Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Nee Meermim was benieuwd naar mijn onderwerp, dus vandaar dat ik haar gemaild heb....

Heb overigens wel een vriendin gemaild om er naar te kijken, maar nog geen reactie gehad.

Begin er ook steeds meer tegenop te zien, wanneer is het nou goed genoeg. Het is zo'n moeizaam traject vanaf moment 1 en het begint me steeds meer tegenstaan. Andere dingen lopen nu ook niet even lekker en dan stapelt het zich op en dat trek ik gewoon niet op dit moment
Een voor magnolia
inderdaad. het komt goed, je bent al super ver!
Het is echt rot magnolia dat het allemaal zo moeizaam verloopt, maar volgens mij heeft dat ook veel te maken met externe factoren (lees: begeleider en weinig literatuur). Als er dan ook nog andere dingen meespelen dan wordt het helemaal vervelend. First things first en probeer te blijven relativeren. (weet natuurlijk wat er verder nog speelt, dus weet niet waar de prioriteit nu ligt). En wij steunen je natuurlijk!
Ook nog even goed nieuws trouwens, ik moet nog even een literatuurlijst in elkaar draaien en dan ben ik klaar met mijn laatste essay!! :-) Ben echt zo blij, wordt zelfs niet echt nachtwerk. Ben niet echt tevreden over laatste hoofdstuk en de conclusie, maar goed... Heb niet echt de tijd om briljant te zijn en een 6 is ook een cijfer. Morgen nog even door lezen en dan toch maar inleveren... Was een zware bevalling!
@inkjee jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
Grrrrrr, mijn supervisor is op vakantie!!! en ik wilde komende week met haar praten over de inhoud en het hele proces. Ik baal hier zo van! Het was ook echt wezenlijk wat ik met haar wilde bespreken! Ik trek het gewoon niet meer en wil gewoon het liefste er mee stoppen. Alles zit zo tegen, niet alleen het scriptie schrijven maar ook andere dingen.....
Pfff, het zit je niet mee magnolia! Is altijd zo, zit ineens alles tegen! Is echt moeilijk om dan positief te blijven en jezelf te motiveren. Kom op meid, na regen komt zonneschijn (hoe cliché, maar wel de waarheid). Kan de tweede lezer je niet verder helpen? Laat je niet uit het veld slaan, je bent nu al zo ver!!!
@ inkjee; YEAHHHHHH girl, you did it!!

@ magnolia; nou meissie toch, hè...zou willen dat ik troostende woorden had.... Wat rot dat het op meer vlakken niet zo lekker gaat...

Lekker contrast in 1 berichtje....:S
@Magnolia:

Oke, volgens mij heb je nog wat meer hugs nodig!

Is het geen idee om jezelf nu even rust te gunnen? Bv komende week het even te laten rusten. Dan kan het ook bezinken. Het dan samen met bv die vriendin die je het had gestuurd door te nemen. Frisse blik kan soms helpen. En dan met je punten en vragen naar de begeleider te gaan? Je hebt al zoveel op papier staan, het is vast niet zo erg als het nu voelt! En ik weet niet wat er verder allemaal speelt, maar als alles te gelijk komt, kan je hoofd idd wel eens overstromen, even rust kan al schelen.

@Inkjee: woehoe!!
Thanks allemaal

Ik denk dat ik vandaag mijn 2e lezer ga benaderen, misschien ook wel goed dat hij input levert.

Heb het idee dat er iets meer aan de hand is met me dan alleen die scriptie. Want moet om het minste geringste huilen, en dan niet een beetje maar echt een huilbui van een half uur. Gisteravond ook weer op bed. Ben gewoon helemaal op en leeg. Lijkt wel alsof ik overspannen ben oid.
@magnolia; wel op tijd aan de bel trekken hè meis, niet door blijven lopen...tijdig naar je huisarts oid. Misschien heb je wel een burn-out, of zit je er dicht tegenaan. Als het niet meer gaat, er teveel dingen zijn die niet goed gaan, probeer dan het niet allemaal zelf op te lossen of te zeggen dat het allemaal wel meevalt. Wij zijn er natuurlijk voor je, maar ik denk dat real-life-hulp beter is Ik hoop dat gauw het zonnetje weer zal schijnen voor je!

Ik zit hier overigens volkomen verbaasd te wezen...ben uit mezelf om half 7 opgestaan (dat gebeurt zeg maar nooit), ik ben gisteren begonnen met concentratie/energiepillen.
Lieve, lieve magnolia. Pas alsjeblieft goed op jezelf. Dat je dit zelf aangeeft, is niet niets. Schuif het niet aan de kant, maar ga naar de huisarts als het niet goed met je gaat.

Ik heb zelf een half jaar terug in zo'n periode gezeten, waarin alles tegen zat en ik het heel druk heb gehad met mijn studie. Ik dacht dat ik alles zelf moest doen en vooral door moest zetten. Uiteindelijk ben ik net op tijd gestopt, waardoor ik er na 2 maanden weer bovenop was (heb wel 2 maanden volledige rust genomen en alleen gedaan waar ik zin in had). Ik herken je verhaal helemaal, zeker dat om alles wel kunt huilen.

Als je je echt niet goed voelt, ga dan niet door. Als de figuurlijke 'emmer' overstroomt ben je veel verder van huis. Een echte burn-out daar ben je niet zomaar van af.

Maar het kan ook zijn er iets lichamelijks is, waardoor je niet lekker in vel zit. Dus ga sowieso naar de huisarts en laat even je bloed prikken!

Sterkte meid!
Als eerste, Magnolia een voor jou! Bah, wat vervelend zeg...

Dit weekend had ik 'vrij' genomen, dus vanaf vandaag ga ik weer hard aan de slag. Volgens mij hebben jullie een redelijk productief weekend gehad. Goed gedaan Inkjee! Ik hoop dat ik het motto van een 6 is ook een cijfer goed in mijn achterhoofd houd, zodat ik ook eindelijk mijn paper in kan leveren. Ik zal zo eerst een soort van scriptie contract laten tekenen door de academic advisor (zo'n rompslomp, zucht). Daarna zal ik me weer verdiepen in mijn o zo mooie paper...

Nog meer mensen van de partij vandaag?
Goedemorgen! Vandaag ga ik ook weer proberen om aan de slag te gaan. Afgelopen paar dagen was ik gewoon echt TE moe om ook maar iets te doen, dus dan werkt het niet. Maar vandaag ga ik weer vol goede moed aan de slag!

Jullie zijn wel echt goed bezig geweest afgelopen weekend!

@Magnolia: Soms moet je gewoon even rust nemen, want je kunt niet altijd door blijven rennen. Dus volgend weekend die scriptie aan de kant leggen en voor jezelf zorgen

Een paar jaar geleden heb ik zelf een burn-out aan de scriptie overgehouden (tezamen met andere dingen) en dat was echt niet leuk. Achteraf gezien had ik gewild dat ik die scriptie wat minder belangrijk vond en dat ik wat beter op mezelf had gelet.

@MissKiek: Wat lastig dat je vriend niet helemaal begrijpt hoe je in elkaar zit en dat je wel wilt, maar dat het soms gewoon niet lukt. Verder ben ik het helemaal eens met wat meermin zei (meermin, vind trouwens dat je echt goede tips geeft). Heb je wel een plan van aanpak/voorstel? Weet je wel al wat je doel/onderzoeksvraag is?

Succes allemaal verder vandaag!
@magnolia... kop op! inderdaad naar huisarts gaan in ieder geval. Juist om te voorkomen dat je wegglijdt en niet om je situatie gelijk de medicaliseren. Vertel de arts maar waar je mee zit en bespreek met hem of haar wat je het beste kan doen om weer rustig te worden.

Een tweede lezer inschakelen is ook slim, maar ik zou eerst even zorgen voor rust in de tent.. Een mens in paniek kan heel veel energie kwijt raken en geen steek verder komen.

En wat mevrouwtje zon zegt heb ik van zoveel mensen gehoord. Terugkijkend op de scriptieperiode hadden de meesten het anders willen doen en er luchtiger tegenaan willen kijken. Het gevaar is dat je je teveel identificeert met de scriptie..
@yarabelle.. prrrrrrrrrrrr wees je wel voorzichtig met energie-pillen?

(beetje moederlijke opmerking he)
@mevrouwtje zonneschijn... ... leuk om terug te horen dat de opmerkingen/ tips ook bruikbaar zijn zonder face tot face contact.
@ meermim; haha niet moederlijk hoor ;) Juist lief dat je me erop wijst...ben het eens met mevrouwtje zonneschijn! Je tips/opmerkingen zijn bruikbaar. En ik zal oppassen met de pillen, het is normaal niks voor mij omdat ik nooit problemen heb om me te concentreren, maar deze 2e scriptie vergt even heel veel van me.
En dan te bedenken; volgend jaar scriptie 3...
Misschien wordt het alleen maar makkelijker per scriptie die je schrijft? Tenminste, ik hoop dat het deze keer makkelijker gaat dan de vorige keer... en veel externe dingen zitten nu wel echt beter en dat is fijn. Alleen de interne dingen (gezondheid) zijn nu helaas wel wat minder en tja, ik wil nog steeds de perfecte thesis afleveren

Helpt dat die concentratie pillen?
Hmm dat betwijfel ik... De externe factoren & omstandigheden spelen een grote rol; voor deze scriptie heb ik bv. veel korter de tijd dan voor m'n vorige.

Ik heb pas 3 pillen geslikt haha, maar ik stond vanochtend om 6.30 naast m'n bed en gisteren lekker zitten typen (3 pagina's ipv. de voorgenomen 2). Dus of het aan die pillen ligt of dat ik zomaar ineens veel energie heb, geen idee!

Wat naar van je gezondheid trouwens mevrouwtje! Je was toch zo moe zei je laatst? Maar dat er iets aan 'gedaan' ging worden oid...??
@mevrouwtje.. ha ha.. je kijkt positief tegen opeenvolgende scripties aan. Maar soms geldt voor jullie "waarom makkelijk als het moeilijk kan" heb ik de indruk. Alsof het niet echt is als je het jezelf niet moeilijk maakt. Ik heb die eigenschap trouwens ook.
Eh ja, ik ben er kampioen in om het mezelf moeilijk te maken. Daar heb je wel gelijk in. Maar aan de andere kant, heb ik ook veel uitdaging nodig Dus een ingewikkeld onderwerp en een andere omgeving, want dan heb ik echt iets om in te duiken... Ik weet niet hoe het bij de rest zit, maar zo zit het bij mij
Oh en dat positief kijken, tja, stiekum vind ik scriptie-werk eigenlijk wel leuk... en ik zie het als een mogelijkheid om echt dieper op een bepaald onderwerp in te gaan. En dat vind ik alleen maar fijn, want colleges zijn soms zo vluchtig en ik heb zo'n hekel aan huiswerk maken En scriptie voelt voor mij niet echt aan als "huiswerk", dus vandaar mijn positieve houding. Maar goed, ben me er van bewust dat het voor iedereen anders is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven