supermarkt vlees

06-05-2010 16:10 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb hier gelezen dat het supermarkt vlees niet van goeie kwaliteit is en slecht voor de gezondheid. is het bij de slager dan veel lekkerder? en naar wat voor soort slager ga je dan..?

en hoeveel zou een kilotje rudergehakt of kipfilet daar kosten?

wie haalt er supermarkt vlees?
Wij halen vaak supermarktvlees. Maar wel maar bij 1 keten, omdat we (lees: mn vriend) het vlees bij andere supermarkten niet lekker vindt. Wij doen het overigens omdat we gewoon lui zijn en niet naar de slagen willen, niet omdat het misschien duurder is. Wij halen dan ook gewoon het brood bij de supermarkt..
Ik haal eigenlijk altijd supermarktvlees.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik eet niet anders, een slager is mij te duur.
Ik eet alleen supermarktvlees maar alleen die van de Appie. Bij de C1000 hebben ze veel keus maar dat is vaak al ingevroren geweest en ik vind het niet heel lekker.
Ik eet meestal vlees van de supermarkt, vanwege het gemak (moet er toch heen voor de rest van de boodschappen) en het is goedkoper. En voorverpakt zie je precies hoeveel je koopt.

Van de slager (bij mij in de buurt zit een goede) is het wel lekkerder, maar je betaalt wel wat meer. Niet alleen de prijs op zich, maar het is al snel 'een beetje meer', niet bij gehakt, maar wel bij stukken vlees/kipfilet.

Kilootje rundergehakt: 7.50

Kipfilet: 11 euro
Vriend en ik vinden het vlees van de Digros echt superslecht, dat van de appie is veel beter!
Goeie vraag, ik lees mee. Ikzelf haal altijd supermarktvlees, voornamelijk vanwege de openingstijden. Als ik boodschappen ga doen is de slager meestal dicht.
quote:noahtb schreef op 06 mei 2010 @ 16:21:

Ik eet alleen supermarktvlees maar alleen die van de Appie. Bij de C1000 hebben ze veel keus maar dat is vaak al ingevroren geweest en ik vind het niet heel lekker.Bij Albert is het net zo hard ingevroren geweest als bij C1000 hoor...
Ik vind het niet te vreten bij de super, biologisch bij sommige supermarkten wel ok.
quote:noahtb schreef op 06 mei 2010 @ 16:21:

Ik eet alleen supermarktvlees maar alleen die van de Appie. Bij de C1000 hebben ze veel keus maar dat is vaak al ingevroren geweest en ik vind het niet heel lekker.Bij de Appie helaas ook vaak!
Ik vind speklapjes en karbonades van de supermarkt lekkerder dan van de slager. Biefstuk haal ik wel bij de slager maar het meeste vlees koop ik toch in de supermarkt.
quote:Kabouter23 schreef op 06 mei 2010 @ 16:22:

Vriend en ik vinden het vlees van de Digros echt superslecht, dat van de appie is veel beter!Bij ons idem, wist niet zeker of ik de namen mocht noemen hier..
Mijn vriend, helemaal niet moeilijk qua vlees (lees: juist niet) heeft ooit eens gewerkt in de vleesschuur die vlees voor de Appie levert en sindsdien wil hij nooit meer vlees van de Appie.
Maar wat zou er dan mis zijn met supermarktvlees dat de kwaliteit slecht is en dat het zelfs slecht is voor de gezondheid? Ik heb zoiets nog nooit gelezen trouwens.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Biologisch van de AH, maar niet zoveel keus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Vlees, gatverredamme.
Zelf eet ik vlees van de supermarkt. Maar als ik eters krijg dan haal ik het bij de Keurslager. Ik vind dat je het verschil wel proeft. Of iig de keren dat ik er iets koop.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:tonkje schreef op 06 mei 2010 @ 16:25:

Maar wat zou er dan mis zijn met supermarktvlees dat de kwaliteit slecht is en dat het zelfs slecht is voor de gezondheid? Ik heb zoiets nog nooit gelezen trouwens.Slecht voor de gezondheid zie ik ook niet zo, maar slechte kwaliteit? Ingevroren geweest, stukken zeen of vet onder het paneer van de schnitzel, veel water in de kipfilet...
Vlees van de AH is echt slecht.

Mijn zegt dat ook, hij werkt daar.

Kipfilet wordt bv volgespoten met water. Ok dan is het goedkoper, maar je betaalt tenslotte ook alleen voor water!
quote:ika35 schreef op 06 mei 2010 @ 16:23:

[...]

Bij de Appie helaas ook vaak!Maar eenmaal ontdooit mag het niet meer worden ingevroren toch?
Het vlees van Lidl bleek onlangs het beste. Lees onder andere dit:

HUIZEN - Lidl verkoopt de beste kwaliteit rundergehakt van Nederland. In de Gehakttest van het Algemeen Dagblad verslaat de prijsvechter alle supermarkten en slagerijen. De kwaliteit van het gehakt in de supermarkt scoort beter dan het gehakt van de slagers.

Het rundergehakt van Lidl scoort een 9,9 als eindcijfer. De score is opvallend, omdat de discounter pas sinds november 2004 is gestart met de verkoop van vers vlees. Over de smaak oordeelt het AD: 'Grof gedraaid gehakt. Goede, volle vleesgeur en dito smaak. Kortom, een topproduct.' Als eindoordeel meldt de krant: 'Alles klopt en daarmee is Lidl de verrassende winnaar van de test. Het bewijs dat goed niet duur hoeft te zijn.'

Kwaliteit Lidl

Lidl is uiteraard zeer blij met de uitslag van de test. 'Onze filosofie is het leveren van de beste kwaliteit tegen de laagste prijs. in zowel food als non-food. De uitverkiezing tot beste van Nederland in het rundergehakt bevestigt de hoge kwaliteitsstandaard welke Lidl van al haar producten verlangt', zegt directeur Inkoop M. Koster van Lidl Nederland in het AD. Lidl hangt in al haar filialen plafondhangers op met het resultaat van de test en kondigt aan haar klanten mee te laten profiteren van deze uitverkiezing.

Super verslaat slager

Opvallend is dat de supermarkten veel beter scoren dan de slagerijen in de test. In de top tien van de 65 bezochte verkooppunten staan zes supermarkten. Na Lidl volgt Poiesz (eindcijfer 9,7) met een tweede plaats, Hoogvliet (eindcijfer 8,9) met een vierde plaats, Dekamarkt (eindcijfer 8,5) als zesde, Nettomarkt (eindcijfer 8,0) als negende en Boni (eindcijfer 7,8) als tiende. C1000, traditioneel gezien sterk in vlees, scoort een 22ste plaats (eindcijfer 6,9) en Albert Heijn eindigt met een 34ste plek (eindcijfer 5,4) in de middenmoot.

Verder worden koeien (uitzonderingen daargelaten) niet speciaal gefokt voor een super of een keurslager. De voorschriften voor de vleesproductie zijn in Nederland erg streng.

Als je echt 'ander' vlees wilt, ga dan naar een goede biologische slager. Mijn nicht heeft een scharrelslagerij, en zij zoekt bij de boer zelf de te slachten dieren uit, en let erop hoe het dier is gevoed en geweid e.d.
quote:Schravelvot schreef op 06 mei 2010 @ 16:32:

[...]

Maar eenmaal ontdooit mag het niet meer worden ingevroren toch?Nog nooit iets aan overgehouden
quote:Schravelvot schreef op 06 mei 2010 @ 16:32:

[...]

Maar eenmaal ontdooit mag het niet meer worden ingevroren toch?

Eigenlijk niet nee, maar in de praktijk doe je het dus toch vaak.

Daarom des te vervelender dat ze het doen.
Ik vind de Plus ook een hele goeie slager hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven