Registry schoonmaken?
dinsdag 11 mei 2010 om 11:11
Ik heb slowpc-fighter een scan laten doen, het het blijkt dat de gezondheid van mijn pc slecht is (volgens hun dan). Om het op te lossen moet ik geld betalen. Goh...
Is het nodig om de registry schoon te maken en is er ook een goedkopere (lees: gratis) manier?
Is het nodig om de registry schoon te maken en is er ook een goedkopere (lees: gratis) manier?
Home is where your wifi connects automatically.
dinsdag 11 mei 2010 om 11:17
zie bv http://www.windowscorner. ... met_de_registereditor.php
dinsdag 11 mei 2010 om 11:25
regedit zou ik niet snel doen met standaard pc ervaring.
Heb je geen ervaring en weet je niet war de keys voor staan dan kun je met het (perongeluk) verwijderen van een paar registery keys heel je windows of andere programma's om zeep helpen
Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld ccleaner downloaden dit is een gratis programma wat zowel overbodige bestanden van je pc haalt en een extra optie heeft om je registery te cleanen
Heb je geen ervaring en weet je niet war de keys voor staan dan kun je met het (perongeluk) verwijderen van een paar registery keys heel je windows of andere programma's om zeep helpen
Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld ccleaner downloaden dit is een gratis programma wat zowel overbodige bestanden van je pc haalt en een extra optie heeft om je registery te cleanen
dinsdag 11 mei 2010 om 12:44
Er zal meer onderhoud nodig zijn om je PC sneller te maken, dan enkel je register op te schonen. Ben je een HTK gebruiker, blijf dan manueel van het register af, één verkeerde handeling en je hebt de poppen aan het dansen.
Een goed opschoonprogramma is, wat Lee24 ook al schrijft:
CCleaner
Dit programma schoont je register prima op, en kijkt ook naar tijdelijke bestanden die niet meer nodig zijn. Prima tooltje!
Een goed opschoonprogramma is, wat Lee24 ook al schrijft:
CCleaner
Dit programma schoont je register prima op, en kijkt ook naar tijdelijke bestanden die niet meer nodig zijn. Prima tooltje!
zondag 16 mei 2010 om 04:54
Microsoft heeft ook zo'n best handig en betrouwbaar progje wat best al een hoop doet:
onecare-live scanner
Het verschoont ook het register en geeft eventuele aanwezige bedreigingen weer. Het is ook te downloaden en te gebruiken via de Microsoft Updates. Daarnaast is er ook nog een Microsoft progje voor het verwijderen van vnl. spyware.
onecare-live scanner
Het verschoont ook het register en geeft eventuele aanwezige bedreigingen weer. Het is ook te downloaden en te gebruiken via de Microsoft Updates. Daarnaast is er ook nog een Microsoft progje voor het verwijderen van vnl. spyware.
maandag 17 mei 2010 om 10:12