Gezondheid alle pijlers

Exceem / Allergie

19-05-2010 14:53 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben paar jaar geleden getest, daar kwam uit dat ik een parfum-mix allergie heb en ook voor Sodium benzoate en cocomidepropyl bentaine. Voor dat laatste schijn ik niet allergisch te zijn maar krijg er wel een irritatie van.

Nu heb ik 10000 dingens gebruikt en het is gewoon bijna onmogelijk om iets voor je haar te krijgen zonder parfum of cocomidepropyl bentaine en sodium benzoate.

Nu heb ik een paar maanden de pil geslikt ( yasmin pil) en heb toen een stuk minder last gehad van mn allergie. bij mn nek had ik wel last maar verder niet.

Nu ik met spoed ben gestopt met de pil (vanwege longembolie) is mijn allergie weer terug.

* Ik heb dan: exceem bij mn ogen en langs mijn haar grens en in mn nek (het zijn plekjes) en bij mijn linker oor aan de achterkant* En toen ik de pil had had ik alleen last van exeem in me nek wat niet vervelend was kwa jeuken*

En hoe het nu ineens terug is dacht ikzelf aan Hooikoorts maar zelf dokteren is niet altijd goed.

Ik ga ook naar de dokter maar ik wilde hier even mijn verhaal kwijt.

Is het handig om nog een keer naar het ziekenhuis te gaan ( dermatoloog)? En nog een test ofzo te doen?

Ik weet namelijk niet of dit noodzakkelijk is
Begrijp ik nu goed uit je verhaal dat je vermoedt dat je er nog een allergie hebt bij gekregen, namelijk hooikoorts?

Waarom wil je nou naar de dermatoloog? Voor nieuwe medicatie voor je bestaande allergie of om uit te sluiten of je ook hooikoorts hebt?

Ik kan het niet heel goed uit je verhaal halen.
Ik wil eigenlijk weten of ik er een allergie bij heb. Omdat ik nu ineens weer last van exceem bij mn ogen heb. En mn ogen zijn dikker. Ook bij mn wenkbrauw heb ik last van exceem/jeuk.

Heb trouwens geen nieuwe mascara gebruikt.

Heb een jaar geleden er nog last van gehad...toen ik de pil innam is het weggegaan en nu ik gestopt ben is het 2 maanden later weer terug.

Vandaar dat ik wil weten of dit iets nieuw is.
Volgens mij kan je om daar achter te komen dan gewoon bij de huisarts om een bloedtest vragen en hoef je daar niet voor naar de dermatoloog.

Tenminste, ik heb zelf via de huisarts een keer een bloedtest gehad om te kijken waar ik allergisch voor was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven