Mode & Beauty alle pijlers

zonnebrandcreme

18-05-2010 14:42 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Het schijnt dat zonnebrandcreme elk jaar 5 factoren (??) minder wordt... Maar als je het 9 maanden per jaar in de kast laat staan, lijkt het me toch niet nodig om elk jaar een nieuwe te kopen...
Ik heb ambre solaire geprobeerd maar wat is dat een vreselijk spul. Driedubbeldik opgesmeerd en nog zo rood als een kreegt worden.
Ik kende de fabel niet eens.

Maar sinds vandaag ben ik enorm overtuigd van de kracht van zonnebrand. Man en ik dachten aardig voorgekookt te zijn, en hebben ons niet ingesmeerd. Voila: voor het eerst in mijn leven ben ik echt e-norm verbrand, in twee uur tijd. Waar onze lelieblanke kindjes met factor 50 van vorig jaar, in en uit het water springend, nergens last van hebben.
Ik ben net terug van vakantie en heb diverse producten van de Action meegenomen. Perfect spul.

Ik heb van Ambre Solaire (van de action dus) factor 50 voor gezicht gebruikt... erg goed

Van Piz Buin heb ik de spuitbussen in factor 30 en 20 gebruikt. Hier zit ook een verkoeler in. Echt te gek spul en het ruikt heerlijk.

De laatste dagen heb ik factor 10 van het allergoedkoopste Action merk geprobeerd en zelfs die deed het prima. Ik ben niet verbrand en heb een mooi kleurtje.

Ik zeg... doen!
wauw, ga ook maar eens naar de Action. Maar daar verloren ze dus wel Merk? Ambre Solair enz maar dan goedkoper ofzo? Ik ga denk ik ook maar beginnen met 30 en later 10
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!
Action heeft ook merk. Voor de kinders heb ik er NO Ad gekocht (eentje met piraten en eentje met prinsessen) gekocht en voor mezelf ambre solaire. Voor echt een fractie van wat je er normaal voor betaalt.
quote:tilalia2 schreef op 24 mei 2010 @ 00:24:

Action heeft ook merk. Voor de kinders heb ik er NO Ad gekocht (eentje met piraten en eentje met prinsessen) gekocht en voor mezelf ambre solaire. Voor echt een fractie van wat je er normaal voor betaalt.

Geweldig he?! Ik ben vooral dol op al die sprays. Ideaal en je mist geen enkel plekje op je huid.

Deze heeft dus die verkoeler erin

Kost bij de action 3 euro. (winkelwaarde elders 19 euro)

Tel uit je winst
Dan maar iets duurder uit, maar ik zweer bij zonnebrand die je maar een keer per dag hoeft te smeren

Iemand die toevallig gespot bij Action?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Kun je gewoon kopen, is niet van het jaar ervoor. Meestal overschot van winkels die ze goedkoop opkopen of uit een ander land, dus andere taal erop.

Ik koop er ieder jaar die van l'Oreal ivm allergie en hij werkt perfect, geen factorvermindering of wat dan ook.
Ik gebruik zo'n oranje spuitfles van Derlon, factor 20. Ondanks dat ik geen bleekscheet ben (huidtype 2/3, precies tussen in) verbrand ik heel snel :D
Ik lees hier steeds goedkoop. Is het niet belangrijker dat het product goed beschermt? Als ik op vakantie ga koop ik altijd een nieuw flesje. De oude gebruik ik alleen nog als ik heel even in de zon zit of als het nog niet zo warm is.
Ik koop wel elk jaar nieuwe zonproducten. Ik denk namelijk, misschien is het onzin, dat er toch bacterien in een flesje komen na opening waardoor het spul na verloop van tijd steeds viezer wordt.

Met spuitbussen/flessen heb je dat niet, maar daarvan vind ik weer het nadeel dat je ook spul "in de lucht" spuit. Op de badkamervloer enzo,
Ik maak de flesjes wel altijd op als bodylotion.
Ik koop ook meestal gewoon nieuwe. Ik sleep die flesjes overal mee naartoe en er komt inderdaad wel viezigheid bij. Dat laat ik niet een jaar sudderen. Ik maak ook trouwens met gemak een flesje op in de zomer, ook wel twee. Ik smeer mezelf en de kinderen vaker per dag in, omdat we snel verbranden. In de zomer ook dagelijks voor we naar school/werk gaan. Ik klungel alleen altijd nog met merken en factor. Mijn zus heeft van haar huidarts gehoord, dat je niet te hoog hoeft te smeren, 15 zou genoeg zijn. En dat het beter is om met merken te smeren die specifiek zonnebrand hebben, geen gewone creme.

Persoonlijk smeren wij van alles, no-ad, zwitsal, eigen merken, nivea. Maar welk merk is nu echt goed en ook nog een beetje te batalen?
...
quote:vlammetje schreef op 24 mei 2010 @ 08:21:

Mijn zus heeft van haar huidarts gehoord, dat je niet te hoog hoeft te smeren, 15 zou genoeg zijn. En dat het beter is om met merken te smeren die specifiek zonnebrand hebben, geen gewone creme.Toch niet voor iedereen? Lijkt mij dat het ervan afhangt welk huidtype je hebt en hoe lang je in de zon blijft zitten.
quote:Sunny1 schreef op 24 mei 2010 @ 10:09:

[...]

Toch niet voor iedereen? Lijkt mij dat het ervan afhangt welk huidtype je hebt en hoe lang je in de zon blijft zitten.

Woohoohooooooo!!! Ligt zeker aan je huidtype!!! Met factor 50 word ik met deze zon nog rood tussen 12 en 17... oppassen dus!!!
Of je het een fabel wil vinden of niet, alle producten verouderen, dus ook creme's met factoren.

Ze worden onder gunstige omstandigheden geproduceerd en verpakt, na opening zijn er zo-veel invloeden van buitenaf dat het verstandig is om regelmatig (elk jaar) een nieuwe fles te kopen.

Ondat de fles nog half vol zit en dus het niet nodig te vinden een nieuwe te kopen is verkeerde zuinigheid. Wel klagen dat de zon slecht is voor je lijf maar vooral geen geld uitgeven aan bescherming.

Dan nog even over die cremes die je maar 1x per dag hoeft te smeren. Wat denk je dat zoud water, zand, zweten en afdrogen met die beschermlaag doet? 1x per dag willen smeren en denken dat het optimaal beschermd is voor iemand die ook denkt dat je een strak getraind lijf kan krijgen door alleen maar 5 min. per dag de AB-rower te gebruiken.
Ik las vandaag online dat je beter 4 keer kan smeren met een mindere zonnebrand dan 1 keer met de best geteste... Persoonlijk ben ik dol op smeren, dus ik smeer gewoon lekker. Heb ook snel een droge huid, dus vind het wel lekker!

Sunny, ik vond het ook een vreemd verhaal, maar volgens deze arts zou een te hoge factor ook niet goed zijn, omdat je dan de zon die je wel nodig hebt ook zou mislopen. Tja, volgens mij valt dat wel mee, smeert er niemand zo enorm secuur.

Ik smeer gewoon met wat ik fijn vind en wat lekker ruikt. Meestal factor 20 of 30. En dan een paar keer per dag.
...
[quote]vlammetje schreef op 24 mei 2010 @ 18:12:

Ik las vandaag online dat je beter 4 keer kan smeren met een mindere zonnebrand dan 1 keer met de best geteste... Persoonlijk ben ik dol op smeren, dus ik smeer gewoon lekker. Heb ook snel een droge huid, dus vind het wel lekker!

Sunny, ik vond het ook een vreemd verhaal, maar volgens deze arts zou een te hoge factor ook niet goed zijn, omdat je dan de zon die je wel nodig hebt ook zou mislopen. Tja, volgens mij valt dat wel mee, smeert er niemand zo enorm secuur.

Ligt aan je huidtype. Ik smeer erg secuur en ben niet in de zon van 11-17.00 uur (of alleen met lange mouwen etc). Is gewoon heel erg slecht als je een hele lichte huid hebt. Na 1700 uur ga ik weer wel effe in, dus pik dan de laatste zonnestralen mee.
quote:Spijker schreef op 24 mei 2010 @ 07:18:

Dan maar iets duurder uit, maar ik zweer bij zonnebrand die je maar een keer per dag hoeft te smeren

Iemand die toevallig gespot bij Action?Vision! Geweldig, vorig jaar voor het eerst gebruikt en ik wil niks anders meer. Hou de aanbiedingen van DA in de gaten. Bij Action heb ik het nooit gezien, maar ook niet op gelet eigenlijk. Morgen meteen kijken.
Niet kopen, het is niet voor niks zo goedkoop.

Huidproducten moet je niet bij dergelijke zaken kopen, kan altijd mis gaan.

De factor werkt na een jaar ook minder (wie weet hoe lang dit al ligt)
geen idee of ze goed zijn of niet.

ik gebruik trouwens mijn flesjes jaren achter elkaar en weinig last van.
quote:i2Paq schreef op 24 mei 2010 @ 18:07:

Dan nog even over die cremes die je maar 1x per dag hoeft te smeren. Wat denk je dat zoud water, zand, zweten en afdrogen met die beschermlaag doet? 1x per dag willen smeren en denken dat het optimaal beschermd is voor iemand die ook denkt dat je een strak getraind lijf kan krijgen door alleen maar 5 min. per dag de AB-rower te gebruiken.Sorry maar Vision, P20 en Louis Widmer hoef je echt maar 1 keer te smeren. Al jaren ervaring mee en er zijn hier heel wat sproetjes en blonde haren in huis.
Dat de factor terugloopt zal vast wel zo zijn. Maar niet zolang de verpakking (fles tube) gesloten is. Op de fles staat het symbool hoe lang het goed is na opening.

Ik koop ook vaak bij action ofzo. Ik ben rossig en verbrand dus ook snel maar nooit last van creme die niet goed werkt.
quote:Ksenija schreef op 24 mei 2010 @ 18:24:

Niet kopen, het is niet voor niks zo goedkoop.

Huidproducten moet je niet bij dergelijke zaken kopen, kan altijd mis gaan.

De factor werkt na een jaar ook minder (wie weet hoe lang dit al ligt)

En waar komt deze wijsheid vandaan?

Ik zal je vertellen dat het geheim van de Action is om wereldwijd in te kopen bij failliete ondernemingen dan kan toch niemand verkondigen dat er iets mis is met de produkten?

Piz Buin = Piz Buin.... of ik het nou koop bij Drogisterij A voor 19 euro, of bij de Action voor 3 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven