Gezondheid alle pijlers

Bulten / abces / cyste in schaamstreek

25-05-2010 08:51 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

ik ben een beetje radeloos aan het worden..

Sinds 2 jaar terug heb ik last gekregen van bulten in mijn lies, schaamstreek, schaamlippen, die 'omgeving' .

Ik ben hier toen tot 4x toe aan geopereerd.

Ik had koorts, overgeven en kon niet lopen, zo'n heftige pijn...

Het bleek te gaan om atheroomcyste's en een soort van puistjes.

Toen er eindelijk na die operatie's een jaar vanaf te zijn geweest, begon het begin dit jaar weer.

Het lijken wel paddestoelen, die uit de grond schieten! Met zoveel tegelijk komen ze. Weer ben ik er begin dit jaar aan geopereerd.

Want de pijn was te erg, en uit zichzelf gaan ze moeilijk open..

Dat is nu 2 maanden terug. En weer kreeg ik gisteren last.

Zitten er weer 2!

Ik probeer er vanaf te blijven, en leef zo gezond mogelijk!

Het blijkt dat ik 'vuil' bloed heb, en iets van een bacterie..?

Ik heb een maand antibiotica gehad, maar dit hielp niets..

Ik weet echt niet meer wat te doen...

Slik vitamine pillen, en drink brandnetelthee, dit is bloedzuiverend. Eet gezond, ik sport. Rook wel.

Heeft iemand hier ervaring mee, ik zou graag wat verhalen van andere willen horen?! Ik ben een beetje op en moe van alles.. Heb geen idee meer, hoe dat ik er nu vanaf moet komen.

Het kan zijn van het scheren trouwens..

Maar ja, om nou zo'n bos te laten groeien.. Vind ik niets.

Ik hoor jullie graag meiden!

Alvast super bedankt!
Hè wat vervelend voor je!

Als je serieus zoveel last en pijn zou kunnen hebben van het scheren, zou ik gewoon een tijdje aan de slag gaan met alleen een trimmer. Die set je dan op 1 of 2 mm en dan ziet het er allemaal ook heel netjes uit. Niet zoals je gewend bent, maar misschien wen je er wel aan en dan ben je van een hoop pijnlijke ellende verlost!
Geen advies, ik lees wel mee want ik heb deze abcessen in mijn gezicht, rug en schouders.

Ik ben bij de dermatoloog/huisarts en homeopaat geweest en zij hadden nog nooit zo iets vreemds gezien. Normaal gesproken zitten dit soort abcessen namelijk in de liesstreek zoals bij jou en in de okselstreek.

Ik heb Roaccutine gehad, vele soorten antibioticum en veel zalfjes e.d. van de huisarts en dermatoloog.

Ik heb nu een hele grote ontsteking in mijn gezicht en mag helaas niets gebruiken want ik ben 24 weken zwanger. Ik rook niet, ik drink niet, eet heel gezond! Dus ik weet niet waar ze vandaan komen!
Als het van het scheren is, hadden ze je dat in het ziekenhuis toch wel verteld?? Maar je zou eens kunnen proberen om te (laten) harsen. Je hebt dan geen last van ingegroeide haartjes.
@ zappie,

dat heb ik dus al geprobeerd.. Met een trimmer. Maar je vel is daar niet zo 'strak' dan als op je benen bv.

Dus af en toe ging er dan een velletje mee.. En dat doet zeer!

Dus nee, dit werkt.. Maar lief van je, dankjewel!

@ melodie,

jeetje, dat is apart! Dat lijkt me nog vervelender in je gezicht, dat is ook erg gevoelig lijkt mij?

Ik heb ook alles al gehad. Dermatoloog etc.

Glutenvrij dieet gedaan voor 3 maanden. Hielp niets.
het belangrijkste advies is: Stoppen met scheren. er zijn al zóveel mensen (man/vrouw) bij de chirurg beland vanwege abcessen ten gevolge van scheren en ingegroeide haren.

Ik vermoed dat wanneer jij stopt met scheren, je klachten volledig over zullen gaan. (Dus ook niet harsen, epileren etc)

Inderdaad korttrimmen, of overweeg IPL.
quote:janneke44 schreef op 25 mei 2010 @ 09:01:

Als het van het scheren is, hadden ze je dat in het ziekenhuis toch wel verteld?? Maar je zou eens kunnen proberen om te (laten) harsen. Je hebt dan geen last van ingegroeide haartjes.

Wil je dat even aan mijn liezen vertellen? Dat als je harst, er niks ingroeit?

Wat een onzin.
quote:bult schreef op 25 mei 2010 @ 09:05:

@ zappie,

dat heb ik dus al geprobeerd.. Met een trimmer. Maar je vel is daar niet zo 'strak' dan als op je benen bv.

Kiezen of delen. lijkt me. Maar tjees, met bulten en abcessen ben je ook niet mooi en fris van onder hoor, ook al ben je dan wel netjes geschoren.
@ janneke,

het zijn niet echt ingegroeide haartjes, af en toe zit er wel eens een pukkeltje. Maar ik heb echt bulten, die van de 1 op andere dag, gigantisch zijn! En dan voornamelijk onderhuids.

Je kan ze dan vast pakken en dan zijn ze formaat grote knikker..

Tuurlijk hebben ze gezegd dat het mede doot het scheren komt. Maar dit doe ik al 10 jaar, nooit ergens last van gehad.

En het is toch raar, dat ik er nu een jaar geen last van heb gehad? En sinds begin dit jaar wel weer!?
Ook van harsen kun je ingegroeide haren krijgen.
Buklt, je wil niet stoppen met scheren. Je gaat dus liever het ziekenhuis in voor operaties, je geeft liever over, en kan liever niet lopen dan een bos haar?

Heel eerlijk: met bulten loop je ook niet in een hoog opgesneden bikinibroekje. Zoek een mooie bikini en mooi ondergoed met pijpjes, laat het allemaal lekker groeien (van bijknippen krijg je geen ingegroeide haren) en niemand die er last van heeft.
Inderdaad Tilalia, precies wat ik ook al zei. Een bos haar is een minder afstotelijk en pijnlijk (en vies) geheel dan die abcessen. Maar wat je zelf wilt natuurlijk.
Bult, dat kan hoor, Je wordt ouder, je lijf verandert, je komt hier en daar andere bacterien tegen.

Zo erg als jij het hebt heb ik het nooity gehad, maar ik ken de bulten waar je het over hebt wel. Bij mij helpt het dan om te stoppen met scheren, wel te scrubben, evt betadine-scrub te gebruiken, geen strak ondergoed en geen straakke broeken, en fucidine-zalf. Daarmee kan ik het onder controle houden.

(en niet in knijpen! Niet aan pulken! Niet zelf gaan klooien met pincetten of weet ik veel wat)
Wat vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je er vanaf wil. Als ik jou was zou ik heel snel stoppen met scheren. Als ze in het ziekenhuis als zeggen dat het het mede veroorzaakt,waarom zou je het dan niet doen? Ik neem aan dat het glad hebben daar niet belangrijker is dan geen pijn hebben. Bovendien kan roken nooit een goede invloed hebben. Je wonden genezen ten eerste al langzamer.
- stoppen met roken

- stoppen met scheren

Het lijkt mij simpel. Jij wilt toch van die bulten af? Zo doe je er tenminste alles aan om ze te voorkomen.
dubbel
Waarom zeggen de doktoren dan, dat ik er niet mee hoef te stoppen? Dat dat niet de hoofd reden is!?

Lijkt me behoorlijk logisch he, tilalia, dat ik liever niet het ziekenhuis in ga.

Nee ik weet het, op het begin, zat ik als een idioot te knijpen in die dingen, jeetje, ik ging door de grond!

En ze werden alleen maar groter..

Ik heb geen strak ondergoed meer aan, en voornamelijk panty's, legging's. Ideaal! En gelukkig in de mode nu. Genoeg keuze.

Dankjewel iig voor jullie reactie!
quote:bult schreef op 25 mei 2010 @ 09:05:

@ zappie,

Oh, echt? Ik heb juist een trimmer met zo'n 'kammetje' erop, en het fijnste eraan vind ik dat je je niet kan snijden daarmee. Hij is van Phillips, zilver met paars.

Overigens: roken beïnvloed je doorbloeding. Een extra reden om te stoppen?
Bovendien heeft het niet alleen met ingegroeide haartjes te maken: Tijdens het scheren schraap je met een mesje over je huid. Daarmee maak je ieniemienie wondjes (denk maar aan de spuitbusdeao onder versgeschoren oksels). In die wondjes kunnen bacterien gaan zitten (want het broeit zo lekker in je liezen) en die kunnen de boel zo op stelten zetten dat je daar een cyste of abces van krijgt.

Als een arts, die ervoor geleerd heeft, zegt dat het door het scheren komt, maar jij vindt van niet dan heb je het daar toch met je arts over? Dan ga je toch niet ja zeggen en nee doen? Dan kan je net zo goed zelf het keukenmes in je bulten gaan zetten. Als ie aan de ene kant onzin verkoopt zal ie verder ook niet veel weten, toch?
quote:bult schreef op 25 mei 2010 @ 09:15:

Waarom zeggen de doktoren dan, dat ik er niet mee hoef te stoppen? Dat dat niet de hoofd reden is!?

Lijkt me behoorlijk logisch he, tilalia, dat ik liever niet het ziekenhuis in ga.

Nee ik weet het, op het begin, zat ik als een idioot te knijpen in die dingen, jeetje, ik ging door de grond!

En ze werden alleen maar groter..

Ik heb geen strak ondergoed meer aan, en voornamelijk panty's, legging's. Ideaal! En gelukkig in de mode nu. Genoeg keuze.

Dankjewel iig voor jullie reactie!Pantys broeien. Als je kousen aan wilt zijn holdups een betere keuze. Leggings zou ik ook niet doen: doe lekker een wapperend rokje aan!
Volgens mij komen deze abcessen niet van het scheren! Waarom heb ik ze anders op mijn shcouders en in mijn gezicht zitten?

Het zijn enorm grote bulten die je niet kan uitknijpen. Ze zijn rood en pijnlijk!

Bult: Misschien kun je je huisarts eens vragen om bloed af te nemen en je leverwaardes eens te laten checken? Misschien zit er een bacterie in je bleod of kan je lever de afvalstoffen niet goed verwerken? Bij mij kunnen ze dat niet testen momenteel omdat ik zwanger ben. De homeopaat wilde namelijk bloed afnemen maar omdat ik zwanger ben kon dit niet.
Ja stoppen met roken zeker!

Is erg slecht.

Ik ben zelf eigenlijk door gegaan met scheren, omdat niet alle bulten in dat gebied zaten. Soms ook achter op mijn achterwerk. Daar scheer ik niet...!?

Dus lekker eigenwijs door gegaan met scheren..

En natuurlijk omdat de dermatoloog zelf zei, dat het daar niet helemaal door kon komen, het irriteerd wel, maar dat was het zei hij. Nou ja, en ik ga daar toch eerder van uit, dan dat ik mijn eigen conclusie trek...

Thanx allemaal!
quote:Melodie74 schreef op 25 mei 2010 @ 09:17:

Volgens mij komen deze abcessen niet van het scheren! Waarom heb ik ze anders op mijn shcouders en in mijn gezicht zitten?

Het zijn enorm grote bulten die je niet kan uitknijpen. Ze zijn rood en pijnlijk!

Melodie, er zijn heel veel verschillende soorten bulten en bacterien. Knap dat jij door de computer heen kunt zien dat jullie precies dezelfde hebben!

(enneh: ik ken de bulten: ik heb ze zelf ook wel)
Maar panties en leggings broeien toch juist enorm?

Ik zou overstappen op stay-up kousen. Niet alleen om het broeien tegen te gaan, maar ook omdat het zo-veel mooier en sexier staat en voelt!
Bult, dat ze ook op je achterwerk zitten herken ik. Bij mij scheelde het heel veel toen ik niet meer op een synthetische bureaustoel zat.

En fucidine, en betadine scrub, en gewoon scrubben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven