Entertainment alle pijlers

Ronnie James Dio overleden

17-05-2010 18:39 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
AMSTERDAM - Metallegende Ronnie James Dio is overleden. Dat heeft zijn vrouw en manager Wendy Dio bekendgemaakt.

© Wenn.com''Vandaag is mijn hart gebroken. Ronnie is om 7.45 uur overleden'', zo luidt de tekst op zijn website.

Volgens zijn echtgenote hebben veel familieleden en vrienden nog afscheid kunnen nemen van Dio in diens laatste uren. ''Weet dat hij van jullie allemaal hield en dat zijn muziek altijd voort zal leven.''

Maagkanker

Bij de zanger was in november vorig jaar de diagnose maagkanker gesteld. Eerder dit jaar leek hij aan de beterende hand, maar het herstel zette niet door.

Eerder deze maand gelastte zijn band Heaven & Hell een zomertournee af, omdat Dio een behandeling voor zijn ziekte moest ondergaan.

Black Sabbath

Ronnie James Dio verscheen voor het eerst in de internationale spotlight in 1975, als zanger van Rainbow. Hij vergrootte zijn faam in 1979, toen hij Ozzy Osbourne verving als zanger van Black Sabbath, die uit deze band werd gezet wegens excessief drugsgebruik.

Samen met die Black Sabbath maakte Dio onder meer de in de metalscene nog steeds als zeer invloedrijk bekend staande albums Heaven And Hell en Mob Rules.

In 1982 begon hij zijn eigen band onder de naam Dio. Het nummer Love Is All van Roger Glover, dat in 1975 de top van de Nederlandse hitlijsten behaalde, werd door hem gezongen

~~~~~~~~

Ik dacht al dat er hier nog geen topic over zou zijn, maar gezien de vele topics voor overleden artiesten die er in het verleden al geweest zijn, vond ik toch dat Ronnie James Dio een eigen topic verdient.

Voor mij was hij één van de allergrootsten. Wat een stem, wat een talent.

En wat een verdriet dat hij dit gevecht heeft moeten verliezen.
668, the neighbour of the Beast
Ik heb het vanmiddag gelezen en schrok er echt van

Dit was echt een grootheid in de metalscene

Ronnie, rust zacht

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ja, wie kent het liedje niet, Love is all.

RIP.
Love is All inderdaad, maar dat was niet eens oorspronkelijk van hem.

En ik schrok hier toch wel van. Ik wist dat hij ziek was, ik las regelmatig op zijn website waar zijn vrouw updates schreef. Ik wist niet dat hij ineens zo snel achteruit gegaan was, het laatste wat ik gelezen had was zo optimistisch nog.
voor degenen die geen idee hebben om wat voor muziek het gaat
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Goh....zong hij dat nummer....

Triest altijd maar weer.

RIP.
Echt nog nóóit van de goede man gehoord.

Vreemd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Daarom was er ook geen topic nog Calvijn

Toch was Ronnie James Dio één van de allergrootste namen in de hardrock en metalgeschiedenis.
Las het vannacht, heb het idd gepost op het Overleden in ... topic. Maar Dio verdient idd een eigen topic.

Wat een stem!!! Moet wel eerlijk zeggen dat ik een heel ander uiterlijk bij hem had voorgesteld. Was al jaren fan en pas enkele jaren geleden zag ik hem ineens in een videoclip... Heb even moeten kijken of de rest van zijn bandleden nou zo groot waren.

Maar een ding is zeker: weinig, zeer weinig zangers hebben zo'n grootse stem als Ronny James Dio. Groot verlies!

Dio: Rest in peace!
Ik vond hem zoals hij er de laatste jaren uit zag nog veel geweldiger.

Enne, nee, het was gewoon zo'n klein opdondertje, haha. Geweldig om die te zien staan tussen een band.

Ik heb hem twee keer mogen zien, de laatste keer nog geen jaar geleden en jeetje, die man was 67 en die had nog steeds zó'n fantastische stem. Dat vond ik zo bijzonder van Dio, dat zijn stem nooit echt slechter geworden is.

Recentere foto van Ronnie:

Zo staat-ie op mijn netvlies, zoals ik hem in mijn hoofd heb van de concerten die ik gezien heb.
Zo onwerkelijk dat een van de mooiste rockstemmen voor altijd stil zal zijn. En het was nog zo'n superaardige man ook....

Horns up, rust zacht Ronnie!
nooit van gehoord.. ook dat nummer dat Roos plaatste ken ik niet...
Maar Love is All ken je wel Poessie.

Dat clipje met die kikkers, van Roger Glover & friends. Dat heeft hij gezongen.
Dio was tof en had één van de allerbeste stemmen die ik ooit live heb mogen meemaken. Een groot verlies voor de muziek.
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Ik hoorde het vanochtend en schrok best wel. Geweldige zanger, die zelfs op z'n 67ste nog een enorm sterk stemgeluid had. Vind het nu erg jammer dat ik de laatste kans om hem live te zien niet heb aangegrepen. De metalscene is een legende armer.
Jeetje, wat een schrik. Dat hij overleden is... Vond het zo leuk dat in de film "the Pick of Destiny" hij ook een klein rolletje had. Naast Jack Black en die andere waarvan ik de naam altijd vergeet (uit Tenacious D).

Echt zonde. Jammer dat ie zo aan zijn einde heeft moeten komen.

RIP

ps. Misschien ongepast, maar Marels, heb erg moeten lachen om "668; the neighbour of the beast"
Waar heb jij hem live gezien Alex? Ik vorig jaar op Graspop, met Heaven & Hell, en een paar jaar geleden op Arrow, met DIO. Fantastische man.

En och, jammer dat hij zo aan zijn einde moest komen... Het is triest. Ik vind het vooral triest dat hij en zijn vrouw zó optimistisch waren. In de berichten las ik nog zoveel levenslust... Ik vind het heel triest dat hij dit gevecht dan niet heeft mogen winnen.

Lachen om mijn motto mag hoor, ook in dit topic
Marels, ook met Heaven and Hell op Fields of Rock in 2007 (killer line-up met o.a. Maiden en Slayer!).
Ik vind het ook erg zonde.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Slayer ben ik geen fan van. Maiden daarentegen

Die heb ik in Assen gezien trouwens, ooooeeeeh, wat een show was dat.

Heaven and Hell was hét concert van Graspop vorig jaar, wat ons betreft.

Dát vind ik ook zo bizar. Ik heb hem vorig jaar dus nog gezien, toen knalde hij van het podium af, echt, wat een energie. En nog geen jaar later is hij dood. Dat vind ik heeel raar.
*Shock* Ik wist niet eens dat hij ziek was.

Een unieke zanger met een unieke stem. RIP
Slayer was tof (maar oké; minder tof dan Maiden). Maar van hen had ik het wel een beetje bij verwacht - bij Heaven and Hell had ik totaal geen verwachtingen, ondanks dat ik wist dat ze a. ramstrak spelen en b. Dio een waanzinnige stem heeft. En toch wist dat 'opdondertje' me compleet omver te krijgen met z'n stemgeluid.
De beste tuinkabouter die de wereld ooit gekend heeft ja

Ik vond dat het meest bizarre; zo'n klein opneukertje en dan zo'n strot, wow!
Wij hadden het er gisteren over, kwam op de radio een nummer van. En nu is hij er niet meer.
Copy/Paste via Twitter van Metallica:

Brief van Lars

A Letter To Ronnie

5/16/2010 [ back ]

Dear Ronnie,

I just got off stage in Zagreb. I was met with the news that you've passed on. I'm kind of in shock, but I wanted you to know that you were one of the main reasons I made it onto that stage to begin with. When I first saw you in Elf, opening for Deep Purple in 1975, I was completely blown away by the power in your voice, your presence on stage, your confidence, and the ease with which you seemed to connect to 6000 Danish people and one starry-eyed 11 year old, most of whom were not familiar with Elf's music. The following year, I was so psyched when I heard the results of you joining forces with my favorite guitar player. You guys sounded so right for each other and I instantly became Rainbow's #1 fan in Denmark. In the fall of 1976, when you played your first show in Copenhagen, I was literally in the front row and the couple of times we made eye contact you made me feel like the most important person in the world. The news that you guys were staying in town on your day off somehow embedded itself in my brain and I made the pilgrimage to the Plaza Hotel to see if I could somehow grab a picture, an autograph, a moment, anything. A few hours later you came out and were so kind and caring... pictures, autographs and a couple minutes of casual banter. I was on top of the world, inspired and ready for anything. Rainbow came to Copenhagen a couple more times over the next few years and each time you guys blew my mind, and for a good three years were my absolute favorite band on this planet. Over the years I've been fortunate enough to run into you a half dozen times or so and each time you were as kind, caring and gracious as you were in 1976 outside the hotel. When we finally got a chance to play together in Austria in 2007, even though I may not have let on, I was literally transformed back to that little snot nosed kid who you met and inspired 31 years earlier and it was such a fucking honor and a dream come true to share a stage with you and the rest of the legends in Heaven and Hell. A couple of weeks ago when I heard that you were not going to be able to make it to the Sonisphere shows that we would be sharing this June, I wanted to call you and let you know that I was thinking of you and wish you well, but I kind of pussied out, thinking the last thing you needed in your recovery was feeling obligated to take a phone call from a Danish drummer/fan boy. I wish I'd made that call. We will miss you immensely on the dates, and we will be thinking of you with great admiration and affection during that run. It seemed so right to have you out on tour with the so-called “Big Four” since you obviously were one of the main reasons that the four bands even exist. Your ears will definitely be burning during those two weeks because all of us will be talking, reminiscing and sharing stories about how knowing you has made our lives that much better.

Ronnie, your voice impacted and empowered me, your music inspired and influenced me, and your kindness touched and moved me. Thank you.

Much love,

Lars

Een aardig eerbetoon lijkt me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven