chocola smelten en weer stollen???

11-05-2010 10:35 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag chocolaadjes in leuke vormpjes willen hebben.

Kan ik een reep chocola smelten en dan in vormpjes gieten en weer laten stollen, of verandert de smaak van de chocola dan?

Zag namelijk hele leuke chocolaadjes bij jamin overgoten met geboortemuisjes dus ik dacht dat ik die ook wel zelf kon maken

iemand een idee?
@de experts

mijn chocolade heeft een lichte uitslag!! iemand enig idee hoe dat kan (behalve dat moeilijke temperen verhaal )

ik had melk en butterscotch chocola gebruikt en het op het aanrecht (dus niet in koelkast bijv.) laten afkoelen....

foto's volgen!
@gelukkigmeisje

Dat heeft toch echt met het tempereren te maken helaas. Opzich is het niet zo moeilijk, alleen moet je de temperatuur van de chocola goed in de gaten kunnen houden. Als k me goed herrinner voor melkchocolade, opwarmen tot 40graden dan koude chocola erbij (bijv. callets van die kleine halve bolletjes, zag ze laatste bij de la place v&d) om af te laten koelen naar 28 graden en verwerke bij 32 graden.

Moet gewoon kunnen met de au bain marie...

Als het goed is krijg je dan geen witte aanslag etc.
Ik gebruik zelf altijd pure chocolade en heb er nooit last van gehad.
...
ok dan probeer ik het met pure chocola...zou het met witte chocola ook niet gebeuren?

anders moet ik maar even een kook-thermometer kopen zodat ik temperaturen kan meten

ik had nu de chocolade net laten smelten...misschien had ik het iets heter moeten laten worden?

queenie, weet je toevallig ook waar ik wit/blauwe spikkels kan kopen? (die leken me wel erg leuk voor flikken....)

anders google ik nog wel ff
waarschijnlijk gewoon bij de bakker denk ik dat je die spikkels kunt krijgen. Gewone blauwe muisjes zijn te groot om te gebruiken?

Jammer dat je chocolade wit is uitgeslagen, heb ik geluk gehad denk ik. ( heb het wel in koelkast af laten koelen )
Hier kun je blauwe en witte spikkels kopen, moet je zelf even mengen.

http://www.deleukstetaart ... ath=3_95&products_id=1611
...
Deze kun je daar ook kopen

...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven