Normale lichaamstemperatuur baby?

04-05-2010 13:05 56 berichten
Het kinderdagverblijf van onze tweeling hanteert de strikte regel dat je je kindje op moet komen halen bij een temperatuur van 37.2C. Op zich prima, want zo voorkomen ze kindjes met koorts op het kdv.

Gisteren kreeg ik een telefoontje dat mijn zoontje (4 maanden oud) deze temperatuur had. Hij leek echter prima in orde. Zijn zusje was thuis met een flinke verkoudheid en ik denk dat ze daarom de temperatuur opgemeten hebben.

Vanochtend bij het opstaan had hij 36.6C, na eten en aankleden weer 37.2C. Weer thuisgehouden dus. Ook nu is hij net zo vrolijk als anders en vraag ik me dus af of dit niet zijn normale temperatuur kan zijn.

Weten jullie welke lichaamstemperatuur jullie baby gemiddeld heeft?
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat het 37.2 is ???

Ik geloof dat nml echt niet.

Bel ze eventjes, kan echt niet hoor, je vergist je vast en zeker.
27.2

Was eigenlijk niet van plan een ander kdv te zoeken, we waren net zo blij met deze.... We wonen in Spanje, en hier zijn de verschillen tussen de kinderdagverblijven enorm.

Trouwens best leuk die regel, maar ik vraag me dan toch af hoe het komt dat ik met een snipverkouden meisje zit, na 1.5 week op het kdv terwijl ze daarvoor nooit ziek is geweest. Maar goed, dan zal wel normaal zijn.
Dat hoort erbij, het kdv staat gelijk aan verkouden kinderen voor de rest van het jaar.
@zusenzo: het is echt 37.2C. Ik heb de papieren hier en werd gisteren gebeld met de mededeling dat ik m´n zoontje op moest halen omdat hij 37.2C had.
Veel virussen zijn al besmettelijk voor een kind symptomen heeft. Thuishouden met zo'n debiel lage temperatuur helpt dus helemaal niks, je kind wordt toch wel ziek.

(Ah, Spanje, da's nóg veel zuidelijker )
Dan zou ik heel snel een verklaring van je arts halen!

Dat tot 38,5 je kinderen kunnen komen, anders zullen ze erg snel hun gedl aan jullie verdienen.

Wat een gestoord beleid zeg!
Wat raar. Mijn kind heeft heel vaak 37.5 aan het einde van de dag en dan is hij echt niet ziek hoor, alleen druk geweest. Maar dan voelt hij wel eens warm aan en neem ik voor de zekerheid even op.

Die is nu 4. Maar toen hij baby was zat hij ook altijd tussen 36.5 en 37.5 in.
Stressed is just desserts spelled backwards
Dat je kind met 37.2 gehaald moet worden is bezopen want dat is een normale temperatuur. Ik zou nog even na gaan vragen of dat wel klopt en anders eens bij GGD gaan informeren wat beleid zou moeten zijn op KDV ivm jaarlijkse inspectie.
Dat je kind met 37.2 gehaald moet worden is bezopen want dat is een normale temperatuur. Ik zou nog even na gaan vragen of dat wel klopt en anders eens bij GGD gaan informeren wat beleid zou moeten zijn op KDV ivm jaarlijkse inspectie.
Tjonge jonge .. de meeste kinderen hebben een temperatuur van tussen de 36,8 en 37,5. Dat is een perfecte temperatuur. Wonderlijke regel. Ik zou er overigens ook niet blij van worden als ze continue met een thermometer in mijn kindje zouden zitten. Als je het idee hebt dat het kindje warm aanvoelt en wat ziekig is dan ga je pas meten... eerder niet.

Mijn gastouder werkt niet met thermometers. Zij kijkt naar het kindje en als het ziek is dan belt ze maar als ze verhoging heeft dan maakt haar dat niets uit. Dan nog kijkt ze eerst of ze zelf lekker kan knuffelen met de kleine en als er teveel andere kinderen zijn, waardoor dat niet lukt dan belt ze pas.
Je kinderen zullen idd sneller en vaker verkouden worden op KDV doordat ze in aanraking komen met veel andere kinderen die ook virussen bij zich dragen.

Voordeel schijnt wel te zijn dat ze dan ook meer weerstand opbouwen.. (en jij zelf ook) en later (als ze naar school gaan) minder vaak ziek zijn tov kinderen die niet naar KDV gaan voordat ze naar school gaan.
Suze2 doet je nick het niet?
quote:AlettaJacobs schreef op 04 mei 2010 @ 13:20:

[...]

WTF! Ze zijn echt knettergek daar! (Brabant zeker?)

Vraag dan meteen aan die arts of 'ie uitschrijft dat kinderen tot 38,5 nog prima functioneren.

Nee geen Brabant, maar Spanje. Maar ook hier doen ze gekke dingen hoor! Ik zal eens rondvragen welke regel andere kdv hanteren.

En erbij laten zetten dat ze prima functioneren tot 38.5C is best een idee...
Aha. Spanje, dat verklaard een hoop. Die snappen en überhaupt weinig van (al antibiotica voor de verkoudheid van je dochter gehad?!? ).

Nou daar ben je mooi klaar mee want dan ga je een hoop thuis zitten met de kinderen vrees ik...
Laat de arts er dan bij zetten dat ze vooral naar het kind moeten kijken.. als het jengelig en hangerig is dan voelt het zich gewoon niet lekker en wil het het liefst bij mama/papa zijn.

Maar meestal is dat pas boven een temp van 38,5 graden.. :-)...
Scherp Zus, scherp! Inderdaad, mobiel inloggen lukt na ban niet meer. Gelukkig mag ik nu legaal dubbelnicken
quote:Suze2hier schreef op 04 mei 2010 @ 13:32:

Aha. Spanje, dat verklaard een hoop. Die snappen en überhaupt weinig van (al antibiotica voor de verkoudheid van je dochter gehad?!? ).

Nou daar ben je mooi klaar mee want dan ga je een hoop thuis zitten met de kinderen vrees ik...

Nee want we zijn (nog) niet naar de dokter gegaan, precies om die reden

En weerstand opbouwen is op zich prima, en ben toch al thuis voor mijn dochtertje. Maar juist nu verdient zij wat extra aandacht en dus dacht ik zoontje lekker naar het kdv te laten gaan. Niet dus.
quote:gemelitos schreef op 04 mei 2010 @ 13:05:

Het kinderdagverblijf van onze tweeling hanteert de strikte regel dat je je kindje op moet komen halen bij een temperatuur van 37.2C. Op zich prima, want zo voorkomen ze kindjes met koorts op het kdv.

Gisteren kreeg ik een telefoontje dat mijn zoontje (4 maanden oud) deze temperatuur had. Hij leek echter prima in orde. Zijn zusje was thuis met een flinke verkoudheid en ik denk dat ze daarom de temperatuur opgemeten hebben.

Vanochtend bij het opstaan had hij 36.6C, na eten en aankleden weer 37.2C. Weer thuisgehouden dus. Ook nu is hij net zo vrolijk als anders en vraag ik me dus af of dit niet zijn normale temperatuur kan zijn.

Weten jullie welke lichaamstemperatuur jullie baby gemiddeld heeft?

Als hij in orde leek, waarom hebben ze hem dan getempt?

Of doen ze dat standaard op een KDV? (geen ervaring met KDV's dus misschien eeen stomme vraag)

Ik temperatuur alleen als ik zie dat Poessekind niet lekker is.. niet als er niks aan de hand is eigenlijk..
Je kan ook gewoon tempen met een stripje op het hoofd - zo doen ze het op onze creche tenminste, ik neem aan dat ze niet meteen met een thermometer bezig waren.

Maar, inderdaad een erg overdreven regel zeg!
quote:poessiemauwww schreef op 04 mei 2010 @ 13:43:

[...]

Als hij in orde leek, waarom hebben ze hem dan getempt?

Of doen ze dat standaard op een KDV? (geen ervaring met KDV's dus misschien eeen stomme vraag)

Ik temperatuur alleen als ik zie dat Poessekind niet lekker is.. niet als er niks aan de hand is eigenlijk..

Geen idee. Misschien omdat hij wat warm was, of omdat ik zijn zusje vanwege een stevige verkoudheid thuisgehouden had. Of gewoon omdat ze panisch zijn?

Oh ja, misschien een heel domme vraag, maar we hebben het hier toch over de rectale temperatuur?
Waarom zit je dochtertje met die verkoudheid wel thuis trouwens? Of was ze daar echt niet lekker van?
Als ik mijn dochter met snot thuis moet houden was ze nog nooit naar KDV geweest vrees ik: al weken loopt het eruit. Gaat wel weer over weet ik van oudste.
Rectaal ja.
quote:gemelitos schreef op 04 mei 2010 @ 13:47:

[...]

Oh ja, misschien een heel domme vraag, maar we hebben het hier toch over de rectale temperatuur?

Ligt aan het beleid op de creche. Bij ons mogen ze niet rectaal meten, dus ze gebruiken of een stripje op het hoofd, of een oorthermometer. Rectaal schijnt wel het accuraatst te zijn.

Mmm, hier nog even op voortbordurend... volgens mij geeft een oorthermometer een lagere temp aan dan rectaal, dus misschien vandaar die lage ondergrens die ze aanhouden? 37,2 in het oor is misschien wel 38 rectaal? Oke, ik speculeer hier, maar 't zou zoiets kunnen zijn.
quote:JOJO1 schreef op 04 mei 2010 @ 13:48:

Waarom zit je dochtertje met die verkoudheid wel thuis trouwens? Of was ze daar echt niet lekker van?Dat was mijn eigen keuze. Ze is een beetje ziekig (al is haar temperatuur ook niet hoger dan 37.6....) en hoest de longen uit haar lijfje. En aangezien het de eerste keer is dat ze ziek is, was ik liever bij haar. Gelukkig kon ik thuiswerken (wel een beetje balen als je net weer een week aan het werk bent na een half jaar verlof).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven