Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:DarcyDevin schreef op 07 mei 2010 @ 09:47:

Ik vind Maya een mooie naam voor een meisje. Als ik ooit een kind krijg en het is een meisje dan doen ik haar zo en als het een jongen word dan Thuomas.

Er was een bijtje had een naam en heette Maaaaaja,

m.a.j.a. kleine bijtje Maaaaja :-)

Grapje hoor, vind het een leuke naam, ga ik onthouden.
quote:Catooo schreef op 07 mei 2010 @ 09:57:

kaetje; Norah vind ik een hele mooie naam! Van de rest van jouw rijtje vind ik Feline en Jasmijn nog mooi, maar goed die worden het dus niet?

Misschien Yente/Yenthe? of Florine (Flo/Floor), Ilse (vind ik persoonlijk heel leuk en je man misschien ook wel?), Helena, Romée, Benthe, Myrthe, Karlijne/Carlijne, Lucy, Julia, Kirsten, Charlotte?

Ik weet nog niet welke naam het wordt. We hebben ook nog even, ben pas 12 weken zwanger! Norah stond lange tijd bovenaan maar ik twijfel nog een beetje.

Yenthe vind ik niet zo

Florine ook niet (nichtje heet Floor)

Ilse vind ik op zich leuk behalve dat er in mijn klas 2 Ilse's zitten die ik beide niet zo heel erg leuk vind. Nadeel van het onderwijs...

Helena, mwoah... ietsje te ouderwets denk ik.

Romee, doet me aan Romy denken en dat vind ik niet zo'n leuke naam

Benthe, nee.

Myrthe lijkt te veel op mijn eigen naam

Karlijne/Carlijne, misschien...

Lucy, vind ik wel leuk maar te Engels bij onze achternaam

Julia, Hele leuke naam maar hebben we al in de familie

Kirsten, misschien

Charlotte, zo het het dochtertje van een vriendin.

Bedankt voor je suggesties!
quote:stoetje schreef op 07 mei 2010 @ 09:15:

Fiorah: wij vinden Madelief ook beter bij de andere namen passen.

Mischien doen we Rosemarijn als tweede naam...Waarom moet een naam bij de andere namen passen, je zoekt toch gewoon een mooie naam en wat maakt dat uit hoe de andere kinderen heten. Zijn toch verschillende mensen en later als ze volwassen zijn gaan ze hun eigen weg dus zou echt niet rekening houden met de andere namen. Gewoon een mooie naam kiezen voor elke kind.
En Petsie dan?
hgjb, ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje raar staan als het ene kind bijvoorbeeld kees heet en zijn zusje esmeralda-madeleine en het nakomertje de naam mohammed krijgt...
Nou nee, ik niet, Mohammed vind ik vreselijk maar waarom zou het zusje van Kees, Loes of zo moeten heten.
Catoo, thanks! Zitten leuke namen bij, gooi ik even in de groep Ik zag ergens Rosalie staan, vind ik ook wel leuk.

Een naam met Mar... gaat 'm niet worden aangezien een van onze namen zo begint. Een naam eindigend op een a wordt in het Twents van schoonfamilie algauw aaaaaaaaaa (en dat vinden we niks....).
quote:hgjb schreef op 07 mei 2010 @ 10:11:

[...]

Waarom moet een naam bij de andere namen passen, je zoekt toch gewoon een mooie naam en wat maakt dat uit hoe de andere kinderen heten. Zijn toch verschillende mensen en later als ze volwassen zijn gaan ze hun eigen weg dus zou echt niet rekening houden met de andere namen. Gewoon een mooie naam kiezen voor elke kind.Ik vind het juist wel leuk als de namen een beetje bij elkaar passen. Dat wordt nog wat bij ons... Mijn dochter heeft best een aparte naam. Zie daar dan nog maar eens iets bij te verzinnen.
Hé Kaetje: wat leuk om jou hier weer tegen te komen! Ik vind Norah een erg mooie naam. Ik vind jou een stoer wijf (als ik dat zo mag zeggen), dus als ze dan op jou lijkt dan zullen jullie vast vaak Noor zeggen! Noortje klinkt dan ook wel weer heel lief en schattig. Een prima naam dus! En ook internationaal. Dat vind ik dan weer een nadeel aan onze naam (die van blogbaby). Sarah vind ik ook wel bij jullie passen (afkorting Saar vind ik ook stoer en bij je passen!). Feline vind ik ook mooi. Namen die ik op de een of andere manier bij je vind passen: Merel, Amber, Eefje, Fiene/Fien, Britt, Tess, Evi, Anouk, Jill, Lynn, Lara, Mijke.
Mare vind ik ook erg leuk maar dat klinkt helaas niet bij de achternaam. Loïs vind ik ook leuk maar dat vind mijn vriend niks.. Hij vind Bo erg leuk..en ik weet het nog niet helemaal.

Meer ideeën zijn welkom!
Bobbien:

Imme

Robin

Lexi

Juul

Veerle

Beaudine (wat langer dan Bo en misschien wat meer meisjesachtig maar ook wel wat kakkerig)
quote:blogbabe schreef op 07 mei 2010 @ 22:14:

Hé Kaetje: wat leuk om jou hier weer tegen te komen! Ik vind Norah een erg mooie naam. Ik vind jou een stoer wijf (als ik dat zo mag zeggen), dus als ze dan op jou lijkt dan zullen jullie vast vaak Noor zeggen! Noortje klinkt dan ook wel weer heel lief en schattig. Een prima naam dus! En ook internationaal. Dat vind ik dan weer een nadeel aan onze naam (die van blogbaby). Sarah vind ik ook wel bij jullie passen (afkorting Saar vind ik ook stoer en bij je passen!). Feline vind ik ook mooi. Namen die ik op de een of andere manier bij je vind passen: Merel, Amber, Eefje, Fiene/Fien, Britt, Tess, Evi, Anouk, Jill, Lynn, Lara, Mijke.

Leuk he, Blog

Norah is nog steeds wel heel leuk ja...

Merel is al gereserveerd door iemand anders

Amber weet niet

Eefje, wel schattig vind ik maar minder voor een volwassen vrouw.

Fien vind ik niet zo leuk hier in het noorden. Als het een wat gezetter meisje wordt en je heet "Fijn" dan vind ik dat niet zo passen.

Britt vind ik een rare naam (sorry voor alle Britts)

Tess niet zo leuk

Jill en Lynn, te Engels

Mijke vind ik ook wel leuk.
Kaetje:

Je bent zwanger! Ten eerste van harte gefeliciteerd.

We hebben blijkbaar ongeveer dezelfde smaak. Norah is hier ook een tijdje de koploper geweest, maar is uiteindelijk toch afgevallen. In jouw lijstje met opties staat een naam die bijna hetzelfde is als de naam die dochter uiteindelijk gekregen heeft.

Hier dus wat andere namen die op mijn lijstje stonden. Wellicht heb je er wat aan:

-Juliet(te)

-Julie

-Louise

-Babet(te)

-Isabel

-Isolde

-Eva

-Vera

-Ida

-Loïs

-Merel

-Olivia

Sarah vind ik trouwens ook heel leuk uit jouw rijtje.
The time is now
Dank je wel Banba!

Isabel vind ik ook heel mooi!
quote:blogbabe schreef op 07 mei 2010 @ 21:57:

[...]

Ik vind het juist wel leuk als de namen een beetje bij elkaar passen. Dat wordt nog wat bij ons... Mijn dochter heeft best een aparte naam. Zie daar dan nog maar eens iets bij te verzinnen. Ja, daar kan ik me nu ook al bijna zorgen over gaan maken!
Ik ben zelf nog maar net zwanger (eind december/ begin januari uitgerekend) maar gisteren zaten wij al wat namen te bedenken. Misschien hebben jullie nog wel ideeen? Wij hebben al 2 kinderen (tweeling) Liv & Liam.

Wij willen liever geen naam dat weer begint met een L en ook niet te lang, het liefste ook 2 lettergrepen. We hebben al wel een paar namen maar niet echt de naam.

Naomi

Rosa

Thara

Zara

Tessa

Vooral namen die eindigen met een a vinden we mooi.

Alvast bedankt.
candy; Bij Liv & Liam vind ik Tess/Tessa leuk!

Verder misschien nog;

Danique, Ella, Dinja, Eva, Vera, Nova, Naëma, Vivien, Sanna, Janna, Emmie, Saar, Jonne, Pleun, Manon, Nanne, Isa, Ira, Ilse, Britta, Nanine, Lisa.
@ candy15

Ise

Nika

Jula

Noa

Meah

Mia

Elin

Fenna

Milou

Ava

Manou

Nora

Mara

Malu

Maya

Demi

Esra

Maura

Zo iets??
Bedankt.

De naam Nora vind ik heel mooi

Nou we hebben nog even hahaha.
Wat vinden jullie van Amber?
Ik vind Amber leuk! Komt niet zo vaak voor en is internationaal. Maar ik geloof dat de naam wel een beetje een tokkie-reputatie heeft.
The time is now
quote:candy15 schreef op 09 mei 2010 @ 15:39:

Ik ben zelf nog maar net zwanger (eind december/ begin januari uitgerekend) maar gisteren zaten wij al wat namen te bedenken. Misschien hebben jullie nog wel ideeen? Wij hebben al 2 kinderen (tweeling) Liv & Liam.

...............

@candy15

Liv, Liam en:

Nina

Mara

Evie

Jules

Milla

Ava

Flora

Manoa

Mirre

Saar

Noa

Nahla

Lotta (toch nog een paar beginnend met L)

Luna

Lara

Lina

Nora(h) vind ik ook heel leuk!
Ik heb zelf een dochter, Mara,

Ik heb ook nog zitten denken aan,

Aisha

Marissa

Vera

Ik hou denk ik het meest van namen die op A eindigen.
Moira vind ik een erg mooie naam
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Liva

Nora
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven