Smelly cat
donderdag 13 mei 2010 om 17:24
Hoi
Wij passen momenteel op een kat. Lief beestje hoor, maar ik heb nog nooit een kat meegemaakt die zo kon stinken. Heb al andere brokjes bij de dierenarts gehaald (in overleg hoor), maar dan nog, als de kat naar de bak is geweest dan ruikt het hele huis ernaar. Er zitten van die doorschijnende korrels in de bak waar je een maand mee zou kunnen doen, maar na nog geen week is het al te erg.
Aangezien de drollen die je eruit moet scheppen nogal dun zijn (goor verhaal ja) is dat ook een lastig karwei.
Maar goed, heb nu besloten dat ik andere kattenbakkorrels ga halen en de bak iedere dag of om de dag helemaal leegkieper en er dan weer nieuwe in doe.
Weet iemand welke korrels ik het beste kan halen?
Wij passen momenteel op een kat. Lief beestje hoor, maar ik heb nog nooit een kat meegemaakt die zo kon stinken. Heb al andere brokjes bij de dierenarts gehaald (in overleg hoor), maar dan nog, als de kat naar de bak is geweest dan ruikt het hele huis ernaar. Er zitten van die doorschijnende korrels in de bak waar je een maand mee zou kunnen doen, maar na nog geen week is het al te erg.
Aangezien de drollen die je eruit moet scheppen nogal dun zijn (goor verhaal ja) is dat ook een lastig karwei.
Maar goed, heb nu besloten dat ik andere kattenbakkorrels ga halen en de bak iedere dag of om de dag helemaal leegkieper en er dan weer nieuwe in doe.
Weet iemand welke korrels ik het beste kan halen?
Cum non tum age

donderdag 13 mei 2010 om 17:27
Hmm, zal ook wel aan het voer liggen inderdaad. Ik heb af en toe een logeerkat en die krijgt altijd van die houtkorrels mee voor in de bak, vast heel milieuvriendelijk maar het stinkt al na een dag als de tering. Ik gebruik Catsan, ook voor de fret, en dat is wat mij betreft de beste kattenbakvulling. En het prijsverschil met andere merken dus waard.

donderdag 13 mei 2010 om 17:27
Als je de bak toch leegkiepert om de dag zou ik niet zulke dure halen. Maar wél klontvormend. Dat haalt het vocht uit de poepjes (moeten ze het wel begraven en niet laten liggen) en zorgt voor minder luchtjes.
Die van de AH (groen etiket) is goed. Blauwe zak van de Bas vd Heijden is ook goed. Biocat heb je nog, Catsan, noem maar op. Het gaat er dus om dat het klontvormend is. Sterkte er mee, kattenpoep stinkt!
Die van de AH (groen etiket) is goed. Blauwe zak van de Bas vd Heijden is ook goed. Biocat heb je nog, Catsan, noem maar op. Het gaat er dus om dat het klontvormend is. Sterkte er mee, kattenpoep stinkt!
donderdag 13 mei 2010 om 17:32
Emaiden wat een geruststellende gedachte, niet dus.
Ik heb die drollen niet echt bestudeerd, maar volgens mij zitten er geen wormen in. Moet er ook niet aan denken, want dat trek ik dus echt niet. Ze is helemaal gecheckt bij de dierenarts dus ik denk ook niet dat dat het geval is.
Klontvormige korrels dus.
Die van Catsan, is dat van die reclame met die schattige witte kitten?
Ik heb die drollen niet echt bestudeerd, maar volgens mij zitten er geen wormen in. Moet er ook niet aan denken, want dat trek ik dus echt niet. Ze is helemaal gecheckt bij de dierenarts dus ik denk ook niet dat dat het geval is.
Die van Catsan, is dat van die reclame met die schattige witte kitten?
Cum non tum age

donderdag 13 mei 2010 om 17:42
quote:noa schreef op 13 mei 2010 @ 17:32:
Die van Catsan, is dat van die reclame met die schattige witte kitten?Ja, dat is m. Blauwe zak met witte letters.
Die van Catsan, is dat van die reclame met die schattige witte kitten?Ja, dat is m. Blauwe zak met witte letters.
donderdag 13 mei 2010 om 17:43
donderdag 13 mei 2010 om 17:43
Mijn kat had dat ook! kwam er waarschijnlijk uit voort dat hij als kitten Giardia (een darmbacterie) had opgelopen in het nest. Hij was verder kerngezond maar we moesten ook altijd direct de kattenbak scheppen omdat het niet te harden was die lucht. Nu hebben we sinds kort een nieuwe dierenarts en toen hebben we dit probleem voorgelegd bij een vaccinatiecontrole. Toen kreeg hij 3 pilletjes, volgens mij nog een soort geneesmiddel voor giardia, en sindsdien is het helemaal over en is zijn ontlasting normaal. En volgens mij voelt hij zichzelf ook fitter..
donderdag 13 mei 2010 om 17:46
Ja, zou kunnen natuurlijk PODE, maar ze lijkt het wel oke te vinden. Volgens een van de baasjes van de kat stinken die drollen inderdaad zo erg, zal wel aan het eten liggen dus. Ik heb nu andere brokjes gehaald en hopelijk wordt het minder.
Maar goed, ik ga die Catsan maar halen. Ik vind dat sowieso een raar systeem van drollen scheppen.
Emaiden, ben wel blij dat je reageerde hoor (niet met dat wormenverhaal haha).
Maar goed, ik ga die Catsan maar halen. Ik vind dat sowieso een raar systeem van drollen scheppen.
Emaiden, ben wel blij dat je reageerde hoor (niet met dat wormenverhaal haha).
Cum non tum age
donderdag 13 mei 2010 om 17:49
donderdag 13 mei 2010 om 17:50
donderdag 13 mei 2010 om 18:10
donderdag 13 mei 2010 om 19:38
Mijn tip.
Kattenzak in de bak. Soort vuilniszak voor kattenbakken.
Dan leg je er een krant in. Dat absorbeert de plas en houdt de korrels goed droog.
Dan een laag van 7 cm grit erin.
Ik gebruik Belmondo Extra hygiëne. De meest basis kattenbakvulling die ik kon vinden. Dat klontvormende bleef altijd aan de vacht van mn langhaar hangen en met 2 katers werd de bak binnen een halve dag een soort betonblok. Niet handig dus.
Dat kattengrit wat jij hebt deed het bij mij een week, maar was daarna zo geel dat ik er echt kotsneigingen van kreeg.
Dus dat ligt echt niet aan jouw (leen)katje hoor.
(van goedkoop voer gaan ze ook meer stinken. whiskas geef ik ze om die reden dus niet -gingen ze ook van aan de schijterij. Ik gebruik RC Fit32 gemixt met opticat (2E) van de lidl. werkt perfect!).
Kattenzak in de bak. Soort vuilniszak voor kattenbakken.
Dan leg je er een krant in. Dat absorbeert de plas en houdt de korrels goed droog.
Dan een laag van 7 cm grit erin.
Ik gebruik Belmondo Extra hygiëne. De meest basis kattenbakvulling die ik kon vinden. Dat klontvormende bleef altijd aan de vacht van mn langhaar hangen en met 2 katers werd de bak binnen een halve dag een soort betonblok. Niet handig dus.
Dat kattengrit wat jij hebt deed het bij mij een week, maar was daarna zo geel dat ik er echt kotsneigingen van kreeg.
Dus dat ligt echt niet aan jouw (leen)katje hoor.
(van goedkoop voer gaan ze ook meer stinken. whiskas geef ik ze om die reden dus niet -gingen ze ook van aan de schijterij. Ik gebruik RC Fit32 gemixt met opticat (2E) van de lidl. werkt perfect!).
Poelepoelepoelepoes!
donderdag 13 mei 2010 om 20:00
Haha jouw motto Heartwork is wel grappig op dit topic.
Het is een langharige kat, dus nu ik dit lees kan ik dus beter niet die klontvormende korrels nemen. Er zit al een zak in de bak.
De zak brokken die ik gisteren bij de dierenarts heb gekocht is van Hills. De zak kostte 18 euro dus dat is niet echt goedkoop te noemen.
Het is een langharige kat, dus nu ik dit lees kan ik dus beter niet die klontvormende korrels nemen. Er zit al een zak in de bak.
De zak brokken die ik gisteren bij de dierenarts heb gekocht is van Hills. De zak kostte 18 euro dus dat is niet echt goedkoop te noemen.
Cum non tum age
donderdag 13 mei 2010 om 21:10
Hier ook één 'normaal' stinkende kat, en één waarvan de lucht echt niet uit te houden is, zeker niet als hij net van de bak komt. Hij heeft ook de heel vervelende gewoonte te gaan zitten schijten als wij in de buurt zijn (waarom doet ie dat niet 's nachts?). En natuurlijk het liefst in een schone bak.
Weet niet of je een klepje in de bak hebt? Dat kan wel eens wat schelen. Helaas willen ze er hier dan niet meer op, want ze zitten altijd alleen met hun kont in de bak. Ja, die zijn zelf ook niet gek en gaan niet in de lucht zitten
Welke korrels ik ook gebruik, stinken blijft het doen. Heb er maar een bus Oust boven gezet...
Weet niet of je een klepje in de bak hebt? Dat kan wel eens wat schelen. Helaas willen ze er hier dan niet meer op, want ze zitten altijd alleen met hun kont in de bak. Ja, die zijn zelf ook niet gek en gaan niet in de lucht zitten
Welke korrels ik ook gebruik, stinken blijft het doen. Heb er maar een bus Oust boven gezet...