afdingen witgoed?....

18-05-2010 21:58 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zelf ben ik geneigd om gewoon te betalen wat er gevraagd wordt maar sommige mensen verklaren je dan voor gek, juist bv. in de witgoedbranche.....

Mijn vraag dus ook; dingen jullie af? en hoeveel is redelijk op een prijs van 400 euro?

Zijn prijzen die aangegeven worden in winkels incl. btw?

bedankt voor jullie ervaringen!
Ben ook benieuwd. Durf absoluut niet af te dingen

(wat er op de vrijmarkt op Koninginnedag in resulteerde dat ik meer dan de vraagprijs heb betaald )
Ja dan verklaar ik je ook voor gek ;)

Bij dingen als grote meubels, witgoed, garage (reparatie auto) ed ding ik altijd af! Ik ben er ook echt wel goed in, al zeg ik het zelf :P

Prijzen aangegeven in de winkel zijn vaak incl. BTW maar excl. "verwijderingsbijdrage" Nou heb ik wel eens gehoord dat je alleen die bijdrage moet betalen als je ook een oud apparaat inleverd, dus dat kan je er al vanaf praten ;)

Ik kijk meestal niet naar de prijs als ik ga afdingen, maar ik kijk of ik nog iets nodig heb en dus meer dingen tegelijk koop, meestal kan ik er dan wel wat af lullen :P

Wat wil je gaan kopen als ik vragen mag?
Ik durf het dus eigenlijk ook niet christianne maar tja, als ik lalaviva dan weer lees dan 'moet' ik het gewoon eens proberen lijkt me....

misschien dat ik kan proberen om er een printer bij te krijgen?.... (zo'n goedkope van rond de 50 euro???)...

maar volgens mij straal ik uit dat ik me zo om laat praten.... :S....
Als je meerdere dingen koopt heeft het zeker zin om af te dingen! Er zit vaak nog wel wat marge op. Ik vraag er altijd om!
Ik had een keer een toffe! Ik was bij de BBC en zei: goh, op jullie website zag ik veel goedkopere föhns! (Bedoeld als: waar liggen die?)

Zei die verkoopster: ik kan wel wat van de prijs af doen!

Zo makkelijk is het!
Ik check altijd online of het apparaat elders goedkoper wordt aangeboden en leg dat in de winkel voor. Zeker Mediamarkt is daar wel gevoelig voor.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Gewoon tegen de verkoper zeggen: "Meneer kunnen we nog wat aan de prijs doen?" Makkelijk zat, je moet alleen even over die ene drempel heen. Ik ding af op witgoed en op de markt en als er bijv. Een vlek op een kledingstuk zit ook in de kleding winkel:) Oefening baart kunst, gewoon doen, succes!
Ja je moet het gewoon doen, nou ben ik een behoorlijke flapuit dus bij mij is het al vaker voorgekomen dat ik "en wat voor prijs maken we daarvan?" eruit floep zonder na te denken. Die werkt wel in de garage, maar bij meubel zaken iets minder hahaha

Gewoon niet nadenken en doen!

Ik begrijp dat het om een computer ofzo gaat? omdat je er een printer bij wil vragen?

Dan zou ik gewoon eerst wat informatie vragen over de computer (ook al weet je het al gewoon eea vragen), dan een nadenkend "hmm hmm ja oke, hij is wel prijzig, en printers wat zou ik eventueel het beste erbij kunnen nemen?" dan geeft de man andwoord en dan komt ie, heel zelfverzekerd "Oke, nou die computer wil ik sowieso, en als ik de printer erbij zou nemen, wat doen we dan aan de prijs?"

zoiets, het is maar een ideetje hoor, zo zou ik het ongeveer aanpakken en gebruik je vrouwelijke charmes, dat helpt sowieso
Ik betaal ook nooit de volle mep voor de grote dingen. 10% eraf minstens lukt altijd. Of anders een gratis accessoire.

Je moet maar zo denken: hoeveel aanbieders van witgoed zijn er wel niet? En via internet kan het echt meestal goedkoper dus gebruik die kennis tijdens het onderhandelen.
Wilde het laatst doen toen ik mijn nieuwe fiets kocht.

Ik: Krijg ik er nog wat leuks bij

Verkoper: Hoezo vind je je fiets niet leuk?

Ik: Jazeker wel maar ik wil er graag wat bij

Verkoper: Wil je een verzekering afsluiten

Ik: Nou dat bedoel ik niet helemaal ik dacht gewoon er kan vast nog wel wat gratis bij.

Verkoper: Ow, nou alsjeblieft meestal geven we het bij een kinderfiets maar veel plezier met je toeter.

Ik: Aha nou bedankt.

Was dus nog geen succes maar op de rommelmarkt enzo ben ik er een ster in.
Altijd proberen. Vooral idd noemen dat het elders goedkoper is werkt goed bij zaken als mediamarkt. Ik heb daar nog nooit de prijs betaald die op het kaartje stond.

Ik ding trouwens ook af op spijkerbroeken enzo als ik op dreef ben
Haha ikbenik die is leuk
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 18 mei 2010 @ 22:18:

Wilde het laatst doen toen ik mijn nieuwe fiets kocht.

Ik: Krijg ik er nog wat leuks bij

Verkoper: Hoezo vind je je fiets niet leuk?

Ik: Jazeker wel maar ik wil er graag wat bij

Verkoper: Wil je een verzekering afsluiten

Ik: Nou dat bedoel ik niet helemaal ik dacht gewoon er kan vast nog wel wat gratis bij.

Verkoper: Ow, nou alsjeblieft meestal geven we het bij een kinderfiets maar veel plezier met je toeter.

Ik: Aha nou bedankt.

Was dus nog geen succes maar op de rommelmarkt enzo ben ik er een ster in.
Ligt er helemaal aan wat je koopt, op witgoed kunnen ze wel wat doen, op computers veel minder want daar zijn de marges heel dun. Wat helpt is als je een idee hebt van de internet prijzen. Een echte winkel zal nooit zo laag zakken maar het is wel een opening om iets van de prijs af te krijgen.

Paar maanden geleden een printer gekocht bij modern electronics. Ding was in de winkel 30 euro duurder dan op de webwinkel van dezelfde keten. Na 2 minuten al 20 euro van de prijs af gekregen, uiteindelijk op 25 euro deal gesloten.
Wij hebben laatst een wasmachine gekocht, maar ik durfde ook niet echt af te dingen. Hij is wel gratis thuisbezorgd en geplaatst, dus ik heb er toch wat afgekregen.

Achteraf gezien hadden we hem beter via internet kunnen bestellen, scheelde geloof ik 60 euro met de winkelprijs. Dat was in 1e instantie wel mijn plan, maar man gunde het die verkoper omdat ie zulke goede adviezen gaf. We waren hiervoor al bij 2 winkels (Mediamarkt & BCC) geweest en man was het een beetje beu, de kinderen waren moe dus hebben we hem gelijk maar besteld.

Dus, als ik je een tip mag geven, ga kijken in de winkel en kijk dan op internet waar je hem het goedkoopst kunt bestellen.
Ik heb er zo'n verschrikkelijke hekel aan! Waarom niet gewoon de prijs op het kaartje en klaar, ik vind dat zo'n onzin dat je in een winkel moet gaan afdingen. Op een markt in Egypte ala maar in een BCC of weet ik veel waar, belachelijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb daar een beetje problemen mee. Ja, het is goedkoper maar waarom niet iets meer betalen voor dat advies? En een winkel waar je binnen kan lopen om te gaan klagen?
quote:[message=6037475,noline]lalaviva schreef op 18 mei Prijzen aangegeven in de winkel zijn vaak incl. BTW maar excl. "verwijderingsbijdrage" Nou heb ik wel eens gehoord dat je alleen die bijdrage moet betalen als je ook een oud apparaat inleverd, dus dat kan je er al vanaf pratenDe verwijderingsbijdrage op een wasmachine is iets van 5 euro geloof ik. Eerlijk gezegd ga ik daar geen onderhandelingen voor proberen te voeren in een witgoedwinkel. Ik ben niet zo'n onderhandelaar, ik vind het al gauw genant worden. Dan betaal ik die verwijderingsbijdrage welzelf.
quote:layla1969 schreef op 18 mei 2010 @ 22:35:

Dus, als ik je een tip mag geven, ga kijken in de winkel en kijk dan op internet waar je hem het goedkoopst kunt bestellen.Als je gaat kijken OK, maar ikzou het niet zo chic vinden om je uitgebreid te laten adviseren door de winkelman en dan alsnog op internet te kopen.
Die verwijderingsbijdrage moet je toch betalen, of je nu wel of niet je wasmachine inlevert, dat maakt niks uit.
Ik probeer het meestal ook wel hoor. Maar het gaat dan meer om accessoires. Een laptophoes bij mijn laptop of rensokken bij mijn renschoenen bijvoorbeeld. De verkoper 'smeerde' me duurdere schoenen aan, dus was dat de tegenprestatie

En ik vraag ook altijd of er nog iets aan de prijs gedaan kan worden. Grappig dat iedereen hier de mediamarkt noemt, want daar lukt het dus juist niet. Na een financiele meevaller besloten we een nieuwe tv en een laptop te kopen. Er ging geen cent af, omdat het om verschillende afdelingen ging.

Kan me ook wel voorstellen wat de 'tegenstanders' zeggen hoor, maar ik vind het leuk om te doen. En als ze nee zeggen is het ook goed.
Mediamarkt is echt niet zo goedkoop als je zou denken, de wasmachine die we op het oog hadden was bij BCC 30 euro goedkoper, de bezorgkosten waren ook hoger.
De verwijderingsbijdrage moet je altijd betalen, ongeacht of je er een oud apparaat voor terug brengt of niet. Dat is nl niet iets wat de winkel extra bij op de prijs mikt, maar wat de regering heeft ingesteld. De winkels moeten dat geld ook afstaan.

Je kunt vragen om korting, je kunt ook op internet kijken of je hetzelfde apparaat met hetzelfde typenummer ergens anders goedkoper is. Let dan wel op dat ze vaak ook bezorgkosten (die die internetwinkel rekent) e.d. meerekenen.

Of je korting krijgt ligt aan een aantal dingen; of het echt kan/mag, of de verkoper je mag (ik weet het, niet fair, maar een irritante klant krijgt nu eenmaal minder voor elkaar dan een vriendelijke klant) en nog wat andere dingen.

Ik kan niet precies zeggen hoeveel korting je zou kunnen krijgen als je iets van 400 euro koopt, dat ligt gewoon aan de inkoopsprijs. Op het ene product kan meer marge liggen dan op een ander product.
Mediamarkt is niet goedkoop, alleen de aanbiedingen. Op grote aankopen valt daar vaak wel wat te onderhandelen, niet veel. Meeste kans maak je als een zaak in de buurt goedkoper is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven