Haar ( oude vlecht) verkopen
maandag 3 mei 2010 om 20:02
Mijn moeder wees me er van de week op dat ik mijn oude vlecht ( van vroeger) nog bij hun had liggen. ze vroeg me wat ik er mee wilde doen. ik wist zelf helemaal niet meer dat ik die ouder vlecht nog had. Nu vertelde mijn moeder dat ik hier nog wel geld mee kon verdienen zodat andere mensen hier pruiken mee kunnen maken. alleen nu ben ik gaan speuren op internet maar word er niet echt wijzer van. Wel dat ik mijn haar kon doneren voor kinderen met kanker maar niet of je er ook nog geld voor kan krijgen. Is er iemand hier die me hierover wat meer kan vertellen?
groetjes annelie
groetjes annelie
maandag 3 mei 2010 om 20:04
Hoe oud is die vlecht dan? Ik dacht dat je alleen "vers" haar kan doneren/verkopen.
Ik zou trouwens voor het doneren gaan.
Misschien vind je hier
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=8660
meer info, ik heb niet alles gelezen.
Google is je vriend!
Ik zou trouwens voor het doneren gaan.
Misschien vind je hier
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=8660
meer info, ik heb niet alles gelezen.
Google is je vriend!
maandag 3 mei 2010 om 20:11
Hee bedankt voor je snelle antwoord.
Ja die site had ik ook al gezien maar vind het zo jammer dat die berichten al zo verouderd zijn, vandaar mijn reactie hier.
Mijn haar is toen in 1989 in een doos gegaan en nog zo zacht en mooi glanzend. Maar ja een exper moet er maar over oordelen of het nog kan of niet.
Ja die site had ik ook al gezien maar vind het zo jammer dat die berichten al zo verouderd zijn, vandaar mijn reactie hier.
Mijn haar is toen in 1989 in een doos gegaan en nog zo zacht en mooi glanzend. Maar ja een exper moet er maar over oordelen of het nog kan of niet.
maandag 3 mei 2010 om 20:13
maandag 3 mei 2010 om 20:16
quote:Ann81 schreef op 03 mei 2010 @ 20:13:
zo jullie kunnen lekker onredelijk zijn. Ik wil mijn haar heel graag doneren maar mijn vraag hier was gewoon om te kijken of er ook andere mogelijkheden zijn. En inderdaad ik kan het geld erg goed gebruiken. Maar ben er wel achter dat ik het antwoord hier niet zal krijgen..zoek wel even verder!
Je zegt dus dat je graag wil doneren, maar er liever 50 cent voor krijgt (meer zal het niet zijn dunkt me).
Ja, dan denk ik dat je beter ergens anders advies kunt vragen.
zo jullie kunnen lekker onredelijk zijn. Ik wil mijn haar heel graag doneren maar mijn vraag hier was gewoon om te kijken of er ook andere mogelijkheden zijn. En inderdaad ik kan het geld erg goed gebruiken. Maar ben er wel achter dat ik het antwoord hier niet zal krijgen..zoek wel even verder!
Je zegt dus dat je graag wil doneren, maar er liever 50 cent voor krijgt (meer zal het niet zijn dunkt me).
Ja, dan denk ik dat je beter ergens anders advies kunt vragen.
maandag 3 mei 2010 om 20:16
Als mensen er gewoon voor de lol feestpruiken mee willen maken, snap ik wel dat je er geld voor zou willen als dat toch kan...
Maar het feit dat jij ziet dat je haren kunt doneren voor pruiken voor kankerpatiënten en dat je dan denkt: "Goh, mja, ik zoek nog maar even verder..." vind ik onvoorstelbaar.
Goed, weer wat geleerd, dat bestaat dus ook.
Maar het feit dat jij ziet dat je haren kunt doneren voor pruiken voor kankerpatiënten en dat je dan denkt: "Goh, mja, ik zoek nog maar even verder..." vind ik onvoorstelbaar.
maandag 3 mei 2010 om 20:18
quote:Fiorah schreef op 03 mei 2010 @ 20:16:
Als mensen er gewoon voor de lol feestpruiken mee willen maken, snap ik wel dat je er geld voor zou willen als dat toch kan...
Dat bedoel ik.
Als de OP nou had bestaan uit "Ik heb nog een oude vlecht, kan ik dat ergens verkopen?" dan had ik nog wel geantwoord met: Ik zou het niet weten, sorry en succes.
Maar nu..
Dat bedoel ik.
Als de OP nou had bestaan uit "Ik heb nog een oude vlecht, kan ik dat ergens verkopen?" dan had ik nog wel geantwoord met: Ik zou het niet weten, sorry en succes.
Maar nu..
maandag 3 mei 2010 om 20:20
Ik vind de reacties ook nogal vijandig. Kijk eens op http://www.zoekertjes.net ... nge-vlecht-of-staart.html
Als ik mijn kleding goed kan verkopen doe ik dat ook hoor, ook al kan ik het ook aan het Leger des heils doneren.
Als ik mijn kleding goed kan verkopen doe ik dat ook hoor, ook al kan ik het ook aan het Leger des heils doneren.
maandag 3 mei 2010 om 20:23
quote:Jorina schreef op 03 mei 2010 @ 20:16:
[...]
Ja, dan denk ik dat je beter ergens anders advies kunt vragen.Als dat zo zou zijn waarom kunnen pruikenmakers-voor-mensen-met-kanker dan niet gewoon die anderhalve euro neerleggen om aan haar te komen, en moeten ze per se op andermans sentiment spelen?
[...]
Ja, dan denk ik dat je beter ergens anders advies kunt vragen.Als dat zo zou zijn waarom kunnen pruikenmakers-voor-mensen-met-kanker dan niet gewoon die anderhalve euro neerleggen om aan haar te komen, en moeten ze per se op andermans sentiment spelen?
maandag 3 mei 2010 om 20:24
Ja sorry allemaal ben wat onredelijk schaam schaam.
Heb ff een kort lontje op het moment en dat heb ik net tegen jullie geuit. Ik wil gewoon kijken wat de mogelijkheden zijn en verder ontdekken hoe dat allemaal in zijn werk gaat en daarvoor had ik eigenlijk jullie hulp nodig en die krijg ik ook...ondanks dat ik me zo stom gedraag( ben verder heel lief hoor).
Heb ff een kort lontje op het moment en dat heb ik net tegen jullie geuit. Ik wil gewoon kijken wat de mogelijkheden zijn en verder ontdekken hoe dat allemaal in zijn werk gaat en daarvoor had ik eigenlijk jullie hulp nodig en die krijg ik ook...ondanks dat ik me zo stom gedraag( ben verder heel lief hoor).