Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Ik ga denk ik weer even de literatuur induiken. Want daar had mijn supervisor ook weer commentaar op.....
Sta verbaasd van mezelf haha....maar het scheelt dat ik alle onderwerpen voor de paragraaf al op een rij had gezet, met ideeen en auteurs erbij.... En had ook goede samenvattingen gemaakt per artikel, en weer onderverdeeld per onderwerp...
@ magnolia; ooh bah...weer die zee van literatuur in, weet je wel wat ze dan voor literatuur wilde ter toevoeging??
Nee ik wil ook naar een verre bestemming. Lekker luieren, nergens aan hoeven denken.
Nou ze vond het niet wetenschappelijk genoeg... en heb an sich wel een hele stapel artikelen liggen, maar ik gebruik er maar een aantal van in mijn scriptie. Dus misschien heb ik iets geniaals over het hoofd gezien. Probeer het ook een beetje te doen om mijn literatuurlijst wat aan te dikken, want ja vond ze ook al niet goed
Ik, hier, aan deze kant van de computer, krijg de kriebels van jouw supervisor!!!!
Ha.. hier liggen de mannen(tjes) op 1 oor en het was geslaagd allemaal.

@Magnolia. Tip om een samenhangend verhaal te maken is om te doen alsof je een presentatie moet houden (hard op dus). Wat zou je dan per thema willen zeggen?

En tip qua literatuur is om eerst de meest recente artikelen door te nemen. En eventueel de literatuur in pdf format te scannen op voor jou relevante begrippen.
@Meermim: fijn dat jullie een leuke verjaardag hebben gehad!

Bedankt weer voor je tips! Ik scan ook altijd de literatuurlijst van een artikel om te zien of er relevante verwijzingen zijn. Helaas zijn er weinig recente artikelen over mijn onderwerp (2008 is het meest recent)

@Yarabelle: kun ja nagaan en dan heb je haar niet eens ontmoet!
Maargoed, positief blijven!! Het draagt uiteindelijk allemaal bij aan het leerproces & de ontwikkeling van jezelf...
@Meermim: nog gefeliciteerd!

@Magnolia: idd positief blijven! Ik vind het ook vervelend om de hele boel weer te moeten doorspitten, maar denk maar zo: over een paar maandjes ben je er lekker vanaf

@Yarabelle: dat klinkt heel constructief! Nice!
Heb uit 2 artikelen die ik nog niet had gebruikt, iets toe kunnen voegen. Maar vrees gewoon dat er niet zo veel is over mijn onderwerp.... Heb in het beginstadium al meerdere zoektochten gedaan, met verschillende woord combi's....

Hebben jullie nog vorderingen gemaakt?
@ magnolia; wat irritant zeg....ben wel stiekem reuze benieuwd wat je onderwerp is, aangezien ik me ook binnen de SW bevind. Zijn er geen mensen binnen je faculteit die ook maar ietsiepietsie weten over het onderwerp? Of valt er niets te halen uit de literatuurlijst van die 2 artikelen?

Heb je vast allemaal al gedaan :( Sorry, geen ingenieuze ideeen van mijn kant geloof ik...
@magnolia.. ik begrijp het niet zo goed... kreeg je opmerkingen van je supervisor dat je literatuurlijst te uitgebreid was (je hebt het over indikken) of dat je weinig auteurs gebruikt?
Ik ben nog steeds bezig met mijn derde hoofdstuk en die wil ik nog even afmaken voor ik ga eten. Vanavond dan hoofdstuk 4 (waar weinig tot niets over geschreven is, dus die zal niet lang worden) en de conclusie. Dan heb ik morgenvroeg nog tijd om het nog eens door te lezen. Begin een beetje misselijk te worden van de spanning/stress...

Gaan er vanavond nog meer mensen door met schrijven?
@Meermim: nee supervisor vond literatuurlijst juist te kort....

@Yarabelle: helaas niemand die iets weet van mijn onderwerp. Uiteraard wel van het theoretisch model wat ik gebruik, maar niet van de case. Nope helaas niks uit te halen, had ik al bekeken. Als je mijn onderwerp wilt weten, kan je me wel een privebericht sturen.....

@Inkjee: kom op! Gaat lukken.....
@ magnolia; maar als ze hem te kort vindt, zei jij waarschijnlijk dat er zo weinig te vinden is, met wat voor oplossing/idee komt ze dan??
Nou ze wil dat ik dus dieper in ga op het model, er is kritiek geweest op het model, dit heb ik ook verwerkt in mijn theoretisch kader.Maar nu wil ze ook dat ik dus naga wat de bedenker van het model voor repliek heeft op de kritieken. Voor mij helemaal nieuw, aangezien we dit niet hadden afgesproken in het onderzoeksvoorstel....
Maar okay, misschien heel dom...maar je kunt geen literatuur meer vinden aangaande je case, maar zij wil toch juist dat je dieper ingaat op je model?? En dus niet op de case...wat ik hieruit begrijp...
ja klopt wat je schrijft. Alleen ik ben het er niet mee eens wat betreft het model.....
@magnolia.. dat moet wel kunnen (ook al niet eerder afgesproken) kijken of je kunt vinden wat voor een repliek de bedenker van het model heeft. Misschien had je begeleider ook gehoopt dat er meer literatuur was en geeft ze je zo een manier mee om meer body te geven aan je scriptie.

Maar ja... ik denk altijd het goede van mensen, he. Ik ken je begeleider niet.

Ik ben ook benieuwd naar je onderwerp en model magnolia.
@Meermim: ik weet ook wel zeker dat er wat te vinden is, maar ik heb het idee dat het dan zijn doel (doel van de scriptie) voorbij schiet. Ik heb toen ik mijn onderzoeksvoorstel opleverde bewust een literatuurlijst erbij gedaan, dus zij wist welke literatuur er beschikbaar was.....

jij had toch een mailadres aangemaakt Meermim?
gmail
Ben ik weer! Heb vandaag behoorlijke brainstorm gehad met vriendin. Ik heb nu de achtergrond van mijn scriptieidee beter verwoord, daar ben ik nu zelfs redelijk tevreden over. Dat is onderdeel van een verbeterde opzet. Het kostte best veel tijd en voelde als hard werken en resulteerde maar in een half a4tje (zo weinig). Vanavond nog even verder, nu bezinken. Volgens mij is dit wel heel nuttig.

@Magnolia: een bijlezer? volgens mij ben ik hier al mosterd in he?
@Meermim: je hebt mail!

@MissKiek: wat bedoel je precies met bijlezer? Iemand anders dan mijn supervisor die meeleest? Of mijn 2e lezer van de uni?
Iemand anders die meeleest. Die nu met frisse blik kan kijken. Maar het lijkt alsof jullie daar nu al mee bezig zijn. Dus niet zo zeer de 2e beoordeler.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven