juli 2010 deel 2

05-01-2010 16:45 2539 berichten
Voor iedereen die in juli 2010 een kindje verwacht! Kom gezellig mee kletsen!

Verder hebben we Nazife onze tribune zitter.

Op naar dikke buiken:

En schattige baby's:

Wil je in de tabel of heb je aavullingen/wijzigingen, wil je dat dan met een kleurtje of onderstreept aangeven? Dan kan ik het gemakkelijker vinden.

Link naar het oude topic
Alle reacties Link kopieren
Ha , ik hou t kort vandaag, maar de uitslag was nog niet binnen, donderdag een nieuwe kans, pfff weer wachten.
Spannend Pezuls!! We leven mee!!

Hier lekker dagje! Zonnetje schijnt, dochter is lief aan het spelen en ik doe allerlei kleine klusjes, niet verkeerd!!

Kom later nog wel even kletsen.

Gister 10 uur in de sauna gewest, heerlijk gebubbeld en genoten van de rust voor mezelf, het gezellige bijkletsen en het lekkere eten (uiteraard;-)) heeft me goed gedaan!
Hoi Hoi,

@ Zusje : Lekker hoor, even relaxen en tijd voor jezelf. Helaas mag ik niet in de sauna ivm kans op neusbloedingen

( uitzetten bloedvaten etc )

@ Pezuls ; Geen nieuws is goed nieuws ???? Ik hoop het voor jullie !!

Gisteren bij de Gyn geweest, alles goed alleen had Truus een beetje groot buikje (in verhouding) maar al met al in de grafiek zag het er wel goed uit. Wel een reden voor mij om de suiker beter in de gaten te houden.

Bij de Fysio was de conclusie 'gewone lage rugpijn' door verkeerde of teveel belasting en verweking door de hormonen. Volgende week wel terug voor tips, houding en controle of het beter gaat.

Met de kilootjes gaat het prima hier, nog geen 5 erbij !!! ( en het kindje moet toch al zo'n 1300 gram wegen )

Jammer van het weer vandaag, het wil nog niet echt lekker worden hier....

Onze loopse dame is ondertussen naar de fokster, onze andere hond is nu een beetje zielig.....zijn echt gewend om altijd samen te zijn. Beetje extra verwennen dus de komende week.

Fijne dag nog allemaal !!

Grtz M
Gisteren bij vk alles weer goed. Ben alleen al 3 maanden niet meer aangekomen, dus moet meer eten! Nou kennen jullie mijn postuur niet, maar dat is echt voor 't eerst van m'n leven dat iemand dat tegen me zegt! Ben altijd aan 't vechten tegen de kilo's. Maar feitelijk betekent nu niet aankomen dat je afvalt en dat is dus niet goed nu. Snap er ook niets van, want eet/snoep me rot dacht ik. Maar ga nu (nog) meer eetmomenten proberen in te lassen.

Verder vandaag thuis met dochter, door 5 mei, heerlijk dagje samen. Ze is superlief. Heeft ze net geknoeid met haar drinken, roept ze 'poetsen, poetsen', loopt naar de keuken en haalt een theedoek en gaat de bank poetsen! (ze is 1 jaar en 5 maanden en ik uberhaupt niet dat ze dat woord al kende!) Erg schattig.

Pezuls, ik blijf voor jullie duimen op goed nieuws, wat frustrerend dat de uitslag er nog niet was.
@smurf,

Bij mij wordt er niets gezegd over het weinige aankomen...(loop bij de GYN)

En toch weeg ik al zeker een week of 10 hetzelfde...

en ook ik heb sowieso wat kilootjes over normaal gesproken...

Dus maak je niet teveel zorgen, er is een verschil tussen proberen te lijnen of gewoon normaal eten en (toevallig) niet veel aankomen.

Succes,

M
Dank je Annickaatje, das wel vreemd dan eigenlijk. Maar ik zal me er inderdaad niet te druk om maken.

Ik ben in totaal nu 7 aangekomen. Dus nog meer dan jij.

Wij gaan zaterdag op vakantie, een goed excuus om alles te eten waar ik zin in heb haha, dus zal vanzelf wel goed komen dan.
Hoi dames.

Daar ben ik dan ook weer na eeuwen. Mijn excuses voor de lange afwezigheid. Hele heftige periode achter de rug. Dochter collega is overleden . En dat heeft mij ook heel veel stress bezorgd.

Plus de drukte op werk.

Zal proberen vaker te schrijven. Met mijn zwangerschap gaat t verder goed. Kindje groeit goed.

Groetjes

S
Ha, ha Smurf, dan zul je na een weekje (?) rust en lekker eten wel schrikken mss van de weegschaal !!

Fijne vakantie !!

@ Mevr S : Welkom terug en fijn dat het goed gaat met het kindje.

Kan me voorstellen dat het overlijden van dat meisje een enorme heftige periode is geweest en nog is..

sterkte !!
Tjee mevrS, wat afschuwelijk! Wat moet dat een heftige periode geweest zijn voor je (en nog wellicht), sterkte!

@Annickaatje, we gaan zelfs 2 weken, dus zal nog meer schrikken zijn haha.
Jeetje, MevrS, nu al? Zo snel? Wat ontzettend afschuwelijk. Voor je collega, maar ook voor jou. Heb je veel diensten moeten overnemen? Fijn dat je kindje het wel goed doet.

Heb je nog wel een beetje kunnen genieten van de zwangerschap tot nu toe?

Schattig, Smurfin, je dochter En een fijne vakantie gewenst!

Annickaatje, wanneer weet je meer over je hond? En fijn dat het 'alleen' maar lage rugpijn is. Bekkenpijn is namelijk niet grappig kom ik steeds meer achter....

Heerlijk Zusje, naar de sauna. Ik zou eerst vandaag gaan met Lief, maar we hadden uiteindelijk toch geen zin. Nu heb ik vandaag gewoon 2x in bad gelegen. Ook lekker

Pezuls, het blijft spannend dus. Ik duim voor jullie!

Hier alles wel oke. Buik groeit lekker door, da's fijn. Bekken blijft zeer pijnlijk, da's minder fijn Maandag een stuk gefietst en daarna kon ik amper meer lopen.

Moest van de week wel lachen trouwens. Zoon kwam 's morgens er lekker even bij liggen in bed en merkte op dat mijn tepels een stuk donkerder zijn. Waarom dat toch was? Vond het maar opmerkzaam Heb het maar even uitgelegd, dat de baby dan beter de weg naar de borst kan vinden.
Pezuls wat ontzettend naar dat de uitslag nog niet binnen was.... je bent echt de dagen naar die dag aan het aftellen, hoop dat jullie morgen eindelijk duidelijkheid krijgen!

Annickaatje leuk puppies!!! Hopelijk doet de man goed zijn werk! fijn dat het met de zwangerschap verder goed gaat en dat je rugklachten een beetje te handelen blijven!

Smurf gezellie dat je ook weer meeschrijft! En verplicht meer eten, pff wat een zware straf!

Enne geniet lekker van je vakantie!

MevrS wat een heftige tijd heb jij meegemaakt zeg! En daar zal je voorlopig waarschijnlijk nog niet helemaal uit zijn!

Ik hoop dat je ondanks alles toch een beetje kan genieten van je zwangerschap en de nodige rustmomenten kan pakken.

Fijn dat je in ierder geval weer even om het hoekje bent komen kijken, was erg benieuwd hoe het met je ging!
Dus t meisje is nu al overleden................. ongelofelijk.. zo erg!! Sterkte MevrS!!!! Voor je collega, maar ook voor jou!! Fijn dat je weer even langs komt, en dat we weten dat met je zwangerschap en je kindje alles goed gaat!

Ik bedenk me ineens dat ik beebje haast neit heb gevoeld vandaag... heb ik het al wel gevoeld??? Dus ik lig hier met ontblote buik te voelen of ik een reactie krijg, dan krijg ik hem natuulijk niet... voel het zo ie zo niet heel veel, waarschijnlijk door de voorliggende placenta maar heb nu echt even een plopje nodig om gerustgesteld te worden!!

Ben moe, beetje teveel gedaan vandaag, allerlei klusjes, fietsen gewassen, mn dochter haar tasjes gewassen, zolder verder opgeruimd, heel veel gebukt, dus nu moe!!

Dag meiden!
Hallo dames,

bedankt voor jullie lieve woordjes! het blijft moeilijk en ik kan de gedachtes maar niet uit mijn hoofd krijgen. Het is idd heel snel gegaan, was een van de kwaadaardigste vormen (zo vertelden haar artsen). Aan de ene kant ben ik blij voor dat meisje..heeft ze niet nog langer hoeven lijden.

Ik heb het inderdaad heel erg druk gehad op werk, de nieuwe collega die zou komen is nooit gekomen dus wij draaien de tent met een man minder.

Ik ben de tel kwijt hoeveel weken ik niet langs ben geweest. ik heb jullie enorm gemist. En vind het natuurlijk jammer dat ik al die leuke praatjes heb gemist, maar zal vanaf nu mijn best doen om te reageren en te lezen.

Hoeveel kilo's zijn jullie aangekomen? Ik in totaal nu 8, gaat de laatste week erg snel, ik houd vocht vast, wat ik natuurlijk jammer vind. Verder heb ik ook niets kunnen doen voor thuis, dus wordt tijd dat ik alles voor mijn komende baby klaar ga zetten.

Ik ga weer is liggen.

fijne avond.

Groetjes S
Hoi allemaal,

Iedereen weer bedankt voor de ondersteunende woorden, echt superfijn!

mevrS, wat is dat snel gegaan, erg heftig lijkt me als je zelf ook een kindje in je buik het. Sterkte in ieder geval!

Zusje, ik hoop dat je je kindje al weer wat meer voelt, je schrijft wel dat je veel hebt gedaan gisteren, misschien houdt ie zich daarom kalm?

Fussie, leuk he, die directe vragen van kinderen.

Smurf, heerlijk op vakantie! Geniet ervan.
MevrS: Och, wat een naar bericht! Dat is dan écht heel snel gegaan. Sterkte!!

Wel fijn weer wat van je te horen!

Ik ben nu ook 8 kg aangekomen. De laatste twee weken gaan ineens heel hard. Beide 1 kg per week....

Zusje: Als ik een drukke dag heb gehad, voel ik de baby ook heel weinig. Dan ben ikg ewoon te druk met alles en heb ik "geen tijd" om de baby te voelen. Maar zodra ik dan rustig ga zitten/liggen komt hij wel direct. Echt als je je zorgen maakt, moet je gewoon de verloskundige bellen. Daar zijn ze voor! Ze kunnen beter een keer te veel komen, dan een keer te weinig.

Fussie; Slimme zoon heb je!

Smurf; Natuurlijjk mag je in de tabel blijven! geen probleem, wilde alleen weten of je nog mee wilde schrijven! Gezellig dat er weer bent!

'Grappig' dat je nu niks aankomt! Alles wat er niet aankomt hoeft er ook niet af! Maar ja, helemaal niks aankomen is ook niet echt gezond! Heb je ook meegekregen wat je moet eten?

Hier een speelochtendje achter de rug. M'n nicht kwam langs met haar twee dochters. De oudste is een half jaar jonger dan onze dochter en de jongste is een half jaar. Nou, ik houd mijn hart vast voor als onze baby er is. Tjongejonge, wat was die van ons jaloers zeg!! Niet normaal meer! Ze schopte speelgoed richting de baby, schopte de oudste heel stiekem en toen we naar boven gingen schopte ze de oudste op haar hoofd! Ik ben alle keren boos geweest en heb haar apart gezet. Het positieve gedrag heb ik enorm beloond. Maar het hielp niks....

Wat moet ik nou als ze straks ook zo jaloers is als onze baby er is? Zijn hier moeders van twee die me een beetje gerust kunnen stellen??
Even een paar dagen niet geweest. Ik had buikgriep. Al vanaf zatavond. Vandaag voor het eerst dat het iets beter gaat, maar ik ben nog zo moe...

Ik heb niet alles bijgelezen. Maar zag dat mevrouw S er weer iss. Wat een heftig nieuws zeg, kan mij voorstellen dat zoiets er enorm inhakt. Sterkte!

En Pezuls, vandaag dus de uitslag. Ik hoop het beste voor jullie.
Dag zwangere dames,

Ik ben lang afwezig geweest, vandaar ook de terechte vraag of ik nog wel in de tabel wil. Ik vind het leuk om af en toe mee te blijven lezen, maar ik heb het steeds te druk om ook berichtjes te plaatsen, omdat ik dan het liefste op iedereen wil reageren, en dat krijg ik niet bijgehouden! Dus houd het er maar op dat ik een meespieker ben, en dat ik niet beledigd ben als ik uit de tabel word geknikkerd

Toch nog even een vraagje:

Was nu weer even op internet om te zoeken naar de soort buikpijn die ik momenteel heb sinds gister. Heel slecht geslapen daardoor. Daar waar ik de baby voel rond mijn navel doet het pijn, vooral als ik erop druk. Het stulpt ook steeds heel erg uit, een enorme uitstekende bult die zich ook niet laat terugdrukken. Elke beweging dus ook bij lopen of omdraaien in bed doet nogal zeer. Vanochtend toch maar de verloskundige gebeld maar volgens haar hoort het er allemaal bij in deze periode. Gewoon omdat het allemaal niet zo goed in je buik past en baby en organen elkaar verdrukken en zo.

(dat was wel geruststellender dan de info die ik op internet vond - over loslatende placenta's en zo...)

Heeft een van jullie dit ook?

Iedereen in elk geval veel plezier de komende tijd bij de voorpret / laatste loodjes, hopelijk zoveel mogelijk klachtenvrij en natuurlijk wens ik jullie vast de prachtigste, onweerstaanbaarste, liefste en gezondste juli-babietjes toe!
Weten jullie al meer Pezuls?

Beterschap nog Hezter.

Mango, wat vervelend als ze zo jaloers is. Heb helaas geen tips voor je.

Hier heeft Skippy regelmatig de hik. Ik vind het zo gezellig dan. Het tikt zo leuk in mijn buik.

Zoon is een paar dagen logeren bij mijn papa, Lief is werken en ik heb hele dagen voor mezelf. Hoe heerlijk is dat. Vandaag wat klusjes gedaan die echt moesten en dan vanaf morgen op het gemakje 'wat wil ik allemaal nog afmaken en doen in mijn verlof-lijstje' afwerken
Dag dames,

enorm bedankt voor alle lieve woorden. Ik merk ook dat ik er helemaal niet zo goed tegen kan. Misschien door de hormonen of misschien omdat het zo dichtbij mij stond of misschien omdat het zo snel is gegaan.

Werk nu daarom ook kortere dagen. Houd het anders gewoon niet vol. Vind het zielig voor andere collega's maar als ik mezelf nog meer dwing val ik helemaal uit.

Hoe is het met jullie allemaal? Lekker aan het genieten van jullie zwangerschap? Ik zit steeds meer te verlangen naar mijn baby'tje. Wil hem zo graag zien. Kan gewoon niet nog 9 weken wachten..maar het moet toch en met een beetje pech misschien wel 11 weken haha.

Wat voor uitslag moet je krijgen Pezuls? Sorry ik kan ook teruglezen, maar ik merk dat jullie lekker actief zijn geweest afgelopen paar weken :-) dus dan moet ik heel veel meer teruglezen.

Is het gelukt met babykamers voor iedereen?
eens met WWL..ik zou het niet erg vinden als ik er ook uitgekieperd word, ik zal de komende tijd zeker proberen mee te lezen en mijn best doen om te schrijven maar kan niets beloven. WWL geen ervaring maar lijkt mij vervelend die buikpijn.

@ Hetzer: Buikgriep, wat vervelend..hopelijk gaat het nu wel beter. Beterschap in ieder geval
Van mij hoeft er niemand uit de tabel hoor. Zeker niet als je gewoon wat minder mee kunt schrijven.

MevrS, het is ook ontzettend heftig wat je hebt meegemaakt. En ik vind het heel verstandig van je dat je minder gaat werken. Niet leuk misschien, maar wel belangrijk. Je kunt niet uitgeput zijn strakjes.

WWL, wat akelig die buikpijn. Ik merk hier wel dat Skippy zich in alle bochten draait, is ook niet altijd fijn maar niet pijnlijk. Als het blijft toch even langs je VK gaan hoor.

En een loslatende placenta schijnt echt wel afschuwelijk pijn te doen, dus dat hoop ik niet voor je!
Jullie blijven gewoon in de tabel hoor. Maar kom je af en toe wel ff gezellig melden. Ik ben altijd wel heeel erg benieuwd hoe het met iedereen gaat en vooral tijdens die laatste spannende weken!

MevrS: nog 9 weken!!! Man ik krijg de kriebels van zulke berichten. Ik moet nog 12 en dat klinkt heel wat verder weg. Spannend he dat het nu bijna zo ver is!

WWL: Gezellig dat je ook weer even om de hoek komt kijken! Die pijn ken ik niet... Is het niet je navel die uitsteekt?

Hetzer: Fijn dat je weer wat opgeknapt bent!

Fussie:Lekker dat jullie even samen zijn! Doe je niet te veel?

Pezuls: Al nieuws?

Ik heb hier al een heel pak chonelly's op. Opengemaakt toen m'n nicht hier kwam en ja... dan kan ik ze niet laten liggen....
Haha, ik win: voor mij nog maar 8 weken...

Klinkt inderdaad wel heel dichtbij ineens...
Hier nog 11 weken als het meezit, nog max 13, HELP krijg de kriebels ervan.

MevrS tis ook allemaal niet niks waar je de afgelopen tijd in hebt gezeten. Goed om jezelf denken. En ja de hormonen zullen er ook aan bijdragen. Maar dat heeft denk ik bijna iedere (bijna)moeder, zodra er iets met kindjes is wordt je net zo week als een weekdier.

En nee zeg we kieperen toch niemand uit de lijst, straks als t verlof is begonnen dan barst het hier los!
Zo, ik ben weer voor 4 weken goedgekeurd vanmorgen , nouja, tussendoor wel de 30 weken echo. De gyn was erg tevreden over het geschop van het kleintje, ze is ook echt knetterdruk! En......... niet aangekomen, kindje groeit wel maar mama niet.. en dat vindt ze helemaal niet erg, hahaha!!!

Morgen zouden we een lang weekend weggaan maar vandaag hebben we de boel gecancelled, de broer van mijn vriend is heel erg ziek, dinsdag gehoord en gisteren al onder het mes voor een biopsie. Hoop zo dat het goedaardig is maar dan zit het nog wel in zijn hersenen, echt erg!!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven