**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
haha, echt waar? Dan zet ik er zo even de goeie neer.

Succes met de bruiloften!

Es: nee, niet weggejaagd hoor. Ben met 'n paar vriendinnen wezen eten en dat was erg fijn & erg lekker.

Flinke bak sterke koffie na 't eten dus de komende uren slaap ik niet. Als R. zo gaat werken ga ik 'n paar afleveringen House kijken denk ik.
Jee, moet je niet werken morgen? Ik heb gereageerd op je tassen, ik vind er eentje erg mooi!

Ik ga nog even spelletje spelen en dan naar bed; weer een shoot af die morgen op de post gaat en een album afgerond en besteld bij de drukker.
Nee, heb de rest van de week vrij, lekker. Anders trek ik dat ook niet hoor, heb echt m'n slaap nodig. Heb nu even de tijd om bij te komen van Marokko.
Hmz, ja kan me voorstellen dat dat nodig is! Lekker!

Da's wel het nadeel van zo'n eigen bedrijf: zeker in de opbouwfase ben ik nooit echt vrij. Want als er iemand belt op bevrijdingsdag (en dat doen ze, tot 's avonds vrij laat aan toe soms!) dan neem ik toch op omdat ik geen klant wil missen. Idem met mailtjes. Maar goed, ik klaag niet, want het is leuk en ik ben nog elke dag zielsblij dat ik geen baas meer heb en de dingen lekker op mijn eigen manier en eigen tijd kan doen!
Dat lijkt me ook superleuk! Enige nadeel lijkt me om geen collega's te hebben, ik merk dat ik dat juist erg leuk vind van voor 'n baas werken. Maar de vrijheid die je nu hebt is erg fijn ja.
Mij had je ook niet weggejaagd hoor es! Ik was heel vroeg gaan slapen :-) Wat ik wel heel schokkend vond was wat mijn huigenootje gister vertelde, dat ze in de UK was geweest en dat mensen gewoon echt tegen haar zeiden dat ze haar niet aardig vonden omdat ze Duits is. Dat is toch een partijtje belachelijk, om iemand gewoon op nationaliteit af te serveren...

Ik wil ook wel graag een poes! Maar zolang ik nog in een studentenhuis woon en geen vastigheid heb, dan is dat niet zo'n goed idee, vooral niet voor de poes. In mijn oude huis hebben we wel een tijdje een kat gehad, maar dat was niet zo'n goed idee; poes was dement en had de gewoonte om elke nacht het hele huis wakker te mauwen omdat ze de weg kwijt was...

Eigen bedrijf lijkt me eng eigenlijk en ik heb 't gevoel dat je daar echt een gigantisch origineel idee voor moet hebben om het te laten lopen... en natuurlijk heel veel zelfvertrouwen omdat je moet zeggen dat jou bedrijf het allerbeste is... en vooral dat laaste zie ik me echt niet doen.
Oh ja, ik was aan het aftellen geloof ik:

Ik lees net in het andere topic dat Spijker zojuist afscheid heeft moeten nemen

Dus Spijker als je dit leest: kom op, hoofd omhoog.... Ik weet dat het moeilijk is (en iedere keer afscheid wordt moeilijker), maar je hebt -volgens mij- een geweldige tijd gehad met elkaar! En voor zover ik dat heb kunnen lezen ben je ook wat zekerder nu van "jullie", en dat is ook heel wat waard! En wat mij altijd helpt is de volgende keer gaan plannen

Afscheid nemen doet zeer... de laatste keer dat hij hier weg ging heb ik de hele weg naar huis zitten janken in de auto (lekker veilig ook zo op de weg)
Bedankt Punica, dat heb ik echt even nodig. Ik zit er nu zo ontzettend doorheen... En ik moet zo een tentamen maken.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
foto's in de ak en op fb
Es, ik vond je stelling ook nogal bout. Alsof je geen enkel besef hebt van wat er gebeurd is. Maar goed, gelukkig kwam er enige nuance (al maak je je daar wel makkelijk vanaf door naar Marg's stukje te verwijzen ).

Ik denk dat vroeger het erg zwart-wit was qua Nederland: goed, Duitsland: fout. Mijn oma was Duitse en die heeft het bepaald niet makkelijk gehad in de jaren na de oorlog. Ik juich het dan ook volledig toe dat in Nederland meer het besef komt dat niet iedereen hier in het verzet zat. Ik heb mijn scriptie over antisemitisme in Berlijn geschreven en het spanningsveld tussen schuldgevoel, Israëlkritiek, antizionisme en antisemitisme is hier al interessant, maar daar helemaal. De hele worsteling met het schuldgevoel en het afzetten tegen het schuldgevoel vind ik ook enorm interessant.

Maar goed, buiten mijn persoonlijke fascinatie op dit onderwerp besef ik elk jaar meer en meer hoe belangrijk ik 4 en 5 mei vind. Om te herdenken wat voor vreselijks er gebeurd is, om te beseffen dat dat niet voor herhaling vatbaar is maar ook om te vieren dat wij vrij zijn, hoe fijn dat is en dat niet iedereen zoveel geluk heeft als wij. Ik vind bidden voor het eten ook een goed idee, ookal geloof ik niet, gewoon om even te beseffen dat je eten op je bord hebt en dat dat echt iets is wat je moet waarderen. Het kan geen kwaad om af en toe stil te staan bij dingen.

Zo, nu kan ik Spijkers foto's gaan bekijken.
Ik heb er geen zin meer in, in dat hele op-afstand-gebeuren Ik wil gewoon dat hij op fietsafstand woont. Ik wil gewoon morgen of overmorgen af kunnen spreken, en niet over 3 maanden.

Ik zit er even ernstig doorheen.
Helpt het als ik zeg dat het over drie dagen beter gaat? Nee he?
Nee. Daar geloof ik nu even niets van.

Waarschijnlijk heb je gelijk.

Wel hem opbellen of niet hem opbellen? Wat maakt het makkelijker en wat maakt het moeilijker?
Spijker, wat naar dat je afscheid hebt moeten nemen Maar heel clichee, je hebt nu wel veel meer zekerheid over het jullie en dat je gaat over een paar maanden alweer naar Canada!!!! (Toch? Of had ik dat nu verkeerd begrepen). En ondanks dat afstand gewoon domweg kut, maakt het vooruitzicht dat je elkaar weer terug ziet het allemaal net eventjes wat makkelijker.

Wat 4 en 5 mei betreft, vind ik dat je helemaal gelijk hebt fille. En ook dat het onwijs goed is om stil te staan bij het feit dat het niet allemaal zo vanzelfsprekend is. Heel stomme vraag (mijn excuus: ik heb maar tot en met de 3e klas geschiedenis gehad en helaas niet veel onthouden), betekende 5 mei nu echt het einde aan de WOII in Europa? Ik weet wel dat het verdrag toen werk ondertekend? Maar ik dacht dat dat ook het einde is van de hele WOII in Europa? Of heb ik dat nu verkeerd?

Pff, hier is het nog steeds goed wennen aan hoe de mensen hier zijn. Nooit geweten dat Duitser zo nationalistisch waren eigenlijk. (Niets verkeerd hoor; vind het tot nu toe allemaal lieve leuke aardige mensen, maar wel heel nationalistisch) Maar wel leuk om het land op een andere manier te leren kennen in plaats van alleen daar heen gaan voor op vakantie... en daar doe ik het dan ook gedeeltelijk voor he
Gewoon bellen. Tenzij je een belverbod hebt ofzo?
He maar spijker je vind hem toch gewoon harstikke leuk, je hebt een mooie week samengehad en over drie maanden komen er nog veel mooie weken.. Je hebt daar nu nog even niets aan, en nee hij zit niet of fietsafstand, maar daar kun je nu nog even niets aan veranderen...
Spijker, gewoon bellen, gewoon om even z'n stem te horen en om even te horen hoe hard je elkaar mist. Ik ben niet van kunstmatig niet bellen (behalve bij vage scharrels), als je zin hebt om hem even te horen, dan bel je gewoon.

En 't wordt echt wel minder, echt!
Wel gebeld ja, al voor ik jullie advies las overigens.

En ik heb net iets heel raars gedaan. Ik ben naar de slaapkamer gegaan en ik heb even aan zijn kussen geroken. En ja, het ruikt naar hem.

Dit missen doet zo'n pijn.
MZ, fijn trouwens dat je een reden hebt gevonden voor je vermoeidheid en dat het vrij makkelijk op te lossen is.

Ik heb over een week ook een Canadees over de vloer. Ik had alleen heel erg gehoopt op mooi weer en daar ziet het niet echt naar uit.
Het plan is inderdaad om elkaar in augustus ongeveer weer te zien. Waar en voor hoe lang weet ik nog niet.

Ik ben deze week toch weer heel erg gaan twijfelen of ik daar in augustus al wel heen wil. Ik heb dingen hier die dan nog niet afgerond zijn. En ergens voelt het nu ook als haasten, als te veel te snel. Dat klinkt vast heel raar, want tegelijkertijd zou ik niets liever willen dan dicht bij elkaar zijn.

Ik weet het niet, ik kan het niet eens duidelijk in woorden krijgen. Ik weet gewoon even helemaal niets nu, dat is denk ik waarom ik zo van slag ben.
Heb jij een Canadees over de vloer Fille, hoezo dat dan? En waarom? En uit welk deel van Canada?
quote:Spijker schreef op 06 mei 2010 @ 21:07:

Wel gebeld ja, al voor ik jullie advies las overigens.

En ik heb net iets heel raars gedaan. Ik ben naar de slaapkamer gegaan en ik heb even aan zijn kussen geroken. En ja, het ruikt naar hem.

Dit missen doet zo'n pijn.

Hey dat deed ik ook altijd, en ik hield zn slaap shirt hier (dat nam ik dan de keer daarop mee terug). Dat ruikt ook naar vriend

Jammer dat zijn lucht er binnen een paar dagen vanaf is

Dus, omdat ik dat ook doe, vind ik dat het bij deze bestempeld is tot "Niet Raar" !
Je hoeft toch niet alles nu te weten? Als je twee weken extra nodig hebt, dan zou ik later gaan, want die twee weken uit elkaar maken dan toch niet meer uit. Als je geen idee hebt wanneer je wel klaar bent om te gaan, dan moet je boeken want anders kan je het wel uit blijven stellen. Als je gewoon twijfelt om moeilijk te doen, dan moet je niet zo zeuren en gewoon gaan in augustus.

Hij zit in Duitsland om te studeren en doet en passant heel Europa aan. En volgende week in hij bij mij omdat hij graag naar Nederland wil en omdat ik zo rete-leuk ben.
Ik vind dat ook niet raar, hoor.
Spijker, da's echt niet raar hoor!

Wel heel naar dat jullie alweer afscheid hebben moeten nemen. Ik sluit me volledig bij Fille aan, ook al geloof je het nu nog niet, over 3 dagen gaat het alweer stukken beter. Voor tot die tijd een hele hele dikke knuffel.

Over belverbod gesproken.. ik heb wel een soort van belverbod. En dat blijft ontzettend stom.. Jelle en ik hebben besloten dat 't voor 't afstand nemen wel even beter is als we elkaar even niet spreken. Is natuurlijk wel zo, maar hoop stiekem toch nog elke dag wel even dat ie 'vandaag dan belt'.

Aaaah.. waarom moest ik zonodig zo in de war worden van een weekje!!! Aan de ene kant denk ik 't is ok zo, we gaan straks weer gewoon normaal tegen elkaar doen en dan is alles weer zo als het moet zijn', en aan de andere kant doet 't écht pijn. Hoop ik zo dat ie bedenkt dat er toch wel een 'vonk' is (totaal onrealistisch, I know..).

Ik moet maar eens verder met mijn allerlaatste inleveropdracht voor dat ***-vak. Nog een uurtje of 2 en ik ben er echt vanaf! Dan alleen nog maar 2 volle dagen schriftelijk examen in juni, en een mondeling examen in oktober.

Kom later weer terug. Dikke kus voor iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven