Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Emma ook erg leuk en dat staat ook in de top tien... maar ik ken geen emma's.. ook niet in mijn kennissenkring, dus misschien valt het wel mee Bobbien!

Eva vind ik ook leuk hoor, maar wel bijbels. Niet dat daar iets mis mee is natuurlijk!

Dus Sammie, je dochters heten Marjolijn en Rosalie? Leuk!!

Emily vind ik leuk klinken, maar minder leuk staan..

Feline vind ik ook mooi.

mn dochter plaagt me, ik pak haar even terug
Euh nee ik doelde op Evelien. Mijn meiden heten Marjolijn en Evelien. Maar ik moet zeggen dat ik Rosalie ook een super naam vindt.
quote:Bobbien schreef op 14 mei 2010 @ 11:20:

Ik vind Bo zelf ook wel leuk, maar ik kom nu 'toevallig' ineens overal honden tegen die Bo heten.

Mijn vriend blijft bij Eva... Ik ken zelf weinig Eva's al staat hij in de top 10. Zou het wel jammer vinden als straks Eva A, Eva M en Eva B bij ons meisje in de klas zouden zitten, maar aan de andere kant dat kun je natuurlijk met iedere naam wel hebben als deze niet heel appart is. Wat vinden jullie?Je kan ook voor Ava gaan. Of Nova. Dat lijkt er wel op maar is niet top10.
In plaats van Amber is Jade ook wel mooi. (Ook een steen en ook kort en Nederlands van klank terwijl het in het Engels ook kan).
wat vinden jullie van Kaylee? Ben wel benieuwd naar julie reacties
quote:blogbabe schreef op 13 mei 2010 @ 22:43:

[...]

Misschien een variant hierop? Amélie, Emily, Valerie.

Ook mooi bij Marjolijn: Eline, Feline, Evelijn, Carolien, Jomiene.

Evelijn vind ik ook mooi!

Maar man blijft hardnekkig bij Norah dus die staat nog steeds op nummer 1 bij ons.
sanmi,ik denk dat wij voor dezelfde combi gaan
quote:HaLi schreef op 14 mei 2010 @ 19:54:

wat vinden jullie van Kaylee? Ben wel benieuwd naar julie reactiesWaarom wil je dat weten? Ben je op zoek naar een naam of heb je een dochter die zo heet? Ik vind de naam in Nld niet zo mooi. Is me te Engels.
nee ik heb nog geen kinderen, maar wil al wel graag nadenken over namen. Kaylee vind ik een erg mooie naam omdat je het volgens mij niet zo vaak hoort en de eerste twee letters zijn dezelfde eerste twee letters van mijn moeders naam. Zodoende.

En ik ben benieuwd hoe die naam bij andere mensen overkomt.
Ik vind Kaylee ook niet mooi. Ik vind het wat ordinair.
The time is now
quote:HaLi schreef op 14 mei 2010 @ 23:23:

nee ik heb nog geen kinderen, maar wil al wel graag nadenken over namen. Kaylee vind ik een erg mooie naam omdat je het volgens mij niet zo vaak hoort en de eerste twee letters zijn dezelfde eerste twee letters van mijn moeders naam. In bepaalde wijken (denk aan volksbuurt, goedkope huurwoningen) hoor je de naam volgens mij wel veel. Als je een naam zoekt met Ka, dan zou ik zelf eerder gaan voor Kathelijn. Maar goed, smaken verschillen (gelukkig maar!).
Bobbien; Ik vind Eva leuk!! Veel leuker dan Bo eerlijk gezegd

Ava vind ik evt wel een apartere versie van eva, maar eva is veel leuker! vera vind ik ook mooi en erbij passen.

O en Jade/Jada/Jade/Jara/Yara/Fara(h) ook!

Kaylee vind ik helemaal niet mooi, niet mijn smaak.
Ik vind Eva ook mooi. En ik vind Evelijn erg mooi (maar dat zou ik dan weer niet bij Marjolijn kiezen).

Marjolijn en Rosalie vind ik ook mooi, ik hou wel van de wat chiquere, langere namen (hoewel ik korte stoere namen ook leuk vind, dat wordt nog wat als ik zelf kinderen krijg).

@HaLi - Ik vind Kaylee niet mooi en ik heb het ook al vaak gehoord. Of tenminste, ik vind Kaylee niet leuk als naam voor een Nederlands kindje, in Engeland vind ik het wel mooi. Maar als jij het mooi vindt, is het toch prima?
quote:Zusje25 schreef op 14 mei 2010 @ 22:46:

sanmi,ik denk dat wij voor dezelfde combi gaan Goede keus! Ben er ook nog altijd erg blij mee. Je hoort ze ook niet vaak en lekker nederlands.
Hallo !

Ik was hier laatst al eens, maar wij kregen een nieuwe ingeving ...

Eerst hadden we Anne-Lie & Sara-Linn

Nu

Anne-Lie & Lise-Lot

Welke combi spreekt jullie het meeste aan ?

(Anne-Lie , met een streepje en hoofdletters , dus Lise-Lot daarom ook, vind ik gewoon mooier)

Thanks voor het meedenken !

Ohja, in de Eva trend, Evi ? Hoorde ik laatst vond ik ook lief en leuk klinken !
Ik denk dat ik Anne-Lie leuker vind.

En anders: Marie-Lou?
quote:coucou303 schreef op 15 mei 2010 @ 21:01:

Ik denk dat ik Anne-Lie leuker vind.

Anne-Lie wordt het sowieso, hè! Het gaat hier over de naam Lise-Lot, of dat leuker is dan Sara-Linn!

Ik vind Lise-Lot leuker. Het klinkt me mooier en makkelijker in de oren.
Uh o ja, beetje te snel gelezen . Ja Lise-Lot leuker dan Sara-Linn.... denk het wel, Sara-Linn klinkt iets meer vergezocht.

(Goh nu komen er allemaal van dat soort namen in me op: Anne-May (spreek uit Mee)

Anne-Linn

etc etc)
Waarom niet gewoon Annelie en Liselot??

"bekt" niet echt lekker vanwege 2x Lie-klank.

denk persoonlijk dat er mooiere dubbele namen zijn
Ja, Anne-Lie word het zowiezo :D !

Help me mee verder spuien ... nu begin ik weer te twijfelen over de 2 x lie klanken .....

Ik ben benieuwd !

Liefs.
Ik merk dat wij idd een hele andere smaak hebben met meisjes namen. Wij vinden Kaylee wel erg mooi en staat samen met Amber hoog op de nominatie, mocht ik zwanger worden ( en we wonen toch echt in een goede buurt/vrij staand huis )

De namen die ik hier lees, hoor ik veel in de omgeving waarin wij wonen. Met name de dubbele namen. Alleen krijg ik daar de kriebels van, en vindt dat persoonlijk meer iets voor de "Gooise bevolking"

Maar gelukkig heeft iedereen een andere voorkeur, anders was de wereld ook maar saai geweest
Anne-Lie en

Ella-May

Eva-Luna

Mila-Luna

Noa-Joy

Roos-Marijn

Tessa-Mare

Sara-May
Anne'-Lie en .. vind Sara-Linn er wel leuk bij klinken! Leuker dan Lise-Lot. (jeetje ik merk dat ik die dubbele namen echt niets vind.. sorry. zal er toch nog paar voor je bedenken)

Ni-Na (ken een meisje die zo heet)

Elle-Fay

Nine-Fee

Karo-Lijn

Caro-Linn

Linne-May
Ik vind dubbele namen ook echt een hoog we-konden-het-niet-eens-worden-dus-doen-we-ze-allebei-maar gehalte hebben. Gek eigenlijk, want als ik alleen naar de namen luister, vind ik het hele leuke namen, vooral Anne-Lie en Lise-Lot. Dat zijn toch leuke namen voor een tweeling!

Owh en dat is dan ook gelijk mijn voorkeur, Lise-Lot erbij. Wel denk ik dat je dochters dan vaker hun naam moeten spellen trouwens, want zeker Liselot is veel bekender dan Lise-Lot, volgens mij. Ennuhm... de enige dubbele naam die in mijn opkomt, is Sarah-Linde (vind ik mooier dan Sara-Linn).

Succes!
Ik vind Sara-Linn leuker dan Lise-Lot. Dat komt waarschijnlijk door de naam die wij voor onze dochter in gedachten hebben: Elynn of Elyn. Mijn vraag aan jullie is, denk je dat mensen Elyn geneigd zijn uit te spreken als Elijn? En welke vinden jullie mooier met 1 of 2 n?

Wij willen graag een tweede naam geven. En hebben de volgende in gedachten (we zijn al veel gewisseld):

- Noa

- Evi

- Vere

Hebben jullie nog meer ideeen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven