam uit met een bepaalde voorletter. Wel hebben kijken we naar de initialen die een voornaam geeft.

Daarom valt bij ons de letter G af. Nu hadden we daar toch al geen naam mee!

Gisteren belde vriendinnetje nog! Helemaal happy en ze vond het ook zo toevallig van dezelfde naam. Zij heeft op mijn hart gedrukt dat ik het van haar niet mocht laten! Maar ze begreep goed dat ik het voor mijn eigen gevoel niet wilde.

Mango en de anderen is het misschien voor de tabel leuk om bij bijz. de datums van verlof of zo te zetten? Of straks datums van geplande KS ofzo?

Als dat erg lastig is geen probleem, vind dit ook prima, maar dat zijn echt van die dingen die ik vergeet!
Leuk idee, Kena. Ik ga sowieso de tabel even opschonen. Wie er onterecht uitgehaald is, zet is er zo weer in hoor!

Dus kom maar op met jullie verlofdata en zwangerschapscomplicaties.
Ooooh, álle complicaties? Heb je even dan?

Nou ja, momenteel is mijn bekkenpijn het vervelendste. Dat belemmert me echt in heel veel dingen. Maar heee, de baby zit nog mooi dus dat maakt al veel goed. Nu heb ik lekker 2 weken vakantie en 28 mei ga ik mijn verlof in. Ik tel dus af

Namen uitzoeken is ook lastig. Maar het is idd wel zuur als vrienden dezelfde naam hebben Bij ons hebben vrienden-van-vrienden dezelfde jongensnaam maar dat is ver genoeg weg hebben we maar gedacht.

Zusje, pas je wel goed op jezelf? niet te zwaar meer tillen hoor. Desnoods in de winkel vragen of ze het in je auto leggen. Doe ik ook al een hele poos met de boodschappen en ze doen er nooit moeilijk over.

Pezuls, ik blijf het heel erg voor jullie vinden. Het zal idd heel zwaar voor je zijn nu. Misschien heb je wel vrienden die graag iets willen doen, willen betekenen voor jullie? Laat hen dan een keertje iets doen in je huishouden, even de kinderen meenemen, een keertje koken. Vaak willen mensen heel graag helpen maar weten ze niet goed wat te doen.

Heel veel sterkte iig!

Hier gaat het redelijk. Lichamelijk gaat het niet zo goed, heb erg veel bekkenpijn (en dus ook fysiotherapie). Maar het kindje doet het prima, de gynaecoloog heeft er alle vertrouwen in dat we het gewoon gaan halen. Spannend!
Oke, Mango, hier die van mij:

Laatste werkdag 9 juni

Krijg een geplande keizersnee, waarschijnlijk met 38 weken, dus rond 13 juli (en al verjaardagen in de directe familie op 5, 11, 16 juli!)

Geniet nu met dochter van een filmpje, ze gaat zo naar bed, hadden een leuke maar drukke dag. Vanmiddag nog 3 uur bardienst gehad, vrijwilligerswerk. Prima, maar bukken en alles uit de onderste kasten halen gaat niet meer zo makkelijk, en neem nogal wat ruimte in, haha!
Fussie, wat jouw kindje heel vroeg gekomen de vorige keer? Met 28 weken? Ik dacht dat ienimienie mama dat was. Ben misschien beetje in de war, zwangerschapsdementie, haha!

Vinden jullie partner jullie mooi, zo zwanger? Mijn lief mij helemaal niet... hij vindt me zo dik... terwijl ik voornamelijk voor een buik heb en verder helemaal niet ben uitgedijd................
Ach, da's helemaal niet leuk Zusje, dat je Lief je niet meer mooi vindt

Tamelijk frusterend, of valt het mee?

hier vindt Lief het gelukkig wel mooi, ondanks dat hij normaal niets van zwangere vrouwen moet hebben.

En ja, Zoon is 8 jaar geleden met 28 weken. Ik merk ook dat ik nu daarom elke dag extra geniet van het feit dat dit kindje nog heerlijk spartelt in mijn buik
@ Mango, ik mag 10 juni met verlof, maar heb vrij genomen vanaf 1 juni !!

De datum gok ik op zondag 11 juli, (Tijdens de wk finale !!) Haha , dat zou een goede grap zijn. ( gelukkig is man niet echt voetbalfan !)

Vandaag gewerkt, heeeeel erg druk weer !! Wie zijn al die mensen met geld teveel ???

Onze hond is nu loops ( Duitse Dog ) dinsdag wordt ze door de fokster gehaald, en wordt gekeken of ze gedekt kan worden. Als het dan goed gaat moet ze ongeveer gelijk met mij bevallen..Spannend !!

@Fussie, hier ook bekkenklachten, ik ga dinsdag even naar de fysio voor oefeningen, tips en advies. Lekker toch dat jullie beeb nu nog geen plannen heeft om te komen !!

Zo, even lekker op de bank ! Mag morgen iets later beginnen, dus lekker op het gemakje morgenochtend !

Grtz M
Fussie: En.... Leef je nog?

Ik ben zo blij voor je dat de baby nog steeds zit! Ik vind het met jou spannend! Balen dat je zo'n last hebt van je bekken. Helpt de fysio een beetje?

Zusje: Hierbij krijg jouw man een schop onder zijn hol! Ook al vindt hij je niet zo mooi, hij MOET zeggen dat je nog steeds de mooiste vrouw op de aarde bent, dat je een prachtige buik hebt én dat je echt niet heel veel dikker bent geworden.

Dat zegt mijn man nl wel allemaal, maar of hij het meent... ?

En stoppen met sjouwen. Mannen zien dat niet altijd, gewoon vragen. Snap wel dat je het niet doet. Hij werkt al zo veel en dan vraag jij ook nog vanalles. Maar hij werkt aan huis, dus zou je zo even 5 min. kunnen helpen. Is dat vele werken tijdelijk of heeft hij het altijd zo druk?

Annicka: Spannend van de hond. Maar lijkt je dat niet heel lastig? Een bevallende hond terwijl jij ligt te bevallen/net bevallen bent/hoogzwanger bent?

Bleeegh wat een k-weer!

Dochter is nu heel lief aan het mee zingen en dansen op k3

Vandaag zal ik ook even gordijnenrails halen en dan kunnen we de gordijnen ophangen! Dan is het nog meer bijna af!

Weet iemand waar je geboortekaartjesboeken haalt?

Ik zal even de nieuwe tabel uploaden.
mijn verlof start 25 juni, voor de tabel.

En vanavond zal ik weer langer berichten, moet naar mijn werk nu en ben al weer te laat!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
MevrS, Smurf, WWL, Shara: Hoe gaat het met jullie? Willen jullie nog in de tabel blijven?

Felice: ik verwerk het later! Werkse!
Mango bij de drukker kun je die boeken halen.

Poehee Annickaatje, 2 barende dames in huis, ik zeg succes voor je man

Haha Fussie, ik heb even je topic doorgescand en hoop net als Mango dat je niet uit bed bent geflikkerd vannacht

Ik haal ze nu wel in huis maar nog niet eronder. Heb een boxspring en hoop dat ze er gewoon mee akkoord gaan.

Ben je nu niet heel erg bezig met de bevalling omdat je zoontje zoveel te vroeg kwam. Ik "realiseerde me pas met een week of 39 dat ik toch echt eens zou moeten bevallen...struisvogelpolitiek Bedoel dat je er nu al veel rekening meehoudt?

Zusje, schop je man, zwangere vrouwen zijn niet altijd mooi om te zien, maar heu....hij heeft je toch bezwangerd!

Voor de tabel, 11 juni krijg ik verlof de dag dat het wk begint.....hoe krijg ik het zo uitgestippeld he...heerlijk alle wedstrijden kijken (ben een voetballiefhebber)
oh en helaas ik ben alweer 30 jaar
Hallo allemaal!

Mooie tabel, Mango, bedankt voor de knuffel!

Hezter, thuiszorghulp is niet meer nodig, mijn man is goed opgeknapt, hij is vandaag zelfs een half dagje werken, ik vind hem er eigenlijk nog te moe voor, maar ik kan ook wel begrijpen dat hij even zijn gedachten op zijn werk wil focussen.

Mijn kinderen hun voornamen beginnen allebei met een P, alleen bij het meisje spreek je hem uit als een F, ze heeft Ph, zeg maar. We hebben er niet op gelet waarmee de derde zijn/ haar naam mee begint, was dat toevallig ook een P dan had me dat niet zoveel kunnen schelen, het gaat uiteindelijk om de naam. Maar we hebben nu voor de jongensnaam een M en voor de meisjesnaam een V.

Zusje, heb je echt die zware zakken getild? Jeetje, dat moet je niet meer doen, straks heb je voor altijd last van je rug door dit soort acties, dat kan hoor.

En ja, geef je man inderdaad een harde schop onder zijn kont, hij hoort je te steunen en zoals Nut zegt: hij heeft het er toch zelf ingestopt.

Fussie, niet al teveel mensen weten van mijn man, we willen eerst afwachten wat de uitslag is voor we "paniek gaan zaaien" maar ik kan gelukkig mijn schoonouders ten alle tijden optrommelen de rest van mijn familie ook. Bij mijn vriendinnen heb ik t gevoel dat ze niet zo goed weten hoe ze ermee om moeten gaan, ze hebben me nog niet echt gebeld enzo, behalve mijn allerbeste vriendin.

Annickaatje, gezellig, samen met de hond bevallen, schept een band!

Mango, ik heb net 8 mappen gehaald (waarvan er 4 kaartjes zijn waar ik van denk: Ja, die!) Ik was zo stom om op internet al het perfecte kaartje te vinden, dan is het lastig om weer neutraal te zoeken. Ik weet nog niet wat ik doe, via internet of via de drukker, via drukker lijkt me makkelijker communiceren.

Gelukkig ook goed nieuws, de baby zit weer op schema, gelukkig maar, weer een zorg minder. Ikzelf was 2 kilo afgevallen, maar goed, de baby voelde goed aan.

Zo, nu morgen nog wachten op t goede nieuws!!!Hoop ik.
Mango je bent weer druk geweest!!!!

Voor de tabel: mijn verlof gaat 21 mei in!!!

Ach ja manlief hier is ook niet zo complimenteus over mijn figuur hoor! Hij zegt, kan nou niet echt zeggen dat zwangere vrouwen mooi zijn

En wat betreft behulpzaamheid, wat is da??? Moet alles vragen en dan gebeurt het wel maar uit zichzelf...

Hier afgelopen weekend ukkie wat minder gevoeld, echt rare gewaarwording en maakte me ook best wel zorgen.

Vannacht en vandaag heeft ie het weer ruimschoots goedgemaakt!

Zal morgen eens navraag bij de VK doen...
Pezuls wat fijn dat jullie kleintje weer goed mee doet!

Dat zal een hele geruststelling zijn!

En echt snel dat je mannetje weer aan de arbeid is, maar het zal idd wel afleiding voor hem zijn!

Sterkte met alles en ik hoop dat er wat meer mensen op korte termijn contact met je gaan opnemen, dat zou wel zo fijn zijn!
Och jee, ik heb me vanmorgen versproken op mijn werk, nu weet iedereen dat ik een meisje krijg

Zo, koninginnedag heb ik overleefd, voelde me even zo zielig, heb geen parfum maar errug dure lipstick gekocht. En om het even af te maken heb ik vanmiddag vrij genomen en ben heeeeerlijk naar de kapper geweest!

Pezuls, wat fijn dat het kleintje weer op schema ligt.. ik zal nog even heftig duimen voor morgen hoor!

Zusje, wat flauw dat je man dat zegt, ik zou wat extra chilipeper vanavond in zijn eten doen, hahaha! Mijn lief vindt me gelukkig nog steeds prachtig, hoewel hij het wel leuk vindt wanneer ik weer slank ben.. nog even wachten.

Wat lekker Fussie dat je al vakantie hebt... en je verlof komt nu heel dicht bij, zeker met al die feestdagen die nog komen!

Kena, dat doet ze bij mij ook hoor, zich soms een dag heel rustig houden... om het daarna dubbel goed te maken. Ik maak me dan gelijk ook zorgen, maar als ik dan met mijn handen over mijn buik wrijf en een klein schopje voel, ben ik weer gerustgesteld. Ik heb trouwens het idee dat ik na zo'n rustige dag weer dikker ben, alsof ze een groeimoment heeft gehad.

Ze heeft me trouwens vrijdag echt bont en blauw geschopt van binnen, ze hield niet meer op, buik vloog alle kanten op en ik was het echt even zat.

Bijzonder Annickaatje, tegelijk bevallen met de hond, hahaha!

Niet te hard juichen straks hè Nut, straks breken je vliezen...

Mango, wat tof dat je die lijst zo goed bij houdt! Die boeken liggen inderdaad van de drukker. Ik moet er nu ook werk van gaan maken.

Trouwens, bedankt voor de tips over de borstvoedingscursus, denk dat ik er misschien toch maar heen ga. Kwam er trouwens ook net achter dat zwangerschapsyoga gedeeltelijk vergoed wordt, scheelt toch weer!!!

En alle andere dames, hoe gaat het met de kleintjes?

Ik moet vaker schrijven, ben soms helemaal de draad kwijt.

Wat mezelf verder betreft, het kleintje is druk en ik krijg aardig last van zuurbranden, donderdag weer controle en maar even vragen wat ik eraan kan doen.

En ik krijg het soms zo benauwd als ik aan bevallen denk... nouja , het moet er toch uit!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Even voor de duidelijkheid,

Als de hond moet bevallen dan gaat ze voor die periode terug naar de fokster !!!

Ik zie dat idd niet zitten zo' n 8 stuks poepende puppen in mijn woonkamer....(en al die nieuwe baasjes die willen komen kijken..)

Morgen naar de gyn en de fysio, dan post ik even langer !!

Grtz M
Ooh gelukkig Annicka! Ik dacht al! Die durft!

Felice: Oei! balen dat je je versproken hebt! Wat goed dat je lekker naar de kapper bent geweest! Tegen maagzuur gebruik ik Rennies. Heb in iedere tas/jas/auto wel een stripje liggen.

Pezuls: Wat fijn dat jullie baby weer op schema ligt! Dat moet een hele opluchting zijn. Fijn dat het ook weer wat beter gaat met je man.

8 mappen??? My God! Dan mag ik wel eens gaan zoeken naar een drukker hier.
Ik heb kaarten via internet besteld, bij www.hipdesingn.nl

Is me de vorige keer ook prima bevallen en de communicatie via de mail ging prima, is echt naar volle tevredenheid gegaan. Manlief heeft na de bevalling, toen ik nog in het ziekenhuis lag, de juiste gegevens doorgegeven, en kreeg de bestelling goed binnen

Weet je waarom ik zo baalde van vriend zijn opmerking, omdat ik de vorige keer aan het eind enorm groeide door vochtvasthouden en nu vind ik dat ik nog heel gewoon ben, met alleen een mooie buik voor... Gelukkig heb ik vanmiddag flink kunnen klagen bij mn vriendin die net bevallen is en die was heerlijk complimenteus, kan je soms nodig hebben he!

Ga nu lekker slapen, t is steeds te laat voordat ik mn bedje in duik. Vandaag bed weer verschoont,..eerder sliep ik dan altijd goed maar de laatste tijd dan juist niet, gek he!

Dag!
Gisteravond voorlichtingsavond over bevallen in het ziekenhuis gehad.

Had er een goed gevoel bij en heb nu steeds meer de bevestiging dat ik in het ziekenhuis wil bevallen!

Moet eerlijk zeggen dat ik nu nog helemaal niet tegen de bevalling op zie.

Zoals ik er nu naar kijk gaat manlief het zwaarder krijgen als ik

Vandaag controle bij de VK gehad, ukkie ligt met het hoofdje naar beneden op dit moment. Hartslag was mooi te horen.

De dames hebben me weer gerustgesteld (was stagiaire bij). Wel hebben we afgesproken dat ik de volgende keer bij minder leven of zorgen toch even een belletje doe!

Maar hun zijn erg tevreden over hoe het gaat, ik dus ook!

Nu over 3 weken weer voor controle en over 5 weken liggingsecho!

Nu nog even bijtanken, heb vannacht slecht geslapen, en straks nog even een paar uurtjes werken!
Kena: Ach... het is één kut-dag en daarna is het allemaal weer voorbij. (quote van een collega en dat hielp me de bevalling door )

En idd, de volgende keer gewoon bellen als je je zorgen maakt, daar zijn ze voor!

Tank ze!

Ik zal de keukenkastjes nu eindelijk eens opruimen/schoonmaken
Dag dames, ja, wat heb ik lang niet van me laten horen, sorry! En ik wil graag in de tabel blijven, als 't nog mag. Extra details: 5 juni begint m'n verlof, begint echt op te schieten en we gaan vanaf komend weekend ook nog 2 weken op vakantie, heerlijk!

Heb wel alles bijgelezen, maar heb even geen tijd om op iedereen te reageren. Alleen Pezuls, wat een akelig nieuws en wat een schrik! Heel veel sterkte voor jullie en hopen op goed nieuws!!

Hier alles eigenlijk vrij goed. Ben nog 4 dagen in de week aan 't werk, ben fitter dan een tijdje geleden en heb eigenlijk ook nauwelijks kwaaltjes. Wat een luxe!

Vanmorgen intake van de kraamzorg gehad (telefonisch) en dadelijk naar de verloskundige. Ben benieuwd weer.

Groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven