Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
ok, ik ben officieel begonnen met het opstellen van een officiele schriftelijke klacht..
@linlin heel verstandig!
@ mevrouwtje zonneschijn: zou je in de tabel willen aanpassen dat ik mijn deadline gehaald heb?

Iedereen succes vandaag, ben vandaag ook nog wel even aanwezig. Moet nog wat groepswerk afmaken...
Whoohoo Inkjee, deadline gehaald!? Wat goed :-) Succes met de laatste loodjes groepswerk.

En Linlin, die klacht klinkt als een goed plan.

Ik ben vanmorgen lekker gaan sporten, maar zit nu sinds de lunch maar om me heen te kijken ofzo. Er komt in elk geval nog niks slims uit. Terwijl ik vandaag echt H3 af wil hebben. En dat gaat me lukken ook!
Ja, ben echt superblij!! Heb het toch maar mooi even gedaan. Nu wel even afwachten op het commentaar en moeten verder nog wel wat dingetjes gebeuren (waaronder 10 essays recenseren ) Dus jullie zijn nog niet van me af! (vind het ook veel te gezellig hier).

@ Maryxz: tuurlijk gaat je dat lukken! You go girl!
Goed dat je je deadline gehaald hebt inkjee! Nu de nieuwe deadline

Maryxz; gewoon ff concentren en dan lukt het wel ok. Ok makkelijker gezegd dan gedaan, maar je bent er bijna!

Linlin; goed dat je officiele stappen zet!

Hier gaat het traaaaaaaag. Het soms zo veel fijner om me onder te dompelen in alle nutteloze informatie die je op internet kunt vinden... dan om daadwerkelijk te werken.
Ow ja, nieuwe deadline. Halverwege juni moeten al mijn tweede versies ingeleverd zijn en als het goed is ben ik daarna klaar! Vakantie!

Moet eigenlijk ook nog een hertentamen, maar heb die colleges niet gevolgd. Dus denk dat ik dat maar van het weer af laat hangen... (haha, hoe slecht is dat!)
het enige waar ik tegenop kijk is dat ik dan wel een officiele klacht mag hebben ingediend maar dat ik zelf er waarschijnlijk niet veel mee opschiet...tegen de tijd dat er wat gebeurt is het waarschijnlijk al een paar maanden verder
Er wordt hier echt veel geschreven! Ging het maar zo rap in mijn paper/scriptie Ben net thuis na vier uurtjes werken en ik ga proberen de rest van de middag iets nuttigs doen.

@ tyche: hoe gaat ie bij jou dan?

@ puntje: hoe was je gesprek met je begeleider vanochtend?

@ Yarabelle: lekker he, even me-time. Als ik vandaag en morgen goed bezig ben geweest 'mag' ik morgen aan t eind van de middag ook even de stad in, wil namelijk nog een nieuwe legging. Nog tips voor scriptie schrijven die je met ons kunt/wilt delen?

@ Linlin: Ik denk dat het vooral een fijn gevoel is dat je in ieder geval een officiele klacht hebt ingediend. Dan kijk je er later niet op terug van 'had ik toen maar'. En ook al kan jij er misschien niet veel meer mee, wellicht kun je op deze manier wel wat betekenen voor je medestudenten die na jou komen.

Ok, het is bijna 15.00. Tijd om aan de slag te gaan. Succes voor iedereen die ook bezig is!
Vanmorgen dus gesprek met begeleider gehad. Was wel nuttig! Niet erg lang, maar ik weet nu wat ik wilde weten en heb mijn vragen kunnen stellen. Hij gaf zo'n beetje puntsgewijs welke onderwerpen ik in mijn scriptie zou kunnen behandelen. Het leek nogal op voorkauwen, maar omdat ik van de week veelal dezelfde dingen had bedacht was het voor mij meer een soort bevestiging. En hier en daar had hij hele interessante nieuwe ideeën die ik kon gebruiken.

Was van te voren lichtelijk bang dat ik te weinig had gedaan, maar hij liet merken dat ik juist veel had gedaan, dus dat is weer mooi. Half juni moet de prefinale versie af zijn, en vanaf nu moet ik gewoon alles mailen wat ik (min of meer) klaar heb, zodat hij mijn voortgang kan volgen en kan verbeteren.

Heb er helemaal zin in gekregen! Ben blij met mijn onderwerp. Moet alleen nog wel wat doen voor een groepsopdracht van vrijdag, maar als ik dat vanmiddag/vandaag af kan krijgen heb ik de rest van de week voor mijn scriptie.

Misschien is het verstandig als ik een planning (voor mezelf) maak met welk onderwerp wanneer ik af wil hebben en mailen? Wat denken jullie?
Linlin: goed dat je die officiële klacht hebt ingediend! Zoals Moeraki al zei, helpt het jou niet, dan iig de studenten na jou misschien. Voelt het voor jou als een soort opluchting dat je dit hebt kunnen doen? Dat je voor jezelf bent opgekomen? Want dat heb je natuurlijk wel gedaan! Probeer daar ook wat moed en motivatie uit te putten!
@linlin.. ja ik begrijp wat je bedoelt. Maar bij een bemiddeling kunnen ze je aanbieden dat je deadline verschuift, zodat je wel aan de andere master kunt beginnen of je schakelt toch begeleiding van een bureau en vraagt financiele vergoeding (tenzij je niet wil laten weten dat je van externe begeleiding gebruik hebt gemaakt)
Hey meiden! Zijn jullie nog een beetje productief geweest vandaag? Ik heb nu officieel alles ingeleverd, er is geen weg meer terug.

Heb net na college nog een gigantisch compliment gekregen van een docent dat alleen gebaseerd was op zijn indruk van mij maar niet op mijn essay (want dat heeft ie nog niet gelezen). Heb nu toch wel een beetje de kriebels hoor, want de verwachtingen zijn dus hoog gespannen. Straks valt het enorm tegen! Maar goed dat hij dit niet 2 weken eerder heeft gezegd, want dan had ik helemaal in de stress gezeten!!!
Inkjee, wat fijn! Alles ingeleverd en ook nog dat compliment, heerlijk!

Ik heb vandaag niks nuttigs gedaan. Zelfs mijn sport-uren van vanmorgen heb ik teniet gedaan door vanmiddag chocola en chips te eten, in de hoop daar inspiratie in te vinden. Niet dus. Ga straks eten en daarna misschien nog even fris aan de gang. Het moet met een uurtje, anderhalf, wel ongeveer te doen zijn. Moet kunnen vanavond!
Inkjee, lekker hoor! Ben benieuwd.

Voor mij ff een break van een paar dagen (vanaf morgen): ben een lang weekend naar de Ardennen, dus ik meld me weer na de Pinksteren

Succes alvast allemaal!
Heel veel plezier Misfire! Geniet er even lekker van!!
ik ben vandaag naar de kamer van mn begeleider gelopen om haar voor de laatste poging te bereiken en wonderbaarlijk genoeg was ze wel aanwezig....heb daar aangeklopt en een gesprek van 2.5uur met haar gevoerd en problemen over mn scriptie besproken.

Zij erkende dat ze niet reageerde op voorgaande mailtjes omdat ze vond dat ik die vragen zelf moest uitzoeken. Maar enkele technische aspecten waaar ik al 1,5 maand mee vastzit kan ik gewoon niet zelf uitzoeken, ook zij kon in dat 2.5uur niet het probleem vinden in mn data waardoor mijn uitkomsten totaal haaks staan op de theorie...zij heeft beloofd om het vanvavond uit te zoeken..:D

En nu maar wachten op haar reply
Linlin, wat fijn dat je haar eindelijk hebt kunnen spreken! Al had ze wel even kunnen reageren met "dit en dit moet je zelf uitzoeken, met dat en dat kan ik je dan en dan helpen". Hopelijk reageert ze nu snel!

MisFire, geniet van je lange weekend!
Hallo allemaal!

Hier zijn er weer een aantal goed bezig geweest!

@LinLin: goed dat je je begeleider eindelijk gesproken hebt!

@Inkjee: Fijn zo'n compliment! Die essays zijn vast in orde!

@MissFire: veel plezier in de Ardennen!

Ik ben vandaag bij mijn 2e lezer geweest en dat was gelukkig wat constructiever, hij gaf aan dat het op dit moment nog niet voldoende was en heeft me wat literatuur meegegeven om te lezen. Maar ik vond het fijn dat hij wat handvatten heeft geboden en ook echt meedacht en me niet liet zwemmen. Volgende week gaan we met z'n 3-en bespreken wat er precies moet gebeuren en heeft me geadviseerd om dit weekend even niks aan mijn scriptie te doen. Heb in het gesprek ook aangegeven dat ik het scriptie schrijven zat ben en gewoon komende maand wil afstuderen, ook al is dat met een 6 (hoe moeilijk ik dat ook vind, maar dat stadium heb ik inmiddels wel bereikt). Dus komend weekend alleen maar lezen. Gelukkig heb ik ook een paar leuke dingen op de planning staan. Heb nog wel een beetje dat opgejaagde gevoel, juist omdat juni steeds dichterbij komt en het afstuderen over de zomer heen tillen zie ik niet zo zitten. Het wordt dan zo'n gebed zonder einde
@ iedereen THNX!

@magnolia, je moet inderdaad even rust nemen, ik was de afgelopen week namelijk ook in zo'n hopeloos stadium. Gewoon even de tijd voor jezelf nemen, vna het weer genieten en opgeladen je scriptie afronden, ook al is het voor een 6.

Ik vroeg vandaag aan mn begeleider wanneer zij mijn scriptie verwacht, in de week van 8 juni...ik begin dus ook het opgejaagde gevoel te krijgen das over 2,5 week, hoewel zij vanvond ernaar gaat kijken heb ik op dit moment nog steeds geen oplossing en kan ik dus ook niet verder...heb ook beetje het gevoel dat hier ook weer een tijd overheen zal gaan voordat ik reactie krigj van haar..
Voor jou wordt het dus ook een spannende periode! Hopelijk komt je begeleider snel met feedback! Heb je geen afspraak gemaakt over de ontvangen reactie? Dat helpt meestal wel en dan ook meteen een afspraak plannen om het te bespreken.
@magnolia

Dat wasd dus een beetje dom van mij...zij vroeg aan het eind vna het gesprek of ik nog enkele alternatieve analyses uit kon voeren om te checken of daarmee het probleem verholpen zou worden en haar de resultaten te mailen...heb in dat mailtje gezet of zij mij voor 21 mei feedback kan geven zodat ik verder kan. Zij gaat dus binnekort naar enekel conferenties in het buitenland hoop dus voordat zij vertrekt reactie te hebben gekregen anders zitten we weer minimaal 2 weken verder :S
moeten jullie denk ik morgen even langs haar kamer gaan om te vragen wanneer ik feedback kan verwachten? of gewoon even afwachten.
@linlin.... zeker langsgaan, niet afwachten!

En niet vragen wanneer, maar vragen of de 21e voor haar haalbaar is jou reactie te geven.
Ik zou ook even langsgaan linlin! Je kunt er maar beter bovenop zitten!!

Ik ben nu recensies aan het schrijven van andere essays en de slechtste kan ik al niet meer hebben. Ben nu een aan het recenseren en dat is echt te slecht voor woorden. Wikipedia is gewoon als bron gebruikt en dat is echt de ergste zonde die je kan begaan. Nu nog bedenken hoe ik dit beetje aardig op ga schrijven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven