Zucht...

23-05-2010 19:19 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een aantal maanden een hele lieve vriend.

Het is een schat van een man. Alleen, waar ik mee zit, we zijn eigenlijk altijd bij hem thuis. Nu maakt het me niet zo uit waar we elkaar zien, ik ben alleen ook zo gehecht aan mijn eigen huisje. Als ik hem vraag of hij eens naar mij toekomt, is er eigenlijk voor hem altijd wel een reden om dat niet te doen. Of hij is niet lekker, heeft toevallig net een afspraak gemaakt of is het om een of andere praktische of handige reden 'makkelijker' als ik naar hem toe kom.

We hebben vandeweek afgesproken dat we vanavond en morgen (tweede Pinksterdag) bij elkaar zouden zijn. Ik stelde voor om hem op te halen en lekker bij mij thuis te eten, filmpje te kijken of weet ik veel wat. Niet dus. Dus ik wéér toegegeven dat ik dan wel naar hem zou komen. Want dat kan wel altijd.

En nu zit ik net te denken: 'ik doe het gewoon een keer niet'. Ik wil vanavond lekker thuis zijn, in m'n eigen bed slapen. Dus ik hem gebeld en dat gewoon gezegd.

Misschien klinkt dit verhaal warrig, maar is het nu zoveel gevraagd als ik graag wil dat hij ook bij mij thuis komt? We hebben bijna 4 maanden een relatie, wonen pak 'm beet 20 km bij elkaar vandaan. Hij is 1x bij mij thuis geweest.

Ik begin zo langzamerhand te geloven dat als ik niet naar hem toe kom, we elkaar nooit zien.

Ik baal, maar ben aan de andere kant ook blij dat ik nu gewoon een keer voor mezelf gekozen heb, ondanks dat ik wist dat hij niet spontaan zou zeggen: 'nou schatje, geen probleem, dan kom ik toch lekker naar jou toe?'

Pffff...moet dit even van me afschrijven. Ben ik nu zo onredelijk?
Wat was zijn reactie dan?
Hoe reageerde hij dan??
En als je dit met hem bespreekt, dan zegt ie.....?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Zelfde vraag
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Reactie was: 'ik snap je wel, zie ik je morgen dan?'. En 'zal ik je straks nog even bellen?'.

Hij weet overigens wel dat dit weer voortkomt uit het feit dat dit al langer een discussie is tussen ons. Hij vindt dat ik me niet zo druk moet maken. Hij komt vanavond niet naar mij, omdat hij gepland had wat dingen in z'n huis te doen. Wassen, beetje huishouden.

Maar..nogmaals, ik ben wel welkom bij hem.
Laat het maar een keer vanuit hem komen....je bent geen hondje dat volgt...
Ik heb ook een vriendje gehad die nooit bij mij over de vloer kwam. Hij vertelde dat hij dat altijd had/heeft bij andere mensen thuis, was niet op zijn gemak.

Na 9 maanden kwam hij nog steeds zelden, en ik maar die kant op elke keer (40min rijden).

Achteraf: het was een slappe zak! Je hebt groot gelijk om tegen hem te zeggen dat je eens thuis wil zijn, laat hem maar een keer naar jou komen.
Gaat hij nou liever het huishouden doen??

Pas op dat je niet bij zijn meubilair gaat horen...
Hij kan wel leuk vinden dat je je niet druk hoeft te maken, maar hij heeft makkelijk praten. En dat doet ie dan ook.

Volhouden en blijven nee zeggen. Dan weet hij pas echt dat hij ook moeite moet doen.

Het moet wel van twee kanten komen he!
Ik heb hem zo vaak gevraagd of er misschien een andere reden achter zit. Misschien voelt hij zich wel niet fijn in een ander bed. Of niet op zijn gemak. Heeft misschien heimwee, ik zeg maar wat.

Maar dan zou ik het nog kunnen begrijpen.
quote:Bluee schreef op 23 mei 2010 @ 19:25:

Reactie was: 'ik snap je wel, zie ik je morgen dan?'. En 'zal ik je straks nog even bellen?'.

Hij weet overigens wel dat dit weer voortkomt uit het feit dat dit al langer een discussie is tussen ons. Hij vindt dat ik me niet zo druk moet maken. Hij komt vanavond niet naar mij, omdat hij gepland had wat dingen in z'n huis te doen. Wassen, beetje huishouden.

Maar..nogmaals, ik ben wel welkom bij hem.

Ehmmm....

Dat klinkt toch best een beetje raar.

Had jij hem de afspraak heel erg opgedrongen of zo dat hij zo doet? Klinkt alsof hij er niet veel moeite voor wil doen om je te zien.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Aan de ene kant snap ik wel dat hij nu niet meer komt, want al dingetjes bedacht die hij graag wil doen.

Aan de andere kant is het huishouden nou niks wat niet een andere keer kan. Als ik wist dat mijn partner het echt vervelend zou vinden en het echt een issue zou worden, zou ik gewoon komen.

Hij kan wel vinden dat jij je niet druk moet maken, misschien is dat waar, misschien niet. Maar hij had je er toch een groot plezier mee kunnen doen door bijv. te zeggen: ik maak even wat dingen af en kom rond een uur of negen met een lekker flesje wijn naar je toe. Gewoon uit goede wil.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Hoe was hij dan toen hij die ene keer bij jou thuis was? Anders? Of wel zichzelf (of..hoe jij hem kent dan)?
Ik zou echt niet meer gaan, zodat hij wel naar jou moet komen?

Gaat hij trouwens wel mee met andere dingen? Doen jullie wel dingen of ben je altijd alleen maar bij hem thuis?
Bedankt voor jullie reacties. Komt op mij over dat mijn gevoel toch niet helemaal onredelijk is.

Die ene keer dat hij geweest is, ging ook niet van harte. Had hem gevraagd of ie mee ging, nee. Ik heel teleurgesteld gereageerd en naar huis gegaan.

Paar uur later SMS'te hij me, dat hij het vervelend vond dat ik teleurgesteld was en dat hij toch naar me toe kwam.

Da's de enige keer geweest.

We hebben het verder echt heel leuk, lief en gezellig. Maar dit wordt voor mij een issue.
O en wil hij wel je vrienden & familie ontmoeten bv. ?
Lijkt mij niet normaal. Als hij zijn huishouden belangrijker vindt dan een avond/dag met jou, zou het voor mij heel duidelijk zijn.

Misschien handig om het er nogmaals over te hebben met hem, bij jou thuis. Mocht er dan niets veranderen zou ik er geen energie meer insteken.
Wat typisch joh. Ik zou het wel willen weten waarom hij liever thuis is. Wat kan er met hem aan de hand zijn waardoor hij niet van huis 'durft'?

Volhouden hoor, hij moet eerlijk zeggen wat er is en jij hoeft niet altijd te volgen.
droeftoeter.
Op zich was hij die ene keer wel zichzelf. Behalve 's nachts. Toen kreeg hij last van darmen en misselijkheid en heb ik hem de volgende ochtend ook weer ziek naar huis gebracht.

Ja, hij wil wel familie ontmoeten. Stelde vorige week zelf voor of het niet eens leuk zou zijn om bij mijn ouders langs te gaan. Wil ook dat ik meega naar zijn moeder.

Ook 'zitten' we niet alleen bij hem thuis, doen ook leuke dingen. Maar áls we thuis zijn, zijn we bij hem.
O en gaat hij wel op vakantie naar het buitenland? Slapen in hotels etc. ?
Lullo.
Mensen...ik merk dat ik veel reacties krijg! Dank! En wil heel graag met jullie hierover verder discussiëren.

Maar moet nu echt even de deur uit om eten te halen.

Tot zo!!
Oh, maar hij kan toch morgen naar jou komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven