Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Hoi meiden

wat is het toch heerlijk weer! Ik heb het op de dag dat ik positief getest aan mijn moeder en beste vriendin verteld. Een dag later aan de schoonouders. Wij zaten met 1 been in de medische molen en zij wisten ook dat we er mee bezig waren en vroegen geregeld of ik alweer ongi was geworden. Aan de rest vd familie vertellen we het na de 1e echo, ik ben dan 9 weken en op ons werk willen we het pas in augustus vertellen. Wel lastig hoor dat je zo lang je mond moet houden, ik ben al zo slecht in geheimpjes....

Hier verder af en toe wat misselijk en wat moe, maar tot nu toe vind ik het prima te doen en ik heb her er ook graag voor over :-) Zaterdag een bruiloft gehad, was toch lastiger dan ik dacht om alcohol en rauw vlees te vermijden...ik heb maar gedaan alsof ik slokjes nam en niemand die het gemerkt heeft :-)

Zijn er trouwens nog dames die sporten? Ik was in februari met hardlopen begonnen. Ik ga nog steeds 3x per week naar de sportschool maar doe het gewoon wat rustiger aan. Hoe doen jullie dat?

Xxx
Hahaha teepje! Goed idee! Ga ik zeker doen, ff kijken of hij de hint begrijpt

ik heb echt een flinke off day, ben zo misselijk en moe... Kan echt alleen maar op de bank hangen. Zo zonde van het mooie weer!
Ik wil ook bank hangen maar moet nog werken, blegh!

Ik vertel het nu dus al op mijn werk en ook mijn moeder en zus weten er vanaf. Ik voel me echt beroerd en doodmoe, kan het dus niet echt verbergen. Vriendinnen weten het nog niet, die vertel ik het volgende week pas. En nog iets minder dan een week, dan vier ik mijn verjaardag en krijgt zoontje zijn t-shirt aan met : ik krijg een broertje of zusje.

Zo leuk, dan weten de oma's en schoonouders en neven en nichten het ook meteen.

Verder word ik niet erg vrolijk van jullie bijna spuugverhalen rond de 6 weken. Ben bang dat ik nog misselijker word dan nu het geval is met 5 weken en 3 dagen.

Ik sport niet, heb nergens puf voor. Wel fiets en wandel ik veel met zoontje.
hi meiden ik wil laten weten dat ik meelees met jullie want hoop in januari opnieuw moeder te worden. Neem mij maar niet op bij dit topic hoor, ik schrijf al bij 35+ en ik vermoed dat ik het hier niet kan bijhouden met zoveel meiden......wel allemaal ontzettend gefeliciteerd met de zwschap!!

en ik doe dit keer ook mee met de misselijkheid (bij 1e kindje - nu 11 maanden oud niet of nauwelijks) maar bluhhhh wat voel ik me nu bij tijd en wijle waardeloos, moe en weeig. meiden alle goeds gewenst en misschien piep ik er soms even tussen maar ik volg jullie graag vanaf een afstand. XX
@Moontje, mijn nicht heeft ooit eens een vermoedelijk trombosebeen gehad, en heeft tijdens haar zwangerschappen een medicijn moeten spuiten. Vervelend om te doen, maar verder vond ze het geen probleem en kon het geen kwaad voor haar kindjes. Ze heeft er dan ook verder geen last van gehad. Misschien stelt dit je een beetje gerust?

@Pira, welkom! Iedereen hier is volgens mij nog een beetje zoekende naar wanneer te reageren. Het zijn ook zoveel gezellige meiden, en de posts volgen elkaar snel op!
@Nolleke, wat frustrerend dat je bruin bloedverlies blijft houden bij het afvegen, zo blijf je die onzekerheid houden! Ik kan het natuurlijk onmogelijk beoordelen op afstand en ben geen arts, maar zoals je het beschrijft klinkt het niet heel alarmerend. Fijn dat je vriend zo positief is, hopelijk helpt dat ook. Ik duim voor je op een goede echo donderdag!!

Moontje, ik zou me niet al teveel zorgen maken over trombose. Natuurlijk kan dat altijd gebeuren maar volgens mij heb je geen verhoogde kans. Je stollingswaarde is goed.

Jolyblue, volgens mij kun je voorlopig blijven sporten als je dat voor de zwangerschap ook al deed. Ik wilde beginnen met hardlopen maar heb dat nu maar even uitgesteld. Ik heb wel een lichamelijk veeleisende baan en dat merk ik nu wel. Gelukkig is het vol te houden tot nu toe.

Zie er wel een beetje tegenop om weer te moeten werken morgen. Heb 4 dagen lekker geluierd, af en toe 's middags eventjes geslapen op de bank als een oud vrouwtje Ik merk steeds meer dat mijn lichaam een flinke prestatie aan het leveren is, er wordt hard gebouwd aan dat mensje daarbinnen!!
Hoi allemaal,

ik ben ook zwanger en uitgerekend in januari 2011. Ik heb vorige maand een miskraam gehad en nu gelijk weer zwanger dus ik weet niet zo goed hoe lang ik nu zwanger ben en wanneer ik uitgerekend ben. Ik denk zelf dat ik nu ruim 5 weken zwanger ben.

Ik heb niet zoveel last van kwaaltjes, m'n borsten staan op ontploffen en ik moet heel vaak naar de wc. Ik knijp/prik ook de hele dag door in m'n borsten om te voelen of ik nog zwanger ben. Bij m'n miskraam wist ik toen ik wakker werd al dat het niet goed zat. Ik had geen pijn ofzo maar m'n borsten deden ineens veel minder pijn. Bij het afvegen had ik een beetje bruine afscheiding dus nog niet heel zorgwekkend maar toch wist ik het door m'n borsten. Vandaar dat ik nu de hele dag door controleer of het nog goed zit Verder heb ik nu 2 keer gehad dat ik wakker werd van de pijn in m'n buik. Gelukkig duurde het niet lang maar het was wel pijnlijk. Verder heb ik heel in de verte soms wat krampjes maar niet echt pijnlijk.

Ik heb zaterdag de verloskundige gebeld en ik heb 7 juni de intake en 15 juli een echo! Ik ben benieuwd.
@ allemaal, ik denk eraan om een nieuw topic te openen. ik vind het helemaal super dat ik mee mag schrijven, maar omdat we met zovelen zijn (lijkt wel babyboom ) zie ik er tegenop om alles bij te houden, dat gaat gewoon echt niet lukken.

Schrijf nog steeds met een groep meiden van mijn eerste zwangerschap alleen zijn we sinds een jaar of 2 verhuisd naar hyves. Dus hoe ontzettend leuk en bijzonder het kan zijn om met meerdere meiden te schrijven die allemaal in 'hetzelfde schuitje' zitten weet ik maar al te goed. Dat is zo ontzettend dierbaar!

Ik denk er dan aan om een 'januari 2011 - zwanger van de tweede (of derde, of ...) te openen'.

Ik wil jullie niet voor het hoofd stoten. En daarbij, mocht er zich dan niemand bij de nieuwe club aansluiten, denk ik dat ik graag alsnog dan hier af en toe mee kom kletsen als dat mag. Wat vinden jullie ervan?
@Monxmar, ik snap dat het veel is om bij te houden, we zijn idd met een heel grote groep. Wel is het zo dat de meeste van ons zwanger zijn van de 1e. Natuurlijk moet je doen wat voor jezelf het prettigste voelt, en als dat betekent dat je liever een "splitsing" ziet, dan begrijp ik dat. Ik kan me ook indenken dat het voor een 2e, of 3e of... -e zwangerschap heel anders om te beleven is als bij de 1e. Dus ook vanuit dat oogpunt begrijp ik de keuze. Persoonlijk zou ik het wel jammer vinden, omdat ik denk dat we juist van de "ervaren" zwangeren onder ons heel veel informatie en steun kunnen krijgen.

Hoe denkt de rest er over?

Egopostje: vandaag voor de eerste keer bij het afvegen een ondefineerbare kleur op het wc papiertje gehad (beetje donkergelig, groenig) sorry voor de details. De alarmbellen rinkelen nog niet, maar ik vind het maar wat spannend. Was ik net over de eerste onzekerheid een beetje heen aan het komen, komt dit er weer bij..... Grr! Lijkt op een (beginnende?) infectie?????
Astrid, ja dat is zeker ook zo! Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook veel gehad aan meiden die voor de 2e of 3e keer zwanger waren. En aan de andere kant lijkt me dat nu ook weer leuk om terug te doen, advies geven of geruststellen omdat ik het al een keer heb meegemaakt... moeilijk!

En is het bij jou een vorm van afscheiding? Zeker morgen even langs de huisarts gaan! De VK of HA vraagt misschien of je wat op kan vangen... (vond ik zo'n rare gewaarwording bij dat soort dingen, moest bloed, afscheiding en vocht opvangen op een maandverband en anders het washandje of de handdoek bewaren om te laten zien...)
Hoi,

@monxmar, ik blijf (als niet zo'n actieve reageerder) nog even hier hangen, wel veel zwangeren in januari 2011 he.

@3e kindje, heel veel sterkte

Onzekerheidsgevoelens zijn weg

Heb al allemaal leuke kleertjes gekregen van mijn moeder. Familie reageert zo blij. Met de vrouw van MvM kort gesprekje gehad over mijn onzekerheid en dat gaf mij een opkikker ´Natuurlijk ben je nog zwanger!´. Helaas garandeert positief blijven natuurlijk niet dat er niet iets mis kan gaan.

Weinig klachten nog

Hijgen als ik traploop en duizelig als ik te snel opsta. Afgelopen zaterdag in de kroeg reageerden mijn darmen heftig en viel ik bijna flauw, jemig. Misschien beter niet meer naar de kroeg met al die sigarettenrook (rookverbod wordt helaas niet overal goed gecontroleerd).

MvM

Morgen krijg ik de flessen van MvM voor de deur. Haha, hebben de buurtjes iets om over te praten 'Wat is dat toch?'

Groetjes Mojitolise, in week 7 Utrecht
Hey meiden!

Even via mijn telefoon (dan is het lastig om uitgebreid te reageren en de tabel aan te passen).

Zag de vraag over het splitsen van het topic.

Voor mij, TO (en dus 'tabel aanpasser'), is het bijhouden van de tabel een behoorlijke klus aan het worden. Natuurlijk is het geweldig dat er zo veel zwangeren zijn, daar ligt het niet aan.

Iemand zei (sorry kan via telefoon niet terugkijken) dat het jammer zou zijn als er groepen zouden komen n.a.v. de hoeveelheid kinderen. Dat vind ik eigenlijk ook wel.

Een ander topic op deze pijler is gesplitst n.a.v. de uitgerekende datum. Dat zou dan worden 't/m 15 januari' en 'vanaf 15 januari'. Dit lijkt me voor dit topic wel een goed plan.

Ik hoor wel wat jullie ervan vinden!
Ik bedoel dan natuurlijk 'vanaf 16 januari'.

Net even geteld: eerste groep is 15, tweede groep is 9 (maar daar zullen er waarschijnlijk nog meer meiden bijkomen).
Het is nu wel een heel groot topic maar de ervaring leert dat het zwanger zijn voor iedereen nu nog heel nieuw en spannend is. Maar er zullen er een aantal zijn die hier vooral komen om hun onzekerheid weg te schrijven vooral omdat de omgeving het vaak nog niet weet.

Bij het topic van onze eerste begonnen we ook met een hele grote groep en nu (3 jaar later) schrijven we nog met 4 meiden.

Ik denk dat we het gewoon nog even zo kunnen laten lopen en over een paar weken de tabel aan moeten passen van mensen die niet meer mee willen lezen/schrijven.

Natuurlijk is iedereen vrij om een nieuw topic te openen....maar ik blijf lekker hier.
Hee allemaal,

ik blijf hier eerst ook maar even meeschrijven!

Weet ook nog niet precies wanneer ik uitgerekend ben, als er gesplitst wordt zal ik mijn groepje wel volgen ;)

Heb t vandaag de kersverse opa's en oma's verteld, ze waren zo blij, en ik ben opgelucht dat ik het nu met ze kan delen

@lichtelijk: bedankt voor je antwoord over de boerenkaas! Voel me wel een beetje opgelucht nu!

@jolyblue: ik sport(te) redelijk veel, ongeveer 3x per week, lessen zumba en bodybalance en fitness in de zaal. Over het algemeen lees ik dat je rustig door kunt gaan met sporten, maar wel iets minder fanatiek. Ik durfde bij bodybalance niet alles mee te doen, gaf me zo'n strak gevoel in mn buik. Het is van tevoren wel een hele klus om mezelf te motiveren, maar voel me daarna altijd minder moe..

@allen: ben nog wel benieuwd of jullie iemand meenemen naar de intake bij de VK?

En wie heeft er nog meer buikpijn? Ik wordt er 'snachts wakker van, bah. Niet echt kramp, maar een beetje een strak gevoel...
Hallo allemaal!

Goed nieuws hier! Ik had vanmiddag bij het afvegen toch helderrood bloedverlies en was ervan overtuigd dat het nu echt mis was. Na lang denken heb ik toch mijn werk gebeld en ik mocht meteen voor een echo komen en er was een vruchtje te zien MET kloppend hartje!! Owww, dit had ik echt niet meer durvern dromen, ben zooo blij! Natuurlijk geeft dit geen garantie, maar dat het hartje klopt maakt het wel minder onzeker nu.

Over het verdelen van het forum: eerlijk gezegd maakt het mij niet zoveel uit. Ik zal hier zeker blijven schrijven en ik vind het wel gezellig met zoveel meiden. Mijn ervaring is ook dat er in de loop van de tijd toch een aantal meiden zijn die minder zullen schrijven of ermee stoppen. Maar als de groep toch wordt verdeeld, ook prima.

Ik zou vandaag met MvM beginnen, maar durfde nog niet zo goed, wilde wachten tot een goede echo. Nu ga ik morgen toch maar beginnen.

@Siena, ik ga samen met mijn vriend naar de 1e intake. Sowieso omdat ik gewoon vind dat we dit samen moeten doen en op de 1e afspraak zullen er ook aantal vragen over medische verleden van je vriend en zijn familie zijn. Natuurlijk kan hij je dit ook vertellen thuis.

@Astrid, als je afscheiding raar van kleur blijft, zou ik zeker even langs de huisarts gaan. Die kan het dan nakijken en hoef je je daar ook niet druk over te maken.

@Goudvis, gefeliciteerd! Wat fijn dat je weer zo snel zwanger bent. Geniet ervan!

@Mirre, dank je voor je lieve bericht! Wat jij zegt herken ik wel, heb ook heel veel geslapen en gerust de afgelopen dagen. Dat is ook het enige kwaaltje wat ik nu heb, de moeheid.

Ach, het wordt vanzelf weer avond en kunnen we weer naar bed, haha.
@ mamamuis, ik heb iets andere ervaring, op mijn oude topic schrijven we nog met 17 meiden en nog steeds bijna niet bij te houden, maar wel al een heel stuk minder dan in het begin. Tegen de tijd dat we uitgerekend waren werden er pagina's volgeschreven.

@ streepjescode, ik heb dat ook gezien, splitsen op de helft van de maand. als we gaan splitsen lijkt me dat de beste optie idd!
@streepjescode: Ik vind splitsen ook wel een goede optie.. Dan wordt het groepje net iets kleiner waardoor je ook beter kan antwoorden op elkaar.. Het is wel gezellig met zoveel hoor, daar niet van, maar het wordt wat onpersoonlijker!

Ik merk dat ik zelf ook niet altijd tijd heb om overal op te antwoorden..

Hier heerst een gevoel van onzekerheid.. (bij wie niet..) Mijn borsten zijn namelijk niet meer zo pijnllijk.,. dat maakt me wel erg onzeker moet ik zeggen. Verder valt de moeheid bij mij ook wel mee.. Dus twijfels.. kijk super uit naar mijn tweede echo op 1 juni!!!
@ Nolleke: Wat fijn, dit goede nieuws!!!
Hallo meiden,

Wat een grote groep inmiddels. Wel leuk maar minder leuk om op iedereen te reageren (sorry de energie ontbreekt me nu ook even.

Wil graag mee blijven lezen maar ik denk ook aangezien het mijn 2e is en ik veel ouder ben dan de rest (40) ik me beter aan kan sluiten bij een andere groep

Uiteraard blijf ik jullie ook volgen...
@ nolleke, sorry vergeten op jou te reageren net, maar supergeweldig nieuws! en zooooo stoer dat jullie het hartje hebben gezien. dat is dan even heel anders thuiskomen! een welgemeend en welverdiend GEFELICITEERD!

@ eknein, ja vandaag ook minder misselijk dan gisteren, dan begin je ook wel even te denken. maar ben helemaal niet bang of onzeker ofzo gelukkig. en denk maar zo, ik kan het beter loslaten en zien wat er komt, want bang zijn voor hetgeen wat ik nog niet weet is veel vervelender (en klinkt heel makkelijk, maar is dat lang niet altijd natuurlijk)

@ siena, is het je eerste kindje? en hoe heb je het verteld?

@ mojitolise, ik heb me van het weekend ook aangemeld voor MvM. denk dat ik ook heel zenuwachtig ben als ze de test gaat doen!

@ goudvis, super dat je zo snel weer zwanger bent! en krijg je niet al eerder een echo vanwege je vorige miskraam, of hoeft dat niet zo van jezelf?
@astrid1983 en mirre 102: Super bedankt voor jullie reactie! ik heb inderdaag geen hoge stollingswaarde, dus zal stoppen met de vragen, wat als...dank jullie wel voor dit inzicht!

@eknein1984: Ik begrijp precies wat je bedoelt, net als heel veel andere dames hier controleer ik af en toe of mn borsten nog pijnlijk zijn, maar vanavond opeens niet meer! Niet meer zo erg in ieder geval..Gelijk een test gedaan, maar was harstikke positief! Het blijft spannend de eerste tijd.

@iedereen: Dit kan toch niet waar zijn, ben bijna 5 weken zwanger, maar zie al een klein bolletje?! Of is dit verbeelding.. Dit is wel mijn tweede zwangerschap...maar toch! Iemand anders ook dit vermoeden??
@moontje: bij mij zie je nog niets, maar het is mijn eerste, dus dat schijnt wel anders te zijn. Ik heb wel het gevoel dat ik mijn buik nu al minder goed kan inhouden!

@nolleke: super dat je een hartje hebt gezien zeg, dat moet een hele opluchting zijn geweest. En dat is het daarmee meteen een beetje voor mij, het geeft wel aan dat je best klachten kunt hebben of bloedverlies, en dat het gewoon nog goed kan gaan.

@allen: ik vind het wel heel jammer om te splitsen eerlijk gezegd. De praktijk leert toch dat het langzaam rustiger wordt, dus dan gaat het vanzelf langzamer. Bovendien ken ik juist de dames uit de eerste helft jan beter, omdat die er vanaf het begin waren (ik ben de 19de uitgerekend). Maar ik merk wel wat er gebeurt!

Verder heb ik nu even geen tijd om meer te reageren, ik moet naar mijn werk. Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen puf en zin. Ik heb bijna het hele weekeinde niets gedaan, en het valt niet mee mezelf naar mijn werk te bewegen.....
@ Allemaal, we zouden het ook nog een tijdje kunnen proberen natuurlijk. Als het voor mezelf niet lukt dan kan ik altijd nog mijn eigen beslissing nemen.

@ Moontje, ja kan zeker dat je (vee) buik eerder opzet met een tweede! maar met 5 weken is idd misschien nog wel vroeg. Ik heb gisteren mijn buikomvang gemeten en die was al 10cm meer dan waar ik bij mijn eerste zwangerschap mee begon... maar dat ligt alleen maar aan de minder strakke buikspieren en de paar kilo's meer (helaas).

Overigens kan het zo zijn dat je nog positief test als je (net) een miskraam krijgt, dus een positieve test sluit niks uit. Maar dat is in jouw geval vast niet zo hoor! Je bent gewoon nog hartstikke zwanger!
quote:teepje schreef op 25 mei 2010 @ 06:24:

@moontje: bij mij zie je nog niets, maar het is mijn eerste, dus dat schijnt wel anders te zijn. Ik heb wel het gevoel dat ik mijn buik nu al minder goed kan inhouden!

Hahaha! Dat heb ik ook! Heb de hele tijd het gevoel dat ik al veel dikker ben, maar uiteindelijk heb ik gewoon moeite m'n buik in te houden....

Overigens Teepje, heb ik vanmorgen twee crackertjes met kaas op bed gekregen! :-) De hint is overgekomen. Alleen heeft het niets geholpen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven