Vlinder - spot - topic

14-06-2009 09:28 1064 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu het weer zomer gaat worden (althans dat is de bedoeling) kunnen we ook weer vaker vlinders zien in onze tuinen, op vakantie of op balkons.

Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?

Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:biebelie schreef op 19 mei 2010 @ 17:17:

Laat je ze gelijk los als ze droog zijn Zoebie?

Niet eerst een gesprekje over de grote wrede wereld??
quote:Maleficent schreef op 19 mei 2010 @ 17:26:

[...]

Nah....
Ik zie Zoebie al staan; '...en goed oppassen voor vogels en auto's, eerst 3 keer om je heen kijken voor je een open stuk overvliegt. '
'...vrij veilig of vrij niet!'
Wat een mooie vlinders voor in een doosje.
Mooi Zoebie!!

Hier dartelden vanmiddag 2 van die kleine blauwe vlindertjes rond, ik word altijd zo blij van van die huppelende dingen in de lucht!
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:kjong schreef op 19 mei 2010 @ 17:31:

Wat een mooie vlinders voor in een doosje.Jij maakt geen vrienden zo hoor!!
quote:Maleficent schreef op 19 mei 2010 @ 17:29:

'...vrij veilig of vrij niet!'

En hoog genoeg anders werkt het niet.

Kijk uit voor vreemde vlinders. Niet met iedereen meegaan en vooral niet aan alle bloemen zitten.
quote:kjong schreef op 19 mei 2010 @ 17:31:

Wat een mooie vlinders voor in een doosje.Ech nie
Ik heb ze eindelijk gezien, Zoebie, ze zijn prachtig! En wat een mooie scherpe foto's ook. Gefeliciteerd met je vlinderkindjes!
Het is nu weer rustig in de kast. Er gebeurt op dit moment niets meer. Ik denk dat ik morgen wel weer voor een paar mooie verrassingen kom te staan.

Mal bij jou nog niets aan de hand?
quote:Zoebie schreef op 19 mei 2010 @ 19:49:

Mal bij jou nog niets aan de hand?Hier nog 3 ronkende winterslaaphoudende cocons.
Oh maar het gaat heel snel. Vandaag al verschillende keren wezen kijken en niets aan de hand en opeens zitten er 2 vlinders. Ben erg benieuwd wanneer de jouwe uitkomen. Nou ja ik heb nog een kast vol cocons, dus nog even geduld voor alles uit is gekomen.
Als ze niet open gaan voor onze vakantie dan breng ik ze bij mijn mams. Daar heb ik de voorliefde voor de natuur van geërfd dus dat zit wel goed. Maar liever heb ik nog dat ik het zelf zie! Het wordt nu mooi weer en er zijn bloemen genoeg, dus tijd om te ontpoppen. Ik zeg; doen!
Hangen ze in de zon? Ja hé?

Misschien dat ze dan sneller uitkomen.

Hoewel de kast bij mij maar net een streepje zon kreeg, kwamen en wel net 2 uit die in de zon hingen en lagen.
Ik kom morgen zeker weer even kijken, wat een leuk topic dit! En ik ben gewoon erg jaloers op de mooie foto's die jullie maken van de vlinders.

Maar goed, wij (eigenlijk meer man) hebben vorig jaar de eerste vlinderstruiken geplant en die gaan dit jaar hopelijk iets uitbundiger groeien.
Er zijn nu vier cocons heel erg aan het veranderen.

Ik zit er met mijn neus bovenop. Met fototoestel.

Deze ene allenig.

Niet te geloven dat er uit zo'n gedrochtje zo'n mooie vlinder komt hé.

En deze drie bij elkaar komen (denk ik) ook bijna uit.

Van de onderste foto is inderdaad een vlinder uit de cocon gekomen. Net toen ik er natuurlijk even niet was.

Je ziet dat de vleugeltjes nog helemaal slap zijn.

Hier hangt hij langs de cocon waar hij nog maar net uit is gekropen.

En dit keer mocht manlief hem loslaten zodat ik foto's kon nemen. Ja duh, de vlinder zag zijn vrijheid en vloog opeens door het deurtje naar buiten.

En weg was ie.
De vlinder is zijn vrijheid tegemoet gevlogen.

De derde is dus ook weg.

Wel weer hele mooie foto's kunnen maken.

Zoebie, het zijn echt plaatjes die plaatjes van jou Die ene waar de vleugel nog slap is, echt heel erg mooi!
Wat een mooierd!

En wat kun je goed zien dat die vleugels nog slap zijn. Ik vind de cocons ook wel erg klein, als je weet dat er zo'n grote vlinder uit komt. In verhouding.
En terwijl ik dus de foto's hier op het topic aan het zetten was, zijn er opeens nog twee uit gekomen. Ik had helemaal niet verwacht dat er nog iets uit zou komen vandaag. Dus dat was een grote verrassing. Het gaat dus goeoeoed.

Wel jammer dat ik het uit de cocon komen weer heb gemist.

Nog een stuk of dertig kansen.

Innige omhelzing met misschien een broertje of zusje.

Bijna klaar om uit te vliegen.

Vechten om een plekkie.

Ik zal ze morgen eens in de zon zetten, misschien dat het hier dan ook snel gebeurt!
Ja zeg, ik vind alle foto's mooi, maar die met die slappe vleugels nog het mooist.

Dat zie je normaal nooit natuurlijk.

Ik denk dat het scheelt Mal. Ze staan hier de hele dag in de zon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven